Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 062)
Rozhodně nejsem hororově založený a doháním to až po letech. Můj seznam rozhodně musel doplnit Kruh, ekvivalent hororu a symbol toho, jak se na počátku tisicíletí točily filmy, potažmo horory. Japonskou předlohu neznám vůbec, ale příběh již tak nějak znám z potrhlých komedií Scary movie a přesně to, co jsem čekal, jsem i dostal. Tedy až na strach a ono pověstná potřeba rozsvícení si lampičky či něčeho podobného. Gore Verbinski měl filmařinu tenkrát v malíku, to se mu musí rozhodně nechat. Již od začátku si Kruh zachovává svou temnou a ponurou atmosféru, občas nabídne nějakou tu lekačku a několik překvapení nejrůznějšího rázu. Od začátku až do konce skvělá podívaná, ovšem bohužel u mě bez hororového přesahu. Atmosféru jsem si užíval naplno, ale zřejmě jsem už natolik otupělý, že si zřejmě u lecčeho rozsvěcovat nepotřebuji...90% ()
O tomhle filmu se vlastně ani nedá dost dobře říct, že je to horor. Úvodní scéna sice diváka docela "našponuje", ale pak se snímek začne tvářit spíše jako dramatický thriller a do ryze hororových vod se vrátí opět až v závěrečné čtvrthodině. Tím ovšem nechci tvrdit, že snad divák nebude větší část filmu napjatý a nebude mít u toho snímku strach. Pravdou ale je, že já jsem se nevyděsil. Nicméně film je to skutečně zajímavý a napínavý, nevím do jaké míry je zachována idea původního japonského hororu, ale mně se tenhle originální námět líbil dost. Z herců mě zaujal přes nepříliš rozsáhlý prostor hlavně malý David Dorfman, který ve své roli působil opravdu přesvědčivě a chvílemi skoro až "dospělácky" vážně. Ostatní herci už tak výrazní nebyli, ale u tohoto snímku to nebylo až tak podstatné, tady byla důležitá atmosféra, a ta se skutečně povedla navodit velmi dobře. ()
Klasické hororové schéma nepřekvapí, nicméně Verbinski a Zimmer vykreslili atmosféru děsu natolik dobře, že při jedné z posledních lekacích scén "plížením z televize vpřed" mé tělo málem předčasně opustily exkrementy. Pamatuji časy, kdy bylo ve videopůjčovnách spousta kazet, po jejichž zhlédnutí jste nezemřeli za sedm dní, ale nudou již po pár minutách.. ()
Je to mierne nadpriemerný horor, ktorý je remakom kultového originálu. Má dosť dobrý príbeh o novinárke, ktorá sa po smrti svojej vzdialenej príbuznej dozvie, že údajne existuje zvláštna videokazeta, po ktorej pozretí dostane divák telefonát, že za sedem dní zomrie a keďže v poslednej dobe došlo k niekoľkým podobným úmrtiam, rozhodne sa to objasniť. Kazetu nájde a skutočne dostane telefonát, ale okrem bývalého priateľa si ju nanešťastie čoskoro pozrie aj jej syn a tak musí urobiť všetko preto, aby zistila pravdu a skúsila ich smrti zabrániť. Spracovanie je na tom pomerne dobre, síce ma to nedokázalo úplne vtiahnuť a tiež ma mrzí, že sa tu nenájde žiadna výnimočná scéna, na ktorú by sa dalo skutočne spomínať, ale nemám s tým ani väčší problém. Hlavne, že dej je dostatočne zaujímavý, teda hlavne tá kriminálna línia, na ktorej to celé stojí, nenašiel som tu žiadne slabé miesto a tak sa na to pozerá celkom dobre od začiatku až do konca. Ale aj tak sa samozrejme neubránim silnému pocitu zbytočnosti, je to len remake, ktorý nepriniesol prakticky nič svoje, prekopíroval to, čo fungovalo pred tým, tie pridané scény sú len obyčajný štandard, ktorý nemá moc čím zaujať a samozrejme tu už ani nie je to čaro, v americkom prevedení to už jednoducho nefunguje tak, ako by malo. Po hororovej stránke som skôr sklamaný, atmosféra tu síce je, ale prišla mi veľmi slabá, o napätí sa tu tiež moc hovoriť nedá a aj tých samotných hororových scén je tu veľmi málo, prakticky len jedna plnohodnotná a aj tá skončí skôr, než by mala. Herecké obsadenie je na tom dobre, Naomi Watts v hlavnej úlohe, k tomu Martin Henderson ako jej priateľ, pričom ma prekvapilo, že ma vlastne bavil ešte viac, než hlavná hrdinka, zaujímavá postava chlapca a ešte niekoľko slušných vedľajších postáv. Čo sa týka réžie a technickej stránky, má to slušnú vizuálnu stránku a oceňujem aj to seriózne prevedenie, ale tým to vlastne aj končí, po hororovej stránke tu nie je o čo stáť. Pôvodný film ma síce tiež nenadchol, ale bol to aspoň originálny film, ktorý mal to špecifické čaro, takže toto je vlastne skôr zbytočnosť. A pritom tento remake mal ešte jednu veľkú výhodu, videl som ho v čase, keď som ani netušil, že existuje aj nejaký originál. Ale aj tak nemám dôvod byť kritický, pozerať sa na to dá, taká štandardná oddychovka, ktorá neurazí a ani nenadchne. 59% ()
Začnu pěkně "od Adama". Na samotném začátku filmu jsem se na moment "lekl" - KRUH začíná až neskutečně a nebezpečně tradičně. Ale již za onen moment (tj. za pár sekund) jsem začal cítit, že toto nebude jeden z té obrovské hromady (tradičních, "obyčejných") filmů. Postupem času jsem začal čím dál, tím více nabývat přesvědčení, že i onen "tradiční" úvod má své opodstatnění a že se nejedná o Verbinského neschopnost natočit nic lepšího, ale o velmi zdařilý záměr (mimochodem i onen úvod je velmi kvalitně a napínavě natočen). Verbinski si ve svém opusu KRUH perfektně pohrává s rozličnými filmovými klišé a v konečném důsledku i s divákem. Ono "pohrávání si" však není nijak nepříjemné právě naopak. Verbinski decentně rozhodí řadu "návnad" (na které se snad každý chytne), aby na konci divák s příjemným překvapením zjistil, že "všechno je jinak" Klišé povýšení na umění? Ano, možná tak nějak bych to nazval. To, co jsem si tolik považoval u Davida Lynche, jsem si tentokrát neskutečně výborně užil i v případě snímku KRUH. Shrnuto a podtrženo: Po obsahové i formální stránce bravurně natočený film. Očekávejte perfektní mysteriózní thriller s několika hororovými prvky a momenty. Očekávejte film, od kterého nebudete schopni odtrhnout oči. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (56)
- Před premiérou bylo jako upoutávka používáno "prokleté video". Název filmu však reklama tajila více než měsíc. (hot_spot)
- Když Samara (Daveigh Chase) stojí u studny, lze si všimnout, že má hnědé oči. Když je ale poté odkryt její mrtvý obličej, oči má modré. (Kroup4)
- Mezi dinosaury na nočním stolku Aidana (David Dorfman) je také japonská hračka podobající se velrybě. Jedná se o „Musuku“ z animovaného filmu Blue Submarine No. 6 (1998). (HellFire)
Reklama