Reklama

Reklama

Válka o planetu opic

  • USA War for the Planet of the Apes (více)

Vůdce lidoopů Caesar propustí lidské zajatce se vzkazem generálu McCulloughovi, že mají opustit jejich les a mohou dále žít v míru. Když se vrátí Caesarův syn, přinese zprávy z daleké země, kam by se mohli přesídlit, chtějí se všichni vydat na cestu pryč z lesa tak, aby je lidé nenapadli. V noci se však do Caesarova doupěte dostane skupina s generálem a pobijí Caesarovu rodinu. Lidoopi se vydávají na cestu k novému domovu a Caesar s nejbližšími jde pomstít svou rodinu a zabít generála McCullougha. V opuštěné vesnici zabijí muže a jeho dceru nakonec vezmou s sebou. Dívka nemluví, cestou narazí na další takové lidi a také na opuštěnou opici ze ZOO. Ta je zavede na starou základnu na hranici, kam nejspíš směřuje i generál. Při hlídce u základny je jeden z průvodců Caesara zabit, ten se rozhodne pokračovat v cestě sám. Na základně se dozví, že generál zajal jeho lid, krutě s ním zachází a využívá ho k práci na stavbě zdi proti příchozím vojákům ze severu. Blízká skupina Caesara se vrátí a snaží se vymyslet plán, jak svůj lid zachránit. Najdou opuštěný vchod a vydají se ostatním na pomoc. Generál tvrdí Caesarovi, že nemluvící lidé mají v sobě virus, který by mohl vyhladit myslícího člověka, proto zabil nemluvící lidi a má v plánu zničit i všechny opice. Nemluvící dívka vejde nepozorovaně do tábora, přinese Caesarovi jídlo, podaří se jí utéct, ale prozradí se, že v okolí je více lidoopů v utajení. Podaří se jim však navázat spojení a připravují plán. Lstí přesunou děti do podzemí a odvádí je ze základny. Ve stejném okamžiku dorazí vojáci ze severu, kteří chtějí zbavit generála jeho moci. Začíná bitva lidí i opic... (TV Prima)

(více)

Videa (13)

Trailer 4

Recenze (780)

verbal 

všechny recenze uživatele

Dneska lze narazit na inteligentní opici v podstatě pouze ve třech případech. Při tom prvním se ráno proberete z kómatu, v hubě tenisák, jazyk zralý na oholení, přičemž vám ta mrcha vám sedí za krkem, mlátí vás z obou stran do spánků, v pravidelných intervalech se vám nakloní přes rameno, napálí pěstí na solar a tím svým „Uu – uuu – uuuu –uu“ či znakovým strkáním si prstu do krku vás nutí jít se vyblít. Inu, nic moc s tím nenaděláte, tudíž jen přivřete oči před mučivým světlem, rezignovaně pokrčíte rameny, zarazíte mezi ně hlavu, protože by vám při prudkých pohybech mohl tou prasklinou uprostřed čela vypadnout mozek, po sté si slíbíte, že už nikdy nebudete tak chlastat, no a odeberete se na hajzl jí poslechnout, aby co nejrychleji zmizela. V případě druhém se ráno proberete z kómatu, v hubě tenisák, jazyk zralý na oholení, přičemž ta mrcha leží vedle vás, čumí na vás jak na svatý obrázek, zasněně vzdychá, dělá kudrnaté oči a škemrá, jestli si to ještě náhodou nechcete zopáknout. Inu, i tady jste dost v prdeli, tudíž jen zhnuseně přivíráte oči před tou „nádherou“, jste vděčný za to milosrdenství, že si nic nepamatujete, hodíte přes to radši deku, po sto prvé si slíbíte, že už nikdy nebudete tak chlastat, protože bez lihu byste si na své důstojnosti takový šrám nezpůsobili ani po pětiletém půstu, kosu hodíte hned a na místě, abyste ji řádně odpudili a ona co nejrychleji zmizela, a odeberete se na hajzl strčit si pro jistotu péro do Alpy. Třetí případ je asi nejhumánnější a na hajzlu nutně skončit nemusíte. To se takhle ráno probudíte po vydatném osmihodinovém neříhavém spánku, kdy jste šli večer do postele jako slušný člověk sám, v deset a po sklenici teplého mléka, no a pustíte si videjko. Ač jste podle přívěsu očekávali patetický, rektobolný a močopudný sračkol o týrání ubohých primátu, nakonec zjistíte, že vás z toho až tolik nenatahuje, je to krásně natočeno, Endy Serkis uvnitř šimpanzího šachisty zase glumuje ostopéro, Vůdy je jako velitel opičí Osvětimi náležitě démonický a nehumanoidní a docela příjemně akčně to odsejpá. Sice nejprostodušší díl z novodobé série, nicméně veskrze snesitelný a kufr vám to rozhodně neobrátí. Doufám, že v dalším dílu už konečně opičky začnou týrat toho slizáka Čarltna Hestna! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Nečakajte žiadnu “war”, tá tu trvá asi štyri minúty. Film je pomalou, citlivo rozprávanou “putovníckou” drámou se zameraním na rôznorodé postavy a ich vzájomnú pocitovú interakciu, samozrejme v dokonale nadizajnovanom prírodnom prostredí. Podobne ako v poslednej Knihe džunglí, herecké výkony motion capture tvárí opíc načisto zatieňujú živých hercov (vrátane W. Harrelsona). Ich prevedenie v detailoch kože/srsti je technologicky zase o kus ďalej než v Dawn. Neskutočné. ()

Reklama

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Trpěl jsem jak makak na řetězu. Nejděsivější kolovrátkový klavírní motiv za poslední dekádu podkreslující neutuchající tklivé digi-pohledy, stopadesátá variace na plk. Kurtze a kapitána Obviouse (Apokalypsa je tímhle směrem), temný lesní survival přecházející do závěrečného Komanda (útěk z lágru, že by člověk brečel) a cesta z bodu A do bodu B, která by snad fungovala maximálně jako tutorial nebo první mise ve videohře. Tohle měla být opičí Treblinka a ne Jáchymov. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Zklamání z minula bylo tak velké, že jsem se u trojky s pocitem jejich zbytečnosti vyhnul i trailerům. Jenže Reevese buď drželi pod sedativy, nebo mu nějaký odvážný producent opravdu uvěřil, a já se stěží bráním nadšení z pravděpodobně nejodvážnějších letního blockbusteru za několik posledních let. Ta úvodní akce je ještě hodně nucená, ale když pak celou další hodinu stopují v pomalém, ale filmařsky precizním a promyšleném tempu čtyři opičáci, jejichž CGI render je dokonalosti se neodbytně blížící realita, skrze zasněženou krajinu vojenskou jednotku, přičemž jsou hnáni tím nejlepším možným kinematografickým motorem, tedy touhou po pomstě, bylo mi jasné, že vše bude odpuštěno a jen jsem se modlil, ať to takhle šlape i nadále, protože Michael Giacchino diriguje minimalistické retro noty a kamera koketuje s přelomem šesté a sedmé dekády minulého století. A ono nejenom to. Woody Harrelson variuje tu nejlepší možnou kreaci khaki šílenství, které vyhřezlo ze srdce temnoty a po famózním dialogu s Cézarem film naskočí na temnou vlnu nevyzpytatelnosti chtěného dobra a vábení nejednoznačného zla, aby to dotáhlo až k epickému konci, který i v těch kýčovitých prolínačkách a patosu hrdinského sebeobětování pořád drží pochmurný ksicht, který se opírá o hrdiny, jenž už dávno nejsou zábavnými lidoopy, kteří umí vtipné posunky, nýbrž pevnými figurami, u kterých není o jejich nastupující evoluční nadvládě radno pochybovat. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Filozofické disputace, proloženě nějakým tím dějovějším prvkem, poněkud copollovského stylu. Chápu, někomu to sednout nemuselo, ale člověk až zíral, jak se tahle Planeta opic vrací k přemýšlivému tvaru původního snímku a téměř vše v ní v rámci naší civilizace souvisí se vším od minulost až někam za obzor. 90%. ()

Galerie (92)

Zajímavosti (20)

  • Režisér Matt Reeves našel inspiraci u Paula Thomase či Quentina Tarantina a vsadil na 65mm film. To znamená, že záběry jsou širší a tím pádem se divákům dostane obsáhlejších pohledů na filmové krajiny. [Zdroj: NaFilmu.cz] (Duoscop)
  • Teaser trailer debutoval v New Yorku na Comic Conu 6. októbra 2016 a film bol prvýkrát uvedený v kine na School of Visual Arts v New Yorku, 10. júla 2017. (WalterIK7)
  • Když plukovník zastřelí v pracovním táboře orangutana a následně zamíří na Caesara, má na pistoli vypuštěný kohout. To je ale nemožné, protože po výstřelu zůstane kohout natažený. (hovnocuc)

Reklama

Reklama