Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    *****

    Musím se přiznat, že zrovna muzikálový typ nejsem a jazz moc neposlouchám. (Poznámka 21.1.2007 - jazz momentálně patří mezi moje nejoblíbenější styly a muzikály miluju :-) Přesto jsem v Chicagu z neznámého důvodu našla jeden ze svých nejoblíbenějších filmů. Taneční scény jsou perfektní, výprava filmu a herci jakbysmet. Nejvíc a hodně mile mě překvapil Richard Gere, který byl v roli brilantního právníka podával jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů za celou kariéru. Poznámka 13. února 2008 Od ledna 2006, kdy jsem psala první verzi tohoto komentáře - všimli jste si, že ho doplňuju průběžně po 12 měsících? - uběhlo už hodně času, během kterého jsem si tento muzikál jen ještě víc zamilovala. Že je bez emocí a romantického nádechu tak obdivovaného v Moulin Rouge? Asi se budte divit, ale právě tou chladnokrevností protkanou černým humorem u mě boduje. Atmosféra Chicaga je neuvěřitelně podmanivá a herecké obsazení snad režisér ani lepší najít nemohl. A hudba... Když řeknu, že zatím z pěti představení tohoto muzikálu v plzeňském divadle jsem byla na dvou - orchestr "na živo" skutečně stojí za to - mluví to snad za vše :-)(29.1.2006)

  • Tom Hardy
    ****

    Snímek má osobité vizuální pojetí a skvělé písně. Příběh příliš překvapivý není, z herců je jasně nejlepší Jonesová a hned za ní Latifahová. Gere podává rozhodně jeden ze svých nejlepších výkonů, ale taneční čísla mu jdou jen tak tak a Zellewegerová ve svém výkonu až příliš kolísá. Potešilě mě menší role Lucy Liu...(16.5.2003)

  • salahadin
    ***

    Takže jednoduchá krimi/soudní drama se dá vyprávět i tak, že na příběh naroubujete úplně jiný žánr, jejichž kombinace jinak vyvolává žaludeční křeče (muzikál), ozdobíte okvětními lístky (vězení, soud atd.), přidáte dvě tyčinky (Catherine + Renée) a jednoho pestíka (Richard). Já vím, že ta pohlaví jsou opačně, ale češtinářsky mi toto přirovnání sedí více. A tyto pohlavní orgány slouží k produkci pylu (hudby a tanečních čísel). Co na tom, že morálně jsou snad všichni "čistí" jako kanalizační přípojka pod Chicagem? Co na tom, že jediná kladná postava je vylíčena jako kastrovaný samec kozy nádavkem obohacený o mozek, v němž je tlak plynu mnohem nižší než při běžném atmosférickém tlaku (vakuum)? Co na tom, že svět je vylíčen jako podium absurdní komedie? Co na tom, že k pozlátku slávy i bohatství se dá dospět díky provinění v souladu s § 140 trestního zákoníku? Co na tom, že téměř nulová schopnost sebereflexe hlavní hrdinky vede k potlačení svědomí a lítosti a že jiné city krom nenávisti jsou tabu? Co na tom, že se produkty limbických center (žádostivost) zaměřují jen na "úspěch"? Co na tom, že se z vražedkyně dělá obětní celebrita? Co na tom, že celý film je vlastně rub morálních kvalit bez líce? Co na tom? Nic, protože tahle věc má šmrnc, díky němuž vše výše uvedené (pro tento případ a jen pro něj) odpouštím.(12.10.2012)

  • B!shop
    ****

    Film jsem si pustil s nijak velkym ocekavanim a hned na zacatku dokaze film oslnit. Behem minuty se to rozjede skvelym tempem. Navic ukazovat sceny ze dvou pohledu, kdy to, co se deje v pribehu, vidime i v muzikalovem provedeni je fajn. Problem je, ze se film furt mota na stejnym miste a zacne to unavovat. Nekdy behem 50 minuty uz byla unava maximalni a prislo mi, ze se to vsechno tahne, ze sedim u filmu spoustu minut a pritom se film posunul jen o par. Nastesti behem nakejch 20 minut me to zase preslo a do konce uz sem se zase slusne bavil. Vetsina pisnicek je v pohode a hezky sviznejch. A co se tyce hercu, Zellweger tu je naprosto perfektni, oscara pro Zeta-Jones nechapu a Gere je v pohode, akorat sem mu toho vychcanyho pravnika uplne neveril. Solidni muzikal, ale znam lepsi, navic mi tenhle prisel zbytecne moc komickej.(27.4.2007)

  • sportovec
    *****

    Americké milé překvapení z počátku tisíciletí - zhruba tak se jeví CHICAGO, muzikál, který je ve všech ohledech srovnatelný se svými již zklasičtělými globálními i americkými předchůdci - starší MY FAIR LADY a mladší WEST SIDE STORY. Nikoliv náhodou i zde má libreto a scénář jasnou ideovou páteř, kterou je pokrytectví a protekcionismus americké přerooselvetovské společnosti dvacátých let a její kletby, srovnatelné s dnešní AIDS: prohibicí. Kompozice, připomínající šroubovici DNA, dává zdánlivě pomalému ději nečekaný spád, a tak ani přehršle pěveckých čísel výrazněji neretarduje v zásadě prostinký děj. Jako zjevení působí výkony protagonistů: Zeta Jonesová jako protřelejší a o poznání inteligentnější z obou posléze se spojivších polodancingových, poloklubových div lehké Múzy, Zellwegerová, zdánlivě prostší a o to ve své herecké kreaci rafinovanější a přesvědčivější a překvapivě neusedlý, srovnatelně dynamický a ve své charismatické úplatnosti a nemravnosti strhující právník Richarda Gera, do kterého by to opravdu nikdo neřekl. Text z éry Watergate nikoliv náhodou evokuje nadčasovost tématu a souzní např. s Mooreovými dokumentárně publicistickými filmy naší doby; rub amerického způsobu života je to vůbec vůdčím předmětem děje. Suverénní zvládnutí a slazení všech složek filmu stejně tak jako gejzír vynalézavých scén (poprava vražednické Maďarky, novinářské loutkohry, Gerův paralelní step při falšování deníku Zellwegerové postavy) dále zdůrazňuje a utvrzuje dojem, že i v tomto případě máme co do činění s pozoruhodným nadčasovým dílem globálního dosahu.(2.11.2008)

  • - Původní muzikál se hrál na Broadway v New Yorku v letech 1975 - 1977. Dočkal se celkem 936 představení. (don corleone)

  • - Hunyak (Ekaterina Chtchelkanova) má při tangu jako znamení neviny bílý šátek. Také jako jediná s ostatními nezpívá. (sluppka)

  • - Postava Roxie Hart je založena na příběhu Beulah Annan, jejímž druhým manželem byl automechanik Albert Annan. Manžela podváděla se spolupracovníkem Harrym Kalstedtem, kterého zastřelila v dubnu 1924. Stejně jako Roxie, i ona několikrát změnila svou výpověď a při konečném slyšení tvrdila, že ji Kalsterd napadl po té co mu sdělila, že je těhotná, a oba sáhli po zbrani. I jí oddaný manžel sháněl peníze na nejlepší advokáty a ona pak den po svém zproštění viny oznámila, že od manžela odchází. Po rozvodu s Annanem se roku 1927 provdala za boxera, se kterým se rozvedla už po třech měsících manželství. Zemřela na tuberkulózu 1928. (Dreamiest)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace