Reklama

Reklama

Černá komedie vypráví příběh herce Riggana Thomsona (Michael Keaton), který se v minulosti proslavil filmovou postavou kultovního ptačího superhrdiny Birdmana, a nyní se s vypětím sil snaží o svůj divadelní debut na Broadwayi. Riggan doufá, že když uspěje jako režisér a herec nového ambiciózního představení, oživí svou upadající kariéru. V mnoha ohledech to je riskantní krok. Ale bývalý filmový superhrdina si dělá velké naděje, že díky tomuto konečně získá uznání jako umělec a všem včetně sebe dokáže, že ještě není odepsaný. Premiéra se pomalu blíží, když se představitel titulní role v jeho hře během zkoušky za podivných okolností zraní a je třeba ho rychle nahradit. Na základě doporučení hlavní herečky Lesley (Naomi Watts) a na naléhání Rigganova nejlepšího přítele a producenta Jakea (Zach Galifianakis), Riggan nakonec neochotně přijme Mikea Shinera (Edward Norton), který je naprostou neřízenou střelou. Mike je ale zárukou toho, že se představení vyprodá a sklidí chválu kritiků. Kromě samotných příprav na premiéru se musí Riggan vypořádat i se svou přítelkyní a herečkou ve vedlejší roli, Laurou (Andrea Riseborough), se svou dcerou Sam (Emma Stone), která právě prodělala odvykací léčbu a nyní pro něj pracuje jako osobní asistentka, a také s bývalou manželkou Sylvií (Amy Ryan), která se čas od času objeví v zákulisí. (Cinemart)

(více)

Recenze (1 312)

A.L.E.S. 

všechny recenze uživatele

Mohl bych se radostí potrhat, že vidím svého oblíbeného Michaela Keatona zase hrát. Ale nebylo tomu tak. Pravdou je, že jsem od toho čekal něco trochu jiného. Samozřejmě gratuluji k Oscarům, ale tohle nejsou filmy pro mě. Takže dvě hvězdy aspoň za Michaela a pár okamžiků, kdy jsem se opravdu zasmál. ()

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Ohoho, prosím sošku pro pana Batmana, eh Birdmana! Promiňte. Expozice kamery naprosto famózní, nechápu, že to nebylo nominováno na oscara za střih (když jich tam musí být nespočet a my je nepoznáme). AGI po opakování toho samého dokola se pustil na pro sebe půdu neoranou a myslím, že to byla výhra na celé čáře. Pak bych tedy předpokládal i nominaci za hudbu. Kompozici a náladu vykouzlenou z 90% jen za pomoci (sic všelijakých, ale stále pouze jich) bicí nástrojů v kinech moc často neuslyšíte. Abych šel výš, potřeboval bych větší vtažení a dopad na mě samého. ()

Sfinkter 

všechny recenze uživatele

Luxusní filmové umění, tentokrát však natolik špatně stravitelné s táhlým obsahem, že druhou projekci nebudu dlouho plánovat. ()

st.jim odpad!

všechny recenze uživatele

Ani jsem to nedokoukal, protoze z te nudy bych si ukousal nehty i s prsty u nohou. Uz si ani nepamatuju, kdy vic bylo vysvobozujici stisknout tlacitko stop pri prehravani :)) ()

JimmyII 

všechny recenze uživatele

Neurotická a strhující meditace o herectví, umění, egu a identitě, kterou formálně táhne strhující jednozáběrová Lubezkiho kamera a jazzový bicí doprovod Antonia Sáncheze. K tomu herecký koncert Keatona, Nortona, Stone a Galifianakise, chytré dialogy a rozkošně černý humor. Nejlepší Iñárrrituův film. ()

geklon 

všechny recenze uživatele

Napsal jsem o tomhle filmu opravdu výžívný komentář, na který jsem byl hrdý. Jenže se neuložil, byl bych idiot, kdybych se o to pokousil znovu. Je to revoluční film. Je to Birdman. ()

rockwoman 

všechny recenze uživatele

Hvězdička za nahý zadek mého oblíbence Eda Nortona - hvězdička za Bird-Batmana-Keatona - hvězdička za toho černýho bubeníka. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Pořád si myslím, že Iñárritu je hodně přeceňovaný pozér. Ani v Birdmanovi si neodpustí alespoň ocitovat ústy jedné z postav intelektuální ikonu Rolanda Barthese. Díky tomu, že tentokrát se zabývá jemu blízkými tématy a nepředstírá metafyzické hloubky, vysvítá, že Iñárritu Hollywoodu ani současnému světu vlastně příliš nerozumí. Právě díky té osobní rovině a skvělému řemeslu (celý film je natočený jakoby v jednom záběru) vytvořil nečekaně upřímný biják. ()

Kmotr76 

všechny recenze uživatele

Ehm... úplně nevím, co si o tom mám myslet. Styl filmu mi prostě nesedl, kamera bez střihu mě musím říct docela iritovala a myslím, že by se bez ní snímek obešel. Proti dlouhým záběrům nic nemám a líbí se mi. Ale čeho je moc, toho je příliš; po dvou hodinách to začne být nudné až otravné. Na druhou stranu, některé přechody mezi místy a posun v čase byly kreativní a originální, ale někdy jsem je úplně nepobral a byl jsem zmaten. Zpočátku mi film přišel fajn, prostředek jsem protrpěl a celkový dojem naštěstí jakžtakž zachránil zcela jistě zajímavý a nejednoznačný konec. ()

Endyis 

všechny recenze uživatele

AGI točil vždycky slušně, ale jeho filmům trochu něco málo chybělo, to však dohání tady ve svém nejbrilantnějším, nejodlehčenějším ale zároveň pro mě nejpůsobivějším díle se skvělámi herci a skvělou muzikou. Originální, nápaditý, pohlcující, zábavný a netradiční - prostě pastva pro oči. 10/10 ()

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Pamatuji si, když jsem před pár měsíci viděla poprvé trailer na tento film. Moje reakce byla něco jako – Co to jako sakra má bejt?? To fakt ne… A pak jsem se do toho po Novém roce dala… Viděla jsem to poprvé – v horečce a věděla jsem, že z toho nemám takový zážitek, abych si byla pevně vědoma svého rozhodnutí, jak se k tomuto filmu vyjádřit… Tudíž jsem se odhodlala se na to podívat ještě jednou – s čistou hlavou – to je docela velký posun od toho traileru…. A teda – rozhodně toho nelituji. Měla jsem určitý pozitivní názor již na to první shlédnutí, ale nebyla jsem si opravdu zcela jista, zdali jsem to vnímala úplně hodně moc, jak bych měla… Ale teda – je to síla. Kamera v tomhle filmu je nejúžasnější, jakou jsem kdy viděla a Edward Norton byl excelentní. Miluji filmy z prostředí filmu či zákulisí divadla a tohle byla bomba. Zmínky známých jmen, rozporuplné pocity „hlavní hvězdy“, která se bojí, že upadne v zapomnění a adaptace divadelní hry, která vlastně nevíme ani jaká je. Je tam plno zničených lidí, smutných lidí, ale všichni dělají svoji práci skvěle. Představy, které má Riggan ho ponoukají k tomu, aby byl tím, za koho se vydával, jelikož to je jeho pravá tvář… Jeho hlas, který slyší – taky by se mi pěkně poslouchal tak nádherný hlas… Vždy, když je někdo, kdo trpí určitými bludy a přitom třeba „hází“ věcmi pouhou myšlenkou :D Mám vždy touhu vidět, co ten člověk ve skutečnosti dělá… Proto – je to detail, ale když se Riggan „prolétává“ po svém městě a pak přijede před divadlo taxíkem – chtěla bych to vidět ve skutečnosti pro nás okem viděnou… To je na tom to skvělé. Hudba ve filmu je hodně intenzivní a vytváří takový druhý děj… Ale chápu, že ten film má buď neskutečně nízké či právě nejvyšší hodnocení..Viz moje první reakce :D ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Nesnáším divadlo. Nemám rád to směšné pitvoření postav, šroubované dialogy a patetické, nepřirozeně dlouhé monology plné hlubokých pravd. A do kinematografie to vůbec nepatří. Minimálně od geniálního Dreyerova Utrpení Panny orleánské je jasné, že slušný filmový herec může zahrát citové pohnutí i očima a nepotřebuje k tom rozmáchlá gesta a křečovité vzlyky viditelné i z patnácté řady. Tímhle obsáhlým úvodem jsem chtěl dát najevo co přesně mi na tom vychvalovaném Birdmanovi vadí. On totiž kombinuje dva světy způsobem jakým by se nikdy protnout neměly. Iñárritu udělal hodně pro divadelní vzhled. Kamera budí iluzi neodbytné reality a střih se tváří že neexistuje (což mimochodem znamená, že oboje je fantastické) a aby toho nebylo málo, nějak se mu podařilo dosáhnout dojmu, že se vše, včetně nejvypjatějších scén točilo jen na jeden pokus. Pokud se děj motá kolem jeviště, nedá se tomuto přístupu nic vytknout. Pokud se přesune kamkoliv jinam, nastává problém. Až uvidíte jak Riggan jančí kolem arogantní kritičky, tak zjistíte o čem mluvím. Není to umění a není to ani opravdové. Je to jen nuceně držená póza bez prožitku. Naštěstí ostatní herci takhle buď neuklouzli, nebo alespoň ve svých projevech působili mnohem méně teatrálně. A taky zahráli bez výjimky fantasticky. Téměř každý kdo strávil na plátně déle než deset minut předvedl lepší výkon než přechválený Keaton v hlavní roli. Ten nebyl špatný, ale ostatní byli prostě lepší. Birdman je snímek ve kterém se toho dá najít hodně. A dokonce i to, co v něm vůbec není. Slabší čtyři hvězdičky a Emmě Stone budu na Oscarech fandit. ()

uiu 

všechny recenze uživatele

Největším problémem Birdmana je fakt, že je to jen jedno velké divadelní představení od herců pro herce. 99,9% děje se odehrává v budově divadla, kde kdysi známý herec a celebrita Riggan Thomson hraje a režíruje svůj comeback na výslunní. Zároveň si film dokáže udělat sám ze sebe parodii (akční scéna) a nastavuje zrcadlo popkultuře (Jeremy Renner? Kdo? Ten co byl nominován na Oscara za Smrt čeká všude? Myslíš toho Avengera?) Riggan je zosobnění všech herců, kteří si prožili svých 5 minut slávy a nedokáže se smířit s tím, že je nikdo, že je jako všichni ostatní. A právě to je velkým mínusem filmu, který asi každý nezkousne. Je to o hercích, o divadle, o slávě, o následcích slávy, o vyšinutosti umělců a v podstatě to neustále pomrkává na kameru, nebo spíš na jiné herce, kteří si tímto prošli. ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání, protože jak téma týkající se tvůrčích pochybností, tak i nezvyklý způsob zpracování, to vše odpovídá mému vkusu. Přesto to na mě tentokrát vůbec nepůsobí! Charaktery jednotlivých postav jsou jasně dané a komunikace všech zúčastněných se téměř celou dobu nese v teatrální až hysterické rovině. Vlastně nám nepřináší žádné zásadnější informace. Přistihla jsem se, že je přestávám poslouchat a že to neustálé "poletování" kamery mě začíná celkem nudit. Pár scén mě sice pobavilo, ale myslím, že toto dílko mělo mnohem větší ambice. Ale netušila jsem, že až Oscarové... ()

venison 

všechny recenze uživatele

„Birdman“ je opravdu zajímavá komorní artová teatrální záležitost.. Začátek filmu zajímavě vykládá karty, ale bohužel příběh není vykonstruován tak, aby nudy v průběhu filmu nepřibývalo a zajímavosti ke konci filmu neubývalo.. Velkým plusem je samozřejmě precizně vybrané zkušené a herecky zdatné obsazení.. Michael Keaton ze sebe vydal naprosto vše a sledovat jeho herecký projev bylo opravdovým zážitkem.. Edward Norton je mistr kumštýř a role mu sedla jako ulitá.. Naomi Watts odhodila hollywoodské pozlátko a předvedla, že krom naivního tváření umí opravdu hrát.. A Emma Stone vyšvihla svojí vedlejší roličku naprosto přirozeným a nenuceným způsobem.. „Birdmana“ hodně dělá především výborná hudba (široká škála tónů, které jen může bicí vyloudit), která perfektně podbarvuje příběh a vytváří napětí.. Bohužel se nemůžu vzdát vnitřního pocitu, že všechno tu už jednou bylo a to ve filmu, který je mému srdci bližší a duši přiléhavější a tím filmem je také Oscarem oceněná „Černá labuť“.. Možná, kdybych jí byla neviděla, zanechal by ve mně film mnohem větší vryp, ale takhle (i když to tak být vůbec nemusí) ve mně „Birdman“ zanechává dojem, že svou ptačí asociací prvoplánově šel po sošce, aniž by bylo hlavním důvodem natočit film, který si divák pustí s chutí ještě jednou a nedej bože předá generacím nějaké poselství.. 4* s odřenýma ušima a především díky kvalitní filmařské řemeslné práci.. ()

asirtes 

všechny recenze uživatele

Ináriť sa nepáral. Natočil krásny film, aby sa mi s trochou fanatického úsmevu pomäteného kňaza, čo si dal k večeri dve jemne opečené blondíny, pošmátral vo vnútornostiach. Prisahám Oscara tam nenašiel. Toho som vyblil pre istotu deň pred ceremoniálom, aj keď Patrick ma presviedčal, aby som toto číslo predviedol priamo na javisku za doprovodu Lady Gaga. Naozaj som ešte nevidel takú centrifugu bicích, obrazu, dialógov, monológov a hypoglykemickej kómy jedného napaprčeného dôchodcu, čo zabúda na tabletky. Všetko je niekedy "tenkrát poprvé", aby som citoval hlboké šamanské prozrenie letného výtisku BravoGirl. A tak sa Michael Keaton spolu s G. a ďaľšími súkmeňovcami z pracovného tábora LA vydal na túto netradičnú púť, aby polechtal popod nos labilných neurastenikov a ukázal im z toho cestu von, posledný abnormálny záchvat vetchých ambícií a pekelný "úlet"(doslova). Ďalej už by som musel len spoilerovať a preklínať, takže sa radšej hodím k ľadu a priznám niekoľko emotívnych momentov a fakt, že to vlastne z pohľadu Hollyvoodoo nie je Aš taká pičovina, ako by sa mohlo zdať starému ochotníkovi, závorárovi niekde vo Chvatimechu. Áno, presne TU! ()

elanius 

všechny recenze uživatele

(35/2015) / Excelentný film. Škoda len, že sa vďaka Oskarovej nominácii dostal aj k ľuďom, ktorí by radšej mali byť kvalitnej kinematografii uchránení. Pravdepodobne aj preto sa ódy na prehenanú artovosť, alebo príslušnosť k inej ako "mainstreamovej" filmovej kultúre ukázali značne prehnané. Birdman je v prvom rade výborná dráma v ktorej sa režisér pohral s možnosťami ktoré mu film ako taký ponúka. Netradičné spracovanie už len dopomohlo aj tak kvalitnému kúsku aby zostal zapamätaný na dlhú dobu. (9/10) ()

Redi 

všechny recenze uživatele

Inarritu to zkusil úplně jinak, než má ve zvyku, a rozhodně nezklamal. Je to hravé trochu jako Gondry, úsměvné trochu jako Coenovci, rytmické jako Whiplash, k zamyšlení nijak zvlášť, režie s kamerou dokonalé (dynamické přechody do dalších scén - nádhera). Obsahově nic světoborného (věřím, že v Hollywoodu, kde jim je námět blíže k srdci, z toho musí být všeci vyplesklí), takže tady trochu vyhrává forma nad obsahem, ale mně to vůbec nevadí. Jak Keatona nemusím, tak mi nevadil, Norton pobavil, Naomi vždycky potěší, Galifianakise jsem nepoznal, dokud jsem si poté nepřečetl jeho jméno, takže palec hore, a Emma Stone je jen kočka s obříma očima ve zbytečné roli, ale tentokrát ne tak otravná a objevil se u ní v jedné chvíli i nějaký náznak herectví. Po technické stránce naprosto výborný film... ocenění od nějaké akademie za režii nemohl dostat nikdo jiný. (Kino Hvězda; 10.03.'15) ()

Související novinky

Michael Keaton vs. třetí světová válka

Michael Keaton vs. třetí světová válka

10.03.2016

Poslední dva ročníky Oscarů měli jasného vítěze - Michaela Keatona. Hvězda Burtonových Batmanů sice neurvala žádnou sošku, objevila se ale v Birdmanovi i ve Spotlightu, tedy v obou vítězných filmech.… (více)

César Awards - výsledky

César Awards - výsledky

27.02.2016

41. ročník vyhlášení Césarů, francouzských filmových cen, měl trio hlavních filmů, od kterých se očekávalo vítězství. S jedenácti nominacemi to byly filmy Trois souvenirs de ma jeunesse a Marguerite,… (více)

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2015 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2015

V letošním přehledu nej filmů, které viděli naši top uživatelé v roce 2015, jsme dali prostor i filmům s jiným rokem výroby/uvedení než 2015. Anketu vyhrál postapokalyptický akčňák Šílený Max:… (více)

Reklama

Reklama