Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Skutecne nechapu, co je tak uchvatnyho na tom, kdy se nekdo cele tri dily urputne tvari jako pica, at se deje co se deje. Jako pani Meliskova tady. Naproti tomu mlada Denisa Baresova byla vynikajici. Svuj vysokej standard si odehral i Mirek Hanus. Trojan uz je uplne mimo, je na nej smutnej pohled. Celkove prilis malo munice na tri 70ti minutove dily. Slabota. ()
Lidskej příběh o apatické sestře, která se dostane do vykonstruovaného křížku se zákonem kvůli tomu, že se k lidem nechová pěkně. Ta megera s pískem ve vagíně je to fakt na fakcu, což je na jednu stranu dobré, protože to právě z této minisérie dělá projekt, kterej se divákovi nevtírá. Na druhou stranu si tvůrci emocionalitu diváka neomotají kolem prstu, protože hlavní postavu vlastně ani moc nemusí. Mně osobně nevadí, když je protagonista pochybného charakteru - některé mé oblíbené filmy jsou dokonce o pozérech, vrazích, lhářích, lakomcích, lidských pijavicích... Jde však o to, že v těchto mnou oblíbených filmech generuje charakter postavy humorné či bizarní situace. Takto se neděje zde a dít se ani nemá, protože tento příběh je velmi seriózní, přísně dramatickej a vážnej. Proto zamrzí občasné nedokonalosti ve scénáři a herectví. Člověk by mohl říct, že dobrý herec má zvládnout i průměrně napsaný dialog. Podle mě má dobrý herec dobře zvládnout dobrý dialog, který má na starosti scénárista. Některé konverzace mezi postavami však byly vyloženě směšné svou schématickou urychleností (hádka dcery s matkou hned na začátku). Občas mě to úplně vytrhlo z uvěřitelnosti, kterou každé dobré dílo navozuje a udržuje. U tohoto typu děl na tom záleží obzvlášť. Průměrný divák to snad ale ani nepocítí, páč jeho nevybroušený vkus nedetekuje moment, kdy se z dosud organického dění vytratí autenticita. Moji rodiče z toho byli nadšeni. Nutno ale uznat, že po většinu času je to zvládnuto dobře. Audiovizuálně to ale nemá žádný drive, což zapříčinilo, že jsem při sledování dělal něco jiného. Nebylo třeba neustále být očima nalepen na obrazovce, když to vypadá průměrně. Kvůli tomu, jsem však celému případu nedal dost pozornosti a řada detailů mi unikla. Teď nedokážu říct, o co tam vlastně šlo. Spolčily se proti ní kolegyně, kteří jí měly plné zuby nebo jen byla zneužita pro politické hry v souvislosti se změnou vedení nemocnice? V tom, co se tam vlastně dělo, jsem byl ztracen. Možná je to chyba i toho, že informace nebyli divákovi dost dobře předány a v celé té zašmodrchanosti nelze mít perfektní přehled, ale to nedokážu posoudit, protože jsem nedával dostatečný pozor. Přesto mi to nijak nevadilo. Přesně vím, co se umělec snažil říct. Divák by se měl zamyslet nad nejednoznačností faktů, urychlených soudů a smutné skutečnosti naší společenské a mediální reality. O tom všem si jsem vědom. Podezření mi neříká nic nového, ale to jsem jenom já. Souhlasím s tím, že má cenu toto téma prozkoumávat. Celý projekt u mě ale nepadl na úrodnou půdu. Do celé věci jsem nebyl dostatečně vztáhnut. ()
Minisérie Podezření je jasným dokladem toho, jak snadno dokáže společnost zadupat do země jedince, který se nechová podle jejích představ. Klára Melíšková podává v ústřední roli fascinující herecký výkon, nutno ovšem podotknout, že Denisa Barešová, Miroslav Hanuš a Ivan Trojan jí výtečně sekundují. Veškeré dění navíc provází naprosto zdrcující atmosféra podbarvená velmi příhodnou hudbou. Moc si nedovedu představit, že by u nás letos někdo dokázal trumfnout tento mimořádně zdařilý seriálový počin. (95%) ()
Česká televize se s tím v poslední době nemaže a po Devadesátkách, které byly za mě v zásadě bezchybné, přichází s výborným Podezřením zaměřujícím se mediálně sledovanou kauzu zdravotní sestry a jejího obvinění z několika úmyslných vražd pacientů. Nečekal jsem, že by Melíšková mohla podat tak profesionální výkon, její chladná a odtažitá postava Kučerové byla ztvárněna na jedničku. Seriál se též může pochlubit parádním hereckým osazenstvem ve vedlejších rolích, trio Barešová - Trojan - Hanuš zde na plné čáře exceluje. Režie chirurgicky přesná, i ta místy netradiční kamera Adama Macha (na tuzemské poměry) z tohoto třídílného televizního počinu dělá podívanou, která za světovou konkurencí moc nezaostává. Seriál nabídne kupu emocí, pesimismus na každém kroku a také dost otázek, na které si musí třeba divák odpovědět sám. Celá kauza totiž do dnešního dne obsahuje dost otazníků, takže si i díky Podezření může každý udělat vlastní názor na věc. Paráda. Za mě 8/10 ()
Komentár obsahuje náznaky "spojlerov". Veľmi solídna vec, ktorá od úvodu dokonalo serie. Presne takto by však dráma tohto druhu srať mala. Ďalším pridaným, plusovým faktorom, ktorým sa zaoberá, sú predsudky a samotné hrádky pokryteckých zbohatlíkov s obyčajnými ľuďmi pre svoje vlastné záujmy. Čo sa týka držky Kláry Melíškovej - tak to je doslova trefa do čierneho. Jej výkon, mimika, skrátka celkový prejav - to je kurva na medailu! Jediné čomu nerozumiem, je nezaradenie žánru krimi. "Podezření" je pre mňa ďalší český filmový skvost na plátne - a zaslúžene. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
- Sestra Hana Kučerová (Klára Melíšková) projevuje nedostatek empatie, bezcitnost a jakýkoliv zájem o druhé. Z psychologického hlediska by ji byla nespíše diagnostikována disociace. Člověk takto jedná v souvislosti s prožitým traumatem, týráním a zneužíváním v dětství. Disociace, tedy „oddělení se“, ve zjednodušené interpretaci znamená, že osoba se na základě prožitého traumatu od svých pocitů oddělí, a to proto, aby se chránila před emoční bolestí a tím pádem ale není schopna cítit a vnímat. Jedna z možností, jak disociaci léčit, je najít v minulosti spouštěcí trauma disociace, a to zpracovat a přijmout, jinak řešeno smířit se s událostí. (sator)
- Seriálová Jánského nemocnice je ve skutečnosti nemocnice v Ivančicích. (skudiblik)
Reklama