Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

KarelR 

všechny recenze uživatele

O Soudném dnu se nedá vyprávět, Soudný den se musí zažít. Pokud byste se totiž někomu snažili tenhle film vysvětlit, koukal by na vás jako na idiota, že pletete minimálně čtyři filmy dohromady. Tahle takřka nevyčerpatelná sbírka wtf momentů a přepálených klišé, prošpikovaná filmovými odkazy (jen vyjmenování těch na Mad Maxe a Útěk z New Yorku by mi určitě zabralo několik večerů u piva) je totiž filmovým nářezem první kategorie. Vzhledem k tomu všemu však Soudný den není filmem bezhlavým, ba naopak. Marshall se sice totálně utrhl ze řetězu, ale na to, kolik prostředí, stylů a hudebních motivů vystřídá, si film pořád drží pevnou dějovou linku a nikdy nezabočí do nějaké trapné výplně. Zkrátka pecka od A do Z a ač se zatím budu držet na politicky korektních 8+/10 (ano, ten střih bojových scén...), někdy, až se nikdo nebude koukat, hodnocení asi trochu upravím :) Do té doby si přeji hodně budoucích zhlédnutí. P.S. Jsem sám, komu přišel celý úsek okolo průchodu pod horou neuvěřitelně lotroidní? :) ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Neil Marshall se teda pořádně vyřádil. Libovolně promíchává prostředí, postavy třebas jenom proběhnou kopcem a pomalované kanibalistické ksichty, vozící si své opiercingované části těl na madmaxově stylizovaných strojích, nahradí lučištníci a opevněný hrad jak vystřihnutý ze středověku. Velkoplošné záběry mají tíživou a mocnou působnost, to je skutečné kouzlus mňamózus. Dále předkládá Marshall spoustu neúprosně krvavých obrazů, myslím, že Bob se k Bobkovi do klobouku už nevrátí. Hlavy padají jako uschlé hrušky a monitor mi začal před chvíli smrdět seškvařeným masem. Rhona Mitra zacvičila před natáčením o několik benchpressů více než Kate Beckinsale, jinak je však podobnost mezi nimi nevyvratiletelná, ať už v rámci hereckého umu, zálibě v nošení přiléhavých kostýmcích, či pěkné fasádě. Závěrečná naháněná vznikla pouze pro efekt, včetně nelogického proskočení autobusem. Střílení je hodně, taktéž tanečních kroků, stejně jako soubojů, či výbuchů, ale prostě si to nelze užít, protože střihač trpěl svalovým třesem v pokročilém stádiu. Podruhé bych se asi hodně trápil. 33 miliónů dolarů(rozpočet)/20 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Pln očekávání dalšího temného postkatastrofického filmu ve stylu Potomků lidí jsem zkusil zhlédnout britský Soudný den. Nepopírám, že zhruba úvodní cca. čtvrtina filmu mé představy docela naplnila (za tu bych dal také vyšší hodnocení), nepopírám ani, že je taky jistě dost originální zasadit regulérní rytířský epos do budoucnosti, konkrétně někam do poloviny 21. století, to bych skutečně nečekal, ale smixovat to s resuscitací Šíleného Maxe, gladiátorskými výstupy, s nechutnými horory o kanibalech a industriálně-cyberpunkovou vizí, to už mi na jeden film přijde opravdu dost. Vznikne ,,Eintopf" (=nechutná směs). Celá ta pokleslá estetika nu-metalových videoklipů s občasnými záblesky klišé akčního filmu (černý sporťák a hláška o dobré barvě, následná akčně laděná honička atd.) je jenom dobře zabalenou druhořadou béčkovou manýrou, podpořenou relativně vysokým rozpočtem. Navíc - ten scénář je skutečně hrozný... Jak lze dobře pochopit u tohoto postkatastrofického béčka, s dostatkem financí jde v postmoderní západní kinematografii natočit úplně cokoliv, i (odpusťte mi ten výraz) kravinu... Podobné filmy: Šílený Max, Šílený Max 2 - Bojovník silnic, Šílený Max pod Kopulí hromu, 2012 Doomsday ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Docela mě baví představa zmatených producentů, když se při interním promítání po 45 minutách filmu dočista změnil žánr, aby postapokalyptickou nudu s pár brutálními záběry, dementními pankáči, zoufalými vysvětlovačkami nahradil neskutečně hravý LOTRoidně nasáklý nářez, ve kterém je učebnice logiky něco jako satanova bible pro křesťany. V ten moment se museli všichni zákonitě chytat za hlavy, ale mě tím Marshall překvapivě dostal. Přestal jsem se nejenom škodolibě posmívat Rhoně Mitře, jejíž cool/hot index se nikdy nedostane do té správné polohy, ale i filmu, jenž si ze sebe a ze všech okolo začal dělat regulérně srandu. Jacksonovské nájezdy, Morie s ukrytým Bentleym v kovovém kontejneru, to všechno a ještě mnohem víc dělá ze Soudného dne absolutně zábavnou kokotinu bez jediného scény dávající smysl. Závěrečná Mad Max honička je pak vcelku příjemným rozloučením za naprosto šílenou jízdou, která je po střihové stránce zcela nezvládnutá, ale má styl a je přes všechny vady (a že jich je) doopravdy zábavná. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

MOHL TO BÝT BEZVA FILM, KDYBY........ kdyby například za tou mohutnou zdí, se z lidí stali Zombie. Protože ta zeď byla parádní. Jenže ta zeď bylo to jediné dobré z celého filmu. Koukal jsem a připadalo mi to nelogické : stejná doba, stejné prostředí, stejní lidé, ale na jedne půlce se nacházeli pankáči a na druhé půlce středověk! Vůbec to nešlo dohromady a už vůbec né, ten nelogický konec! Ta hlavní hrdinka po celý film žmoulala nějaký papírek, který ji dala máma. A tak jsem si logicky říkal, že asi i svou maminku najde! Houby, ani se tam neobjevila! Tak proč ten papír?? Prostě jednou se na film kouknout a rychle zapomenout! Nuda! ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Jméno britského filmového premiéra Johna Hatchera (Alexander Siddig) bylo vytvořeno kombinací dvou skutečných zastánců této funkce Johna Majora a Margaret Thatcherové. (Conspi)
  • Zbraně, které používají jednotky námořního loďstva, jsou upravené Vektor CR-21, které se vyrábí v Jížní Africe, kde se také převážně natáčelo. Eden Sinclair (Rhona Mitra) má pak na začátku filmu zbraň Walther P38 ráže 9x19mm. (TomikZlesa)
  • Alexander Siddig, který ztvárnil roli premiéra Johna Hatchera, je skutečným synovcem Malcolma McDowella, představitele Kana, vůdce přeživších Skotů v troskách středověkého hradu. (Conspi)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama