Reklama

Reklama

Dabing Street

(seriál)
  • angličtina Dubbing Street (festivalový název)
Hudební videoklip

Epizody(12)

Obsahy(1)

Komediální seriál Petra Zelenky vychází ze stejnojmenné divadelní hry, kterou režisér a scenárista napsal pro Dejvické divadlo. V komediálním seriálu začíná příběh o malém dabingovém studiu ZERO smrtí jeho majitele, režiséra Archa, Evina manžela. Zneuznaná herečka Eva (Klára Melíšková) studio po svém muži zdědí. Její ambicí je přetvořit jej v úspěšný a respektovaný podnik, což je pro ni zároveň způsob, jak si tak trochu vyrovnat účty s osudem. Studioví technici Pavel (Václav Neužil) i Karel (Hynek Čermák) jí v tom nezištně pomáhají, motivováni tajnou láskou jak k ní, tak k profesi samotné. Aby dostali bankovní úvěr na modernizaci studia, rozhodne se Eva přijmout syna bankovního ředitele Davida (Marek Adamczyk) a také Karlovu promiskuitní sestru Ladu (Tereza Voříšková). Studio ZERO ale především potřebuje sehnat nového kmenového režiséra. Angažují sice schopného, ale neurotického a agresivního Jandu (Miroslav Krobot). Herci začínají díky Jandovým metodám práci ve studiu odmítat a dabování se z nouze ujmou samotní technici. Firma jde ke dnu. Eva se cpe koktejlem „fejkových“ prášků, které jí dodává její přítelkyně Lenka (Pavla Beretová), a vrhá se do ponižujících vztahů. Nakonec, když mají být studio a pozemek, na kterém stojí, prodány developerům, se Pavel s Karlem rozhodnou, že se nevzdají jen tak snadno… (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele maoc k tomuto seriálu (13)

Dabing Street (2018) 

Z docela příjemně komického, byť lehce nechutného a trapného seriálu (Filcky, fekál, věčné řešení Ladiny promiskuity, která je ale vždy "tam venku" a proto působí nereálně), se od půlky stává podivná směs tragikomedie a dramatu. Nelíbí se mi sledovat nepříjemné lidi dělající a říkající nepříjemné věci. Herecky asi bez připomínek, vlastně všechna filmová řemesla fungují v seriálu dobře, jen ten scénář... Tímto směrem jsem opravdu nechtěl, aby se to vydalo. Třeba ve Zkáze Dejvického divadla dochází také k destrukci jedno spolku, instituce. Ale pořád je to sranda. Tady to jde mnohem víc na dřeň. Až budu chtít hnusné drama, pustím si von Triera. Od tohoto jsem čekal odpočinek. Ale pro ty, kteří jsou v tomto otrlejší a přistoupí na Zelenkovu hru, by mohl být seriál vynikající. Umí být opravdu docela nechutně a podivně vtipný a zároveň bolestně tragický a hnusný. Asi jsou lidi, kteří to ocení. A to je dobře. Na každý hrnec se najde poklička. ()

Jiří Arch (2018) (E01) 

Smrt ve studiu a její (ne)sdělení vdově super, Bartoška na pohřbu spíš trapný, ale aspoň dobrý (herecky, střihově, ...). Pěkné nakopnutí seriálu. ()

Studio B (2018) (E02) 

Lepší než jednička, ale jen o trochu. Tehdy Voříšková, dnes Ramba, hraje hroznou nánu, ale to je role, takže vždycky zaplaču a jdu dál. Krobot potěšil, zadek Fr. Filipovského také. Celá šaráda se studiem B je hrozná pitomost, ale když člověk neřeší realitu a jen se baví, tak to jde. ()

Budování mediálního obrazu (2018) (E03) 

Má to drajv, Myšička coby podnikatelský guru je správnej typ, dnešní slzy se promění na zítřejší úspěchy nebo tak něco, ale zbytku se nějak nesměju. A kozy mě neberou. Ani Kohoutové. Když už jsme u toho, ty nejmenší byly nejhezčí, stejně jako ta holka, co je ukazovala. ()

Vulgarismy (2018) (E04) 

Konečně pořádný díl! Velmi vtipné! Vysrknout mušli, ale to už je vyloženě slang! Respekt, že někdo vezme roli, ve které zesměšňuje sám sebe (Filip Švarc, Viktor Preiss)! Celé to bylo dokonalé až na 2 věci. Pointa byla jasná hodně dopředu a vulgarismy jsou prostě podbízení. To se nedá okecat. Je to taková ta lidová "třeskutě zábavná" věc, u které se řežou primitivové a intelektuálové se také uculují, ale pak se za to stydí. Teda hlavně muži. Většinou. Kdyby se použilo něco jiného, ale nenapadá mne co, třeba šrumlání do mikrofonu, pozdní příchody na plac, pach z úst, prskání, já nevím, ale prostě když se ve filmu mluví sprostě, tak to musí mít zatraceně dobrý důvod, ne jen se podbízet těm, co se u toho řehtají nahlas. A to tento díl neměl. Ale zábavné to bylo, to zase jo. Takové trochu guilty pleasure. A bacha na překlad, Karle. Je to takový výjimka. Asi jako vokativ v češtině. ()

Ženské zbraně (2018) (E05) 

Velmi černé, až mi bylo občas stydno. Hlavně u závěrečné promluvy Evy Archové ve studiu, proč se na ni nemají tak koukat. V tomto dobrý. Úvodní rekonstrukce, byť naprosto mimo realitu, byla velmi vtipná (Ale v dobrym!). Co mi už nesedlo, byla pasáž s Kapitánem Filckou. Takový Itchy a Scratchy po zelenkovsku, ale vulgární. A trapný. Naneštěstí přetekl kousek i do další epizody. Mišicka v pidiroli opět skvělý, a jak jim s Melíškovou šly jiskřičky z očí.... ()

Supervizor (2018) (E06) 

V tomto díle nastoupila i trocha děje a hned to mělo i šmrnc. Trochu. Spíš jsem čekal, kdy to zase sklouzne k trapnosti a dočkal jsem se (Karel s Polkou v pasáži, Cibulková). Spíš než že bych se bavil, jen nevěřícně kroutím hlavou. Konec na koncertě mohl být taky nějak zajímavější nebo aspoň ujetější. Ale pasáž s dabingem Žraločka je dost dobrá. Hlavně ten nápad. ()

Černý prodej filmů (2018) (E07) 

Baví mne Mišičkovy kurzy a jejich aplikace do reality. Baví mě některé hlody ve studiu. V tomto díle mne bavil skvělý exkurz do duše syna sběratele porna. Kapitán Filcka byl tentokrát snesitelnější. Ale hlavní vtip dílu je děsně pitomej. Ale jinak tam není nic. Takže slabé. ()

Ceny Františka Filipovského (2018) (E08) 

Ale ano, tento díl byl zase o něco lepší. Dojme Paulího bezmezná láska k dabingu a Františku Filipovskému i Evina naivita ohledně smrti jejího muže a co bylo potom. Vždycky mě dostane ta nána z butiku a jak jí Eva zobe z ruky. Jinak ale standard a už aby to skončilo. Koukám na to jen proto, abych zabil čas. Ne proto, že by to bylo tak dobré. ()

Inzerát (2018) (E09) 

Tímto dílem se seriál definitivně překlopil z komedie na tragikomedii. Najednou jde méně a méně o komické situace, za to mnohem více o lidi. O to, jak jsou fajn, jak jsou blbí, jaký jsou svině. Občas se sice ukáže humor, ale je tak pitomý, že se mu snad ani nedá smát (nahrávání a poté prezentace fiktivního hovoru z Přelouče a reakce Evy). Konec filcek mne na jednu stranu potěšil, protože byly přes čáru, ale byl spíš smutný. Vlastně jako celý seriál. Smutný v dobrém i špatném smyslu slova. ()

Monitoring (2018) (E10) 

Nálada a zaměření seriálu definitivně houstne, jak bylo naznačeno v předchozím dílu. Eva a Pavel jsou osa. Pro mě asi osa zla, protože kvůli nim jde do kopru humorná část seriálu, ale zase jej obohacují o drama. Někdy dost nechutné. Na dotek od Nicholse jsem neviděl, citace toho, co se dabovalo v prvním díle (asi jakoby Nicholsův Na dotek) mi utekla, takže jsem nakonec rád, že mě na to Karlí upozornil. Tento díl se mi hafo nelíbil. Nebyl jsem připraven na změnu směru. Když to ale hodnotím zpětně, je možná jeden z nejlepších. Nejpromyšlenější, nejpropracovanější, nejartovější, nejuchylnější. Jen prosím ten dabing fekálních zvuků už ne. To byla blbost, která naprosto shazuje to, co Zelenka a jeho crew piplají v dramatickém směru. I když je to asi záměr, já vím. Ale u mě to nefunguje. ()

Destrukce (2018) (E11) 

Definitivní zlom směrem k nepříjemnému a hlavně trapnému dramatu o lidech, na které se v těchto scénách nechci koukat. A jak toho vola Michala ještě poslouchají a fakt by dabovali sex na příkaz režiséra. Tak nakonec asi režie vyměkla (nebo spíš kvůli Tereze) a raději vlezou do dodávky. Ale poslechnou! Neříkám, že to není dobře udělané a trapnost a nepříjemné divákovy pocity byl asi záměr, ale za mne říkám "ne". Já se chtěl bavit a začátek seriálu tomu nahrával. Že z toho pak chtěl Zelenka mít takovouto hnusárnu chápu, ale netleskám tomu. Všechny charaktery jsou tu nefunkční nebo nějak pokřivené. Realistické to je, ale kdo se na to má mít chuť dívat? I ta slabá půlhodina každé epizody je moc a už chci, aby to skončilo. ()

Poslední dabing (2018) (E12) 

Poslední díl mne příjemně překvapil. Monitoring a Dekonstrukce byly taková depka a dno, že jsem v něco jako skoro happyend nedoufal. Ale Poslední dabing mne skoro pohladil po duši. Humor sice moc nebyl, snad jen opět Krobot, vysypávání péčka, závěť z rychlopřehrávání a hodně křivý úsměv při opětovném shledání ex-vedoucího akvizice a Evy Archové. Ten úsměv se ještě víc protáhl na tiskovce. Ne, její postavě jsem nepřál nic dobrého, přiznávám. Vyšla z toho až moc snadno. Ale její budoucnost si růžově nemaluju. A to mě hřeje tak trochu zvrhle u srdce. Ostatní linie také jakž takž zakončeny. Vlastně jsem spokojen. Po té kanonádě hoven v předchozích dílech by mne asi potěšil i Rákosníček. ()

Související novinky

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Reklama

Reklama