Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

Turiec 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý chlap menom Sam, ktorý chce nazad svoju prácu sa chce len porozprávať s bývalou nadriadenou. Stane sa však obeťou svojej naivity a televízie. Rozkrúti kolotoč, ktorý už nedokáže zastaviť. Do jeho života totiž vstúpia novinári so svojim hyenizmom a senzáciechtivosťou za KAŽDÚ cenu. Myslíme si, že sa to deje niekde mimo nás. Sme však na podobnom dianí zúčastnení takmer každý deň. Stačí si zapnúť večerné správy a nedívať sa ako divák, ale vcítiť sa do situácie „obete“. Vidíme, že podľa mnohých reportérov „skvelá reportáž“ = mŕtvy a utrpenie. John Travolta aj Dustin Hoffman v tomto tak trochu neobyčajnom príbehu podávajú presvedčivý herecký výkon a preto ****. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Travolta v téhle falešné story hraje, až se z něho práší, ale spíš ke škodě věci, být na jeho místě někdo jiný, možná by to bylo i za čtyři... Ach jo, ta nezměrná touha po komerčním úspěchu... Celé je to hollywoodsky ukoptěné a vpodstatě zpackané. Zajímavý námět, zoufale průměrný film. Skoro dobrý. Za tři. ()

Reklama

Aiax 

všechny recenze uživatele

Negativní hodnocení mě celkem překvapilo, ale pak jsem se podíval na zdejší jedno a dvouhvězdičkové komentáře a pochopil jsem :)) Tak tedy - pro přemýšlivé a vnímavé diváky rozhodně výborná podívaná, jejíž největší chybou je to, že mohla být ještě o fous lepší. Travolta je v netradiční roli překvapivě dobrý a Costa-Gavras potvrdil režisérskou erudici. Dobrý filmek. ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Zoufalí lidé dělají zoufalé věci. A tak když jeden ňouma (překvapivě velmi přesvědčivý Travolta) přijde o práci, nenapadne ho nic lepšího, než vzít jako rukojmí skupinku dětí a zabarikádovat se v budově místního muzea. Bena Stillera byste tu ale hledali marně, v tomhle muzeu exponáty neožívají. Zato je tu shodou náhod jeden reportér (tradičně výborný Hoffman), který už nějaký ten pátek marně vyhlíží sólokapra, který by mu dopomohl zpátky ke korýtku… Costa-Gavras nahlíží na novináře podobnýma očima jako Miloš Zeman. Jen místo peprné rétoriky volí vyprávěnku o jednom troskoidním prosťáčkovi, na kterém si mediální hyeny nehezky smlsnou při vytváření „objektivního zpravodajství“. Doporučuji zejména těm, kteří den co den o půl osmé dychtivě usedají před obrazovku a pokorně se oddávají černé kronice s názvem Televizní noviny. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Filmov s prekrucovaním informácií televíziami je viac, tento nijak nevybočuje a ani ma nijako silnejšie nechytil. Atypické role dvoch hereckých hviezd a hoci obaja neboli zlí, celkom by som vedel predstaviť, že by si role prehodili. Teda Hoffman ako terorista-amatér a travolta ako senzáciechtivý novinár. Inak film stráca po čase tempo, od začiatku beží na odľahčenom režime, čo mi vadilo asi najviac, a až k záveru začína mať kontúry drámy. Záver sa naozaj podaril. Trilerové prvky však film postráda a aj preto sa nevyhne nudnejím pasážam. Cítim z toho nevyužitý potenciál. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama