poster

Soudný den

  • Velká Británie

    Doomsday

  • Německo

    Doomsday - Tag der Rache

  • Slovensko

    Súdny deň

Akční / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA / Jihoafrická republika / Německo, 2008, 105 min (SE: 113 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Neil Marshall se etabloval jako seriózní žánrový tvůrce, na jehož filmy s kladnými kritikami a důmyslnou reklamní strategií se v houfu chodí. SOUDNÝ DEN je ale zjevně vysněná záležitost, ve které se setkává MAD MAX s ÚTĚKEM Z NEW YORKU (ne náhodou jsou dvě postavy pojmenováni podle jmen příjmení režisérů výše zmíněných sérií - Carpenterovi a Hillovi)._____ Dokonalé guilty pleasure, kterému bych nezazlíval, že nemá vlastní styl a jednotlivé scény jsou variace či parodie na dříve viděné, protože o vyjednání mezi jednotlivými styly, resp. estetikou tady JDE především. Závěrečná famózní honička je tak střetem reklamní (od objevení auta do vyjetí ze zámku), videoherní (začátek honičky), videoklipové (nástup hudby a střih dle toho) a filmové._____ SOUDNÝ DEN je béćko, jež jako kdyby vypadlo z 80. let, ale je to béčko uvědomělé a důmyslnější, než se na první pohled zdá: co na tom, že je to tak žánrově nevyhraněné, špatně sestříhané, eklektické a vyšinuté, když celý film je podáván (do záv. honičky) optikou vědce, ke kterému postavy filmu putují, aby se dozvěděly, že je "tak trochu magor". Ano, mnohé akční scény jsou nepřehledné, ale co takhle si chvíli nevšímat rušivého střihu a obdivovat kompoziční nápaditost a podvratnost celého projektu? Známka punku a jeden z nejlepších filmů roku.(1.5.2008)

  • sniper18
    *****

    Keby som mal vybrať to najlepšie béčko vôbec, mojou jasnou voľbou by bol práve Súdny deň. Presne takto si predstavujem prakticky dokonalé béčko, o nejakej originalite tu nemôže byť ani reči, ale o to tu vôbec nejde, V priebehu sa prestrieda niekoľko žánrov, od zombie survivalu, cez štandardný akčný, postapokalyptický a dokonca aj historický, pričom sa inšpiruje z mnohých známych filmov, ale vôbec sa tým netají a minimálne Šialený Max a Útek z New Yorku by sa ani nedali poprieť. No hlavne, že zo všetkých si berie len to najlepšie a tak je to od prvej do poslednej minúty neskutočne dynamická a zábavná akčná jazda, ktorej úroveň sa ešte k tomu väčšinu času len zvyšuje. Veľkým plusom je rozhodne aj fakt, že v popredí je vojenská jednotka, ktorá mi ešte k tomu príde, ako jedna z najsympatickejších. Rhona Mitra sa tu predviedla ako jedna z najzaujímavejších akčných hrdiniek súčasnosti, hlavne charizmou a jej postava ma veľmi bavila, ale aj zvyšní členovia možno až na nejakú tú výnimku nie sú síce moc známi, ale mňa si získali, fandil som im a občas ma ich smrť aj zasiahla. A o nič nezaostávajú ani perfektní a rozmanití záporáci, či už pankáči z postapokalyptického sveta na čele so svojim divokým vodcom, ktorý sa postará aj o zaujímavé vystúpenie, rytieri, ktorých vedie legenda Malcolm McDowell, ale aj byrokrati z politiky. Po akčnej stránke sa tu dá tiež prakticky len chváliť, je jej plno, jednotlivé akčné sekvencie sú dlhé, rozmanité, keďže nechýbajú súboje, prestrelky ani rôzne naháňačky, využívajú sa atraktívne lokácie, až na zbytočne zostrihané súboje, ktorých ale aj tak moc nie je sú výborne natočené a určite musím pochváliť aj ich mimoriadnu drsnosť, tu sa nájde plno perfektných a nápaditých krvavých likvidácií. Tu sa aj ťažko vyberá to najlepšie, všetky prestrelky a naháňačky sú skvelé, pričom tá záverečná je asi mojou najobľúbenejšou filmovou naháňačkou vôbec, tu som si jednoducho naplno vychutnal všetku akciu. A k tomu ešte tá výborná hudba, ktorá sa postará o viacero emotívnych momentov, takto dobrú hudbu by som v podobnom filme nečakal. Neil Marshall je bezpochyby jeden z najlepších režisérov svojho typu, čo sa prejavilo aj tu. Takže skutočne moje najobľúbenejšie čistokrvné béčko, v ktorom poteší nielen skvelá zápletka, dynamický dej, perfektná drsná akcia a sympatické postavy, ale aj vynikajúci vizuál a hudba. Až na tie horšie zostrihané súboje tu nemám čo vytknúť, prvotriedna zábava aj po mnohých pozretiach. 90%(28.10.2008)

  • Psema
    ***

    Docela mě baví představa zmatených producentů, když se při interním promítání po 45 minutách filmu dočista změnil žánr, aby postapokalyptickou nudu s pár brutálními záběry, dementními pankáči, zoufalými vysvětlovačkami nahradil neskutečně hravý LOTRoidně nasáklý nářez, ve kterém je učebnice logiky něco jako satanova bible pro křesťany. V ten moment se museli všichni zákonitě chytat za hlavy, ale mě tím Marshall překvapivě dostal. Přestal jsem se nejenom škodolibě posmívat Rhoně Mitře, jejíž cool/hot index se nikdy nedostane do té správné polohy, ale i filmu, jenž si ze sebe a ze všech okolo začal dělat regulérně srandu. Jacksonovské nájezdy, Morie s ukrytým Bentleym v kovovém kontejneru, to všechno a ještě mnohem víc dělá ze Soudného dne absolutně zábavnou kokotinu bez jediného scény dávající smysl. Závěrečná Mad Max honička je pak vcelku příjemným rozloučením za naprosto šílenou jízdou, která je po střihové stránce zcela nezvládnutá, ale má styl a je přes všechny vady (a že jich je) doopravdy zábavná.(14.4.2008)

  • FlyBoy
    ***

    Kýbeľ s vodou v ktorom pláva všetko možné od videohier, cez punk, až po "Mad Maxa", len akosi sa to navzájom triešti a do seba takmer vôbec nezapadá. Neil Marshall je rozhodne fajnový fušer, podaktoré sekvencie sú fakt vychytané (nástupište, Bentley), ale ceľkovo je to skôr chaotická paródia, než vynikavý trash.(30.8.2009)

  • Blizzard
    ***

    Solidní mix několika filmů parodujících vše od Mad Maxe, přes Resident Evila, až po 28 Days Later.... Zápletka je již klasicky tristní, epidemie ve Skotsku zapříčinila jeho následnou izolaci před okolním světem, uběhne pěkná řádka let a virus strikes back. Záhuba se nevyhnutelně blíží a je tedy potřeba vyslat našeho hrdinu na záchranu světa, respektive hrdinku (Rhona Mitra), která asociuje Millu Jovovich z Resident Evila. Brány Glasgow se znovu otevírají a na scénu vstupuje tým mariňáků v obrněném transportéru jako vystřihnutý z Aliens. V temném světě za ochrannou bariérou objeví agresivní svět s vlastními pravidly, ve kterém panuje zásada zabij nebo budeš zabit a tak může divoká jízda v čele s Eden Sinclair začít. V Doomsday samořejmě nechybí ani spousta krve, násilí a akce, ta je podpořena kvalitní metalo-rockovou postapokalyptickou hudbou od Tylera Batese, dále drsných hlášek a běsnění futuristických pankáčů. Tento guláš přinesl pod taktovkou Marshalla uspokojující podívanou, která jen bezhlavě nevykrádá jiné filmy svého žánru, ale razí si mezi nimi i svou vlastní cestu. (6/10)(18.7.2008)

  • - Zbraně, které používají jednotky námořního loďstva, jsou upravené Vektor CR-21, které se vyrábí v Jížní Africe, kde se také převážně natáčelo. Eden Sinclair (Rhona Mitra) má pak na začátku filmu zbraň Walther P38 ráže 9x19mm. (TomikZlesa)

  • - Za námětem k vytvoření bojové scény, při níž se výsadková jednotka Eden Sinclairové (Rhona Mitra) pohybuje směrem ke Glasgowu, infikovanému a nepřátelskými jednotkami obsazenému území Skotska, v zákrytu obrněného transportéru APC, stojí takřka identická scéna z filmu Vetřelci (1986). Vzájemně podobné jsou si i dialogy. (Conspi)

  • - Automobil, kterým Eden ujíždí motocyklům, je Bentley Continental GT Speed. Firma Bentley se na natáčení nepodílela a producenti zakoupili 3 vozy celkem za cca 150.000 USD. (TomikZlesa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace