Režie:
Jiří AdamecScénář:
Ivan HubačKamera:
Kristian HynekHudba:
Karel SvobodaHrají:
Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Radoslav Brzobohatý, Petr Haničinec, František Němec, Petr Čepek, Jana Švandová, Vladimír Salač, Jan Potměšil, Michael Kňažko, Evelyna Steimarová, Josef Větrovec (více)Epizody(6)
Obsahy(2)
Tentokrát jsme pro diváky připravili seriál, která nás zavede do prostředí vrcholového sportu osmdesátých let. Jeho protagonisty jsou mladí muži trénující atletiku a v jejich centru Ondřej (S. Skopal) a Michal (J. Čenský). Ondřej Vesecký je držitelem evropského rekordu na 1500 metrů, mistrem Evropy, je hvězdou ve sportu i ve svém soukromí. Má přítelkyni Lenku, pevné zázemí a dobrého trenéra. I když to vypadá, že Ondřej nemá konkurenci, objevuje se najednou mladý, talentovaný běžec Michal Klánský, který se pro Ondřeje Veseckého překvapivě stává vyrovnaným soupeřem, s nímž napříště bude bojovat o mílařský trůn. (Česká televize)
(více)Recenze (140)
Před Adamcem musím smeknout klobouk, protože tohle v mých očích předčilo i jeho kultovní „Sanitku“. Pomalu se rozjíždějící, ale každou epizodou víc a víc gradující drama z prostředí vrcholového sportu, s perfektně padnoucími herci (tedy až na ženské postavy, protože jsem naprosto nechápala, co Skopal s Vašutem na „své“ Lence vidí), údernou hudbou a dojemným příběhem. Jen mě trochu mrzelo, že postava Jana Čenského neměla vlastně zase takový prostor a přátelství Ondřeje s Michalem (proklamované i v titulkové písni) se divák dočkal o dost později, než by čekal. Přesto zážitek, který si ráda při nějaké repríze zopakuji. Silné 4*. ()
Pan Adamec uměl, avšak zřejmě to nějak zapomněl! Sváťa Skopal, byť ho moc nemusím, zřejmě v životní roli. Kupodivu celkem sympatický, až na úlet s tou trapnou Slověnou, Jan Čenský! Zajímavá role pro Petra Čepka, to byl vážně velice flexibilní herec. Nezapomenutelná scéna ze Strahovského tunelu a skutečně hrůzu nahánějící Vladimír Salač, ze kterého se nakonec vyklubal spisovatel! ()
Moje nejoblíbenější postava je tajemný běžec Sparty s číslem osm, který vždy vede, ale pak ho ve finiši předběhnou Čenský, Baselides a Skopal. :)) Celkově je to povedený sportovní seriál, který má svoje silnější i slabší stránky, nicméně ty silnější převažují. Důležité je, že hlavní linie příběhu funguje a dá se Skopalovi věřit. Úspěchy, pád skoro až na dno i návrat... Výborný Čepek (toho mám rád, každá scéna s ním je radost). Už trochu hůř fungujou boční linky, hlavně příběhy o partnerských vztazích, i dost herců je poněkud prkenných (z těch známých Čenský, Vašut, Šimůnek jako běžec Chládek). Na druhé straně tu člověk vidí spoustu pak slavných jmen (třeba ten, co vyvolá sázku o běh s tramvají je mladý Novotný ještě s vlasama). No když to vezmu jako celek, bavilo mne na to koukat. Což je překvapivé u filmu o něčem tak nudném, jako je běh. A ve srovnání s dnešními českými seriály to je pořád o ligu lepší. ()
Točit filmy o sportu a sportovcích tak, aby vypadaly věrohodně není jednoduché. Zde je ale vidět poctivá práce, tento miniseriál patří k absolutní špičce toho, co se u nás kdy natočilo. Vynikající hudba, skvělé pasáže z tréninků a závodů a velmi zajímavé postavy. A souboj s tramvají je prostě LEGENDÁRNÍ. ()
Jako dítě si samozřejmě nejvíce vybavuji závěrečnou epizodu a scénu v tunelu. Vůbec jsem si nepamatoval, že nejdůležitější linka je přátelství Veseckého a Klánského. Taky tam máme solidního zmrdéčka Brzobohatého a jeho protiklad Čepka. Ženské jsou tu bez výjimky mrdky, hlavně ta, co dala přednost Vašutovi. Ovšem až na Alenku:) Nejvíce mi imponuje návrat na vrchol ze dna, dobrý byl i závod s tramvají. Ondřej říká, co si myslí, a leckdy mu to způsobí těžkosti. Nakonec ale zmrdi utřou. Odcházet se má v nejlepším. ()
Galerie (12)
Photo © Česká televize / Jaroslav Trousil
Zajímavosti (46)
- Svatopluk Skopal (Ondřej Vesecký) posilňoval tlaky na lavičke s váhou 50 kg, aby mu bolo vidno žili na krku a bolo jasné, že vynakladá skutočnú námahu. (Raccoon.city)
- Během příprav na roli běhal Svatopluk Skopal až 50 km týdně, přičemž shodil 10 kilogramů. (Monco)
- Režisér Jiří Adamec spočiatku trval na veciach, ktoré sa nakoniec vďaka odborným poradcom natočili inak alebo vôbec. Takisto scenárista Ivan Hejna pôvodne použil z neznalosti prostredia atletiky spisovné terminologické výrazy. Bolo však nutné priblížiť sa čo najviac reálu a nahradiť ich bežeckým slangom. (Raccoon.city)
Reklama