Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (294)
Jeden z nejlepších československých seriálů - a za to může více faktorů. Samozřejmě se projevily finance "kapitalistických" zemí, které projekt podpořily (Německo, Francie), je to znát především na skvělých kulisách a kostýmech. Dále vévodí ta nejlepší herecká smetánka, a to nejen ta česká, ale je zde hodně dobrých herců právě z Německa a Francie. Mistrnou Poláčkovu předlohu není třeba komentovat, scénář se psál sám. Ovšem jedna věc, která je zde opravdu dokonalá, je úvodní melodie skladatele Karla Svobody, to je přímo balzám pro uši, kde se mísí kejklířská divokost i nostalgický smutek, protože každé cirkusácké putování přináší nejen výhry, ale i prohry. Přináší nové lidí, ti staří však často chtíc či nechtíc cirkus opouštějí. Jediné maličké smítko na kráse je pro mě právě fakt, že každý díl se věnuje novým příběhům, novým lidem, na úkor toho, že někdy předchozí příběhy často nejsou dořešeny či nejsou využity tak, jak by si bezpochyby zasloužily. Dle mého mínění nejvyšší laťka byla nasazena již v první díle, kde cirkusu vévodil naprosto výtečný Martin Růžek se svou půvabnou manželkou Claudine Coster - ztráta těchto dvou osob ve třetím díle seriálu dle mého skromného názoru uškodila. Stejně tak rychle se vytratila i druhá generace (Havlová a Brzobohatý) a i ty následující. Ale tak to asi mělo být, prostě ukázat, že cirkusácký život plyne rychle, o to více je krásnější a smutnější. Bohužel nevyřešena zůstala i postava klauna z prvního dílu (jmenoval se tuším Hans), který zřejmě z nešťastné lásky odešel od cirkusu. Škoda, tato postava mi padla hned v úvodu do noty, a těšil jsem se na její další počínání, ovšem byl ji věnován pouhý jediný díl. Ovšem to už je pouhý můj problém. ()
Jeden z nejlepších seriálů, které se u nás natočili. Bez Němců by sice nic nebylo, ale Cirkus Humberto je taková česká chlouba. Navíc takhle ponuře to umíme natočit jen my. Nám je ten smutek prostě vlastní. Každopádně neuvěřitelná plejáda hvězd tento seriál udělala a vlastně naposledy se u něčeho takhle obrovského sešla. ()
Seriál, který na mě od mala působil depresivně. Už při úvodní znělce jsem z něj měl nepříjemný pocit. Nikdy jsem se na něj nedíval s chutí, protože mi přišlo, že v každé kapitole se hrdinům stalo vždy něco špatného a nebyli snad jednu delší chvíli šťastni. Seriálu se nedá upřít výpravné zpracování, dobrý příběh a výborné herecké výkony. Vlastně není si moc na co stěžovat, jen se mi nikdy nelíbil a neměl jsem ho rád a to je při subjektivním hodnocení docela podstatné. ()
Vypořádat se tímto tématem a ještě k tomu si zachovat přirozenost a nestraný pohled na cirkusové umělce není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. Rozsáhlé téma je bohaté na spousty postav, solidní výprava, která je doprovázená hudbou Karla Svobody (líbezný až depresivní hlavní hudební motiv se velice povedl) a šikovná režie Františka Filipa spolu s hereckými výkony mají za následek jeden z nejlepších Československých seriálů minulého století. ()
Moje srdcovka a spolu s F. L. Věkem rozhodně nejlepší český seriál. Tady musím souhlasit s bratrovým komentářem (L_O_U_S). Recitace Máchova Máje z úst Jiřího Bartošky je vážně nejsilnější scéna. Nezapomenutelná hudba Karla Svobody s nejlepším vypravěčským hlasem u nás (Radovan Lukavský) vytváří celému tomuto příběhu ještě mnohem působivější dojem. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (60)
- Když se při natáčení splašili koně, lekl se i slon a utekl do polí. U obce Řitka běhal po strništi a byl odchycen, až když si zapíchl do nohy ostrou slámu. (jenik71)
- Jaromír Hanzlík neměl v některých krotitelských scénách a později také při skoku z hrazdy do sítě ve Varieté Humberto dabléra. (Reyak)
- Před scénou s medvědem dostal Radoslav Brzobohatý (Bernhard Berwitz) varování od jeho chovatele, že medvěd Ladyna snědl několik bochníků čerstvého chleba a je nevrlý, protože má zaražené větry. Ale protože v čísle je, že medvěd metá kozelce, svých problémů se začal zbavovat. Brzobohatý řekl, že celé číslo strávil v jakémsi plynovém omámení. (sator)
Reklama