Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero tráví poslední dny starého milénia překupnictvím paměťových disků, které obsahují nahrané vzpomínky a pocity. Jednoho dne obdrží disk, na kterém je zážitek vraha prostitutky. Lenny se pustí do pátrání a dostává se hlouběji a hlouběji do spirály vydírání, vražd a násilí. Podaří se mu přežít a případ vyřešit? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (351)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Působivá sci-fi detektivka na hraně noirového žánru. Kathryn Bigelow umí s nočním L.A. pracovat naprosto skvěle a zaplivané uličky plné zkorumpovaného života na všech stranách zákona neopustí ani jednou. V nich jako ryba ve vodě pohybující se další charakterově velmi nevypočitatelný hrdina Ralph Fiennes opět podává další z řady svých výborných výkonů. Scénář Jamese Camerona je nadstandardní prací až do samotného závěru, který je nepěkným koncentrátem všech žánrových klišé včetně finálního rozuzlení, které fakt, že vrahem je zahradník, mohlo rozebrat ještě lépe. Přesto, i díky zvláštní náladě ze strachu z Y2K (mimochodem asi jedna z nejrealističtějších variací na toto ve své době strašácké téma), jsou Strange days i přes přemrštěnou stopáž maximálně působivé a odpustit jim lze mnohé. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, jestli ten příběh byl tak super, nebo až překombinovaný; k závěru jsem se lehce ztratil. Každopádně spanilá jízda pro Finnese. Kromě něj mě zaujala i Juliette Lewis. Pro mě vzpomínání na 90. léta, dobrá hudba (když pominu uhekaný černochy). Dějově originální, Cameron se projevil, byť se z toho nakonec vyklubala "jen" trochu zamotanější kriminálka. # příběh 7 | hudba 7 | humor 0 | akce 5 | napětí 3 | pustil bych si znovu 6 ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Extrémně zvláštní film, v kterém exceluje Ralph Fiennes společně se scénářem mistra Jamese Camerona. osobitá vize světa roku 1999, v kterém se prodávají "natočené prožitky" na černém trhu, aby jiní mohli prožít pár okamžiků jako někdo jiný v různých situacích. Slepí může vidět, hluchý slyšet, beznohý lyžovat...muž se může stát ženou, žena mužem. Svět neomezených možností, v kterém je vše špinavé a nebezpečné. Policie na každém kroku drží svůj vlastní zákon pevně v rukou a jen pár čestných policistů zbývá. Do toho všeho muž, který byl vyhozen od policie, stal se dealerem nahrávek cizích prožitků a vede temný noční život plný prodávání a povídání o možnostech jeho přístroje. Stále miluje svou krásnou bývalou ženu, která se ocitá v nebezpečí po vraždě slavného černošského řečníka... Lehký pohled na obsah filmu a zpět k hodnocení. Ralph Fieness je fantastický, jeho dlouhé vlasy se perfektně k postavě hodí stejně jako jeho sebevědomí pohled. Skvěle mu sekundují Angela Bassett, Tom Sizemore, Vincent D´Onofrio a třeba William Fichtner... Velmi mě však upoutala Juliette Lewis, která opět dokazuje svojí krásu. dokáže být ve vzpomínkách roztomilou a velmi přitažlivou dívenkou, stejně jako v současnosti velkou dračicí. V každý okamžik je však plná energie a lahodí mužskému oku. Kathryn Bigelow se povedlo převést scénář Jamese Camerona do temné vize, která má osobité kouzlo plné tajemna a silného vnitřního charizma. Nechápu, jak tento snímek může být zatracován a prakticky nikde se o něm nedočtete, přestože až na pár drobností se nejedná o až tak vzdálenou a temnější budoucnost než je dnešní svět.... ()

Webb 

všechny recenze uživatele

V průběhu filmu jsem si o tomto temném námětu v ulicích New Yorku říkal, že je jak od Camerona (jednoduše mi k němu výrazně seděl) a až později po zhlédnutí přišlo zjištění, že tomu tak skutečně je. Zpracování Kathryn Bigelow se povedlo, režie byla sice slabší než kdyby se jí ujal Cameron, ale také nebyla špatná, atmosféra tu byla vybudovaná a herci vhodně dosaženi do svých rolí. Temná a působivá hudba dokreslovala atmosféru a potěšily tu také sarkastické dialogy, což se u většiny filmů moc nevidí, nebo first-person kamerové zaběry. 70% ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Hustý sci-fi/nesci-fi, který mi trošku připomělo eXistenZ, tim jak to je udělaný a použitím podobnýho nápadu s virtuální realitou, která je tady hodně zajímavá, ať už kvůli nápadu ukládání vzpomínek na disky a možnosti neustálýho znovuprožívání se všim všudy a nebo díky geníální firstperson kameře. Nicméně příběhu by určitě neuškodilo měnší zkrácení stopáže, jako ne že by to nějak nudilo, ale trošku mi přišlo, že to v určitých okamžicích postrádá tempo a spád ,což je celkem škoda, protože jinak je to super, včetně drsný Angely Bassett, která hodně zastiňuje 80% filmu chudáčkojidního Ralpha Finnese, kterej ale taky rozhodně neni špatnej ()

Galerie (55)

Zajímavosti (25)

  • Písně, které zpívá Juliette Lewis, napsala a složila P. J. Harvey. (CliffLee)
  • Ve scéně, kdy si Nero přehrává své chvilky s Faith, mu hodí Faith modrý ručník a řekne: ‚‚Otři mě‘‘. Je to odkaz na film Blade Runner z roku 1982, kdy Zhora hodí ručník na Deckarda a řekne to samé. (CliffLee)
  • Příběh napsal James Cameron, první představa ho napadla po vynesení rozsudku nad Rodney Kingem 29. dubna 1992. (CliffLee)

Reklama

Reklama