Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (171)
Melíšková jasné ocenění , zapšklou ženskou sehrála mistrovsky a zdatně jí sekundovaly i zbylé role, například rozjíždějící se mladá Barešová v roli zabejčené a nepříjemné dcery (jablko nepadne daleko od stromu), výborný Hanuš v roli obhájce a například jsem byl nadšen i přítomností Steinmasslové, která prostě dobrou herečkou je, akorát poslední dobou hodně vnímaná pouze jako poblblá bába z Ulice. Poslední dobou u nás vzniká hodně kvalitních seriálů podle skutečných událostí a po brilantním Ochránci jsem měl tu možnost vidět další, neméně kvalitní kousek...........................moje hodnocení = 8 z 10. ()
Kdybych byla stejně upjatá jako Hana Kučerová, musela bych zmínit naprosto zbabranou scénu převzetí doporučeného dopisu od doručovatelky. Zřejmě bych musela zmínit, že listonoška by po odtržení podala Kučerové dodejku, nikoliv dopis. Ale rozhodně bych musela zmínit ještě mnohem větší ptákovinu. Kučerová si prohlíží obálku proti světlu a to má bohužel tu vlastnost, že obsah papírové obálky poněkud ozřejmí. Kdybych byla Kučerová, chladně bych se se sevřenými rty zeptala, proč do obálky nedali kluci a holky od filmu alespoň jeden papír, aby nebylo vidět, že je prázdná. Jenže já Kučerová nejsem. Takže musím ocenit výkon Kláry Melíškové, jejíž Kučerová měla tak jasné rysy, že si ji umím představit i v jiných situacích, než v kterých mi ji ukázala kamera. Blaškovi se povedlo nejen vedení herců, ale i výtečná tíživá atmosféra. ()
Nevídaný počin. Měl jsem vážně pocit, jak když sleduju nějakou tak akorát artovou minisérii na HBO a nejvíc mě překvapil fakt, že tvůrci nepotřebovali nijak šokovat a zrychlovat tempo, ačkoli hádám, že by to někteří diváci možná i uvítali/potřebovali. Melíšková on point a Barešová bude podle mě brzo naprostou hvězdou a imho čeká jen na nějakou hlavní roli, kde zazáří. Vztah mezi matkou a dcerou byl až fakt neuvěřitelně uvěřitelný - a to opět bez využití nějakých trapných extrémů. Doufám, že ČT s podobnými kousky bude přicházet častěji. 4,5* ()
Scénárista Štěpán Hulík umí a režisér Martin Blaško pojal tuhle jeho vycizelovanou věc neobyčejně subtilně, civilně, pokorně, přitom ale precizně a vybral si pro ni vhodné herce, takže to šlapalo jak hodinky. Kdo by v reálu věřil v nevinu sestry Smrti? Nikdo. A jak taky? To, že nakonec neskončila ve vězení, považuju po téhle dokureality za zázrak. ()
Tahle minisérie skvěle ukazuje, že k nevratné životní změně stačí obvinění. Nesympatická zdravotní sestra nemusela nikoho zabít, ale v branži už je stejně bez šance. Scénář je velmi silný v psychologii obou hlavních postav, ale některé vedlejší linie se mu rozutečou do neurčita. Klára Melíšková i Denisa Barešová jsou výborné a dobře napsané postavy díky nim působí plasticky. (Jestli měl poslední záběr nějaký smysl, tak jsem ho nepochopil.) 90% ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Po úmrti pacientky sestra otevře okno. Tento „symbol“ se provádí na většině zdravotnických zařízeních, aby duše mohla odejít... (Winster)
- Na konci epizody zazní píseň „Keď si sám“ od Evy Kostolányiové. (Winster)
- Určitá část příběhu se odehrála ve Vazební věznici v Hradci Králové. (James87)
Reklama