Nastala chyba při přehrávání videa.
  • fragre
    *****

    Byv, co se reflexe 2. světové války, vzdělávánán hlavně povinnými, školními projekcemi Vávroých šlaků a podobných opusů made in USSR (s čestnou vyjímkou Bondarčukova Bojovali za vlast), utrpěl jsem při prvním shlédnutí tohoto filmu v letech perestojky tak trochu šok, který mne pak nasměroval k dalším a hlavně JINÝM filmům reflektujícím tuto dobu. Je až s podivem, že takto podvratný film vznikl již v roce 1963.(30.7.2010)

  • Chrustyn
    ****

    Ještě než se duo Kadár a Klos proslavilo prvním československým snímkem, který získal Oskara, (Obchod na korze) natočilo tento na české poměry nebývale otevřený, drsný a stylem vyprávění (skoky z přítomnosti do minulosti a zpět) neobvyklý snímek, o hrůzách konce druhé světové války, vyprávěné mladým partyzánem. Velice dobře napsaný, zahraný i natočený snímek, kterých je v našich končinách úplné minimum.(23.12.2012)

  • Skip
    ****

    V tomto válečném filmu je zobrazeno vše, co takové bojovníky může potkat a také zasáhnout nejen na těle, ale hlavně na duši. Ve filmu je ukázáno i to, co se ukazovat nesmělo, totiž jak kvůli partyzánům často trpěli obyčejní lidé.(20.3.2009)

  • kinej
    *****

    Podle mého se jedná o nejlepší českoslovesnký ryze válečný film. Pánové Kadár a Klos vytvořili nadčasový film, který bezpochyby patří ne do zlatého, ale do platinového fondu československé kinematografie a světového válečného filmu vůbec. Scénář střídá dvě časové linie. Při pobytu na nemocničním lůžku, se prostřednictvím retrospektivních prostřihů dozvídáme co se vlastrně stalo. Těmto flashbackům napomáhají geniální střihové triky, které jsou pastvou pro oči každého náročnějšího filmového diváka. Kamera je také úchvatná, za zmínku stojí například dlouhý dynamický švenk v počátku filmu, který působí skutečně luxusně a sugestivně dovytváří atmosféru války. Temnou atmosféru nacistické hrozby také napomáhá navodit depresivní filmová kulisa Zdeňka Lišky.(11.5.2009)

  • bassator

    36. LFŠ UH 2010 - VISEGRÁDSKÝ HORIZONT - Legenda: Ján Kadár (Smrt si říká Engelchen / DEATH IS CALLED ENGELCHEN / Smrt si říká Engelchen)(4.8.2010)

  • - Když partyzán Pavel (Jan Kačer) mrští láhev pálenky na zeď ve svém nemocničním pokoji, zdi jsou viditelně mokré. V následující scéně, kdy si doktor stěžuje, jak jim to tam pěkně zřídil, jsou zcela suché. (Marator)

  • - ceny: MFF Moskva 1963: Zlatá cena, MF mírových filmů Los Alamos 1963: Cena za vynikající hraný film, nejlepší ženský herecký výkon (Poláková), Státní cena Klementa Gottwalda 1964: Ladislav Mňačko za literární předlohu k filmu, J. Kadár a Elmar Klos za režii. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)

  • - Spoiler: Hlavní hrdina Pavel (Jan Kačer) a ruský partyzán přicházejí v úvodní sekcenci k vile, kde se střetnou s Němci, přitom maji samopaly s bubnovými zasobníky. V momentě, kdy střílejí po ujíždějících Němcích, jsou vyzbrojeni samopaly s rovnými segmentovými zásobníky. Poté, co je Pavel zasažen, mají opět na zbraních bubnové zásobníky. (KRYSIOPICE)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace