Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zkuste někoho zabít a rázem máte o popularitu postaráno. Filmové hvězdy Renée Zellwegerová, Catherine Zeta-Jonesová a Richard Gere jsou hlavními magnety muzikálu, který vypráví příběh dvou žen s podobným osudem. Kabaretní zpěvačky Roxie Hartová a Velma Kellyová byly uvězněny za úkladné vraždy milence a manžela. Šanci na osvobození příliš velkou nemají, proto si najímají prohnaného právníka Billyho Flynna. Díky jeho působivě podané svérázné obhajobě se obě ženy stávají známými vražedkyněmi. Billy Flynn ze svých klientek s pomocí tisku udělá oběti, které byly chlípnými muži donuceny k zoufalým zločinům. Když se Roxie a Velma nemohly úspěšně prosadit na jevišti, mají možnost si vychutnat alespoň jiný druh popularity… Úspěšnému filmovému zpracování předcházela stejně úspěšná broadwayská podoba muzikálu, jenž obdržel prestižní divadelní uznání v podobě šesti cen Tony. Adaptaci realizoval autor jevištního zpracování, choreograf a režisér Rob Marshall, který o námětu řekl: „Na první pohled je to velkolepá nezávazná show, které vévodí skvělá zábava. Ale pod přitažlivou slupkou showbyznysu se skrývá něco odporně shnilého.“ Nebyl první, koho námět zaujal. Na počátku byla divadelní hra Hodná malá žena, z roku 1926, jež se dočkala zpracování již v němém období filmu jako Chicago (režisérem Frankem Ursonem), po němž následovaly další. V roce 1975 bylo Chicago tvůrci Bobem Fossem a Fredem Ebbem upraveno do podoby muzikálu, k němuž napsal hudbu John Kander. Z jejich verze vyšel Rob Marshall, který vypráví příběh vražedkyň v divadelní stylizaci jediného „choreograficky“ vystavěného snu. Dokázal strhnout i další spolutvůrce k pozoruhodnému dílu, zejména představitele hlavních postav dovedl k přesvědčivému pěveckému a tanečnímu výkonu. Z třinácti nominací snímek získal šest Oscarů: za nejlepší film, herečku ve vedlejší roli (Catherine Zeta-Jonesová), výpravu (John Myhre a Gordon Sim), kostýmy (Colleen Atwoodová), střih (Martin Walsh) a zvuk (Michael Minkler, Dominick Tavella, David Lee). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Recenze (536)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Scéna, kde se vražedkyně vyzpívávají a vytancovávají z likvidace (tedy náhodných pádů na kudlu apod.) svých miláčků, je brilantní - vším. Bohužel, žádná další, která by jí silou zážitku mohla konkurovat, už nepřijde. To ale nic nemění na faktu, že Chicago je poctivě udělaný muzikál a že Catherine Zeta-Jones předvedla jeden ze svých nejlepších kousků. ()

golfista 

všechny recenze uživatele

Proč se všichni snaží srovnávat tenhle film s Moulin Rouge ?! Jenom proto, že jsou oba muzikály ? V tomhle případě je to pouze jediná škatulka, kterou mají ty dva filmy společnou. Zbytek je naprosto jiný. Tohle je jízda po tobogánu černého humoru s vynikajícími hereckými (tím i tanečními a pěveckými) výkony VŠECH zúčastněných, ze kterých mě nejvíc mile překvapil Richard Gere. Muzikály nemusím, ale tenhle si dám zanedlouho klidně znovu. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Mrtvý film. Relikvie vytažená z minulosti, jejíž oceněním Akademie ukázala, že hledí víc dozadu, než aby zvládla pochytávat to nejnovější. Chicago má styl, slušně zrežírované hudební výstupy a jako ozvěna éry klasických divadelních muzikálů (s oddělenými dialogy od zpěvu a okázalými přechody na divadelní prkna) rozhodně neurazí, jeho vznik by šlo ovšem klidně datovat o třicet let nazpátek. Energie schází, vítězí naškrobená elegance a krotký cynismus. Už po šesti letech vyšeptalý oscarový triumfátor. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Předně fantastická hudba. Za druhé skvělá choreografie. Za třetí výborný zpěv (u některých představitelů i nečekaný). Za čtvrté a další nesmíme zapomenout výpravu, herecké výkony, nápad pojmout písně jako kabaretní vystoupení, netradiční vezeňský příběh, spousta černého humoru a mnoho dalších předností... Zasloužený Oscar za nejlepší film roku 2002. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Nesmyslné herecké a scenáristické oscarové nominace si podávají ruku s technickou brilantností ve stominutové zábavě, která uteče jako voda. Hudba je v čele s chytlavou hitovkou All That Jazz perfektní (mám rád jazz), taktéž choreografie tanečních výstupů je pozoruhodná, z nichž nejvíc mě upoutaly novinářské "loutky" na šňůrkách se skvělým výstupem příjemně překvapivého Gereho a Zellweger. Ta, stejně jako Zeta-Jones, velmi dobře zpívá, skvěle tancuje, ale bohužel také předvádí svůj omezený herecký rejstřík s polohou č.1 - "blbka Bridget". Ve výsledku jsem měl pocit, jakobych seděl v nějakém přepychovém chicagském klubu, sledoval v rámci představení o dvou vražedkyních a jednom chamtivém obhájci jeden jazzově-taneční výstup za druhým a ignoroval fakt, že celé to bombastické pozlátko maskuje chatrný scenář a nevzrušivost zápletky. Hlavně, že se oči a uši popásli. A ještě k tomu nalévali skvělé šampáňo..... ()

Galerie (56)

Zajímavosti (36)

  • Angeline Jolie se ucházela o roli Velmy Kelly. (don corleone)
  • Film je natočen na motivy muzikálu, který byl napsán podle skutečné události. Postava Roxie Hart tedy není zcela smyšlená. (hippyman)
  • Charlize Theron měla hrát postavu Roxie Hart, když se měl filmu ujmout režisér Nicholas Hytner. Když projekt převzal Rob Marshall, přišla Theron o roli v novém konkursu. (don corleone)

Reklama

Reklama