Reklama

Reklama

Plivu na tvůj hrob

(festivalový název)
  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer
USA, 1978, 101 min (Director's Cut: 96 min)

Obsahy(1)

Mladá atraktivní spisovatelka Jennifer Hills (Camille Keaton) přijíždí na venkovskou usedlost u řeky dopsat svůj román. Namísto vytouženého klidu na práci a inspirace tu ale nalezne pouze bolest a ponížení z rukou čtveřice brutálních buranů, kteří ji opakovaně znásilní a zničí její knihu. Zdrcená umělkyně se jim rozhodne krutě pomstít - a vytvoří tak mistrovské dílo!

Nechvalně známá klasika žánru exploitation filmů, který prožíval konjunkturu v 70. letech. Ještě donedávna byl tento film v řadě zemí zakázán, protože měl podle cenzorů glorifikovat násilí páchané na ženách a přední americký filmový kritik Roger Ebert jej označil za nejhorší film, jaký kdy viděl. Camille Keaton za svůj výkon obdržela v témže roce kdy byl film natočen cenu na Katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (196)

monolog 

všechny recenze uživatele

Proč je nepoužití hudby považováno za amatérismus? Copak hudbu v normálním životě někdo slyší jen tak ze vzduchu? A pomiňme případné blázny a feťáky. Hudba je podle mě to, co každý snímek oddaluje od reality, i kdyby v něm ukázali nevímco jakkoliv naturalisticky. Napliju na vaše hroby je očištěno od všech těch nešvarů, které v kinematografii dnes vidíme. Podle mě je to jeden z nejrealističtěji natočených filmů, jaký jsem viděl. Proč? Dialogy jsou blbé, ale reálné. Nikdo nemluví jak knížka. Poslouchali jste někdy rozhovor dvou vám úplně neznámých lidí? Obvykle snůška volovin, dost často nelogicky na sebe navázaná a hloupá. Většinou se to skládá z krátkých vět, z nedořečených vět, někdy i z nadávek (podle druhu lidí). Ale veskrze je to dialog o hovně, neboli že málo slovy lidé řeknou ještě míň. Tady je to podobné a proto uvěřitelné. Jestli herci hrají špatně? Nevím, mně to tak nepřišlo. Pro většinu to asi bude způsobený tím, že tu nikde není moc prudkých a náhlých střihů a tak ten americkej způsob herectví nepoznají. Viděl jsem lepší filmy, ale taky zatraceně horší. Tohle je prostě průměr. Kdyby to mělo trochu propracovanější postavy (ukázat trošku něčeho z jejich života) nebo tam přidali trochu černýho humoru či cynismu a ne jen osm koulí s nožičkama a jednu Nemesis, bylo by to mnohem zábavnější (takhle se to přeci jen moc táhne). Myslím, že hodnotit tento snímek záporně je opět jen otázkou módy a musíte to hodnotit sami, tak, aby to hodnocení nikdo neviděl. Neboli předsudky (strach z našich proti sobě), předsudky (strach z cizích proti nám), předsudky (strach z naší vlastní reakce na ty cizí). Jo, jestli tohle je oslava násilí na ženách, tak já jsem Panna Orleánská. Spíš je to obhajoba pomsty a ospravedlnění touhy vzít věci do vlastních rukou. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tak dneska jsem se konečně podíval na tuhletu mezeru v mém dosavadním hororovém vzdělání a musim říct, že jsem opravdu rád, že už to mám za sebou. Scény znásilňování jsou odporné, tak nějak nechápu lidi, kterým se na něco takového (v tomto podání) líbí koukat, zbytek je pak jedna velká nuda. Každopádně zkušenost to byla zajímavá, ale že budu od jednoho z nejlegendárnějších exploitation filmů odcházet uspanější než šokovanější, to jsem opravdu nečekal. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Toto nie je "oko za oko" ale "ak sa k Tebe niekto správa zle, správaj sa k nemu ešte horšie". Jednoduchý dej, nelogické správanie postáv a ich zvláštne prehrávanie. Zdanlivé nedostatky vyvažovalo to, o čo išlo: sústredenie sa na brutálne pudové násilie a adekvátnu odplatu za spôsobené príkorie. Na tele. Na duši. V tomto zmysle boli výstižné tupé dialógy chlapskej party, považujúcej veľkomesto za skazené, či rodinná idylka jedného z nich, kontrastujúca s jeho činom. Príznačné bolo tiež prehadzovanie zodpovednosti na druhého, ak sa niekto z nich ocitol v núdzi, či obhajoba tvrdením v štýle: "My chlapi sme už raz takí, nezáleží či máš rodinu alebo nie. Každý by sa zachoval rovnako". Obrazovú vatu - úseky, kedy zdanlivo nič nedeje sú síce v kontexte pochopiteľné (tvorivé meditácie v dobrovoľne zvolenej samote, narušovanie tohto pokoja, vyrovnávanie sa s násilím, rozvažovanie čo a ako poriešiť následne), no predsa len miestami až hypnoticky uspávali. ()

Lima odpad!

všechny recenze uživatele

Režisér a scenárista v jedné osobě Meir Zarchi by zasloužil důkladné vyšetření na psychiatrické klinice, myslím, že jeho psychologický profil by stál opravdu za to. Vidím to asi takhle - Zarchi a jeho kámoši se sešli a řekli si "Kluci, půčíme si kameru, pojedem ke Guntherovi na chatu a natočíme tam přes víkend nějakou brutalitu. Vezmem Camille, ta je pro každou špatnost a celkově nás to nic stát nebude, jenom výdaje na benzín a barvu. Je úplně fuk, že o filmování víme úplný hovno a že ve scenáři, kterej sem zpíchl za dvacet minut, jsou NEUVĚŘITELNÝ logický lapsusy, všichni to stejně zkouknou už jenom ze zvědavosti."....Musím souhlasit s těmi, kteří na imdb lakonicky shrnuli kvality tohoto snímku mírným pozměněním jeho názvu - "I Spit on this Crap!". A navíc je to hrozná nuda ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Nudný Exploitation, který se kdysi minul účinkem.Měl poukázat na hrubé násilí vůči ženám, nakonec to byl pro většinu lidí jen zvrhlý film, který byl skoro všude zakázanej.Banda křáčů přefikne jednu zarostlou měšťandu a ta je pak všelijak vykuchá, je to bohužel neskutečná nuda bez špetky atmosféry, na kterou sem se podíval čistě ze zvědavosti a kvůli novým verzím.Vůbec se nedivím, že film nenabyl nijaký úspěch, čistý, nudný a nechutný trash, který je k tomu ještě příšerně amatérský. 10% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Při scéně oběšení jednoho z násilníků na stromě se při natáčení scény údajně povolily popruhy, kterými byl jistěn, a herec dostal psychický šok. Jeho výraz v obličeji tak naprosto přesně odpovídal Zerchiho představám a schválně použil tuto původně nepovedenou scénu, která působí na diváka velmi reálným a znepokojujícím dojmem. (Flipnic)
  • Režisér Meir Zarchi původně film natočil z naprosto jiného důvodu, než si diváci mysleli. Chtěl varovat a upozorňovat tímto filmem na páchání násilí na ženách, zobrazit opravdová muka znásilněných žen a otevřít myšlenku na spravedlivý trest. Film měl být tragickým dramatem, nikoliv hororem. (Flipnic)
  • Zerchi chtěl realitu znásilnění vyobrazit co nejpřesněji a přiznal, že diváky záměrně šokoval, ovšem bez toho, aby natočil cokoliv nereálného nebo neskutečného. Když zkoušel "sílu a efekt" některých scén na náhodně vybraných divácích v malém promítacím sále, při druhé scéně znásilnění na kameni v lese jeden z přítomných můžů (povoláním elektrikář) zvolal: "To už je moc, tohle nezvládám!" A opustil sál. Zarchi po této reakci zvolal: "Ano! Scéna funguje přesně tak, jak má!!" (Flipnic)

Reklama

Reklama