Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    Mrtvý film. Relikvie vytažená z minulosti, jejíž oceněním Akademie ukázala, že hledí víc dozadu, než aby zvládla pochytávat to nejnovější. Chicago má styl, slušně zrežírované hudební výstupy a jako ozvěna éry klasických divadelních muzikálů (s oddělenými dialogy od zpěvu a okázalými přechody na divadelní prkna) rozhodně neurazí, jeho vznik by šlo ovšem klidně datovat o třicet let nazpátek. Energie schází, vítězí naškrobená elegance a krotký cynismus. Už po šesti letech vyšeptalý oscarový triumfátor.(2.1.2009)

  • Malarkey
    ****

    Nikterak nemusím muzikály, ale tenhle se vcelku nabízel sortou hereček, které ukázali hodně a občas víc než je dost pro diváka, aby ho hlavně pobavili a potěšili. Hudební stránka je první věc, co mě zajímalo a přiznávám, že herečky (zpěvačky) se snaží a docela jím to i jde. Respektive, perou ze sebe všechno, jen aby ukázali jak dokonalé ženy jsou, žé? Je to pro mě těžké sledovat, když vím jak muzikály nemám rád, ale vydržel jsem to, protože tento mě narozdíl od jiných zajímal a nakonec se také povedl nad očekávání. Sice Oskarů dostal opravdu dosti, což potvrzuje, že špatný film to rozhodně není, ale nejspíš ne každý ho dokáže zkousnout.(22.11.2007)

  • J*A*S*M
    ****

    Nečekal jsem od Chicaga skoro nic a možná právě proto jsem se nakonec bavil velice obstojně. Mé srdce sice patří tomu druhému velkému muzikálu ze začátku 21. století (doba vzniku je btw jediné, co mají Chicago a Moulin Rouge společného), ale i tak musím dát uznale palec nahoru. Rozhodně ne tak nezasloužený oscarový vítěz, jak se traduje.(18.2.2011)

  • salahadin
    ***

    Takže jednoduchá krimi/soudní drama se dá vyprávět i tak, že na příběh naroubujete úplně jiný žánr, jejichž kombinace jinak vyvolává žaludeční křeče (muzikál), ozdobíte okvětními lístky (vězení, soud atd.), přidáte dvě tyčinky (Catherine + Renée) a jednoho pestíka (Richard). Já vím, že ta pohlaví jsou opačně, ale češtinářsky mi toto přirovnání sedí více. A tyto pohlavní orgány slouží k produkci pylu (hudby a tanečních čísel). Co na tom, že morálně jsou snad všichni "čistí" jako kanalizační přípojka pod Chicagem? Co na tom, že jediná kladná postava je vylíčena jako kastrovaný samec kozy nádavkem obohacený o mozek, v němž je tlak plynu mnohem nižší než při běžném atmosférickém tlaku (vakuum)? Co na tom, že svět je vylíčen jako podium absurdní komedie? Co na tom, že k pozlátku slávy i bohatství se dá dospět díky provinění v souladu s § 140 trestního zákoníku? Co na tom, že téměř nulová schopnost sebereflexe hlavní hrdinky vede k potlačení svědomí a lítosti a že jiné city krom nenávisti jsou tabu? Co na tom, že se produkty limbických center (žádostivost) zaměřují jen na "úspěch"? Co na tom, že se z vražedkyně dělá obětní celebrita? Co na tom, že celý film je vlastně rub morálních kvalit bez líce? Co na tom? Nic, protože tahle věc má šmrnc, díky němuž vše výše uvedené (pro tento případ a jen pro něj) odpouštím.(12.10.2012)

  • gogo76
    ***

    Napriek množstvu pozbieraných Oscarov, si myslím, že muzikály (ak by ich vzniklo ročne viac) mali byť samostatnou kategóriou. Príbeh v nich je skôr vedľajší a je iba kľúčom k speváckym číslam a tie vám buď sadnú, alebo nie. Tu sa mi páčilo iba spoločné vystúpenie "nežných vrahov", ale inak ma to veľmi nenadchlo. Sošku mal toho roku určite prevziať Roman Polanski s filmom Pianista, ktorý u divákov zabodoval určite viac. Celkovo okrem muzikálu Vlasy som myslím máloktorému dal štyri hviezdy. Radšej mám film v pravom zmysle slova. 60%.(11.4.2012)

  • - Toni Collette sa uchádzala o úlohu Roxie Hart. (pancoyote)

  • - Pro postavu Billyho Flynna se uvažovalo také o hercích jako Kevin Spacey, John Cusack nebo Hugh Jackman. (don corleone)

  • - Renée Zellweger neabsolvovala žádný speciální kurs tance ani zpěvu pro svou roli. (don corleone)