Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do domu mladé rodiny jednoho večera vtrhne zločin zosobněný násilníkem a zlodějem v jedné osobě. Manžel na zlosyna při obraně svých blízkých sám zaútočí a zabije ho. Je obviněn a usvědčen z neúmyslného zabití a odsouzen ke třem rokům ve vězení s maximální ostrahou. Růžovou budoucnost nadějného mladého muže tak najednou vystřídá prostředí mezi zločinci nejhrubšího zrna, kde přestává platit standardní morálka a pro přežití se musí začít řídit zákony džungle, ve které se ocitl. (Nogard)

(více)

Videa (1)

Recenze (489)

larelay 

všechny recenze uživatele

Po dlhej dobe film, po ktoreho vzhliadnuti som musela hodnu chvilu rozdychavat, co som vlastne videla. Stokrat obohraty song, neoriginalnost, rezia nedokonala, scenar hapruje, ale...To ALE zmaze vsetky tie negativa. Neuveritelne herecke vykony. Realisticke zobrazenie...Ja som im to vsetko uverila. "Zabudni na poulicne gangy. V base ide o rasu...". Harold Perrineau sa natolko vzil do svojej role, ze pochybujem, ze si ho budem vediet niekedy este dat do suvislosti s nejakou kladnou postavou. Tie dejove zvraty, ktore ma bombardovali cely film vo mne zanechavali celu skalu pocitov...Cez zurivost, strach, lutost, nechapavost, pocit nespravodlivosti... "So long my friend..." Val Kilmer na nespoznanie a Stephen Dorff, Bozsky ako vzdy...naozaj vrelo odporucam. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nízkorozpočtová bomba, která vás donutí nedýchat. Příběh je prostý. Hlavní je ale ta věznice. Vězení je v tomhle filmu prostě fakt nepříjemné, úplně cejtíte jak bolí a jak je to tam totálně na hovno a beznadějný. Herci tu jsou skvělí a Stephen Dorrf s oholenou hlavou vypadá fakt nebezpečně. Scénář je celkem jednoduchý, ale to neznamená že není chytrý. Třeba hlavní hajzl tu je ze začátku vylíčenej jako takovej ten dobrák. Doporučuju všema deseti. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Co se týče Felonu, tak ano, je to jedno velké klišé, ale příběh vychází částečně ze skutečných událostí, a hlavně – není život a realita také jedno velké klišé? Neměli bychom vinit spíše ty filmaře, kteří do svých příběhů, často nepřiznaně, přimíchávají kdeco a svým fištrónem balamutí diváky. Ke kladné odpovědi existují čtyři pádné důvody: (i) Za prvé jsou klišé a opakované stereotypy, spíše než údělem konzervativních filmařů, důsledkem tautologické logiky – pokud chceme například vědět, co určuje western a zařadit určitý film do žánru westernu, musíme analyzovat určitý počet určitých filmu, ale jak poznáme, jaké filmy máme analyzovat, pokud už neexistuje určitá definice westernu? (ii) Za druhé se každý tvůrce rodí do doby, kde klišé existují v tisících exemplářích a kde opouštět jedno klišé znamená pouze přimykat se ke druhému. Ano, jsou tu filmoví reformátoři, kteří chtějí modernizovat kinematografii tím, že ji zbaví všeho údajně zastaralého, všech klišé, a mají pocit, že představují avantgardu, která z kinematografie vymetá nepotřebné haraburdí. Mají cosi společného s reformátory neoliberálními – hovoří o modernizaci, ale myslí tím odbourání, nikoliv okysličení a oživení. (iii) Dále by se dalo namítnout, že i když kinematografie odpovídá potřebám publika, jež vyžaduje rychlou a snadnou rekreaci po odcizující práci, fantazijní únik před její monotónností, neměli bychom zapomínat, že umění nemůže být zdrojem poznání a krása (dle Tarkovského) symbolem pravdy, pokud dočista opustí realitu. (iv) A za čtvrté, byť jsou obecně klišé chápány jako něco hanlivého, jako řemeslničina stojící na protější straně vůči uměleckým počinům, domnívám se, že takové chápání filmů je mylné a nespravedlivé. Tenhle dalekosáhlý omyl a past, do které se lapili společně s publicisty i akademici, vychází z chybného ztotožňovaní filmů, pokládaných za svého druhu literární díla, s příběhem a z opomíjení filmového jazyka. Kritik tedy kupř. zmíní u filmu XY „staromilský styl práce, čili důraz na tzv. poctivý příběh a přímočarou režii“, ale dál to nerozvádí, nejde hlouběji, neptá se, jak je toho dosaženo. Zde nezbývá než vzpomenout Jana Němce, který si čtrnáct dní u střihacího stolu záběr po záběru pouštěl Bressonův snímek K smrti odsouzený uprchl, zapisoval si obsah záběrů, zkoumal, kde jsou celky, kde polodetaily, co rekvizity, kdy a kde se objeví ten který předmět, a tím se naučil filmovému jazyku. Filmový jazyk, filmová gramatika, je něco, u čeho ale vůbec nezáleží na tom, zda-li je film artový, nebo mainstreamový. Pokud natočí kterýkoliv kameraman úžasnou pětiminutovou scénu a umístí ji do žánrového filmu, nikdo tuto scénu nezaznamená. Naopak z rutinních scén poskládaný film, za kterým stojí vynikající scénář, to je něco, na co akademik, kritik i divák slyší. Ovšem to je fatální pominutí, které zdiskreditovalo už stovky filmů a které se táhne kinematografií, co je stará. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Felon je z filmů, kde se nedá přehlídnout levnej peníz a mockrát omletej vězeňskej model, ale možná právě dík tomu, jak je prostej a odevzdanej, že nesklidí ani vavříny ani nenaplní kasy, působí upřimně a to tam cítím jako největší vklad. Hned po něm jsou to pánové Dorff a Kilmer se svými špičkovými výkony. 3,5 *. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Doposud nevýraznému americkému režiséru Ricu Romanu Waughovi se podařilo natočit patrně jedno z nejlepších vězeňských dramat, které více než dobře rozvíjí železná pravidla a zákonitosti tohoto osobitého filmového subžánru. Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani Zločinec netvoří výjimku ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém. Prostředí subordinace si přímo zakládá na uplatňování a projevech moci, od čehož je už jen krůček k jejímu zneužívání, prostředí věznice je pak živnou půdou bujení toho animálního v nás. Režisér umně použil rastr syrovosti (bez zbytečně naturalistických scén), přičemž stěžejní úlohu hraje tíživá atmosféra. Asi je to film především pro muže, jelikož vypráví příběh z mužského pohledu a využívá mužské vidění světa. Zobrazované americké státní vězení je zdánlivým anachronismem, jakoby se tu zastavil civilizační běh v dobách patriarchálně řízeného středověku, jediné právo je právo silnějšího a jedinec tu má jen pramalou šanci (přežít). Felon je skutečně silný film, který umně nastiňuje to málo, co udělá ze slušného člověka zločince... Jak dalece je celý snímek realistický, to patrně pro většinu z nás zůstane celý život jen hypotetickou otázkou... Podobné filmy: Cela 211, Brubaker, Věznice, Prorok, R, Vzpoura ve věznici Carandiru ()

Galerie (23)

Zajímavosti (8)

  • Val Kilmer strávil několik hodin denně v maskérně kvůli bezpočtu falešných tetování na hrudi, rukách a zádech. (c.tucker)
  • Příběh je založen na událostech, které se odehrávaly v devadesátých letech v Kalifornské státní věznici. (reqiuem)

Reklama

Reklama