Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Naivní dívka se bláznivě zamiluje do bohatého vdovce. Po svatbě se nastěhuje na jeho rodinné sídlo, ale nedokáže uniknout všudypřítomnému stínu jeho zesnulé první ženy. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (110)

sedm.1 

všechny recenze uživatele

K Rebecce mám tři zásadní výtky. Za prvé. Zvolené tempo vyprávění je od první až do poslední minuty velice vlažné, a i když v některých jiných filmových případech tato pozvolná forma spádu napomáhá třeba alespoň k budování atmosféry, či napětí, zde se na ničem takovém nepodílí a prostě skutečně jen celou tu podívanou brzdí. Za druhé. Za celé ty dvě hodiny jsem se tu nedočkal jediné, opravdu výrazné scény, která by dokázala film jakkoliv oživit, „rozsvítit“, či diváka vyloženě zaujmout, a to i včetně hlavního zvratu, který se též nese v takovém obyčejném, pohodlném duchu, prostě takový „tady ho máte, no a jde se dál.“. Za třetí. Ústřední postava Rebecci je vážně mizerně napsaná, po celou dobu mě svým naivním, až hloupým chováním strašně vytáčela a její přeměna v poslední třetině filmu je vyloženě nepřesvědčivá, ovšem zároveň tu nechci z tohoto svého dojmu vinit její představitelku, Lily James, jenž tedy tomu svým výrazem a výkonem také zrovna nepomohla, ale opakuji, ta její postava je zralá fakt akorát tak napřesdržku a s tím by nejspíš neudělala ani žádná jiná herečka nic. Z těchto důvodů mě Rebecca nedokázala skutečně zaujmout, natož pak strhnout, přestože ale samotná zápletka ovšem nevyznívá vůbec zle, a nemohu tak tvrdit, že bych se u tohoto snímku opravdu nudil, jen jeho zpracování zkrátka nedovoluje diváka skutečně vtáhnout do oné hry a celé to tak působí jen jako film s poutavým pozlátkem, ale nefunkčním vnitřkem. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Zluty oblek hrdiny jak v nem ridi Bentley zlate barvy by si zaslouzil vlastni trailer. Jde o novou verzi klasickeho mysteriozniho thrilleru Rebecca z roku 1938 od Alfreda Hitchcocka s Laurecem Olivierem jako bohatym ovdovelym anglicanem - peknym, osamelym, frigidne obsesivnim ve vzpominkach na svou zenu Rebeccu a lenosicim na Azurovem pobrezi. Rebecca 2.0 je chvilemi zabavna pro svou hloupost. Ma sladkost a sarm, kterym muzi neodolaji. Je konsternovana z obriho domu s absurdne velkym sluzebnuctvem. Hammer nema anglickou studenou vznetlivost. A nepusobi jako muz s tajemstvim. Je az moc zasexovan. Nad ní jsem přemýšlel jako nad tajemstvím filmu, proc to vsechno jako zlatokopka dela. Rebeka není bez chyb. Herecké výkony jsou nevýrazné nebo křečovité, rytmus vyprávění přerývavý a digitální triky bijí do očí. Mladá žena, zpočátku frustrovaná svou nedostatečností, zjišťuje, že předchozí manželka jejího partnera nebyla ve všech ohledech dokonalá a že sama může nabídnout něco hodnotného. Pro současné diváky bude více uvěřitelná tato poslední verze, protože hrdinka je zde mnohem aktivnější. S přesunem z prosluněného přímořského letoviska do domu ukrytého v šeru temných hvozdů teplé barvy střídají odstíny šedé a modré. Z odlehčeného melodramatu se stává klaustrofobní horor. Závěrečný akt pak připomíná krimithriller. Stejnou žánrovou proměnlivostí se vyznačovala i Hitchcockova verze. Ve Wheatleyho Rebece ovšem jednotlivé vyprávěcí bloky drží lépe pohromadě. Velký podíl na tom má zřetelnější vývoj hrdinky. Nejde jen o lásku. Nejistá mladá žena zároveň chce být součástí vyšší společnosti. Její narůstající samostatnost odráží stále důrazněji znějící hudební motiv. Střet různých představ o ideálním partnerovi je v nové verzi srovnatelně důležitý jako rozdílný společenský status obou manželů. Nejděsivějšími postavami Hitchcockovy Rebeccy byly vrchní služebná paní Danversová a sídlo nahánějící hrůzu. V novém filmu stejné mrazení vyvolává proměna čím dál méně nevinné a naivní protagonistky.Nepřirozeně jasné barvy, dokonale upravení herci a nádherné kostýmy, které se střídají častěji než na módní přehlídce, od začátku prozrazují, že sledujeme příběh z umělého světa, jehož dobové znaky jsou nepřirozeně zesílené. Kýčovitá estetika nepřipomíná skutečnost, ale kašírované technicolorové filmy klasického Hollywoodu, což ještě znásobuje snovou atmosféru. Rebeka tak předává myšlenky stejně, jako postavy vzájemně komunikují - bezelstně, přímočaře a na povrchu krásně. Náladu vyjadřují barvy, náklonnost drahé šaty. Větší psychologickou hloubku režisér aktérům milostného thrilleru nepřiznává. Film se tudíž může jevit plochý a prázdný. Zatímco Hitchcock vždy usiloval o absolutní kontrolu nad emocemi diváků, Wheatley se je nesnaží vtáhnout do děje. Forma barvitého postmoderního pastiše mu naopak umožňuje držet nás od postav dál. Záměrná odtažitost vyhovuje jízlivosti, s jakou pohlíží na pokřivené třídní i partnerské vztahy, založené namísto upřímnosti na nošení masek a sebedestruktivní snaze dostát nárokům druhých. () (méně) (více)

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Hitchcockův originál jsem neviděl a pravděpodobně se k němu jen tak nedostanu a když tento remake vyšel a nesbíral nijak extra hodnocení, přemýšlel jsem, že to vynechám. Ale možná právě proto, že jsem původní snímek neviděl, mě to celkem bavilo a byl jsem překvapen stále silným příběhem, jež není úplně černobílý. Armie Hammer je sympaťák, kterému se nikdy nepovedlo úplně prorazit, ale sem se hodí výborně a spolu s Lily James tvoří harmonické duo..tedy minimálně na začátku. 😛 Nemám proti zvolenému tempu a moc hezké výpravě co namítat, kdyby Netflix produkoval alespoň takto dobré kousky, vůbec bych se nezlobil...7/10 ()

Maximilianus 

všechny recenze uživatele

O prvom filme ani o knižnej predlohe som nič nevidel, takže som bol veľakrát prekvapený zvratmi. Podľa môjho názoru sa jedná o fajn mysteriózny film, aj keď by som sa nehneval, keby tvorcovia ešte trochu pritvrdil buď v napätí alebo v hororovosti (tá tam v podstate nebola). Za mňa fajn mysteriózny triler, ktorý len na konci trochu stratil dych a chýbalo mu ešte trochu viac iskry. 6,7/10. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Tenhle trumbera nemůže Laurence Oliviera z klasické verze nahradit, ani kdyby se stokrát naklonoval a pak se nechal destilovat! De Winter v jeho podání nemá ani špetku šarmu, náznak elegance nebo jemné ironie. Jediný důvod, proč si ho bezejmenná dívka vzala, může být její nezkušenost a jeho bohatství. Mnohem líp vychází Lily James, která obstojně zahrála roztřesenou naivku, ze které se postupně stává sebevědomá žena, která nakonec svého bezmocného manžela diriguje, jak chce ona. Jenomže právě matná postava pana de Wintera podstatně ubírá na slávě jejímu vítězství nad ním. Kristin Scott Thomasová jako démonická hospodyně – bezchybná. _____ Právě obsazení Armmieho Hammera snímku ubližuje nejvíc. Jinak film nahradil tajemnost větší psychologickou prokresleností postav, ale to se dá zvládnout: prostě dali důraz na jiné aspekty románu. Výprava a lokace jsou prvotřídní. SHRNUTÍ: Až při téhle adaptaci jsem si uvědomila, že Živá a mrtvá je parafráze na Jane Eyerovou. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (3)

  • V celém filmu nezazní křestní jméno hlavní postavy. Stejně je to tak i v původní knižní předloze. (Jolinar)

Související novinky

Hammer a Lopez v akční romantice

Hammer a Lopez v akční romantice

28.10.2020

Armie Hammer a Jennifer Lopez byli obsazeni do nové akční romantické komedie Shotgun Wedding. Lopez už má s tímto žánrem samozřejmě bohaté zkušenosti, pro Hammera se ovšem bude jednat o premiéru.… (více)

Ben Wheatley se podívá žralokovi na zoubek

Ben Wheatley se podívá žralokovi na zoubek

24.10.2020

Zatímco Rebeka, nová adaptace slavného románu Daphne Du Maurier, před třemi dny odstartovala na Netflixu a od diváků a kritiků sklízí vesměs velmi vlažné reakce, vypluly na hladinu informace o… (více)

Reklama

Reklama