poster

Dlouhá míle (TV seriál)

Drama / Sportovní

Československo, 1989, 7 h 30 min (Minutáž: 6x70 min)

  • Caszidy
    ****

    Seriál o pevném přátelství, touze závodit a nezdolné vůli z atraktivního sportovního prostředí atletů a jejich životů. Je to sice plné klišé a šablonovitých postav, ale kvalitní herecké obsazení a výkony Svatopluka Skopala a Jana Čenského projekt táhnou nahoru. Navíc Radoslav Brzobohatý se zde tentokrát objevuje v záporné roli. Zaujme i hudba Karla Svobody.(16.8.2011)

  • NinadeL
    *****

    6/6 Čistě jako fikční seriál ze sportovního prostředí je to bomba. Má to všechno, co dobrá TV zábava potřebuje. Má to spád, drama, fajné herecké výkony, ani chvíli to nenudí. A kupodivu to ani na chvíli nenadbíhá sebeparodii. Takže není o čem. Zbožnuju lidsky dojemnýho Větrovce, záporáky Brzobohatýho s Čepkem, samozřejmě Skopala v hlavní roli, sexy šviháka lázeňskýho Baselidese, v závěru se pak do vedení v oblibě dostává i Čenský. Rocky mě naučil milovat box, Lagaan kriket a Dlouhá míle běh. Škoda, že to prakticky na dvě dekády zapadlo, diváci o hodně přišli.(4.10.2011)

  • ghatos
    ***

    Těžké na hodnocení. Věčně vzpruzený Svatopluk Skopal dostával facky a kopance ze všech stran. Nedá se tomu upřít jistá scénaristická a režisérská kvalita. Resumé - a + : špatný střih, kolovrátková hudba, nevyrovnané herecké výkony a hlavně poslední závod (dost laciný, i když celý vývoj kariéry byl samozřejmě nesmyslný) a z druhé strany výborný soundtrack, spektakulární závody a záblesky silných emocí. 68%.(14.8.2011)

  • Helmutek
    ****

    Takovej zezačátku nenápadnej seriál, kterej mě ale postupně úplně pohltil. Ten příběh má samozřejmě největší sílu v celku, ne po jednotlivejch dílech - postupně to narůstá, vrství se to, až se to nakoncec uzavře v krásný a celistvý dílo. Obsazení je naprosto skvělý (Skopal, Větrovec, Čenský, Haničinec, Brzobohatý, Čepek) i u epizodních rolí (jednou z opravdu mála výjimek je lehce přehrávající Jana Svobodová v roli Simony nebo sukničkář Baselides), jen mi trvalo, než jsem si zvyk na tu televizně osumdesátkovo-devadesátkovou hudbu včetně znělky evidentně vykrádající Zarathustru; nakonec ale uznávám, že tady Karel Svoboda odved dobrou práci (třeba téma, který hrává při závodech, je oproti tý úvodní znělce fakt skvělý). Na seriálu je sympatický, že neni plochej ani v ději, ani co se postav týče, a že se mu navzdory závodně-sportovní tématice daří vyhejbat patosu a přeslazeně dojemnejm scénám (Vesecký třeba neyvhraje souboj s tramvají, nevyhraje ten závod, kterej by mu měl dát fakt už poslední šanci /tam dokonce jako poprvý vůbec ze závodu odstoupí/ - důležitý závody, který by se dalo filmařsky dojit až do pláče, tam dokonce často nejsou vůbec nebo jenom krátkej úryvek...). Hlavní postava, Ondra Vesecký, je vlastně hrozná zagorka, která neví, co se sebou, co chce a co nechce, ale ve výsledku mu to jenom přidává lidskej rozměr, díky kterýmu si člověk Ondru v průběhu času spíš oblíbí (a dokazuje tak, že nejde o žádný scénáristovo neumětelství) - Ondra furt začíná znova a znova, znova a znova se mu nedaří v tom zůstat a znova a znova to vzdává, má problémy ve vztazích, kde už tuplem neví, co chce, bojí se budoucnosti... Ten příběh postupně graduje a ve výsledku vlastně vůbec o sport nejde, byť je nosnou konstrukcí děje i všech osudů. Výrazně dobrá mi přišla třeba scéna závodu s tramvají, ten poslední maraton a naprosto skvělý a autentický byly sportovní komentátoři (to tomu zážitku a atmosféře přidává fakt hodně). Výborná postava byl taky chlap v černym klobouku, navzdory (nebo právě i díky tomu?) celkem prozaickýmu rozuzlení/vysvětlení v poslednim díle. Ten seriál je opravdu kvalitně natočená záležitost, u který si člověk až řiká, jak je možný, že se o ní neví víc . Rozhodně by si to zasloužila. WTF moments: Začátek toho posledního dílu byl tak něžňoučkej, až jsem čekal, kdy si oba pánové daj hubana. Jinak třeba nechápu, jak někomu může rupnout achilovka, pak se nějak svépomocí s bráchou snažit odbelhat pryč a nezavolat si sanitku. Stejně tak u toho maratonu - závodník se tam sesune k zemi jako po infarktu, klidně může bejt mrtvej, ale kameraman si dál stojí za kamerou jako by se nechumelilo, natáčí ho a že by třeba zavolal nějakou pomoc, protože tam kolem nikde nikdo pořádně neni, to ho ani nehne.(27.4.2016)

  • triatlet
    ****

    Na začátku 90. let působily scény českých půlkařů mezi mezinárodní elitou jako sci fi. Sváťovi Skopalovi to ale běhalo. Odpočinkový seriál ze sportovního prostředí. Výborná je hudba - především při běžeckých sekvencích. I když zachycení vztahů je povrchní, nepřesvědčivé až statické (např. rodiče Veseckého u televize), tak momenty, kdy se běží obyčejný mistrák v rámci Československa, působí, jako by aktéři běželi v reálu olympijský závod. Dojem kazí poslední díl, ve kterém je maratonský motiv sice pěkným symbolem, ale boj o bednu v podání českých běžců je utopie. Navíc autoři nahromadili množství motivů (záchrana soupeře, partnerské vztahy), jejichž podání působí stylizovaně, nepřesvědčivě.(9.7.2008)

  • - Ako diváci sa využíval komparz, ktorý sa podľa požiadaviek režiséra presúval po tribúnach tak, ako bolo potrebné. Pretekárske pole bežcov doplňovali ako komparz aj skutoční atléti. Tí si v natáčacích prestojoch dávali kolá navyše, aby pôsobili dojmom unavených pretekárov. (Raccoon.city)

  • - Poslední záběry z maratonu vznikaly v Letenském tunelu. (Monco)

  • - Veseckého (Svätopluk Skopal) "preteky" s električkou aj jeho beh na budapeštianskom štadióne Nép sa natáčali za plnej prevádzky dopravy a vodiči automobilov o ničom nemali tušenie. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace