poster

Tlumočník

  • Slovensko

    Tlmočník

  • Rakousko

    Der Dolmetscher

  • anglický

    The Interpreter

Drama / Komedie / Road movie

Slovensko / Česko / Rakousko, 2018, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (30)

  • verbal
    ***

    Po loňské animální hemoroidiádě beznadějného polského nudila s příznačným názvem Zvířata, vsadilo tentokrát letos nadmíru útulné Kino na granicy téměř na jistotu a zvolilo otvírák, u kterého se divák samým dokonalým rozptýlením nemusel soustředit výhradně na mimořádně rektohostilní sedačky Miczkiewiczovy pomsty dojebaným zádům aka v dalších bezohledech důstojného kulturního svatostánku polského Cieszyna. Geriatrický cestovýlet sanavažida a sanavaeses centrálním Maďarskem za účelem vyrovnání se s Hlinkovými gardami úchvatně pohání koncert naprosto famózního Arnoštka, jemuž neméně zdatně kunduje sympatický naviagrovaný Rakušák, který se ho urputně snaží nadrobit do každé ovce, na níž cestou kluci narazí. Z počátku je to výlet roztomile sarkastický a plyne rychleji než cévkování zkušenou staniční sestrou, poté však téma zvážní, dědci se tak trochu začnou šourat s chodítkem do Kauflandu a Šulík frajeřit, že má drona. Cesta z Martina do Popradu je sice malebná, ale pokud se člověk zrovna psychicky nechystá na maďarský cestopis, tak nějak si ji na plátně projet celou moc nemusí. Chcípající tempo chvílemi vytrhne několik opravdu sugestivně mrazivých momentů z dob desionizace Uher, nicméně dostatečně odhodlaný frajer s nůžkami by to dozajista dostříhal i k silné čtyřce bez funivého poposedávání.(29.4.2018)

  • xxmartinxx
    *

    Nejstatičtější roadmovie všech dob působící dojmem, že dramaturg omylem špatně klikl při hledání přílohy k mailu a tvůrci omylem zrealizovali první nástřel scénáře bez jakékoliv autokorekce nesmyslných zastávek a nefunkčních vztahů. PS: Při patnáctém leteckém tracking shotu auta doprovázeným tou samou melodií jsem vážně pochyboval o tom, že život jako koncept je nějak omluvitelný.(17.3.2018)

  • NinadeL
    *****

    Filmů tematizujících Slovenský štát není nikdy dost a tento je zvláště okouzlující. Vždycky už bude hořkosladce spojený s odcházením Herze a Labudy a hereckým koncertem Menzla. Děkuji za ten zážitek. #finaleplzen(28.4.2018)

  • honajz
    *****

    Málokdy se mi stane, aby mne film dostal do kolen. Tomuhle se to povedlo. Pravda, měl jsem v sobě trochu nasáklé podhoubí, protože jsem kdysi psal recenzi na DVD s dokumentem, kde se popisovalo docela detailně, jak nacisté vraždili děti buď už cestou vlaky nebo v koncentráku. Proto mne zápletka zaujala hned od začátku a ten podivný vztah dvou zcela opačných lidí velmi rezonoval v každém pohledu, slovu i scéně. Je pravda, že víc mne bavila úvodní buddy road movie, kdy jsem čekal, že závěr bude o tom, že se postava tlumočníka konečně usměje. Ale zdá se, že u této linky režisér využil nakonec setkání s dcerou u loupání jablek k odpovědi na otázku, kdy pan tlumočník měl z něčeho skutečně radost. Má ji ze své dcery. Po návštěvě hotelu bez peněz a koktejlové oslavě narozenin se totiž film láme, a už to není veselý chlápek se snaží rozveselit truchlivého chlápka, ale jde se už pod kůži toho, co se stalo za druh světové války. Scény jsou zde čím dál silnější - jak v hospicu, tak u paralel fotek zabitých lidí se scénami se zabitým jelenem nebo kozou, případně vyprávění o sestře, která se rozhodla pykat. Velmi silná je scéna, kdy Graubner jde po městě se slevami a výprodeji, s kebaby, a do toho zní dopis o všech těch hrůzách, co se děly. Šulík navíc film dotváří úchvatnými scenériemi přírody, i použitou hudbou. Atmosféra rán v horách, v mlze na dálnici, v šeru na vlakovém nádraží... A potom jedna ze závěrečných scén (nečtěte k tomuto závěru, prosím, nikde nijaké spoilery) člověka dostane do kolen. Osobně jí říkám, aniž bych tím cokoliv spoileroval (protože si lze pod tím pojmem představit cokoliv), poslední soud. Ten film má ještě jednu významnou vlastnost, působí i po skončení a rozehrává v divákovi, pokud není přílišný necita, další vlny emocí.(25.3.2018)

  • Darth Revan
    ***

    Jste senilní starý paroháč a neumíte ani dobře slovensky, ani dobře německy? Nechte se nabalzamovat, vezměte Toni Erdmanna a vyrazte na trip po Slowakei. Tlumočník stojí na výkonu pana Simonischeka a paradoxně ukazuje, jak je český film v hajzlu, když už i bratia umí natočit něco lepšího. Příběh má však zajímavý a ukazuje, že většina Rakušanů nemá o dění v sousedních zemích během vojny nejmenší tušení. Nad tím by se ti Germáni mohli zamyslet :). 3*(20.3.2018)

  • silentname
    ****

    Martin Šulík prišiel tohto roku so svojim filmom. "Tlmočník". Osobne som na to bol celkom zvedavý. Trailer bol sľubný, príbeh bol zaujímavý a mali sme tu skutočne dobrých hercov, na ktorých sa pozeralo veľmi dobre. A je pravda, že ak človek čaká dobrý film, tak sa ho tu aj reálne dočká. Podľa mňa. Myslím si, že príbeh je dobre spracovaný, sú v ňom dobré dialógy a má svoje vynikajúce momentky, na ktoré nezabudnem. A dokonca v mnohom tomuto filmu aj verím. Čo mi v ňom nepasuje sú jeho komediálne momentky. Neviem prečo by sme sa na príbehu, ktorý hovorí o nacizme, vojne a človeku, ktorý sa vyberie po stopách svojho otca (dôstojníka SS). Nesedel mi tam ten tón v prvej polovici filmu a osobne som dúfal, že to nebude tak celú dobu. No chvalabohu nie. Takže dávam filmu kredit, že keď má svoje dramatické momentky, tak väčšinou fungujú veľmi dobre. Menzel je vynikajúci, Simonischek je podľa mňa ešte lepší. A ako dvojica sú super. Hudba je tu dokopy (až na pár výnimiek) jedna skladba, ktorá to dobre dotvára. No nemôžem si odpustiť, že nerozumiem prečo sa tu zjaví "Run Run Run" od Celeste Buckingham. To ma okamžite vyhodilo z tónu filmu. A aby som bol ešte úprimný, trošku by som rád videl zo života Menzela. Jeho postava nám niečo o sebe povie v prvej časti, no potom to bolo úplne odsunuté bokom. Ako celok som spokojný, no mám pocit, že to mohlo byť spracované aj lepšie. Ale myslím si, že stojí za to film vidieť. Hodnotenie: B(4.3.2018)

  • dzira
    ***

    Ústřední dvojice to hraje moc dobře. Ale jinak to ničím nepřekvapí a nenadchne. Snad jen scéna se staříkem ve sterobinci, který vzpomíná jak mu Židů bylo skoro líto, je velmi silná. Z úcty k Menzelovi je třeba vidět...(28.4.2018)

  • classic
    ***

    Nenechal som si ujsť jedinečnú príležitosť, že v ružomberskom Kino Kultúra bola exkluzívna projekcia s tvorcami filmu, pričom na margo by som ešte dodal, že tretina filmu bola nakrútená v Ružomberku a v okolí, a preto boli všetci vo vypredanej sále v maximálnom vytržení, jednoducho, premiéra „praskala vo švíkoch” . Pán režisér Martin Šulík má k dispozícii svojho dvorného scenáristu, p. Mareka Leščáka, či taktiež povolaného človeka na výpravu, p. Ferka Liptáka, všetci títo traja sa aj dostavili na spomínané premietanie, ktorých dopĺňa pôvabná dáma Eva “Evelyn” Kramerová. Nemuseli prísť ani páni SIMONISCHEK s MENZELOM, a divák musel byť maximálne spokojný, lebo takáto príležitosť sa neponúka každý deň. Toľko k mojim úvodným dojmom, za ktoré ďakujem. / Teraz k prejdem k filmu, u ktorého až taká prehnaná spokojnosť určite nepanuje, aj keď moje tri hviezdičky beriem, ako nadštandardné, koľko môžem definitívne nadeliť. Introvertného slovenského tlmočníka Aliho Ungára nohy zavedú do Viedne, kam prišiel vyhľadať osobu zodpovednú za nemilé udalosti, ktoré sa stali jeho rodine. Na mysli mám HOLOKAUST, ktorému napomohol bývalý dôstojník SS. Ali má v pláne, keď bude stáť pred bytom tohto ex Esesáka, že mu s radosťou daruje smrtonosnú guľku do čela, ale namiesto toho mu otvára jeho SYN - extrovertný učiteľ, alkoholik Georg Graubner, ktorý sa de-facto od aktivít svojho otca po celý čas dištancoval. Oboch týchto pánov spoja rany minulosti, aby sa vydali z Rakúska na ROAD MOVIE po SLOVENSKU, po miestach spájajúcich sa s poznaním seba samým... Z dvoch rozdielnych protipólov sa počas tejto cesty autom stávajú nerozluční priatelia. / Ako hlavné atribúty filmu by som rád ešte spomenul kameru Martina Štrbu, ktorý s režisérom pracoval už niekoľkokrát, a tak preto panuje takáto súhra - dvoch najpovolanejších odborníkov na snímku. A Vladimír Godár je „slovenský John Williams” . Kamera, hudba a výprava sú na vysokej, profesionálnej úrovni. Trochu to tu škrípe so scenárom a s „hereckými výkonmi” . Skrátka, Peter zatieňuje Jiřího, a pritom podľa názvu to malo byť v prvom rade o ňom, čím viac minút strávi Simonischek na plátne, tým viac sa stáva dominantnejším, že Menzel je v jeho ústraní, a taktiež samotný snímok donekonečna prekračuje na mieste, bez toho, aby dochádzalo k zásadným dramatickým zvratom. A predsa k jednému na záver dochádza, ale to je celkovo iba taká slabá náplasť. Len sa ide z bodu A do bodu B, a zase do bodu C a cetera. / Viac ma bavilo to, čo bolo pred filmom a po filme, ako to čo bolo medzi tým, t.j. samotné filmové dielo.(3.3.2018)

  • matolas
    *****

    Film má zopár múch (bezduché ženské postavy sú už klišé filmov so starším osadenstvom), o tom niet pochýb, ale je aktuálny a potrebný ako posypová soľ pri poľadovici. Som rád, že sa táto téma otvára konečne aj vo filme a palec hore celému štábu, ktorý sa na jeho príprave podieľal.(1.3.2018)

  • jakeer
    *****

    Źáner road movie skôr odrádza, keďže mne to evokuje niečo ako PC hry - adventury. Musíte urobiť niečo tam, zobrať to niekde inde, aby ste neskôr prišli na cieľové riešenie. Teda samoúčelnosť. V prípade Tlmočníka to "road" naštastie slúži len na vykreslenie vnútorných posunov v postave, ktorú stvárňuje Simonischek. Celkovo, tento film je tak skvelý, žeby som ho ani nepremietal širokej verejnosti, lebo ho aj tak nedocení. Lebo to zďaleka nie je mainstream. V slovenských reáliách si vychutnávať herecké predstavenie Jiřího Menzela a "Toniho Erdmanna", to nie je niečo bežné. Simonischek je zrejme najlepší európsky herec a Šulík najlepší slovenský režisér. A hoci práve na práci režiséra je vidieť isté chybičky krásy (nedostatočne vedenie hercov vo vedľajších postavách, dlhé sentimentálne zábery podkreslené emotívnou hudbou...), výsledok je pre mňa viac ako dobrý.(9.3.2018)

  • honajz2
    *****

    Šulík to dokázal. Dokázal natočit naprosto skvělý lidský příběh, který umí správně dojmout. Tak, jak málokterý film, což je výjimečné a v rámci Slovenska ještě výjimečnější. A dostal jsem ještě o dost více, než jsem si myslel, že dostanu. Tady totiž funguje vše: herecké výkony skvělé, příběh naprosto skvělý a přesně hodící se hudba do filmu je už u Šulíka klasika. Příběh je vyprávěn tak, že zaujme, ani chvíli nenudí, dává smysl, občas je i vtipný a občas je i dost silný a dojemný, hlavně na konci. Dále je tu spousty skvělých detailů, které jsem určitě nepochytil všechny, jelikož v kině nemůžete dát stop nebo přetáčení zpět. Do toho spousty záběrů krásné slovenské krajiny, jejichž význam a hloubku nepochopí každý, já ale mám záběry všemožných krajin rád, takže další plus. A pak je tu taky před koncem jeden skvělý obrovský zvrat. Připadá mi to tu hodně podceněné, tohle je prostě film, co má v sobě vše, co by dnešní drama měly mít. 65% na tohle je opravdu málo... No co, já jsem byl spokojený, bez váhání dávám plný počet a Šulík mi tímhle dokázal, proč ho považuji za jednoho z nejlepších režisérů (o nejlepším slovenském režisérovi není pochyb). 5* a film týdne.(25.3.2018)

  • polonius
    ****

    Vladimir Godar!(14.3.2018)

  • štíple
    ****

    Pridavam hvezdu za hudbu.(22.4.2018)

  • Rejže
    *****

    Když řeknu, že je to taková příjemná černohumorná roadmovie, neznamená to nic špatného :-D Naopak. Jděte si do kina odpočinout a zasmát se, udělejte si příjemný večer s Jiřím Menzelem a Peterem Simonischekem...(7.5.2018)

  • Robbi
    ****

    Navzdory výkonům všech ostatních, které ve snímku mají své místo a bez nich by neměl onu vypovídající hodnotu jde o mistrovské pojetí dvojice Menzel/Simonischek. Už jen pro jejich výkon ho stojí za to vidět. Když k tomu přičteme možná na první pohled ne tak zcela viditelné poselství, nelze ho hodnotit nijak než jako mimořádně povedený.(4.3.2018)

  • buzzwoody
    ***

    Zajímavý námět s perfektními herci místy poněkud zabíjí až přílišná zdlouhavost, protože film je beze zbytku ponořen v ponuré, depresivní náladě a celou dobu se akorát cestuje z místa na místo, aniž by se dělo něco výrazně zajímavějšího. Pokud bychom to zkombinovali s faktem, že filmu po hodině silně dochází dech, možná to chtělo znovu popřemýšlet o stopáži, která je při necelých dvou hodinách poněkud přepálená. Charismatický Peter Simonischek drží Tlumočníka nad vodou, a přestože Menzel hraje poměrně dobře, jeho postava si v průběhu filmu neprojde žádnou proměnou. Ačkoliv scénář pokusům o sbližování obou starců věnuje mnoho času, Ali Ungar celou dobu zůstává starým, zatrpklým dědou, který se za celý příběh skoro ani neusměje.(16.3.2018)

  • teplic
    ***

    Od začiatku cca do polovice nič viac než starecký feel good road movie s debilným humorom, nelogickými situáciami, slopaním, zošúvernými erekciami a spievaním driečnych tučných dievok v aute. Ale čo čakať od dua šulík leščák. Potom už v pohode, bod naviac za uja v starobinci a záver.(14.3.2018)

  • pan_ponozka
    ***

    "Myslíte si, že syn vraha to má lehčí, než syn oběti?"(17.3.2018)

  • Bystrozraký
    ****

    Tohle jsem nečekal! Neviděl jsem trailer, ani jsem si nečetl obsah. Jediné, co jsem o tomto filmu viděl dopředu byl plakát, ze kterého jsem usuzoval, že jdu na drama/komedii o dvou seniorech. Čeho jsem se poté v kinosále dočkal bylo absolutně něco jiného. Příběh mě osobně oslovil. Dva staří pánové, kteří jsou charatkerově odlišní, kteří si v životě každý prožili své spojuje jeden cíl. Dozvedět se pravdu o tom, pokud otec jednoho z nich byl za druhé světové valký esesák. Celé to působilo skoro jako "detektivka", když senioři zjišťovali, co se kde událo a jak do toho byl zapleten otec jednoho z nich, proložena různými příhodami, které cestu obou pánů zpestřovala. Ustřední herecké duo také nebylo vůbec špatné, oba dva herci byli hrozně sympatický a chemie mezi nimi se mi páčila. Závěr filmu na mně zanechal velký dojem, u kterého mi bohužel přišlo, že mu jestě něco málo chybělo, ale přesto mě dokázal dobře zasáhnout. Tlumočník byl pro mě takové milé překvapení, hrozně mě bavil a líbil se mi.(17.3.2018)

  • Capri2016
    ****

    Mala som to šťastie byť dnes na predpremiére tohoto filmu v kine Lumiere v Bratislave za účasti delegácie na čele s pánmi Martinom Šulíkom a Marekom Leščákom. Tento film začal ako príbeh človeka, ktorý hľadá vraha svojich rodičov - židov. A keďže svet nie je nikdy čierno-biely, ale skôr šedý, tak aj v tomto filme sa zo syna príslušníka SS, čiže zo syna úhlavného nepriateľa postupne stáva nakoniec priateľ. Ako to povedal režisér a scenárista filmu Martin Šulík, tým že s niekym strávime určitý čas a komunikujeme s ním, tým človeka viac spoznávame osobne, čo môže zmeniť naše predsudky a prvý dojem. Ako povedala moja kamarátka Darinka, ona by dala tento film žiakom a študentom ako povinné pozeranie, aby sa aj mladšie ročníky oboznámili viac s históriou Slovenka počas II. svetovej vojny, z pohľadu dnešných ľudí. Výborný výkon Jiřího Menzela, aj Petra Simonscheka (ktorý pre mňa osobne bude navždy Tony Erdman). Film ponúka niekedy inteligentný humor, inokedy obraz tak smutný, že budete mať hrču v krku. Plus má film skvelý soundtrack. Je to súčasný film, ktorý otvára dialóg. A za mňa 80% a ****.(26.2.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace