Reklama

Reklama

Avengers: Age of Ultron

  • USA Avengers: Age of Ultron (více)
Trailer 2
USA, 2015, 141 min

Pokus miliardáře Tonyho Starka oživit program na udržení celosvětového míru skončí nezdarem a největší hrdinové světa, včetně Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora, Neuvěřitelného Hulka, Black Widow a Hawkeye musí čelit děsivému nebezpečí. V sázce je osud celé planety. Povstane zlovolný Ultron a jenom Avengers mu mohou zabránit v uskutečnění ďábelských plánů. Nová křehká spojenectví a nečekané zvraty jsou zárukou vzrušujícího a jedinečného akčního dobrodružství globálních rozměrů. (Falcon)

(více)

Videa (57)

Trailer 2

Recenze (1 506)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AVENGERS byli dle některých výborným komiksovým filmem, protože pojednávali o superhrdnech. Pokračování AVENGERS s podtitulem AGE OF ULTRON je naopak super, protože je o lidech, kteří jsou superhrdiny - a i v akčních pasážích volí lidskou perspektivu, když je kladen důraz na bezpečí obyvatel měst, jsou zachraňováni civilisté apod. Ačkoliv pracuje s overreacherovským narativem, kdy vědec stvoří potenciální hrozbu pro lidstvo, žánrově se nejvíc přibližuje právě válečnému snímku. V něm jeden tým bojuje proti společnému nepříteli, kterého pomohl (spolu)vytvořit - a nechybí ani rekrutování nových členů, motivační proslovy během bitvy ad._____ Paradoxně je dvojka v tuzemsku kritizována za to, že na rozdíl od sólovek jednotlivých superhrdinů není žánrově odlišená. Nemístných výtek zaznívá přitom několik: vyprávění se nikam neposouvá dál a je pouhou záminkou pro vršení mnohdy nepřehledných atrakcí, z hlediska stylu jde o nevýrazné dílo a záporák je nezajímavý. Vzhledem k tomu, že (meta)komentář píši víc než týden po premiéře, je možné za pomocí konkrétních - místy spoileroidních - příkladů tato nejčastěji zmiňovaná negativa vyvrátit._____ Nepočítáme-li ANT-MANa, je AGE OF ULTRON završením druhé marvelovské fáze. Tvrdit, že jsme se na jejím konci nikam dál nedopracovali, znamená nejenom ignorovat přírůstek v podobě nových postav (Scarlet Witch, Vision) a přetransformování S.H.I.EL.D.u, ale i celý epilog sestávající se z obměny původního týmu za zcela nový. Vyprávění s velkým počtem hlavních i vedlejších postav opravdu není jenom zástěrkou k přívalu digibordelu. Naopak by člověk těžko pohledal blockbuster, ve kterém by akce jednak byla vždy pečlivě motivována ve vyprávění, jednak během ní postavy procházely vývojem, který by byl příčinně rozvíjen. Dvojčata změní svůj cíl, k sbližování Black Widow a Bruce Bannera/Hulka dochází především během ní, jsou prohlubovány názorové střety mezi členy Avengerů, kdy je předjímán budoucí rozkol, nahlédneme do obav Avengerů díky funkčně využité schopnosti Scarlet Witch ad. Nepíšíč o tom, že nejsou za sebe sázeny trikově opulentní pasáže, protože je podstatný zmiňovaný lidský prvek při ochraně/zachraňování občanů._____ Týmové (ne)spolupráci se podřizuje i styl, který svými záběry-sekvencemi vybočuje z normy toho, jak je v současnosti snímána a stříhána akce. Zatímco v jedničce byl jeden okázalý záběr ukazující superhrdiny jako tým, dvojka takovým začíná a přidává změnu hledisek v rámci záběru-sekvence. Je-li něco rychleji stříháno, až v tom divák/divačka přestává mít přehled, má to své opodstatnění v tom, že i superhrdinové ztrácí orientaci, jak na tom jsou ostatní členové (např. únos Black Widow). A stejně jako v první části je (ne)shoda v dialogové sekvenci vyjádřena prostřednictvím toho, že protagonisté jsou buď v jednom záběru (shoda), nebo se používá figury záběr-protizáběr (neshoda) - a nově přibylo odlišení na základě svícení (např. Stark a Banner nad budoucím Visionovým tělem). Vůbec je oproti předchozímu dílu styl mnohem (sebe)uvědomělejší díky odkazování ke konkrétním ikonickým výjevům z komiksu a díky nejenom digitálním průletům předjímajícím důležitost určitého prostoru později ve vyprávění, ale i vizualizací střetu dvou umělých inteligencí._____ Požadavek, že akční film je tak dobrý, jak je jeho záporák, se většinou omezuje na to, kdo je do role antagonisty obsazen (James Spader, výborný hlasový projev), nikoliv na jeho úlohu ve vyprávění. Kritizovaný Ultron je poměrně nekonvenční padouch, jehož motivace jsou nám hned z počátku známy, ale cíl - konkrétní uskutečnění plánu - se dozvídáme až v průběhu vyprávění. Nejdůležitější jsou jeho dva rysy. Jednak je odvrácenou stránkou Tonyho Starka/Iron Mana, což vráží klín mezi Avengers, jednak se jeho vědomí může přemísťovat z jedné plechovky do další, a tak je vhodným padouchem pro tým, ve kterém s ním poměří síly všichni pěkně postupně (Iron Man ve Wakandě, Kapitán Amerika na náklaďáku, Vision - Thor - Hulk - Scarlet Witch v závěrečném aktu)._____ Pokud je AVENGERS: AGE OF ULTRON v něčem problematickým počinem, není to z hlediska Marvel Cinematic Universe (MCU) ve vyprávění stojícím na místě, nevýrazném stylu anebo nijakém záporákovi. (Ignorujme významovou rovinu, kdy se nabízí interpretace s ohledem na N.S.A. a další aféry představující pro Světového policajta "hrozbu" zevnitř.) Potíž může činit serializovaná povaha celého MCU. Zatímco AVENGERS ještě fungovali jako crossover, ve kterém se setkali superhrdinové představení v sólovce (a pár dalších), AVENGERS: AGE OF ULTRON neobstojí jako samostatné vyprávění nezávislé na komiksovém předpokračování a seriálových AGENTS OF S.H.I.E.L.D. Strukturně - a rytmicky - tak jde o značně nevyrovnané dílo. Dílo, které je super tím, že není super. () (méně) (více)

verbal 

všechny recenze uživatele

Když sveřepí zachránci světa a okolních galaxií z nějaké té homixové Ligy vypičenců konečně komerčně narazí na umělou demencí vybaveného, přestrašlivého Transformera s originálním jménem Ultramegagigatron, vygenerují společně jakéhosi spařeného Dekárta, jenž všechny ty tlusté, slaboduché děti a mnohé blahoslavené dospělé v sále vykrmí kalorickou porcí šestákové assbookové filosofie, nu a poté, co si všichni včetně Assgardské mykologie pateticky vyřeší svá traumata a rodinné záležitosti, semelou se vzájemně ve spektakulárním digitálním robobordelu, který kompletně rozmrdá nějaké fiktivní Bulharsko. Na něco, co se tu nekompromisně drápe na přední příčky žebříčků oblíbenosti, mi výše uvedená, naprosto přesná rešerše scénáře přijde natolik artově sofistikovaná, intelektuálně komplikovaná a filosoficky hluboká, že se bojím chodit do kina, protože ta jsou evidentně plná vypláchlých mutantů, srkajících a žvýkajících stejně závadné marginální nepoživatiny, sekundárně produkované investory těchto veleděl. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Jaké trailery, takový film. Přeplácaný digifest, ve kterém je víc postav než na orloji (nebo spíš na dvou orlojích), je vlastně klasickou nastavovanou kaší po výborné jedničce. Áno, Whedon pořád umí pracovat s dialogovým humorem, občas přijít s nějakým tím vtípkem a má k sobě šestici cool, jasně vyprofilovaných postav, s nimiž prostě chcete vidět další filmy a zajímají vás jejich další osudy, pohnutky, trable. Chemie mezi nimi pořád funguje, jejich dobrodružství je ale naprosto generické a nezajímavé jak zápletkou, tak záporákem a i audiovizuálním pojetím, které bych charakterizoval jako... no, tak nějak šedivě vyblité. Většina scén by mě bavila asi víc na papíře než ve výsledném filmu (třeba Hulk vs. Hulkbuster), protože gradace Whedonovi tentokrát nefunguje a Avengers 2 tak trpí klasickými neduhy sequelů, kde musí být všeho víc a nutně větší. Vlastně mi druzí Avengers evokovali sequely Transformerů - akorát na Avengers dělá šikovnější, snaživější a vynalézavější tvůrce, co má pod palcem tým mnohem zábavnějších superhrdinů. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Všechno, co bylo na jedničce tak dobré a udělalo z ní blockbuster roku, se v Age of Ultron někam ztratilo. Postavy působí jako hadroví panáci, které tvůrci nechali dvě hodiny pohupovat ve větru před zeleným plátnem, dialogy už jsou tak nějak vedlejší, přehledná akce taky zrovna není tím, co by divák mohl vyzdvihnout. Dojmu ani nepřidá, že z kapitána a Thora jsou takový dvě usmívající se polobuzny. Spousty logických lapsů asi netřeba rozebírat (ale připouštím, že vysvětlení jsem v té změti mohl přehlédnout). Na druhou stranu potěší, že některé scény jsou tak dokonalé, až vhánějí slzy do očí (ultimátní souboj: Captain America vs. poleno). Age of Ultron nakonec působ spíše jako špatná parodie plná nepovedených fórů. Ale něco přece jen potěšilo – Vision. Teda potěšil možný potenciál postavy, který se snad bude dále rozvíjet. ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Zatímco dvojka Avengers řadu lidí zklamala nebo rovnou znechutila, mně asi pustili nějakou jinou verzi. Čekal jsem slabšího pohrobka jedničky, místo toho jsem ale dostal plně whedonovský upgrade, ve kterém je všechno, na co minule nebyl čas. Opět se sice nedějí záporácké zázraky a to samé platí pro tuctový vizuál, Joss ale úřaduje hlavně v rozdávání prostoru postavám, celkovém rozložení akce a dialogů a samozřejmě v servírování comicsových momentů, o kterých jste ani nevěděli, že je chcete vidět. Výsledkem je mohutná popcornová jízda, v níž osobní linky fungují stejně dobře jako akční veletoče (spíš lépe) a která vítaně uzavírá druhou fázi marveláckého vesmíru. V kontrastu k tomuhle finišování rozhodně zamrzí, kolik času musí Joss věnovat lákání na Infinity War a kolik ho naopak chybí dvojčatům, jejichž pohyb po šachovnici nemusel být tak zkratkovitý. Ve finále se ale všechno slije do svižného a emocionálně působivého koktejlu, který je možná složitý a chybí mu prvoplánově atraktivní lokace, jenže to už je holt daň jedenáctého filmu v sérii. Řadoví diváci tak asi budou chvílemi nepříjemně tápat. Pokud mám ale mluvit za sebe, užil jsem si to do od začátku do konce. Už aby tu byla druhá projekce! (9/10) ()

Galerie (201)

Zajímavosti (140)

  • Marvel pôvodne plánoval predstaviť prvú upútavku na film na obrazovkách televízie ABC 28. októbra 2014 počas novej epizódy seriálu Agenti S.H.I.E.L.D. (od r. 2013). Ako reakciu na nekvalitnú verziu videa, ktorá sa začala po internete šíriť, ju zverejnil už 22. októbra. Behom 24 hodín si ju na YouTube pozrelo cez 7 miliónov ľudí. (vander19)
  • Tento snímek je zatím nejdelším z továrny Marvel Cinematic Universe s délkou stopáže 2 hodiny a 30 minut. (Mr.Baboon)

Související novinky

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

18.11.2022

Jako by nestačilo, že desáté Rychle a zběsile muselo vyměnit režiséra Justina Lina (Star Trek: Do neznáma, Rychle a zběsile 5), který nevydržel pracovat po boku egoisty Vina Diesela, za rutinéra… (více)

Joss Whedon se vrací do televize

Joss Whedon se vrací do televize

15.07.2018

Režisér prvních dvou Avengers Joss Whedon se mezi geeky poprvé proslavil díky seriálu Buffy, přemožitelka upírů. Od té doby měla jeho kariéra jenom vzestupnou tendenci, jenže pak přišlo zklamání řady… (více)

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

28.06.2018

Akční komiks Bloodshot s Vinem Dieselem (Rychle a zběsile) v hlavní roli se pomalu přesouvá před kamery a nyní bylo konečně taky oznámeno obsazení hlavního záporáka. Postavu nelítostného Axe,… (více)

Black Panther velkolepě ovládl kina

Black Panther velkolepě ovládl kina

19.02.2018

Dlouho to vypadalo, že je značka pro blockbuster to nejdůležitější. Teď se však ukazuje, že je (minimálně) stejně důležitá i péče o ní. Kdybyste se před pár lety zeptali, jestli za první víkend utrží… (více)

Reklama

Reklama