Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (170)
Štěpán Hulík opět napsal hluboký příběh, zapracoval do něj tolik (potřebných) odboček, emocí a souvislostí, že je opravdu důkazem kvality, že se mu takové vyprávění nerozsypalo pod rukama. Michal Blaško natočil svůj první výrazně nadprůměrný počin a dovolte mi, abych výkon Kláry Melíškové zařadil až za fenomenálního Miroslava Hanuše, Ivan Trojan byl tentokrát trochu upozaděn. ()
Oprostil jsem se od faktu, že značná část filmu se odehrává u mě v ulici a napálil Podezření čtyři hvězdy. Tyhle čtyři hvězdy jsou ale hodně solidní čtyři hvězdy. Minimálně mě překvapilo, že Česká televize dala prostor slovenskému talentu v jeho rozletu a nechala ho natočit třídílný debut. Doufám, že z Michala Blaška něco bude, protože tady si to zaslouží srovnání s těmi nejlepšími evropskými dramaty současnosti. Výborné, precizní, kamera od Adama Macha neuvěřitelně stísňující, adekvátní k celkově vyznívající atmosféře příběhu. Celé ty tři díly jsem se kochal nad tím, jak perfektní drama tu v Česku vzniklo a jak za to můžu děkovat České televizi. Kdyby všechny takové filmy z České televize byly takové, vůbec se zlobit nebudu. Plus i Štěpán Hulík má štěstí na náměty, protože po nějaké době se opět stalo, že v práci se tři týdny neřešilo nic jiného, než jestli to ta sestra udělala nebo ne. A to ani nebudu mluvit o hereckých výkonech. Třeba Kláru Melíškovou bych ani nepoznal a už teď se nebojím říct, že je to její nejlepší role, kterou kdy ve své kariéře ztvárnila. Stejně tak i Miroslav Hanuš, který je jeden z těch nejautentičtějších herců současnosti a já jsem strašně rád, že ho vídám v tolika zajímavých projektech tak často. A to ani nebudu mluvit o Denise Barešové, která je zas a znova skvělá. A já doufám, že jí to vydrží co nejdéle. Tady tu jednu hvězdičku, kterou jsem do plného hodnocení nedal, nechci aby tvůrci vnímali nějak negativně. Srovnával jsem je s tím nejlepším, co jsem v Evropě doteď zažil, což je jednoznačně poklona. Na mě to ale bylo možná až moc chladné, bez citů a emocí. A závěr bych si přál taky trošku s odpověďmi. To je ale můj problém, obecně vzato jsem dlouho nebyl s českým projektem spokojenější. Paráda, jen tak dál. ()
Protivná, zapšklá bába s komunikační poruchou proti zbytku světa plného zmrdů, morálních pokřivenců a podivných neschopných existencí aneb když se sere, tak se sere. Dramaturgicky až účelově černě tísnivé, ad absurdum vyhoněné, ovšem intenzivní a kulantně odsejpající, přičemž bába Melíšková je ve své fantastické kreaci naprosto dokonalý Terminátor a mokrý sen všech příznivců citlivého nemocničního cévkování. Úžasně vystřižený charakter, který by snad každý, s kým by se dostal do jakýchkoliv sociálních interakcí, nejradši okamžitě zadusil polštářem. Veřejnoprotiprávní bandita si zase na moment zasloužil výpalné. ()
Tohle je velká pecka na české scéně, kterou jsem si nechával ujít, ale jsem velmi překvapen s kvalitami. O případu jsem nic nevěděl, takže jsem šel nepolíbený, ale mám rád nemocniční prostředí, miluji soudy a miluji filmy, kde se společnost obrátí k někomu zády, takže to měl se mnou seriál jednoduché. Klára Melíšková hraje skvěle, byť nehrála úplně sympatickou paní a jak se všechny důkazy začly sypat a obracet proti ní, tak to bylo slušný atmosférický terno. Fajn dialogy, super atmosféra, nepříjemno ve vzduchu i zneklidňující soundtrack z toho dělá Drama/Krimi světového formátu, za který se rozhodně nemusíme stydět. Jak ze dne na den se může někomu úplně zničit život i jejímu okolí. Tísnivé! 85% ()
Minisérie Podezření je jasným dokladem toho, jak snadno dokáže společnost zadupat do země jedince, který se nechová podle jejích představ. Klára Melíšková podává v ústřední roli fascinující herecký výkon, nutno ovšem podotknout, že Denisa Barešová, Miroslav Hanuš a Ivan Trojan jí výtečně sekundují. Veškeré dění navíc provází naprosto zdrcující atmosféra podbarvená velmi příhodnou hudbou. Moc si nedovedu představit, že by u nás letos někdo dokázal trumfnout tento mimořádně zdařilý seriálový počin. (95%) ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Referenční hodnota draslíku je 3,9 mmol/l až 5,3 mmol (může se lišit, dle jednotlivé laboratoře). Pacientka tedy měla v krvi dvojnásobnou hodnotu. Hyperkalemie vede mimo jiné k poruchám srdečního rytmu. (Winster)
- Po úmrti pacientky sestra otevře okno. Tento „symbol“ se provádí na většině zdravotnických zařízeních, aby duše mohla odejít... (Winster)
- V epizodě se vyšetřovatel baví s právníkem ex offo Novákem (Miroslav Hanuš), že obžalovaná zdravotní sestra může být masová vražedkyně. To je ale nesmysl, protože zdravotní sestra by byla spíše sériová vražedkyně, protože šlo o několik úmrtí v delším časovém období. (mkali)
Reklama