poster

Konec velkých prázdnin (TV seriál)

  • Slovensko

    Koniec veľkých prázdnin

Drama

Česko / Rakousko / Slovensko / Slovinsko, 1996, 6 h 58 min (Minutáž: 6x88 min)

Režie:

Miloslav Luther

Předloha:

Pavel Kohout (kniha)

Hrají:

Martin Dejdar, Vilma Cibulková, Pavel Zedníček, Sabina Laurinová, Braňo Mišík, Ingrid Timková, Jozef Vajda, Marta Sládečková, Jaromír Dulava, Táňa Fischerová, Vladimír Javorský, Jana Březinová, Jitka Frantová, Monika Haasová, Václav Vydra nejml., Miloslav Maršálek, Jana Kolesárová, Igor Bareš, Josef Karlík, Pavel Zatloukal, Jana Radoušová, Karel Semerád, Peter Šimun, Peter Bebjak, Juraj Mokrý, Helena Trýbová, Erik Pardus, Lubomíra Sonková, Robert Roth, Jindřich Světnica, Ilja Racek, Radoslav Brzobohatý, Monika Kobrová, Martin Dohnal, Zuzana Slavíková, Josef Jurásek, Jan Zvoník, Jaroslav Kepka, Jozef Kroner, Martin Havelka, Milan Bahúl, Zdeněk Černín, Pavol Višňovský, Karel Bartoň, Gabriela Štefanová, František Gervai, Milan Černák, Jaroslav Kuneš, Branislav Polák, Marián Slovák, Stanislav Tříska, Hana Gregorová, Ladislav Cigánek, Nora Bobrovská, Juraj Šimko, Miroslav Hruška, Gejza Benkő, Mária Jedlovská, Jaroslava Kolesárová, Ján Pomšár, Dan Kopřiva, Marek Hradílek, Franc Markovčič, Dušan Jovanovič, Anton Popovič, Vlado Novak, Richard Mešťan, Anna Višňovská, Zlatko Šugman, J. Kudličková, Lucie Hostačná
(další profese)
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Vždy jsem byl příkladným sportovcem, ale nikdy jsem se nezúčastnil jedné z nejoblíbenějších neolympijských disciplín ČSSR - útěku na Západ. Prchalo se různými způsoby, trasami, rychlostmi i styly. Za hranicemi však na překvapené závodníky nečekalo slavnostní přivítání s kapelou, ale realita v podobě tržního kapitalismu. Málokterý z borců při útěku do světa laciné elektroniky a čerstvého ovoce totiž pomyslel na to, že znalost jazyka, odborná způsobilost a mnohem vyšší pracovní nasazení jsou základem pro budoucí spokojený život. Tento seriál se hodně povedl, i když se zaměřil pouze na reprezentativní vzorek prchajících, kteří uvěřili tomu, že na Západě pečení holoubci sami provádějí nálety do mlsných tlamiček a teprve na místě pochopili, že jim skončilo pohodlné socialistické polehávání a začal boj o přežití.(3.1.2012)

  • Mylouch
    **

    Celkem slušně odehraný, s polistopadovou huráupřímností vykreslený příběh, který dnes těžko přesvědčí o tom, že nebyl zamýšlen jako dvojitá parodie - na socialistické seriály i na emigranty. Výborná Ingrid Timková. Scénář: P.Kohout a Jelena Mašínová, Hudba: M.Pavlíček + orch. Varhan Bauer.(13.5.2012)

  • Compadre
    ***

    Konec velkých prázdnin byla odjakživa depresivní záležitost, ale tadyten konec byl nějak až moc...začátek mi připomínal Účastníky zájezdu (jen o fous zajímavější), kterým se v komunistickém bordelu životy pořádně zašmodrchaly. Knihu jsem nečet, ale umím si představit, že byla určitě lepší než celkem průměrný seriál. PS: Dejdar se tady ukázal v tom nejlepším světleslovasmyslu!(28.7.2009)

  • curfew77
    **

    Z tohoto seriálu jsem měl bohužel s každým dílem stále neodbytnější pocit, že se jeho tvůrcům dokonale daří vrazit meč nepochopení mezi emigraci a šedou zónu, takříkajíc ve stylu "a co je nám vlastně po tom, že tihle chudáčci tak strašně trpěli, když si svoji cestu vlastně vybrali docela sami." Obávám se, že takhle to tedy seriáloví tvůrci (a už vůbec ne Mašínová a Kohout) rozhodně nezamýšleli, ovšem věčné nářky a fňukání Dejdara, Cibulkové či Dulavy, šílená skoromilostná linka Zedníčka a Laurinové, blazeovaná nadřazenost Brzbohatého či poněkud pomateně idealistický mladý slovenský pohraničník, to je na mě trochu moc silný koktejl. Nejsem si vůbec jist, jestli se tady podařilo zůstat aspoň na oné obligátní půli cesty. Slaboučkých 50 % - to už mi byl milejší i takový Hotel Herbich.(10.8.2009)

  • kingik
    ***

    Osudy emigrantů zpočátku 80. let líčí v šesti dílech seriál zkušeného slovenského režiséra Miloslava Luthera. Podařilo se angažovat poměrně schopné herce, kterým se dá uvěřit (samozřejmě, že byli hrozní, ale co mám psát) jejich čekání na azyl i následný pobyt v utečeneckém táboře i mimo něj. Byli však i tací, kteří měli v zahraničí kontakty nebo shodou náhod a okolností se jim vedlo lépe. Seriál překvapivě není natočen kvalitně, respektive s hroznou kamerou, nehodící se epickou hudbou, chabou režií nebo technicky slabým zázemím seriálu, jsem spokojený nebyl. Oproti tomu herecké obsazení českými a slovenskými herci je poměrně pestré a jejich osudy sice trpěly zkresleností a nepravděpodobným vývojem, ale nedá se napsat, že byly vyloženě blbé. Mně přišlo divné, že osoby, co měly hovořit německy, mluvily plynou češtinou nahrazující titulky. Stěžovat si nechci, protože čtení titulek by mě opravdu nebavilo a němčina u našich herců trpí rušivým přízvukem. Mně ten seriál přišel dost umělý. Nevím, jak to přesně definovat, ale ty naaranžované situace moc přesvědčivě nevypadaly. Za normálních okolností bych tomu dal 40%, ale když česká televize to nazývá mimořádně zdařilým projektem, hodnocení zvedám na 60%, a jen se arogantně povznáším nad blbostí a pokrytectvím přisluhovačů televize, kteří by nepohanili nic z její produkce, i když tam už roky nevzniklo nic kloudného.(27.5.2012)

  • - Utečenec Pepa (Pavel Zedníček) v druhej časti vyšetrovateľom povie, že bol ako príšlušník francúzskej cudzineckej légie zajatý v bitke u Dien Bien Phu v roku 1953. Tento konflikt sa však odohral až v roku 1954. (Jello Biafra)

  • - Natáčení probíhalo převážně v Brně a okolí a částečně v Rakousku. (M.B)

  • - Scéna, v ktorej Josef (Pavel Zedníček) rozbije okno na colnici tehlou a následne využije situáciu k rýchlej emigrácii, je inšpirovaná skutočnosťou. Ostatne, tento "recept" používali emigranti prchajúci na západ veľmi často. (Jello Biafra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace