Reklama

Reklama

Dramatické převyprávění života fascinujícího panovníka Ludvíka II. Bavorského. Od jeho naivních politických ambicí, přes obsedantní výstavbu extravagantních paláců až k pozvolnému ústupu do osamělé říše snů. Píše se rok 1864. Po smrti krále Maxmiliána II. nastupuje na bavorský trůn tehdy pouze osmnáctiletý korunní princ Ludvík. Brzy promění své království v centrum krásy, jemuž vládne umění. Poté, co nenajde pochopení u svých poradců, se obklopí prosťáčky a hledá přátelství tam, kde by mohla vykvést láska. Richard Wagner mezitím obratně využívá Ludvíkovy vášně pro své velkolepé opery. Po válečném debaklu se Ludvík stahuje do říše snů a plení královskou pokladnu výstavbou paláců zrozených ve své fantazii. Slunce Ludvíkova života pomalu zapadá, ale jeho legenda už navždy zapustila kořeny. (Cinemax)

(více)

Recenze (22)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Priemerné historické dielko, tá Viscontiho verzia bola lepšia, majestátnejšia. Tejto chýbal duch doby, ono kostýmy a nejaký palác nestačí na to, aby z filmu vyžarovala história. Niekedy som mal normálne pocit, že sledujem 20. storočie a nie 19. Ľudovít bol naozaj zvláštny vladár, to sa podarilo zachytiť. Na jednej strane vyšinutý človek, na strane druhej pokrokový vladár a staviteľ rozprávkových zámkov. Milovník umenia, ale aj milovník komorníkov a ďalšieho mužského osadenstva jeho paláca. A jeho smrť je dodnes opradená závojom tajomstva. ()

kareen 

všechny recenze uživatele

Tak si říkám, že byl Ludvík, se vším tím "láska a umění vítězí nad všemi válkami světa", první německý hippie na světě. Sice tím chvílemi působil v realitě, která mu byla při jeho snílkovské povaze vždy cizí, až směšně, ale je to právě jeho excentrická postavička ( svou hubenou výškou, protáhlým bledým obličejem i odstupem od lidí mi dost připomínal Sherlocka od BBC), která způsobila, že jsem se na rozdíl od životopisných filmů, které jsem viděla, za dejme tomu poslední rok, v tomto případě vůbec nenudila. Což je bezpochyby zásluha jejího představitele, protože jakmile v necelé poslední třetině filmu, jeho místo vystřídal, kvůli fyzické proměně jiný herec, ztratilo to pro mě předchozí zajímavost. Každopádně se mi dostalo vcelku vyčerpávajících faktických informací, což se cení a ještě jsem dostala zajímavý portrét jednoho muže, jenž se svou kontroverzní osobností vymykal nejen své vlastní době. A ty zámky, co nechal vystavět, jsou překrásné. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Na fenomenálnu verziu od Viscontiho to nemá, u Viscontiho sa na históriu nepozeráte, ale v nej ste. Na druhej strane tento film má neuveriteľne charizmatického Ludwiga, ktorý vyzerá ako dvojča Geraldiny Chaplinovej a hrá omnoho lepšie než Helmut Berger, preto jedna hviezdička navyše. Castingová perla dokáže divy, páni. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Musím říct, že se do toho Němci tedy fakt nebáli opřít. Podivný příběh o podivném králi je velkoryse vypravený, ale hlavně nekompromisně odvyprávěný. Není to hrdinský epos, ale příběh mladíka, kterého semlela doba. Doba zániku starých monarchií, nástupu pruského militarismu, koncertu velmocí, který zanikl ve výstřelech Velké války. Malinko mi ta historie bavorského krále připomíná poslední léta vlády našeho Rudolfa II. 75% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Z nových německých zpracování oblíbených životopisů (nejen) z 19. století jsem veskrze spokojená. Tento nový Ludwig II dává směle zapomenout na předchozí verze, včetně Viscontiho velebeného spektáklu. Mladý král v podání Sabina Tambrea je učiněný somnambulist v nejlepší tradici zvláštních figur hraných Conradem Veidtem. Starý král se mění v Sebastiana Schippera a rozklad osobnosti je o to dokonalejší. Film je složený ze skvělých detailů, z krásného procítění Wagnerových oper a obrazů naplněných hledáním překrásné utopie, království bez válek. Do kolekce hereček, které kdy hrály Sissi, se i Hannah Herzsprung zařadila s pokorou a sehrála několik velmi podařených energických scén. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama