Nastala chyba při přehrávání videa.
  • curunir
    ****

    ,,ČO MAJÚ DO PEKLA KULISÁRI SPOLOČNÉ S PÍSANÍM SCENÁROV?" ,,ČO AUTORI NAPÍŠU, KULISÁRI POSTAVIA." __ ,,Trumbo" sa v mojom diváckom záujme ocitol už dávno pred jeho premiérov v kinách, resp. pred sprístupnením jeho kópie na internete a akonáhle sa k nemu objavili titulky, stiahol som si ho a pozrel v nedeľu večer, pár hodín pred udeľovaním Oscarov. Hoci splnil moje divácke očakávania, nevedel som čím zaujímavým prispieť ku komentárom ostatných, takže dôvod prečo až teraz prichádzam s prezentáciou vlastného stanoviska je zrejmý. Nakoľko je ,,Spartakus" jeden z mojich najobľúbenejších filmov, nebol pre mňa Trumbo neznámy autor a vedel som do akých šľamastík sa dostal v 50. rokoch, keď v USA vrcholil komunistický ,,hon na čarodejnice." O zásluhách môjho obľúbenca Kirka Douglasa (v súčasnosti 99 ročného) na Trumbovej rehabilitácii som nevedel. V tejto súvislosti je zaujímavá paralela, že odkedy sa Trumbovo meno znova oficiálne uvádzalo vo filmových titulkoch sa už nikdy tento uznávaný scenárista žiadnej ďalšej nominácie na Oscara nedočkal. Ako fanúšik Kubrickovho ,,Spartakusa" som si však nemohol nevšimnúť - možno zámernej - chyby, kedy je pri premiére filmu Trumbovo meno uvedené hneď po ,,exucutive producer Kirk Douglas" hoci v skutočnosti je to ešte predtým. Cranston výkon je samozrejme skvelý a určite si zaslúžil vyhral viac než štandartný, čisto fyzicky hrajúci DiCaprio, ktorého výhru považujem skôr za výsledok akéhosi hollywoodskeho lobingu. (958. hodnotenie, 84. komentár k filmu)(26.6.2016)

  • Zíza
    ***

    Bryan Cranston byl určitě úchvatný, pravý Trumbo určitě ještě víc, doba, ve které se to odehrávalo, strašná, film je určitě dobře natočený, ale nevím proč, když všechno skončilo, měla jsem pocit, že jsem něco nedostala, jako bych přeskočila nějakou scénu, která by to pro mě všechno završila. Možná že tenhle pocit přejde, až si pustím Trumbův životopis (tedy ten „neumělecký“).(4.1.2017)

  • Radek99
    ****

    Je zajímavé, že v tak krátkém časovém údobí dostane mimo bratrů Coenů nápad natočit film na téměř totožné téma i Jay Roach, dokonce se shodují i ve stylizaci do estetiky klasického Hollywoodu. Oba filmy se však zásadně liší v žánru - Ave, Caesar! je tradičně ujetá komedie bratrů Coenů a zároveň pocta dané filmové éře, kdežto Trumbo je klasické biografické drama, byť s častými komediálními prvky. Jedna z temnějších stránek historie USA, tedy mccarthistický hon na čarodějnice a coby leitmotiv legendární nechvalně proslulá černá listina (na které bylo nejdříve 10 a později stovky osob - zejména scenáristů, ale i herců, režisérů atd.), kterou vytvořil Výbor pro neamerickou činnost, má dle mého soudu svůj umělecký vrchol ve snímku Martina Ritta Na černé listině s geniálním Woody Allenem v hlavní roli, ale i přesto je životopisný snímek o Daltonu Trumbovi velmi cenným příspěvkem k reflexi Ameriky a její historie. Formálně film sice nedosahuje absolutního uměleckého patra, chvílemi je to až moc nasládlé a chybí cokoliv nadstandardního (řekněme překvapivá střihová skladba, výraznější hudební složka, změny dynamiky atd.), ale hodně zachraňuje Perníkový táta Bryan Cranston a jeho herecké umění, stejně jako opravdu povedený casting a zapojení autentických dobových záběrů v kombinace s trikovými montážemi dotvářející dobový materiál.(14.3.2016)

  • SaNcHeZ_cz
    ****

    filmu sice chvíli trvá, než se rozjede, ale jakmile se dostane do tempa už vás nepustí. Poctivě natočená podívaná, která výborně vystihuje paradoxy, jaké v té době zmítaly Hollywood. Řemeslně by se sice filmu dalo pár věcí vytknout, herecky je to však neskutečná paráda, které vévodí brilantní Cranston.(13.2.2016)

  • Morholt
    ****

    Trochu jsem se bál levičácké agitky, ale o tom to vlastně vůbec nebylo. Šlo především o hon na čarodějnice, který se sice ani náhodou neblížil tomu, co se dělo za železnou oponou, ale přesto neměl v tehdejším demokratickém světě obdoby. To nesmyslné stíhání a postoj mnoha Trumbových kolegů z filmové branže i poté, co doba té největší paranoie skončila, to bylo do nebe volající. Vynikající pak byla kratičká sekvence s Johnem Waynem, která legendárního Duka tak trochu demýtizovala. K dalším výtečným chvílím patřilo předávání Oscarů, výstup Johna Goodmana a řada dalších momentů, které z Trumba dělají nadprůměrný zážitek. Hercům dominuje Cranston ve své zatím životní roli, ale těší i přítomnost dalších známých i méně známých jmen a mě z nich nejvíc pobavil Dean O´Gorman v roli Kirka Douglase. V některých momentech mu byl až neskutečně podobný. Výborné. 85%(26.2.2016)

  • - V kině jsou vidět ukázky filmů, na kterých Dalton Trumbo jako scenárista pracoval. Těmi jsou Spartakus (1960) a Prázdniny v Římě (1953). (hansel97)

  • - Během filmu je zmíněn film Pojistka smrti (1944) a později také dva snímky, ke kterým scénář napsal samotný Dalton Trumbo, těmi jsou The Brave One (1956) a Exodus (1960). (hansel97)

  • - Na předávání Oscarů roku 1954 používá moderátor větu" "And the Oscar goes to..." ("A Oscara získává..."), ta se však používá až od 90. let. Do té doby se říkalo obyčejné: "And the winner is..." ("A vítězem se stává..."). (hansel97)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace