Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    ***

    Ve výsledku nejisté tři hvězdičky s tím, že po druhé projekci můžu jít oběma směry (nahoru, ale i dolů). Mám k tomu filmu spoustu výtek, ale všechny by se daly shrnout do jedné hlavní: na můj vkus je tam až moc Michaela Baye. Trailer sliboval dokonalé spojení spielbergovského-cameronovského blockbusteru 80. let s bayovskou mechaničností let 90., ale kromě indianajonesovského a výborného Shia LaBeoufa a cca. hodiny od zmrtvýchvstání Megatrona po návštěvu "hawksovského" muzea se jedná o přehlídku over-the-top bayovských fetišů a manýr, zlozvyků._____ Proč ty narážky na současnost (ekonomická krize, Obama prezidentem, teroristické útoky), když se jednička bez nich obešla a zde působí rušivě, jako z jiného "vesmíru"? Proč je potlačen lidský prvek a máme smutnit nad smrtí kovošrotu? Proč jsou dopravní prostředky fetišizovány a film je mizogynní vůči ženám? Proč se v dialogových scénách stříhá průměrně každou druhou sekundu, zatímco v akci v některých cameronovsky dlouhých záběrech každou cca. pátou? Proč, i když je film motivován kompozičně, postrádá vnitřní logiku toho, co se děje, a tak je ve vyprávění velká kopa elips, nad kterými se pozastavujeme (kde se v poušti po teleportaci vzali ostatní Autoboti, když teleportováni spolu s lidmi nebyli?, jak Mikaela přišla ke "krabici" s Decepticonem, když jí hodila po terminátoří transformerce?, jaktože se v závěru objevili rodiče, když byli odvezeni Bumblbeem do bezpečí?)._____ Letní blockbuster o dospívání tak trpí pubertálními neduhy (infantilní a pubertální humor, neznalost míry, eklektičnost, i sexuální obscénnost, aniž by k sexu - mezi lidmi, ne psi či člověkem a robotem - došlo) a jeho pomíjivost vyjadřuje scéna, v níž Shia KONEČNĚ najde MacGuffin a ten se mu doslova rozpadne/rozpráší pod rukama. P.S. Ten film je tak dobrý, jak jen letní blockbuster, ve kterém jsou ničeny vysokoškolské knihovny a kulturní památky, může být. Na základě předchozí věty si prosím přičtěte či odečtěte hvězdičky podle libosti.(24.6.2009)

  • Psema
    ***

    Kde jsi, strýčku Spielbergu? Bay se utrhl ze řetězu a bohužel ne zábavným způsobem jako v druhých Mizerech. Jestli něco Pomsta poražených odhaluje, tak to, že Bay bez producentského dohledu je jako mimino bez rodiče. Pořád by chtěl dělat tohle a tamto, ale ve výsledku neudělá nic. V případě Transformers se k tomu naneštěstí přidává i totální ztráta nápadů a soudnosti, a tak se na sebe jen vrší scenáristické podpásovky, tuctové akční scény (starší bratříček válcuje pokračování každým záběrem) a spousta dialogové vaty, která je do Turturrova nástupu takřka neúnosná. Odlehčenost jedničky zmizela s jejími závěrečnými titulky, dvojka se bere příšerně vážně, přitom je ještě víc cheesy a bayovsky oplzlá (až už to není moc vtipné). Což vskutku nejsou pozitiva. Bayovi se navíc film pod tlakem přeplácanosti rozpadá a většina scén funguje tak tak, přičemž některé (hlavně ty, kde by měly být emoce) už takřka vůbec (vivat Megan a Shia, kteří svoji romanci umí prodat). Trojku prosím ne. Alespoň v dohledné době. P.S.: Jablonskyho soundtrack překvapivě suxx. Po druhém zhlédnutí můžu s klidným srdcem prohlásit, že je to snesitelná, ale ve světle prvního dílu stále bolestivá prohra. Vtipy jsou fajn, nápadité detaily potěší a akce se dá při opakování mnohem lépe "pochytat". Ale hodinové finále je stále pekelně dlouhé, neobjevné a nudné. A jako celek to drží pohromadě vážně jenom silou vůle. Za což fakt nedík.(19.6.2009)

  • Matty
    ***

    Není snadné určit, kde přesně se stala chyba. Proč totéž napodruhé již není totéž. Zpětně se mi jeví, že dvojka obsahuje nestřídmé množství těch chutných ingrediencí, jichž bylo v jedničce tak akorát: sexy záběry Megan Fox, souboje robotů, přihlouplé vtipy… . Všeho příliš a chuť žádná. Sytí budou odcházet nanejvýš hledači filmových odkazů (kdo viděl Matrix a quadrilogii Indiana Jones, v Bayově vykradeném univerzu nezabloudí) a robofilové, jež si užijí výstřednosti typu robo-karate nebo robo-nebe. 60% Zajímavé komentáře: Douglas, Cervenak, Marigold, Eddard, Triple H, ScarPoul, El Loco, mcb, Orthank, tomas.malo(2.10.2010)

  • B!shop
    *****

    No ale teda kurva olala, Bay to tam pere fakt pod tlakem. Zatimco jednicka byla spis takovej seznamovak, kde mohlo bejt vic akce, dvojka uz je regulerni valka Transformeru, takze se tam dobry 3/4 filmu neustale rubou. A to tak, ze teda kurva ve velkym. Neustale neco vybuchuje, jedna bitka, prestrelka, ultimatni akce za druhou a to vse je naprosta vizualni zranice s dokonalejma trikama. Navic presun bitek do pouste je paradni napad, sice nemaj k demolovani moc budov, jen nejaky z hoven uplacany chatrce, ale zase ty nabuseny roboti vic vyniknou. Ale je teda fakt, ze je jich tu az zbytecne moc, takze spoustu z nich clovek prehlidne a je to proste postava v davu a obcas jsou bitky lehoucce neprehledny. Jinak co se tyce pribehu, je sice fajn, ze to trochu osvetli puvod Transformeru, na druhou stranu, cela ta myslenka se symbolama lehoucce vysumi do prazdna. No a co nam teda krome naprosto genialni kulervouci akce, ktera me priplacla koule do zidle a nepustila az do zaverecnejch titulku, Bay nabizi? No to je ta ctvrta ctvrtina, ktera nesazi na akci, ale spis takovy ty forky a popravde receno, cekal jsem to daleko infantilnejsi, i kdyz dvojka rodicu nebo dva vymasteny Autoboti jsou tady trochu navic, ale zase naopak Turturro je super zabavnej. No a zaverem bych jen dodal, ze Fallen je tu teda vyuzitej dost minimalne a moc toho nepredvede, hudba by mohla bejt misty nabusenejsi, ale i tak to je velkofilm roku.(6.1.2010)

  • flanker.27
    odpad!

    Znám mocniny na druhou, na třetí, na xtou, a teď, dámy a pánové, máme novou mocninu. Teď budeme mocnit "na Baye". Bay zasáhl do dějin matematiky stejně jako jako do dějin fyziky podezřelou kinetikou ve svých filmech. Zpětně uvažuju, jestli hodnocení prvního dílu netransformovat alespoň v jednu hvězdičku, jelikož tam jsem se jednou dokonce zasmál tam, kde to tvůrci zamýšleli (přepojování z Kataru do Bílého domu). Dvojka je prostě dvojka. Trapnost je trapnější, demence dementnější, ubohost ubožejší. Neskutečné nudný neatmosférický sled pohyblivých obrázků bez ladu a skladu poskládaných za sebe ve vizuálním guláši, kde je vidět lautr hovno kdo na koho střílí a proč je tady když před pár vteřinami byl tamhle (přičemž to tady znamená třeba Egypt a támhle Jordánsko). Bay doslova zvrací na plátno všechny svoje dětinský (ne dětský) nápady a sny, u kterejch mu tvrdne. Jen nevim, jestli ho víc rajcuje robotická roštěnka s dlouhym ocasem nebo Optimus Prime, po vzoru pravých amerických hrdinů zpomaleně kráčející po zádech Sfingy. Důrazně odmítám námitky, že jsou Bayovy filmy pro zábavu a proto je nelze kritizovat za hloupost. Tak jako všechno, i zábava může bejt na úrovni nebo blbá. Navíc tohle je blbý tam, kde to chce bejt vtipný, hloupý tam, kde to chce bejt stylový a to všechno je prohnaný Bayovou mocninou. Násobím nulou a dávám odpad.(13.11.2010)

  • - U lomu dostane Leo (Ramon Rodriguez) od agenta Simmonse (John Turturro) uspávadlo, které ho uspí. V dalším záběru je však vidět, že všichni čtyři včetně Lea vylézají z auta. (GreatestFan)

  • - V pouštních scénách má Mikaela (Megan Fox) náramky na levé ruce, ale rázem pak na pravé. (GreatestFan)

  • - Oficiání písní filmu a soundtracku je opět od kapely Linkin Park, tentokrát na zakázku složená ''New Divide''. Píseň byla velmi úspěšná a v USA dosáhla 6. příčky nejprestižnější hitparády ''Billboard hot 100''. Klip k oné písni obsahuje mnoho záběrů z filmu. (GreatestFan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace