Režie:
Christian DuguayScénář:
John PielmeierKamera:
Pierre GillHudba:
Normand CorbeilHrají:
Robert Carlyle, Stockard Channing, Jena Malone, Julianna Margulies, Matthew Modine, Liev Schreiber, Peter Stormare, Friedrich von Thun, Peter O'Toole (více)Obsahy(2)
Velkoryse pojatý kanadský snímek mapuje životní cestu jednoho z nejhrůznějších diktátorů v dějinách lidstva od dob mládí až po jeho jmenování říšským kancléřem. Osobní neúspěch při snaze dostat se na malířskou akademii a válečný neúspěch jeho země v 1. sv. válce, kam narukoval, rozněcuje v mladém Hitlerovi nacionalistický fanatismus, provázený antisemitismem, chorobné vášně, které záhy přerostou v celoživotní posedlost. Pod jejím vlivem, využívaje celonárodní poválečné apatie a posléze i hospodářské krize, se v čele NSDAP pomalu, ale neúprosně vypracovává na politickém žebříčku, roste a sílí. O šílenství „jeho boje“, o jeho soukromí, ale i spolupracovnících a odpůrcích pojednává první díl výpravného snímku, jehož scénář je založen na pečlivě prostudovaných historických pramenech a jenž byl z velké části natáčen v Čechách. V druhé, závěrečné části tohoto životopisného historického snímku si Adolf Hitler kolem sebe pomalu utváří novou skupinu spolupracovníků, která ho bude provázet až do konce II. světové války. Zároveň se stupňují konflikty s jeho staršími souputníky, jako je např. generál Ernst Röhm, velitel oddílů SA. Na scénu se také dostávají dvě osudové ženy jeho života – jeho nevlastní neteř Geli a posléze i Eva Braunová… Titulní roli strhujícím způsobem ztvárnil britský herec Robert Carlyle, snímek sám obdržel mnohá ocenění, z toho dvě ceny Emmy. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (360)
Překvapivě dobrý, na to, že jde o televizní film. Rozhodně jde o (v rámci možností) dobře zvládnutou studii Hitlerových motivů a psychologie. Samozřejmě, že je zjednodušující (ono tam toho v tomhle ohledu mimochodem nesedělo víc), ale mělo-li se to nacpat do 179 minut a neztratit přitom srozumitelnost, jsou takové kompromisy pochopitelné. Výtka, že se Carlyle na roli Hitlera nehodí typově je ovšem oprávněná. 80% ()
Čekal jsem o něco víc. Spíše o dost víc. Celý film(pokud nepočítáme jeho rozdělení na dvě části) vypráví o životě Adolfa Hitlera předtím než začla druhá světová válka. Film mě nevtáhl do děje a připadal jsem si jako člověk co sleduje pár herců bez zájmu a zábavy. Robert Carlyle není špatný herec, ale když jsem se na něj díval viděl jsem stále JEN Roberta Carlyle a né Adolfa Hitlera. Musím však uznat, že asi jednou za 40 let se najde herec, který zahraje Hitlera přesvědčivě a věrohodně. Celkově jde o zajímavý televizní film. ()
Vzestup zla má hodně směšné obsazení, Geli je navíc blondýna (!) a celkově bylo "nutno" spoustu dalších klíčových momentů potlačit v rámci slepé dramatičnosti. Inu, je smysluplné projít si s Adolfem cestu k totálnímu pádu, ale když už se tak děje, je lépe zvolit například starší projekt Hitlerova SS: Portrét zla. ()
Výjmečně natočený film. Opravdu detailní a na televizní produkci více než působivý. Do detailů rozpitvaný příběh jedné z největších stvůr v dějinách Evropy. Skvělé obsazení. Carlyle je mimořádně nadaný herec a proměnu z slabého chudáčka až k nejmocnějšímu a nejobávanějšímu muži nacistického Německa zvládá bez sebemenších problémů. Během snímku člověk až s neuvěřením sleduje sled událostí, který vedl až k druhé světové válce. Tolik náhod, tolik klíčových okamžiků, které byly naprosto závislé na dokonalém načasování... neuvěřitelné že to došlo až tak daleko. Strýček Dolf! ()
Robert Carlay v úlohe Hitlera nesklamal, skôr naopak. Bol dokonalí. A ešte keď sa k nemu pripojil Peter Stormare, o ktorého účasti som ani netušil, spokojnosť sa zväčšila. A o réžiu sa postaral tiež solídny remeselník Christian Duguay, ktorí z videofilmov (Screamers) a malých celovečerákov (The Art of War) prešiel na veľké TV projekty (Joan of Arc). Slušné spracovanie a herecké obsadenie. Horšie je to už s tou dĺžkou. 4 hod. je aj na koňa veľa. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (21)
- Post-produkci zajišťovala pražská firma UPP. Podle jejího zaměstnance, studio v jednom případě dodělávalo Adolfu Hitlerovi knír, protože ho v daném záběru maskérky zapomněly přilepit. (kriplozoik)
- Hitlerův otec ve skutečnosti nezemřel doma, ale v pivnici. (vangobseck)
- Vo svojej knihe „Mein Kampf“ opisuje svoju matku ako jednu z najúžasnejších postáv sveta, s ktorými sa stretol. Deň jej smrti nechal vyhlásiť po nástupe k moci ako Deň matiek. (vander19)
Reklama