poster

Není kam utéct

  • Velká Británie

    A Lonely Place to Die

Dobrodružný / Krimi / Thriller / Akční

Velká Británie, 2011, 99 min

Režie:

Julian Gilbey

Kamera:

Ali Asad

Scénografie:

Matthew Button

Kostýmy:

Hayley Nebauer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hrabka
    ****

    Mám chuť dát plný počet, ale asi to nepůjde. Dvě třetiny filmu jsou naprosto perfektní, neskutečně mě to chytlo, tohle je přesně to, co mám nejradši. Úchvatná příroda, horolezectví, partička lidí se vydá na obyčejný výšlap s cílem zdolat nějakou tu horu, ale rychle je všechno jinak a začne se odehrávat naprosto strhující podívaná s famózními scénami. To, co nám tu tvůrci (režisér, kameramam, zvukař) předvádí je úplně neuvěřitelný, nepřeháním, naprosto odzbrojující, skvěle natočené scény plné napětí. To se vidí málokde, kdo by to od takového snímku čekal. Závěrečnou třetinu filmu bych ale přivítal spíše v jiném rytmu, to už mi zase tak nesedlo. Sice to není nijak špatný, ale s naháněčkami v lese, lezením po stěnách nebo bojem o život v horské řece se to vůbec nedá srovnávat. Perfektní survival thriller trochu pokazilo závěrečné dění, které bylo na můj vkus až moc akční a až moc krimi. Po 30 Days of Night a Triangle další pecka s Melissou George, jak to ta holka dělá, její filmy jsou skvělé. Jako by točila filmy mně na míru. :-) Tip: Koukněte na to v nějakým BDRipu nebo BRRipu, stojí to za to, jinak to nemá moc cenu. A taky bych doporučoval nekoukat na trailer, jít do filmu bez něj je určitě lepší, čeká vás tak větší překvápka... 80%(25.12.2011)

  • Shadwell
    ***

    Podle mě není od věci se zeptat, proč je u žánrovek, jako je tato (partička mladíků vyráží z města do přírody), první půle skoro vždycky lepší než druhá a proč se nakonec vždycky hlavní postavy konfrontují nikoliv s přírodou, ale s člověkem? Ty otázky si vlastně navzájem odpovídají – konfrontace s přírodou je zajímavější než s člověkem, jenže postavit dneska film jen na tomhle nelze, tudíž je třeba si vždycky vymyslet nějakého lidského nepřítele (tuctoví únosci dětí, válečný veterán pozapomenutý v divočině, zdegenerovaná jižanská rodinka ap.). Tenhle lidský nepřítel, který obvykle nastoupí někde kolem druhé půle, samozřejmě zpravidla obere film o většinu dosavadního napětí či atmosféry a zbaví ho tajemna. Otázka zní, jestli má tento problém vůbec nějaké řešení. Možná je problém spíše v samotné kinematografii. Kdyby vznikla o dvě stě let dříve, kdy ještě existovalo plno hic sunt leones oblastí (ještě v 19. století byla řada končin Země docela neznámá a neprozkoumaná, jak je patrné třeba z výtečného cestopisu francouzského mořeplavce Bougainvilla Cesta kolem světa), dalo by se s tím něco dělat. Nebo kdyby vznikla kinematografie o dvě stě let později, až budeme prozkoumávat neznámé planety ve vesmíru, tak by bylo rovněž možné konfrontovat hlavní postavy z filmů s něčím skutečně neznámým. Jenže kinematografie se vklínila přesně mezi tyto dvě epochy, kdy je většina Země dobře prozkoumaná, ale do letů vesmírem je ještě daleko. Filmy ze současnosti jako tento to mají tudíž těžký, protože jsou předem odsouzený tak trochu k nezdaru.(12.8.2012)

  • Radko
    **

    X - tá variácia o problémoch v prírode. Partia sa vyberie relaxovať do prírody, a vráti sa do zastavaných území okyptená. Dôvodom sú zarastení ozbrojení drsniaci, robiaci si chúťky na nenávidených, civilizáciou zhýčkaných a adrenalínom hnaných turistov. V ich teritóriu nemajú čo hľadať! Také bolo už Boormanovo Vyslobodenie, taký bol Pád do tmy (tam "zlo" predstavovali jaskynní mutanti) a také isté je aj Niet kam ujsť. Koncept takýchto príbehov je v zásade zhodný s názvom posledného: už ani príroda nie je panenským chrámom nerušeného obdivu k rozmanitosti foriem života a iných krás. Už aj tam sídli zlo. Prvá výhrada teda smeruje k ne-originalite základného námetu. Druhá ku konštrukcii príbehu: v neprístupných škótskych hornatinách, vzdialených od civilizácie je prečudesný úkryt uneseného dievčatka. Navyše nejde o obyčajné dievča, ale srbské - spojené samozrejme tým pádom s organizovaným zločinom. Tak sa vygeneruje stret so skupinou drsných ozbrojencov, zastupujúcich záujmy dievčaťa. Druhá výhrada je teda o neprirodzenej prvotnej náhode a z nej sa odvíjajúcej vojny dvoch ozbrojených skupín. Tieto dva spomenuté priesery v dramatickej stavbe príbehu nezachráni ani epizódna účasť Karla Rodena.(4.5.2014)

  • Lum3n
    ***

    Na 4* to nakonec asi neni, ale i tak se jedná o nadprůměrnou vybíjenou. Nejsilnější zbraní tohoto survival thrilleru jsou sympatické a hlavně logicky se chovající postavy, což není v daném žánru moc často k vidění. Horské prostředí je výborné, po přesunu děje do vesničky už ale film trochu ztrácí drive. 70%.(4.2.2012)

  • topi
    ****

    Výbornej snímek, který se z boje o přežití mění v drsný kriminální thriller. Výborná kombinace a skvělé záběry horských skal a lesů, v HD kvalitě je to pastva pro oči. Karel Roden v roli Darka byl opět bezchybný. Výborná kamera + hudba + celkově se vyvynující příběh dělá z tohoto fimu nadupanou podívanou. Hodně dobrej adrenalinovej kousek.(25.12.2011)

  • - Při hledání vhodných lokací pro film bratři Gilbeyové použili při lezení kameru připevněnou na hlavě. Tato videa je možné vidět na konci filmu. (Kritiq)

  • - Festival, který se koná ve filmu v jedné obci, je založen na skutečné události známé jako Beltane Fire Festival. Je to každoroční festival participativního umění a rituálního dramatu, který se konal 30. dubna na Calton Hill v Edinburghu. (Kritiq)

  • - Režisér Julian Gilbey a jeho bratr Will, který se podílel na scénáři, se oba stali vášnivými a zkušenými horolezci, aby mohli natočit tento film. (Kritiq)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace