Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garrett M. Brown (více)Obsahy(4)
Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (2 437)
║Rozpočet $30miliónov║Tržby USA $48,071,303║Tržby Celosvetovo $97,527,535▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $14,408,936 //počet predaných kusov 847,222║ Tržby za predaj DVD v USA $24,266,569 //počet predaných kusov 1,196,143║ __SUPER-SUPER-SUPER NÁREZ!!!__ Roztomilo drsný superhrdinský úlet. Matthew Vaughn je fakt macher. /100%/ ()
Neskutočne vizuálne našľapaná, správne heroická, nekompromisne drsná a pritom zábavná superhrdinská komiksová adaptácia, ktorá definítvne odhalila celému svetu talent Matthewa Vaughna. Pretože z tak ťažkej látky, bez výraznejších hereckých lákadiel a s ani nie tretinovými prostriedkami, ktoré majú k dispozícii iné komiksové hity, vvytvoriť tak komplexný film fungujúci po všetkých stránkach a neazostávajúci za nimi vyložene v ničom, to už chce riadku dávku umenia. Kvôli filmom ako Kick-Ass sa oplatí milovať tento žáner. ()
O tom, jak výrazně internet ovlivňuje film, jsme se mohli přesvědčit v posledních letech již několikrát. Zejména hranice humoru a zobrazovaného násilí se posunuly poměrně výrazně. Jistý internetový vliv je vidět i v letošním snímku Kick-Ass. Zatímco před pěti lety uvedený, a zejména díky YouTube „distribuovaný“, Spider-Plant Man si bral na paškál zejména snímek Spider-Man, Kick-Ass se pouští do zesměšňování celého superhrdinského univerza. Dloubne si v podstatě do všeho od superhrdinských jmen, přes hrdinovy komentáře děje (hlas v obraze) až po jejich kostýmy, suchá nit nezůstane ani na provařené nácvikové scénce před zrcadlem. V žádném případě se však nejedná o hloupou parodii, to vůbec ne. Kick-Ass je perfektně fungující svižný film, který se svým tématem pracuje vskutku brilantně. Díky silnému hudebnímu doprovodu se mu daří správně taktovat temporytmus, který vrcholí ve dvou výjimečných akčních scénách. Tou první je perfektní přestřelka během přímého přenosu, ve které se dostane snad na všechny vlhké sny akčních diváků a pařanů v jedné osobě, tou druhou pak samozřejmě závěrečné zúčtování – s bazukou. Přestože jsem zklamaný z jeho umírněnosti, mohu považovat Kick-Ass za jeden z nejzábavnějších (a nejvíc cool filmů) co jsem kdy viděl. Mám však problém s tím, že snímek ukazuje, že superhrdinou se může stát každý bez ohledu na věk, finanční zázemí či výchovu, jen aby to následně dementoval. Nedočkáme se tu sice žádných superschopností vyvolaných kousnutím jedovatým pavoukem, ale Dave Lizewski musí být nejdříve připraven o cit, aby se mohl stát superhrdinou. Zajímavostí je, že v jedné scéně, se mu cit vrací, přičemž říká něco ve smyslu „Přestože necítím bolest, tak tohle opravdu bolelo.“ – ano, může se jednat o bolest vyvolanou psychicky, proto to nebude řešit. Ostatní postavy se superhrdiny stávají díky financím – nedá se předpokládat, že by Macreadyovi, vzhledem ke svému zázemí, byli nějací chudáčci. Těch problémů jsem měl troch víc, ale vzhledem k tomu, že si je jeden den po zhlédnutí nedokážu vybavit, asi se nejednalo o nic zásadnějšího. Nicméně zůstávají mi na jazyku dvě otázky. Je Kick-Ass trvanlivým zbožím nebo bude příštími generacemi zcela opomenut, případně jeho kouzlo vyprchá? Je Kick-Ass natolik nosným tématem, aby měl co nabídnout i v (naznačeném) pokračování? Odpovědí na obě se nejspíš dočkám, do té doby nezbývá než čekat. ()
Jediná dobrá věc: hudba Johna Murphyho, ačkoliv to je silná vykrádačka jeho práce pro 28 dní poté a Sunshine, jestli to není ovšem přesně totéž. A když tak nad tím přemýšlím, on byl asi celý ost ze sekáče. Asi stárnu, ale opět mi vadil způsob, jakým bylo ve filmu zobrazováno násilí. Čím to je, že když Uma Thurman rozseká na kusy osdesát osm krasavců v kvádrech, slintám u toho blahem, a tady mi stačí SPOILER zkopání a zastřelení jednoho impersonátora /SPOILER a už vím, že tohle není film pro mě? Asi to bude tím, že tohle násilí není kůl násilí, není to ani metafora k ničemu jinému, je to prostě násilí a je běžné a působí běžně a dovedu si představit, jak to v mozečcích dětiček co na to koukají hluboce klíčí. ()
Nomen Omen. Komiksárna o děckách, která však pro děcka ani v nejmenším není. Přetéká totiž hektolitry krve, vrší se v ní haldy usekaných končetin a jedenáctiletá holčička tu jen tak mimochodem během masakrování desítek těl na porážku cedí sprostá slůvka s takovou kadencí, že i Pohlreich by se uraženě klidil do koutku. A světe div se, přes vše výše zmíněné to není myšlenky prosté a jakkoli je to zpočátku odvázané a vtipné, tak to naprosto plynule přejde v seriózní a velmi hutnou záležitost. Matthew Vaughn prostě i do třetice dokazuje, že je svůj a to hodně svůj. Což je dobře, hodně dobře. ()
Galerie (159)
Zajímavosti (63)
- Scéna, ve které bojuje Taťulda (Nicolas Cage) ve skladu s protivníky, je velmi podobné scéně ve výškové budově ze závěru filmu Temný rytíř (2008). (Claude Speed)
- Matthew Vaughn měl kvůli nezvyklé drsnosti snímku (vzhledem k nízkému věku hlavních hrdinů) dlouhou dobu problémy s finančním zajištěním. Nakonec film natočil nezávisle a výsledek prodal studiu Universal za víc, než původně požadoval. (HellFire)
- Frank D'Amico (Mark Strong) sa v komiksovej verzii volá John Genovese, pravdepodobne podľa vzoru slávnej zločineckej rodiny tohto mena. (Greenpeacak)
Reklama