Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Baz Luhrmann rozehrává klasické drama v moderní podobě o panensky čisté lásce a zbraních s plnými zásobníky. V oslnivé adaptaci Shakespearova proslulého milostného příběhu se představuje na Oscara nominovaný Leonardo DiCaprio společně s Clair Danes. Oba září na filmovém plátně jako milenci narození pod nešťastnou hvězdou, jejichž osudové drama - odvážně umístěné do současnosti - podporuje energická hudba. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (437)

Sawy 

všechny recenze uživatele

Rozhodně zajímavý experiment,který dokázal,že Shakespearovy verše jsou věčné a přenesení do současnosti jim nijak neublíží.Někdo si stěžuje na Luhrmannovu stylizaci.Mě oslnila v Moulin Rouge a tady mi nijak nevadila.Někdo si stěžuje na výkony hlavních představitelů.Mně přišli naprosto v pořádku,rozhodně ne dokonalé,ale působivé a Claire Danes už nikdy nebyla roztomilejší.Nejvíc lidí si samozřejmě stěžuje na prznění klasiky,ale s tím rozhodně nemůžu souhlasit.Až na Merkucia bylo převedení víc než důstojné.Třeba scéna plesu byla vyloženě výborná a závěr taky.Jak jsem napsal na začátku,je to zajímavý experiment,který nejspíš nijak oslavovaný nebude,ale mně se líbil a Baz Luhrmann má u mě díky němu ještě větší obdiv. 85 % ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Luhrman stvořil úchvatně nadčasovou adaptaci neotřesitelné klasiky. Jeho verze totiž není bláznivým plánem nesoudného formalisty, ale naopak zela důmyslnou reflexí Shakespeara a principů alžbětinského divadla. Přímo řekl, že jeho cílem bylo natočit Romea a Julii tak, jak by to udělal sám bard, kdyby měl k dispozici film. Zapomeňme už konečně na pokřivený pohled na Shakespeara vtloukaný nám do hlav od základky, že se jedná o nedotknutelného génia. Jeho mistrovství spočívá v tom, že dokázal oslovovat všechny vrstvy alžbětinského divadla, kde se potkávala honorace s obyčejným lidem (byť v oddělených sektorech hlediště) a tehdy se jednalo o kratochvíli, jejíž přímou konkurencí byly morytáty a kejklíři. Shakespeare byl prostě hlavní pop-autor, který i svou nejkřehčejší romanci vystavěl jako horskou dráhu emocí, kde se poblouzněnost a nezkalenost velké lásky na první pohled potkává s humorným nadhledem (příliš se zapomíná na to, že se nejedná o první lásku a naopak Romovo zlomené srdce z předchozího vztahu skvěle glosují ostatní postavy), dramatickými konflikty, pompézními šarvátkami, srdceryvnou tragédií, siláckou rozšafností i delikátními vyznáními citů. To vše navíc doprovázeno dialogy, kde se čerstvá láska vynáší do romantických výšin, ale stejně tak se neodhlíží od jejího fyzického rozměru. Luhrman právě přenesením do videoklipově hyperstylizovaného a kýčovitě přepáleného světa, kde se mísí estetika boháčského nevkusu s upoceností plážového šupáctví a sebeadorační nabubřelostí hiphopových videí dokázal pro Shakespearovy verše vytvořit ideální rámec. Stejně jako libreto i styl filmu dokonale mísí kýčovitou rozšafnost, načepýřenou teatralitu a křehké emoce. Genialitu Luhrmanova přístupu spočívá v úvodní cca půlhodině, kdy diváky doslova vrhne do víru totálního afektu, který ale právě připravuje půdu na následné zklidnění romantických pasáží, jejichž upřímná mladická naivita pak už nebije tolik do očí. Současně drobnými detaily (především v gestech postav - viz např úchvatná první sekvence Julie s její matkou) a neokoralým přístupem dodává klasice životnost a dělá z ní přesně to, čím má být - vyprávěním pro teenagery. Ne tím jalově prvoplánovým jako když cyničtí dospěláci a věční puberťáci točí pro náctileté filmy jako "Prci, prci prcičky", ale naopak absolutně empatické, které chápe zjitřenou emocionalitu mládí i pocit, že je člověk hvězdou vlastního videoklipu či filmu, jako to dokázal skvěle vystihnout John Hughes. Pod Luhrmanovým vedením pak DiCaprio a Danes vytvořili bezesporu vůbec nejlepší verzi tragických milenců. Sekvence jejich setkání překypuje vzájemným okouzlením, romantickou křehkostí, roztomilostí, ale taky jinde obvykle vynechávanou zjevnou nadržeností. Po více jak dvaceti letech film pořád funguje stejně dokonale a vidět ho v kině byl splněný sen i doklad jeho kvalit - zatímco na začátku se diváci ošívají a smějí namistrovaným družinám Kapuletů a Monteků, v následujících dvou hodinách vystřídají dojetí, okouzlení i pobavení a emocionální vypětí, přičemž na samém konci v kostele nikdo ani nedutal a napětí se dalo krájet. Luhrman prostě dokázal naplnit slova mistra: Však věčně bude srdce jímat znova žal Juliin a bolest Romeova. () (méně) (více)

Reklama

sarume 

všechny recenze uživatele

Mám dva filmy na kteé se můžu dívat kdykoli, kdekoli a vždy s laskou a obdivem. Je to Romeo a Julie a Moulin Rouge . Až pozdeji jsem zjistila , že jde o stejého režisera. Viděla jsem verzi v českém puvodním dabingu a byla jsem naprosto unesená. VHS jsem vzala do školy a žakum 8 a 9 třídy jsem díky tomu zpřistupnila Romea aJulil a sklidila velký uspěch. Prostě vyborný nápad jak vytahnout starý a již ne moc atraktivní příběh obleknout mu nová kabát a strhnout davy. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Takto toto ma moc neoslovilo, inak celkovo ma tento režisér akosi nebaví, dokonca aj Moulin Rouge som len pretrpel. A toto ma bavilo ešte menej. Možno aj preto, že ma málokedy dokáže zaujať skĺbenie alebo prenesenie starej klasiky do nášho moderného sveta. V tomto som asi protivne konzervatívny (ale nejaké výnimky by sa našli). Prvá polhodinka bola po vizuálnej aj obsahovej stránke naozaj hrozným utrpením, pri ktorom sa mi ježili všetky chlpy na tele, našťastie od prvého momentu stretnutia tých dvoch ma aspoň príbeh a herci začali trocha viac zaujímať. Tiež treba uznať, že niektoré scénky (ako napríklad tá s akváriom, potom tá v bazéne...) sa celkom vydarili. O nič pamätihodné však nešlo. Keď to zoberiem ako celok, tak som hrozne rád, že je to už za mnou. 40/100 ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 6/10 Děj 5/10 Hudba 7/10 Efekty 4/10/// +Shakespeare, DiCaprio, pěkná hudba -moderní háv, otřesné postavy/// Věc která mi unikla a kterou jsem považoval za kult. Dokážu si představit, že v době uvedení snímku museli být holky z Romea úplně paf. Tohle tvrzení může platit vlastně dodnes, jen se musí brát v potaz i fakt, že dnes mají holky Efrona, Pattinsona a jim podobné. Prostě doba se mění a generace diváků taky. Jen tento film zůstává bezezměn. A s klidným svědomím můžu říct, že se mi ten film nelíbil. Má hezké momenty, hezkou ústřední dvojici a občas zazní i melodická hudba (bohužel jí není moc), ale tohle vše nestačí. Kdyby byl natočen v historických kulisách byl by to mnohem lepší zážitek./// Celkem 54%/// ()

Galerie (37)

Zajímavosti (19)

  • Skladbu "Exit Music" složil zpěvák a zakladatel skupiny Radiohead Thom Yorke speciálně pro tento film, na základě žádosti režiséra Baze Luhrmanna. (Terva)
  • Nejpravděpodobnější kandidátkou na hlavní ženskou roli byla dlouho Natalie Portman. Ta dokonce natočila předběžně několik scén s DiCapriem, ale tvůrcům se jejich souhra příliš nezdála. Sám Baz Luhrmann řekl: „I když je to fantastická herečka, je to stejně tak i malá holka a Leonardo měří přes 180 cm. Je mu 21, ale umí vypadat na 18. Díky ní ale vypadá na 21 a v tu chvíli už najednou všechno vypadá příliš neslušně.“ (novoten)

Související novinky

Zemřel herec Paul Sorvino

Zemřel herec Paul Sorvino

26.07.2022

Další smutná zpráva z filmového světa. Včera totiž zemřel také druhý slavný charakterní Paul Sorvino. 83letý veterán, známý pro hraní silných urostlých typů mužů, zemřel přirozenou smrtí ve svém domě… (více)

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

Pete Postlethwaite: 1946 – 2011

03.01.2011

Výrazný britský herec s neobvyklým jménem v neděli prohrál svůj zápas s rakovinou. Byl králem vedlejších rolí, přesto jsme jej všichni dobře znali, což je vlastně důkaz, jak výjimečný to byl herec.… (více)

Reklama

Reklama