Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Výborný příběh, který hned od začátku chytne a nepustí. Neřekl bych, že je to klasický scifi thriller, ani klasika o cestování časem, spíš hlavní hrdinka skončila ve dvou paralelních světech, aniž by o to stála. Nechtěl bych k tomu psát scénář, ale po Contratiempu a El Cuerpu se jeden zdokonalí. Španělé zase zabodovali, šoupli tam samý fešáky a fešandy, potěšili i s Belén Ruedou a hlavně se dal pochopit ten zamotanej děj. Poctivá čtyřka. ()
Není to až taková mrda jako El Cuerpo a Contratiempo, ale pořád ještě je to pro hlavu kurevský závar, který člověka drží od první do poslední minuty, přičemž všechno zapadne na správná místa až nějaký čas po skončení projekce. Paulo je génius a spolu s Nolanem točí nejchytřejší filmy současnosti. 100% ()
Vzhledem k tomu, že jsem očekával jen další tuctový horor s blikající televizí a duchem zavražděného chlapce, mě tento thriller pozitivně překvapil, protože jsem upřímně netušil, co všechno se může durante la tormenta stát. Výborně vypointovaná kriminální zápletka založená na (můžeme říct) cestování časem a změně realit na základě efektu motýlích křídel nechá diváka v napětí až do úplného konce, který navíc neodhalí všechno a přestože je jednoduché domyslet si, co se stalo, je to stále lepší, než kdyby to krátkým prostřihem scén na beton vysvětlili. A samozřejmě, pro použité téma je těžké zachovat stoprocentní logiku a místy nemusí reálie ohledně jiných realit a červích děr dávat smysl, ale o to v prvé řadě nejde. Také identita dospělého Nica je poměrně očividná, ale souvislosti s jejím odhalením jsou velmi povedené, takže nemohu nic namítat a pro těchto pár chybek/nechybek nelze tento film nijak shazovat. ()
Časovka na spôsob kultovej Frekvencie, akurát ešte o čosi prepracovanejšia. Keby som sa v tom veľmi rýpal, našiel by som nejaké logické výkyvy a zopár zvratov sa dá predvídať, ale aj tak je to luxusná scenáristická prácička. Režijne a herecky bez chyby. V európskej kinematografii idú Španieli momentálne prvú ligu. ()
Nejsem přivrženec španělských hororů, a jak jsem již u nějakého filmu zmiňovala, vyhýbám se jim obloukem. Dlouhá chvíle ale byla silnější a já jsem i tentokrát uvěřila silnému hodnocení. Né, že by tento počin vynahradil všechny ty španělské nudy, které jsem dosud zažila, ale musím uznat, že toto bylo opravdu dobré! ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- V jedné části filmu, když se malý Nico vrací domů, si můžeme všimnout, že nese v ruce skateboard a má na sobě úplně stejné oblečení jako Marty McFly z Návrat do budoucnosti (1985). Akorát že Marty měl vestu červenou. (SeBig)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
Reklama