poster

Happy End

  • Francie

    Happy End

  • Německo

    Happy End

  • Rakousko

    Happy End

  • Slovensko

    Happy End

  • Kanada

    Happy End

  • Nizozemsko

    Happy End

  • Nový Zéland

    Happy End

  • USA

    Happy End

  • Irsko

    Happy End

  • Belgie

    Happy End

  • Austrálie

    Happy End

  • Velká Británie

    Happy End

Drama

Francie / Německo / Rakousko, 2017, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (42)

  • Anderton
    ****

    Že nám budú najsympatickejšie postavy celého filmu tá najmladšia a ten najstarší, bol nesporne Hanekeho zámer. "To" všetko medzi nimi, teda okrem imigrantského služobníctva, sú ľudia, s ktorými by ste aj napriek ich postaveniu a materiálnemu zabezpečeniu radšej nemenili. Haneke sa zameriava na rôzne telesné zranenia, prostredníctvom ktorých sa nám snaží priblížiť zranenia duší svojich postáv, či zranenia na ich dušiach. Čo nie je to isté. A každý má jedno aj druhé. Haneke na rozdiel od záveru Caché dialógy, ktoré prebiehajú mimo našich uší ale pred našimi očami, nakoniec vysvetlí a najmä Trintignatove vyjednávanie s miestnou migrantskou komunitou sa ukáže po zaradení si do kontextu po čase ako veľmi vtipné.(3.11.2017)

  • POMO
    ****

    Tentokrát žiadna mystery, žiadne thrillerové prvky ani temné tóny. Happy End je "iba" umiernená, premyslená návšteva buržoázneho sveta s tak trefným a cynickým záverom, že vás (možno) rozosmeje ako nič od Michaela H.. Samozrejme, aniž by čo i len požmurkol na komediálny žáner. Pán profesor nás opäť baví zdánlivými detailami a ich neskoršími súvislosťami (záber na dianie cez sklo, pri ktorom šteká pes), dláždiacimi tentoraz cestu kritikou povrchnosti bohatých a neschopných milovať.(26.5.2017)

  • Marigold
    ***

    Profesor Haneke dotáhl svojí metodu k mdlý tezi. Patologičnost všude, diagnóza žádná. Indiference, předvídatelnost a stav, kdy režisér registruje proměny doby, ale už je nedokáže pronikavě pozorovat, natož pochopit. Prázdná tvůrčí bublina, škoda toho. Akademická sedánka, za okny pusto prázdno.(27.5.2017)

  • Eodeon
    *****

    zpracováním typický Haneke s jeho specifickým vedením kamery i specifickou metodou distribuce narativních informací a přitom, i když mi žádný obraz nescházel a i když jsem žádnou narativní indicii nepostrádal, nemohl jsem se krátce po zhlédnutí ubránit pocitu, že tu něco velkého a nesmírně důležitého chybělo. a odpověď, která mi došla záhy, vlastně zaznívá v titulu autorova předchozího filmu, s nímž navíc Happy End zjevně sdílí společný fikční svět, tedy "láska". ta tu chyběla. naprostá absence snad ještě nikdy nebyla tak výmluvná jako zde. Happy End je naditý vyznáními citů a projevy náklonnosti a přitom ani jediný v sobě nemá stopu upřímnosti. hluboce smysluplný film ve své zdánlivé bezobsažnosti, stejně jako při absenci nediegetické hudby se ticho stává přímo ohlušujícím.(27.2.2018)

  • pan Hnědý
    ***

    Chladný Haneke. Tentokrát neodrovnává emocionálně, ani filmovou optikou (zejména jeho statickou kamerou). Nečekejte Bílou stuhu, ani Amour. A určitě ne zdrcující počátky Sedmého kontinentu a Bennyho Videa. Haneke je tentokrát vztahový, konverzační, kritizující dnešní společnosti a pohledu na moderní žití. Chladné, bezmyšlenkové. [MFF Cinematik, 2017](17.9.2017)

  • Dadel
    **

    Poslední film Michaela Hanekeho, jehož filmy jsou buď úplně super, nebo úplně nekoukatelné. Toto je ten druhý případ. Něco se tam možná děje, ale kdyby se scény náhodně pomíchaly, nikdo by nic nepoznal. Na konci sjede dědek v křesle do vody.(5.7.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Jsem rád, že je Haneke už zase zlý, minule byl hodný a nebylo to ok, ale to je asi tak jediné výraznější pozitivum tohohle filmu. Je tu pár ostrých okamžiků, co s člověkem zůstanou (desetivteřinová nemocniční návštěva), ale všechno už jsou to jen logické důsledky Hanekeho trademarků.(2.4.2018)

  • FlyBoy
    ***

    [SFF 2017, Sydney](18.6.2017)

  • Jordan
    *****

    Aj keď sa o tomto filme zatiaľ dá s istotou povedať len jedno, a síce že všetky predošlé Hanekeho filmy sú lepšie, nemôžem si pomôcť, mne sa aj tak páčil dostačujúco na plné hodnotenie. Možno preto, že túto tému dosť bytostne prežívam, možno preto, že všetky svoje "trademarky", na ktoré som si u Hanekeho zvykol a s obľubou a mravenčením v oblasti slabín na ne čakám, sú prítomné a vo vrcholovej forme, možno preto, že Isabelle Huppert... neviem... každopádne výborné.(16.9.2017)

  • JitkaCardova
    *****

    Naprosto mě nadchl a potěšil ten bujarý husarský kousek, který na závěr svého tvůrčího života Haneke provedl :) Filmem výtečně, hladce, zcela racionálně, ač žánrově až krkolomně provokativně navazuje na Lásku, a přitom starý pán završuje svůj odkaz s finální ironickou bravurou a nadhledem, s nímž mj. dává vesele vědět, co by si nejraději počal se zbytkem svého života v dnešním světě, jak totiž smýšlí o všech generacích mladších té jeho, a v kterou z nich teprve znovu - možná - vkládá naději. Odhaluje zcela uvolněně a duchovně i duševně vyspěle onu zálibnou ironii, s níž srozuměně, byť nesmířen, pohlíží na dnešní svět a společnost, a jeho radostné žertování, s nímž poukazuje na ty nejsmutnější okolnosti našich rozpadlých vztahů a nenaplňovaných životů, spoustu skalních fanoušků, kteří v něm doposud tuhle stránku neviděli a uznávali ho paradoxně pro cynický a kritický pohled na lidskou společnost, odradilo, přičemž míním, že Hanekeho to maximálně skvěle pobaví, neboť to výsostně přitakává všemu, co si o lidech myslí a jak je vnímá. A míním, že je ukrutně rád za svůj věk a že to tak pěkně všecko zvládl odžít a odreflektovat, a že se s dětinskou radostí kochá faktem, že už to tady tak jako tak brzy zabalí. Minimálně tohle všechno je možné z jeho posledního filmu číst jako průzračný vzkaz. Já toho chlapa zbožňuju a hrozně bych si přála, aby byl mým dědečkem. A on vlastně beztak trochu je. Slabým hodnocením a nechápavému kroucení hlavou nad jeho prostořekým, uvolněným, povzneseným a do černého tnoucím humorem, k němuž už dávno přirozeně dozrával, se směju ruku v ruce spolu s ním. *~(5.8.2017)

  • pepo

    Haneke vs. Pepo 1:0. Gratulujem majstrovi, ze sa mu ako prvmu a jedinemu podarilo, ze som odisiel(teda usiel) z kina. takze bez hodnotenia(15.9.2017)

  • eLeR
    ****

    No to bol teda šťastný koniec, len čo je pravda. Haneke nám zase raz ukázal rodinku bez malého kúska lásky, pretože tú všetku asi minul v predošlej Láske. Pomaly a po troche to dávkoval. Nešťastných ľudí a nešťastné životy. Len mi tu chýbalo niečo šokujúce, niečo čím vždy prekvapí ... tu som to akoby všetko, v malom predstihu, odtušila. Rok s najväčšími svetovými režisérmi 2017/18(23.11.2017)

  • poz3n
    **

    Nejenže ve mně nedokázal film v úvodu vyvolat zájem. Hanekemu se navíc díky těm ostentativně předržovaným záběrům povedlo ve mně vyvolat aktivní nezájem o osudy postav, jejich životy a jejich problémy. Prostředí, ve kterém se postavy pohybují, jejich velký počet a minimální šance se o nich něco dozvědět (Když se někdy v polovině filmu objeví teprve podruhé na scéně Toby Jones, uvědomil jsem si, že jsem na jeho postavu jednoduše zapomněl) a formální chlad dělá z Happy Endu silně nepřístupný film, který mi ale nepřinesl nic filmově nepříjemného, nýbrž jen výše zmíněný nezájem. Jediným pozitivem tak pro mě bylo posledních zhruba 20 minut, ve kterých se Haneke alespoň trochu začne soustředit na nějakou postavu a "vztah" mezi malou Eve a jejím dědou připomíná jakousi psychologii postav. Zbytek filmu je totiž spíš chladnou observací bez výraznějšího efektu. 4/10(7.3.2018)

  • Tatatranka
    ***

    Nedotažená plochost. 2-, kdyby to nebyl Haneke.(5.2.2018)

  • Filmmaniak
    ***

    Z diváckého hlediska nesmírně náročná podívaná, hlavně proto, že Haneke se zřejmě rozhodl vyžívat se ve výpustkách, takže spoustě scénám schválně chybí kontext a je jim zpětně dodáván až o desítky minut později.Typické je, že třeba vidíte, jak někdo někomu píše email, ale nevíte kdo a nevíte komu. Nebo že někdo dostane na sídlišti přes hubu, ale nevidíte od koho a nevíte proč a následně to rozkrýváte v průběhu celého filmu. Že se nějaká postava pokusila o sebevraždu, zasnoubila se, nebo je mrtvá, se dozvíte vždy zprostředkovaně až z druhé ruky, dávno poté, co k té události došlo. Provázanost s filmem Láska tu je, ale v podstatě není důležitá a ani nemusíte ten film vidět. Každopádně ale tahle vypravěčsky komplikovaná skládanka, vyžadující mimořádnou diváckou pozornost, nepřináší z hlediska obsahu nic než náhled do osobních pohnutek a tragédií jedné bohaté buržoazní rodinky a nic víc, což je škoda.(4.7.2017)

  • Vědma
    ***

    Kdybych se na Happy End dívala v televizi, tak bych ji asi brzy vypnula. Ale tím, že jsem byla v kině jsem se lépe soustředila a mnohé se mi líbilo, odtažitý způsob vyprávění příběhu - tedy vlastně o žádný příběh nešlo, byly to jen náhodně poskládané střípky života jedné nesourodé rodiny, kterou zřejmě spojoval hlavně majetek. Také využití počítačů,mailů k vytvoření pocitu odcizenosti, ale v důsledku bylo té odcizenosti tolik, že se smysl filmu scvrknul do krásné metafory dědečka o dravci, který roztrhal ptáčka. Aspoň pro mě. A ten End rozhodně nebyl Happy pro nikoho.(15.3.2018)

  • Chrysopras
    ****

    Haneke opět místy ostrý jako břitva, sem tam i vtipný - zvláště pasáže s dědou a vnučkou. Ovšem celkově mi to přišlo jako nejslabší jeho kousek, co jsem viděl - slabší **** ( 52. KVIFF )(11.7.2017)

  • kajas
    ****

    Z letošní "Francie" na KVIFF jasný vítěz. Bavil mě režisérův způsob vyprávění přes obrazovky počítačů a mobilů (a odhalování, kdo je autorem videí a e-mailů) i netradiční řazení scén, které divákovi dají smysl třeba až na konci filmu. Nejvíc mě ale uchvátil výkon dvanáctileté Fantine Harduin, jejíž postava byla zaručeně nejzajímavější.(10.7.2017)

  • Lanark
    **

    I Hanekemu by občas prospělo, když nemá co říct a chce jen škodolibě a cynicky ukazovat prstem na druhé, kdyby radši mlčel.Kritika společnosti na úrovni diskuze na sociálních sítí, ze kterých si Haneke pokrytecky utahuje.(21.5.2018)

  • venison
    ***

    Na "Happy End" jsem se do plážového lehátka takhle začátkem února vydala do mého oblíbeného alternativního kinoprostoru v Kasárnách Karlín.. Vypravila jsem na něj, protože jsem někde někdy viděla trailer, který mě absolutně dostal.. Bohužel v něm bylo to nejlepší a daleko zajímavější sestříhané, než samotném filmu.. Bohužel "Happy End" je pro diváka hodně náročný k usledování.. Do scénáře jsou cíleně zakomponované díry, které nám Michael Haneke vysvětluje o několik scén později.. A jen náznakem.. Dojde třeba k bitce, úmrtí, sebevraždě, ale okolnosti se dozvídá divák až za čas a to formou vyprávění některé z postav.. Mnohem dramatičtější by bylo to naservírovat klasicky a polopaticky.. "Happy End" vypráví o životě jedné rodiny, která je sice bohatá, ale ušetřena všemožných problémů rozhodně není.. V podstatě ještě teď nevím, co mělo být pointou příběhu.. Asi celkově narušení členů rodiny? Netuším..(3.2.2018)

  • Morholt
    ***

    Hezky natočené a solidně zahrané nic. Proklamovaná sebestřednost a neurotičnost se omezila jen na filmového syna Isabelly Huppert a náznaky trpkého humoru či satirických prvků jsem nevypozoroval vůbec. Je tu jen bohatá rodina, která z mého pohledu řeší jen marginální věci. Neprospívá ani mdlé tempo, které místy nudí. Nejzajímavějšími postavami jsou tak holčička, které dělá problém zapadnout do nového prostředí a senilní nestor rodiny, kterého už to na světě nebaví. Ale oni sami to utáhnout nemohli ani náhodou. Zklamání. 50%(16.6.2018)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace