Kamera:
Dean SemlerHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Tina Turner, Bruce Spence, Frank Thring, Angelo Rossitto, Justine Clarke, Tushka Bergen, Sandie Lillingston, Helen Buday, Bob Hornery, Mark Spain (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Zbytky zničené civilizace již téměř zmizely a poslední přežívající lidé se snaží najít nový model fungující společnosti. Stárnoucí Max se vydává do města Bartertownu, aby získal zpět svůj majetek. Město sice řídí despotická černoška, která si nechá říkat Teta Entita, je však značně závislá na dodavateli elektřiny, který si říká MasterBlaster. Ve skutečnosti jde o nerozlučnou dvojici inteligentního trpaslíka Mastera, který jediný ovládá výrobu elektřiny, a slaboduchého obra Blastera, který svého druha nejen chrání proti všem nebezpečím, ale je také jeho nosičem. Entita po Maxovi chce, aby zabil Blastera v souboji, který občas pořádá v zamřížované aréně, tzv. Kopuli hromu. Maxovi se podaří hloupého obra porazit, odmítne jej však zabít, čímž poruší pravidla hry "dva dovnitř, jeden ven". Za trest je vypovězen z města a spoutaný ponechán v poušti. Zachrání jej dívka Savannah z pouštního kmene dětí, které žijí v malé uzavřené komunitě u pramene vody. Max společně s několika staršími dětmi pronikne do města, osvobodí uvězněného Mastera a pomůže jim uskutečnit jejich sen. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Viděno po letech s ucházejícím dabingem na mne měl film naprosto jiný účinek. Do půli docela pěkná akčňárna, od půlky spíše filosofické postapokalyptické drama. Až nyní jsem ve třetím díle Maxe viděl ten onen odkaz na "předurčenost hrdiny", nemožnost se vymanit ze zajetých kolejí vlastní a obecné existence atd. Třetí díl opravdu není tak špatný, jak jsem si původně myslel a jak ho vnímá řada lidí. Je to úplně jiný film, než byl třeba díl první, což byl technicky dokonalý nízkorozpočtový, chladný akční grindhouse. Zatímco třetí díl je v podstatě vskutku filosofií o lidstvu a jeho osudu jako takovém a o archetypu hrdiny, jímž Max chtě nechtě prostě je ... A pokud bych měl hodnotit v rámci subžánru, tedy "postapokalyptické drama", je to ten nejlepší kousek, jaký jsem kdy viděl ... ()
Prvý diel, ktorý sa pokúša o nejaký príbeh, no je to ešte väčší bolehlav, než sa dalo čakať. Úvod s Tinou Turner je výplach neskutočných rozmerov a nachádza sa tu asi všetko post-apo klišé ever. Vrcholom sú ale úplne nezmyselné dialógy a herecké výkony akoby boli všetci nadrogovaní. Nasledujúca Lord of Flies línia bohužiaľ tiež nedáva bohvieaký zmysel. Najväčšia škoda je, že z Maxa sa stal random vigilante, ktorý ako Hercules putuje z dediny do dediny a zachraňuje životy preživších. Napriek tomu všetkému je to stále dosť štýlové 80s béčko, navyše s riadnym rozpočtom (skvelá záverečná naháňačka a nasledujúci prelet lietadlom). Škoda len, že takýto rozpočet nemal radšej Miller pri jednotke. ()
Nemám s týmto filmom absolútne žiadny problém. Myslel som si, že po čase to bude škrípať, ale Millerová mytológia funguje. Hoci znova sa jedná o trošku iný film, ako jeho predchodcovia. Výhodou ale je, že si to uvedomuje čím to chce byť. A mýtus o Maxovi ako o niekom kto zachraňuje, podporuje či už Gibsonov tradične dobrý výkon, ale aj túžba detí odísť z raja do sveta a nájsť to, čo má byť nájdené. V komplexnosti funkčné a v rámci série o trošku horšie ako dvojka a o triedu lepšia ako prvá časť. A Tina Turner mi absolútne nevadila. Jej ústrednú pieseň považujem dokonca za veľmi podarenú. A pamätám si, že keď som to videl prvýkrát, tak som si ju púšťal dosť často. Mad Maxa ako sériu mám rád. Hoci každú pre niečo iné. Tu je to ten feeling ala Jules Verne, ktorý to stavia viac do dobrodružstva ako akcie. Pričom si to stále uchováva pôvodnú víziu Georga Millera. ()
A potřetí jel rovnou do prdele a vůbec netuším v čem. Pravda, nakonec ji těsně minul, ale jen díky první půlce v Bartertownu, prasatům a Master Blasterovi. Druhá polovina s pomatenými dítky má půvab toho nejlepšího z planety Yó. Kdyby se Tina Turner víc své roli odevzdala a na závěr si místo úsměvu roztrhala košili jako Petr Čepek v Trháku, možná bych dal i tři hvězdy. ()
Začátek filmu nebyl vůbec špatný.Říkal jsem si,slušný béčko,možná i lepší než dvojka,a ta Tina je skara cool! Jenže po Maxově vyhoštění a setkání s tou podivnou skupinkou dětí se film zvrhl v jeden velký úlet,který se snad snažil i filozofovat,ale já to nějak nepobral.Mel je klasicky super,zjevení Bruce Spencea na konci potěšilo,ale ta druhá půlka mě vyloženě nasrala,takže rozhodně nijak schovívavý nebudu.Tak,celou trilogii Šílený Max mám za sebou a musím konstatovat,že měla bohužel sestupnou úroveň.Od skvělé jedničky,přes podle mého přeceněnou dvojku až po divnou a rozplizlou trojku.Ale v jistém smyslu byl každý z dílů zajímavý zážitek.45 % ()
Galerie (128)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (21)
- Původně mělo jít o film o dětech, žijících bez rodičů, kteří si představují, kým by chtěly být. Jedno by si představovalo Maxe (Mel Gibson). (ČSFD)
- Častým omylom je tvrdenie, že George Miller neskôr súhlasil s režiou akčných sekvencí a zvyšok filmu režíroval George Ogilvie. Tuto domněnku vyvrátil sám Miller tvrdením, že k nej došlo kvôli nejednoznačným tlačovým správam. Ve skutečnosti se oba Georgové rozdělili pouze v době, kdy Ogilvie natáčel velbloudí sekvenci. Inak trávili väčšinu času na natáčaní spolu. (m.a.t.o.)
- Film odkazuje na román Russella Hobana "Riddley Walker" o hrdinovi cestujúcom po postapokalyptickom Anglicku. (m.a.t.o.)
Reklama