Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LEATHERFAC
    *****

    Vážení přátelé... Nemám moc rád filmy o válce a o partyzánech obzvlášť, takže rozjezd tohoto filmu mě příliž nebavil. A ve srovnání S Obchodem na korze je tento fim podstatně těžceji koukatelný. Nicméně Kadár-Klos vědí naprosto přesně co točí, proč a jak a ve finále nás o tom přesvědčují bez jakýchkoliv pochyb a méně záživný záčátek vytáhnou na jasných 5* s jistotou mistra, který jde neomylně ke svému cíli...(8.6.2009)

  • Autogram
    ****

    Hrdina bojuje svoju bitku na fronte v spomienkach, v nemocnici so zranením a v myšlienkach s ťažkými ľudskými stratami. Nikdy sa nevzdávať je tak motto nielen vojakov, ale aj pacientov. Geniálne kamerové zábery sa kombinujú s drásavou strašidelnou hudbou. Mal som pocit, že tvorcovia FPS počítačových hier sa mohli inšpirovať práve tu. Takéto zobrazenie boja, a nielen boja, ale napríklad aj bozku, ma na tak starý film prekvapilo. Film nie je len o boji, ale aj príjemných chvíľach v služobnom byte, plnej vani teplej vody a ďalších veciach celkom netradičných pre vojnový film, plus femme fatale, za ktorú by sa nehanbil ani Bond. Každá postava má minimálne dve stránky, dokonca aj rádová sestra ošetrovateľka v nemocnici. Všetko ďalšie už dokonale vystihol Radek99, len pozor na spoilery. Ak by nebolo pár nudných scén, tak by to bolo za plný počet. –––– Ďekuji vám, doktore. Zasloužíte si lepší pacienty.(27.2.2014)

  • frashmaker
    *****

    Možná je dobré přečíst si knížku, nebo rozsáhlý popis filmu. Je taky dobré dávat celou dobu bedlivý pozor. V mnoha věcech jistě přelomový film, u kterého se nedivím, že skončil v trezoru. Poslední dobou si uvědomuji, že trezorové záležitosti dob minulých jsou jedněmi z nejlepších českých filmů. Klos a Kadár měli v té době neuvěřitelnou scénáristickou fazónu a když k tomu přidáme skvělý výkon Jana Kačera, vznikne něco dosti nepředpokládatelného. Jediné, co mi příjde, že tomu filmu chybělo byla skutečnost, že byl trošku delší než měl být a že titulky pro ruské dialogy byly dělané jen kde se překládajícím chtělo a zároveň strašně ledabyle.(23.2.2011)

  • mortak
    *****

    V rámci českého filmu špička, jak v režii, kameře či hereckých výkonech. Problémem je srovnání s předlohou. Ta je strhující, vyprávěná dokumentárním suchým stylem, žádná událost není rozplizle pitvána - toto a toto se děje, Mnačko to popisuje a je na čtenáři, aby se s tou hrůzou vyrovnal. Partyzán to musí udělat po válce - vrátit se k prožitému a vyrovnat se se všemi chybami, se všemi zrůdnostmi, protože ve válce umírá první ten, kdo nejedná či se snaží jednat striktně dle mravních zásad. Pavel se snaží být v rámci válečneho běsnění alespoň trochu lidský, jenže on či Marta jsou jen nepatrnou součástí drtičky duší a životů jménem válka. Lze utéci ke klidu církve, ale obléci si šaty jeptišky je řešením jednotlivce, nikoliv války.Film je na rozdíl od knížky velmi expresionistický (čemuž velmi pomáhá Liškova hudba), a ač je geniálně natočen, přesto se vytratil dokumentární ráz Mnačkovy knihy.(2.7.2010)

  • Anderton
    ****

    V Československu, podobne ako v Sovietskom zväze nevznikali iba ideologicky jasne vymedzené naivné vojnové filmy s heroickým hrdinom, obraňujúcim a tak budujúcim novú povojnovú budúcnosť socialistickej vlasti. Niektoré filmy, ako napríklad Engelchen, sa podobnej schematickosti zďaleka vyhli. Že sa jedná o adaptciu knihy, som si vôbec neuvedomoval, čo len dokazuje genialitu našich dvoch legendárnych tvorcov. Film je zapamätania hodný okrem množstva rozoberaných aspektov ako herectvo alebo výprava aj mnohými pravdivými bonmotmi, ktoré nás vždy akoby pichnú do mysli počas sledovania plynulej sekvencie. "Aby som skrátil vojnu, zabil by som aj vlastného brata". Nech mi nikto nehovorí, že by po rokoch strávených na fronte nič podobné nevyslovil.(26.2.2014)

  • - Z filmu byla vystřižena scéna, v níž po osvobození kope dav lidí do mrtvoly kolaboranta. (raininface)

  • - Když partyzán Pavel (Jan Kačer) mrští láhev pálenky na zeď ve svém nemocničním pokoji, zdi jsou viditelně mokré. V následující scéně, kdy si doktor stěžuje, jak jim to tam pěkně zřídil, jsou zcela suché. (Marator)

  • - ceny: MFF Moskva 1963: Zlatá cena, MF mírových filmů Los Alamos 1963: Cena za vynikající hraný film, nejlepší ženský herecký výkon (Poláková), Státní cena Klementa Gottwalda 1964: Ladislav Mňačko za literární předlohu k filmu, J. Kadár a Elmar Klos za režii. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace