Režie:
Peter WeirKamera:
Russell BoydHudba:
Maurice JarreHrají:
Mel Gibson, Sigourney Weaver, Linda Hunt, Michael Murphy, Joel Lamangan, Agoes Widjaya Soedjarwo, Noel Ferrier, Mark Egerton, Bembol Roco, Bill Kerr (více)Obsahy(3)
Indonésie, rok 1965. Revoluce klepe na dveře. Zahraniční novináři, kteří přijeli napsat o rostoucím neklidu v zemi, jsou Sukarnovou vládou drženi stranou všeho dění. Ale se správnými kontakty se dostanete k velkým příběhům. Australský reportér Guy Hamilton je na stopě právě takovému příběhu, ačkoliv ví, že zveřejnění jakékoli informace odhalí jeho zdroj. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (74)
Zrejme najslabší Weirov počin ktorý stroskotáva na slabom príbehu. Nekonečné zdĺhavé zábery v ktorých sa nič nedeje v kombinácii s rôznymi tancami a inou zábavou ma dokonale nudili takmer celú prvú polovicu filmu, v ktorej sa okrem jednej zaujímavej demonštrácie neudialo prakticky nič. Za pozornosť tak stojí akurát záverečná 30 minútovka v ktorej sa dej konečne začal hýbať dopredu. Mel Gibson a Sigourney Weaver podali štandardné výkony avšak vďaka minimálnej psychológii postáv divák nemá možnosť s nimi sympatizovať. Tú ich romancu som im skrátka neveril pretože chýbali momenty v ktorých by sme pozorovali ich rodiacu sa lásku. Tu sa skrátka zoznámia, prejde zopár nenadväzujúcich scénok a dialógov úplne odveci a zrazu sa ľúbia. Dobrá hudba a zopár zaujímavých skratkovitých scén zachraňujú čo sa dá. Nebyť toho dramatického zlepšenia pred koncom bolo by to len za 2*. 55% ()
Je to zvláštní - film o diktatuře a začínající občanské válce, kde se vlastně skoro vůbec nestřílí a vůbec je tu krutost režimu spíš cítit než vidět. Weir umí udělat atmosféru a podařilo se mu to i tady,. Úplně je fyzicky cítit to vedro, bída, pot, gin tonic (bez ledu) a přitažlivost Sigerney Weaver. Když už jsme u herců, všichni tři v hlavních rolích jsou skvělí - zvlášť v mužské roli obsazená Linda Hunt jako javánský trpaslík. Celkově: je to dobrý film, který zaujme hlavně atmosférou. Mohl být o kousek kratší, ale je je to zvladatelné (byť pro milovníky rychlé akce to může být nuda). Gallipoli mně asi bavilo víc, ale i tak se mi to líbilo. ()
V zajímavém snímku Petera Weira exceluje vedle hlavní dvojice Mel Gibson a Sigourney Weaverová maličká Linda Huntová v roli fotografa Billyho. Za svou přeměnu získal zcela poprávu Oscara v kategorii Nejlepší herečka ve vedlejší roli. Scénář : David Williamson, C.J. Koch. Kamera : Russell Boyd Hudba : Maurice Jarre. ()
Psychologicky hutný a atmosfericky podařený snímek z Indonesie z doby mezi Sukarnem a Suhartem. Weirův podmanivý styl dodává filmu zvláštní mysteriozní nádech, z čehož těží i herci, kteří podávají výborné výkony. Hodně zvláštní je pak role Lindy Hunt - její Billy Kwan působí velmi hodnověrně a kouzelně a Linda byla po zásluze zatím jako jediná žena oceněna Oscarem za ztvárnění mužské postavy. Vytkl bych snad jen přílišnou idealizaci indoneského komunistického hnutí a nedůslednosti v reáliích - snímek byl točen na Filipínách, a proto se tu až příliš často namísto javánštiny ozývá filipínština. ()
Peter Weir opět nezklamal, opět se tady vznáší opar zvláštního kouzelného mysticismu, který díkybohu není tak dusivý a halucinogenní jako v Last Wave. Všeho, co dělá Weira Weirem je tady akorát a dokonale se to podřizuje příběhu. Mel Gibson je výborný (snad poprvé a naposled), Weaverová přetéká charismatem a vynikající je i Linda Huntová v magické roli Gibsonova lliputánského přítele. Skoro pět hvězdiček. ()
Galerie (57)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (6)
- Až do roku 1999 byl snímek v Indonésii zakázán. (Terva)
- Honorář Mela Gibsona (Guy Hamilton) byl 150 000 dolarů. (Zdroj kniha Mel - The Inside) (Locksley)
- Peter Weir a Mel Gibson museli kvůli výhrůžkám usmrcení od muslimů přesunout natáčení z Jakarty do Austrálie. (Terva)
Reklama