Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
Trojka využívá akorát známost předcházejících dílů jinak toho moc společného nemá. Maximálně tak poslední scénu, ve které se vyklube švihák Vin Diesel, což mě příjemně potěšilo. Škoda toho, že drifty jsou tak nudné závody jinak by to rozhodně stálo za povšimnutí. Aspoň, že poslední závod se upíná spíše na závodění než driftování a tak nakonec divák neodejde nespokojen. Celkově je to pro mě příjemné překvapení i přesto, že zde má tak nízké hodnocení. --- Má 500 koňí, výfuk od Borla a stovku udělá za 4,3 sekundy - Hmm zdá se, že sis přečetl příručku ()
Dříve než se pustím do samotného snímku bych trochu polemizoval s – nejen zdejší – kritikou tohoto snímku. Pokud vezmeme v potaz všechny díly série a budeme hodnocení jeho kvality stupňovat jen a pouze na základě samotných dílů, pak je nutné všímat se zejména přístupu k látce v každém filmu. Vážení, tohle je třetí díl série Rychle a zběsile, opravdu vidíte nějaký smysl v porovnávání příběhů, scénářů nebo podobných věcí? Já tedy ne! Tady totiž jde o úplně něco jiného. Mám pocit, že většina kritiků, ať jich zdejších „vyšších“ uživatel nebo recenzentů v odborných periodikách, se snaží tenhle snímek shodit jen na základě podivných úvah o neexistující psychologické rovině, plytkosti příběhu, či nesoustředěnosti na vývoj charakterů a vztahů mezí hrdiny. Sakra, lidi, vždyť tohle přeci není žádný „intoušký“ film pro pseudointelektuály, ale jeho naprostý protipól. Není pak hloupé vytýkat naprosto zbytečné věci, o které v tomhle nejde? Vždyť Rychle a zběsile: Tokijská jízda je adresována „obyčejným“ diváků, kteří se chtějí jen zabavit, těm které nezajímá vybroušená psychologická rovina a ani úchvatná pointa, tady jde jen o jedno: Zabavit diváka a nabídnout mu jednoduchou zábavu! A to se tomuto snímku rozhodně povedlo. Hrdinové hláškují, jednotlivé postavy se „stírají“, jsou tam pěkná auta – rychlá a řádně upravená -, svalnatí chlapi, pěkné holky a hlavně rychlá jízda plná adrenalinu, to ostatní zde jde do pozadí, příběh se odehrává někde „mimo“, je nepodstatný, ale přesto si s ním Justin Lin velmi dobře poradil. Je třeba vyzdvihnout jisté věci, třeba že věci, jejichž funkčnost není až tak nutná, jsou zde dobře odvedenou prací, herci hrají, hudba v záběru sedí a děj je dynamický, rychle ubíhá a nenudí. Rozhodně nechci psát, že je Justin Lin skvělý režisér, lhal bych, ale jako klipař, který si někde nakrade pár nápadů pracuje velmi dobře. To právě díky němu je Tokijská jízda tak povedeným filmem. Skvělá je tu jak vizuální stránka, tedy nádherné město, cool hrátky s obrazem, skvěle nasnímané záběry závodů, tak i „přidané“ okecávací pasáže. ()
Veru, už som si na Paula Walkera zvykol a Tokyo Drift mi príde ako niečo úplne iné, čo zo sériou Fast and Furious nemá pomaly nič spoločné. Aj keď je to stále dobrá zábava ( a to mi môžete veriť, že si na nadupané "káry" veľmi nepotrpím). Hodnotenie je v rámci zábavy lebo automobilové naháňačky sú nakrútené naozaj skvelo. ()
Zdaleka nejslabší Rychle a zběsile. Kdyby mi někdo řekl, že plánuje pokračování série v hlavní roli s Paulem Walkerem a Vinem Dieselem bez Paula Walkera a Vina Diesela tak se mu vysměju. Lucas Black je snesitelný a Sung Kang je (poprvé a ne naposledy) je skvělý v roli Hana. Tento film ale začíná mít pořadný smysl až po sedmém (spíš už po závěru šéstého) dílu. ()
║Rozpočet $85miliónov║Tržby USA $62,514,415║Tržby Celosvetovo $158,468,292▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,081,829 //počet predaných kusov 33,739║ Tržby za predaj DVD v USA $41,275,614 //počet predaných kusov 3,335,571║ Až neskutočne amatérsky, plochý, povrchný film. Justin Lin mal byť od série odstavený už tu. /30%/ ()
Galerie (73)
Zajímavosti (39)
- Sean Boswell (Lucas Black) řídí ve filmu postupně vozy Chevrolet Monte Carlo z roku 1971, Ford Mustang Fastback z roku 1967, Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR z roku 2006, Nissan Silvia S-15 z roku 2001 a také Nissan Silvia S-15 Spec-R. Dále jsou vidět ve filmu vozy jako Dodge Viper SRT-10 z roku 2003 (Clay - Zachery Ty Bryan), Honda NSX NA1 (1991), Mazda RX-7 Veilside FD (Han - Sung Kang), Mazda RX-7 Type RS FD z roku 2000 (Takashi - Brian Tee), Mercedes-Benz S-Klasse W140 (Deckard Shaw - Jason Statham), Nissan Fairlady Z Z33, model 2002 a 2003 (Takashi, Morimoto - Leonardo Nam), Nissan Silvia S13, Nissan Skyline GT-R R33, Plymouth Road Runner z roku 1970 (Dominic - Vin Diesel), Toyota Chaser JZX100 z roku 1996 (Morimoto), Volkswagen Touran Typ 1T z roku 2005 (Twinkie - Shad Moss) a Mazda RX-8 FE3S (Neela - Nathalie Kelley). (ajaxx)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
- Původně se počítalo s návratem Vina Diesela do role Dominica Toretta, ale herec se nedohodl se studiem. Po špatných testovacích projekcích společnost Universal Pictures požádala Diesela, aby se objevil aspoň v malé roli a zvýšil tak kasovní potenciál filmu. Herec souhlasil s účastí, pokud se společnost Universal vzdá práv k filmové sérii Riddick, v níž hraje hlavní roli. To se i stalo a Diesel tak mohl natočit Riddicka (2013) ve vlastní produkci. (S.W.A.T)
Reklama