Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 062)
O tomhle filmu se vlastně ani nedá dost dobře říct, že je to horor. Úvodní scéna sice diváka docela "našponuje", ale pak se snímek začne tvářit spíše jako dramatický thriller a do ryze hororových vod se vrátí opět až v závěrečné čtvrthodině. Tím ovšem nechci tvrdit, že snad divák nebude větší část filmu napjatý a nebude mít u toho snímku strach. Pravdou ale je, že já jsem se nevyděsil. Nicméně film je to skutečně zajímavý a napínavý, nevím do jaké míry je zachována idea původního japonského hororu, ale mně se tenhle originální námět líbil dost. Z herců mě zaujal přes nepříliš rozsáhlý prostor hlavně malý David Dorfman, který ve své roli působil opravdu přesvědčivě a chvílemi skoro až "dospělácky" vážně. Ostatní herci už tak výrazní nebyli, ale u tohoto snímku to nebylo až tak podstatné, tady byla důležitá atmosféra, a ta se skutečně povedla navodit velmi dobře. ()
Když jsem tento film viděl poprvé, byl jsem z něho úplně unešen. Se spolužákama jsme ho probírali tenkrát na škole několik týdnů a udělali jsme si z něho takový menší kult :) Bohužel dnes, po pár těch letech, co už jsem starší, jsem film viděl a ta ejakulace jako tentkrát se prostě nedostavila. Škoda. Každopádně se jedná o nadprůměrné dílo, které si zaslouží svůj obdiv. Mezi horory špička ledovce. ()
Na mě to tedy zapůsobilo, zůstal podivný pocit někde uvnitř a tak by to u správného hororu mělo být. Hodně tísnivá atmosféra po celý film, vynikající, hodně děsivá hudba a velice slušný příběh. Souhlasím se Stormem, ta scéna s koněm byla fakt dobrá. To černobílé video bylo velice působivé a scéna se stromem, který se zbarví do ruda - prostě krásné. Jen mi paradoxně maličko vadila Naomi Watts, přišlo mi, že na to, že jí zbývá pár dní se tedy moc nebojí. ()
Klasické hororové schéma nepřekvapí, nicméně Verbinski a Zimmer vykreslili atmosféru děsu natolik dobře, že při jedné z posledních lekacích scén "plížením z televize vpřed" mé tělo málem předčasně opustily exkrementy. Pamatuji časy, kdy bylo ve videopůjčovnách spousta kazet, po jejichž zhlédnutí jste nezemřeli za sedm dní, ale nudou již po pár minutách.. ()
I přes některé žánrové schematismy (videokazeta se Zlem, opuštěná chata, rámcový závěr celého příběhu...) výborný horor s podmanivou atmosférou a také důkaz toho, že i remake se může Američanům dosti povést (což je ovšem výjimka potvrzující pravidlo). Výborné scény s archetypálním přesahem (kůň na trajektu, studna...), děsivost vystavěná ne na krvavých efektech či bizarnostech týkajících se mučení a perverzit či sadismu, ale spíše na principu diváckého očekávání něčeho děsivého... Hodně podmanivé, hodně působivé, hodně symbolické... ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (56)
- Aby tvůrci zabránili zákazu promítání v anglických kinech, vystřihli scénu potyčky s nožem. (HellFire)
- Ve filmu je patrných několik odkazů na filmy Alfreda Hitchcocka, konkrétně na Okno do dvora (1954), Psycho (1960) a Rodinné spiknutí (1976). (HellFire)
- Náklady na výrobu byly zhruba 48 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama