Reklama

Reklama

Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (610)

Falko 

všechny recenze uživatele

Z tohto filmu mam trosku zmiesane pocity, cakal som pribehovo daleko viac. Pre mna boli skor obdivuhodne tie prekrasne pocitacove efekty alebo nadherne zabery, ale to behanie v pyzame na streche zasnezeneho vlaku, predpokladam, ze to bolo v minusovych teplotach alebo vlak iduci po lade, najprv som si myslel, ze je to iba sen toho hrdinu, proste privital by som tam aspon trosicku viac reality. No dobre, pre detskych divakov to bolo mozno spektakularne a kym sa deti dostanu vlakom na Severny pol, bolo treba nejakym sposobom divaka zabavat, aby ta jazda nebola nudna. Len skoda, ze to Zemeckis tak prehnal, lebo aspon trosku reality by som tam privital, ta druha polovica sa mi pacila trosku viac, preto tie 3 hviezdicky + krasne animovane zabery. Rezisera Zemeckisa si velmi vazim a jeho filmy mam rad, napokon aj pocitacovy BEOWULF (2007) alebo este krajsi vianocny film, ktory zial u divakov prepadol VANOCNI KOLEDA (2009) s Jimom Carreym sa mi pacili omnoho viac, ako Polarny expres. ________ Tom Hanks - (Chris / Průvodčí / Otec / Vandrák / Santa Claus) +++ Leslie Zemeckis - (Sestra Sára / Matka) +++ Michael Jeter - (Čmoudík / Topník) +++ Peter Scolari - (Samotář) +++ Nona Gaye - (Holly) +++ Eddie Deezen - (Chytrolín) +++ Produkcia: Robert Zemeckis, Tom Hanks +++ Hudba: Alan Silvestri +++ ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Animačně zajímavý film. Pro děti jasný úlet do říše snů. Pro kritiky ideální prostor pro arénu negativních názorů ohledně scénáře. Pro mne příliš kýčovitá pocta tragické postavičce, která vznikla kdysi dávno k propagaci Coca Coly. Nebýt toho Santa Clause, mohl to být zajímavý vánoční příběh. Ale oni ho stejně budou vánoce co vánoce směle vysílat, takže o nic nejde. ()

Reklama

predators 

všechny recenze uživatele

Podařený animák s vcelku pěkně zachycenou vánoční atmosférou. Pro děti je to jasná volba, ale i nezaujatý divák z řad dospělých se nudit nebude. Některé kreslené okamžiky jsou opravdu kouzelné a v pohodě vynahradí slabší mimiku postaviček (ikdyž tady je i dnes po 5ti letech na čem pracovat:-)) 75% ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis vždy vedl pomyslný souboj s jiným hollywoodským velikánem – Jamesem Cameronem. Oba natočili oscarové srdceryvné drama (Forrest Gump/Titanic), sérii tematizující cestování časem (Návrat do budoucnosti I,II,III/Terminátor, Terminátor 2) a oba vždy posouvali možnosti filmové techniky a efektů. Jejich souboj pak vyvrcholil na poli motion-capture animovaných filmů a zatímco Cameron hned se svým prvním pokusem jménem Avatar slavil v roce 2010 triumf, Zemeckis, který si technologii osahával už od roku 2004 a natočil v ní rovnou tři filmy, spíše zpochybnil své schopnosti poutavého vypravěče a donutil fanoušky žadonit o to, aby se vrátil ke klasické filmařině. Polární expres představuje velký milník ve filmografii jednoho z hollywoodských velikánů, bohužel už ne samotný milník filmový, jak by si sám autor díla nepochybně přál. Robert Zemeckis se vždy projevoval jakožto inovátor na poli filmové tvorby, a to především na poli technologickém. Většina jeho filmů oplývala těmi nemodernějšími efekty a technickými vymoženostmi a Zemeckis si vždy pochvaloval, jak se mu každým dalším filmem podařilo nastavit novou laťku, kterou bude pro následovníky nelehké zdolat. Téměř každý jeho film je považován za klasiku a když už si Zemeckis ve své tvorbě vybral slabší chvilku, vznikla z toho přinejhorším poctivá žánrová podívaná. Roku 2000 natočil dva doposud poslední hrané filmy – skvělou „robinsonku“ Trosečník a nedoceněný „hitchcockovský“ thriller Pod povrchem. Poté se na čtyři roky odmlčel. ______ Roku 2004 se stala zásadní událost, která udala nový směr tvorby režiséra oslavovaného Forresta Gumpa a kultovní série Návrat do budoucnosti – do kin byl vpuštěn Polární expres – kompletně animovaný film s užitím techniky motion-capture, který měl být zároveň jednou z prvních vlajkových lodí hollywoodských 3D filmů. Bohužel musím konstatovat, že Zemeckis „opilý“ možnostmi nových technologiíí zcela rezignoval na poutavé vyprávění složitějších příběhů a vše zjednodušil ve prospěch pouhé vizuální atrakce a technologické události. Skrze tento rodinný film vypráví příběh natolik triviální, že by běžnému vypravěči vystačil na slabou půlhodinu, avšak Zemeckis fabuli uměle natahuje všemožnými atrakcemi, které jsou povrchně efektní (zaměření na 3D efekt a neúměrné využití možností „odpoutané“ kamery v digitálním prostoru), bez trojrozměrné projekce ztrácejí polovinu svého kouzla a jejich repetetivnost začne velmi záhy nudit. Film je to neskutečně naivní a povrchně líbivý a ambiciózní pouze ve směru technologickém (z hlediska vyprávění je archaický), dětem velmi nízkého věku by se zajisté mohl zalíbit, avšak od režiséra Zemeckisova formátu bych očekával něco hodnotnějšího a z hlediska uměleckého trvanlivějšího. Na jeho starší filmy se vždy rád podívám znovu, avšak Polární expres byl již ve své druhé polovině úmornou podívanou, která je dnes vizuálně již zastaralá, což například o takové Falečné hře s králíkem Foyerem nelze říct ani po dvaceti letech. Dle dalších dvou následujících motion-capture animáků Beowulf (skvělý scénář zabitý nedokonalým zpracováním a Vánoční koleda (opět povrchní atrakce) lze nyní již s klidným vědomím říct, že rok 2004 byl pro Zemeckisovu tvorbu fatální. () (méně) (více)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Americká kultura je ve všem jiná, svým evropským kořenům během pár století samostatného vývoje vzdálená. Neměl jsem rád ruského dědušku Mráze a stejně tak rád nemám Santu Klauze. U nás zkrátka vždy chodil Ježíšek. Oproti dvěma výše zmíněným do červeno-bílé oděným břichatým fousáčům má tu obrovskou výhodu, že je neviditelný. Nejde jej tedy prznit komercí, dávat na výlohy a točit s ním či o něm reklamy... V tom bude vždycky nedostižný (naštěstí). Amerika má holt svého Santu v trikotu Coca Cola a tak jeho marku využívá co to dá každé vánoce. Dětem je pak předkládán příběh o ponožkách na krbu, komínu, sobech a sáních včetně základny na Severním Pólu... Polární expres na toto téma navazuje, avšak originálním způsobem a se spoustou poselství. Vybrané děti veze na pól parádní americký expres jak vystřižený ze čtyřicátých let (Zemeckis nebo Hanks se asi trochu vrátili do svých dětských let)... Děti se pak po řadě dobrodružství dostanou až k Santovi, vidí jak skřítkové třídí dárky. I hlavní hrdina, který už v Santu nevěřil znovu uvěří v kouzlo vánoc.. Ano kýč jako hrom. Kýč, jako celý Santa. Přesto jsem se zaujetím cestu vlakem sledoval, pól už mne tak nebavil. Něco to ale v sobě vánočního přeci jen mělo (občas jsem se zachvěl i dojal). Zaujalo mne i pár písní s celkem slušného soudtracku. CZ dabing se povedl. Ve 3D to mohlo být zajímavé, zejména ty horské dráhy... Zaujala mne postava hobo cestující na střeše expresu, jak vystřižená ze Steinbeckových románů! Synovi jsem po skončení pohádky vysvětlil, že v USA a i jinde ve světě si myslí si myslí, že to tak nějak je... Syn mi řekl, že náš Ježíšek je lepší a já se s uspokojením musel usmát. Ano. Ježíšek totiž lepší je. * * * ()

Galerie (58)

Zajímavosti (32)

  • V části, kdy vlak klouže po ledu, se ve scénách střídavě objevuje a mizí zábradlí na lokomotivě. (Illithune)
  • Väčšina nápisov a aj piesne sú v českej verzii filmu preložené. (Raketoplan)
  • Během filmu se několikrát změní počet vagonů Polárního expresu. (Gerron)

Související novinky

Symfonická show Christmas in Hollywood

Symfonická show Christmas in Hollywood

02.12.2023

Orchestr Prague Pop Symphonics připravuje velkolepý koncert filmové hudby, na kterém představí oblíbené melodie z filmů, bez kterých si období nejkrásnějších svátků v roce neumíme už ani představit.… (více)

Batman a Superman digitálně animovaní

Batman a Superman digitálně animovaní

04.09.2007

Chvíli v tom byl docela slušný chaos. Když studio Warner Bros. oznámilo, že hodlá už příští rok odstartovat natáčení Justice League of America, komiksoví fanoušci začali střihat ušima. Co to, co to?… (více)

Zemeckis, Carrey a duch Vánoc

Zemeckis, Carrey a duch Vánoc

09.07.2007

Filmová veřejnost začíná být ze Zemeckisova Beowulfa pěkně nervózní. Digitálně animovaná adaptace staroanglické poémy, v níž podobně jako Tom Hanks v Polárním expresu ožijí díky technologii motion… (více)

Já se vrátim! Nebo ne?

Já se vrátim! Nebo ne?

14.11.2006

Když se Arnold Schwarzenegger, někdejší nejlépe placený herec Hollywoodu, opětovně stal guvernérem státu Kalifornie, početné zástupy fanoušků opustil i ten poslední zbytek naděje na jeho comeback.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno