Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

ypres.bass 

všechny recenze uživatele

Besson se může jít zahrabat i s Milou. Tohle je Johanka jak má být. Právě díky tomuto filmu jsem se zamiloval do Leelee Sobieski. Tento film jsem si půjčil když jsem byl nemocný z půjčovny během jednoho dne jsem jej viděl 4x a vždycky jsem řval. Kdybych měl jednomu filmu dát šestou hvezdu, tak ji dám tomuto. --- 100% ()

Sosak 

všechny recenze uživatele

O poznání levnější, než Bessonova verze a přitom možná, že i lepší. nejvíc mě dostala skvělá Leelee Sobieski, která tu už ve svých tuším sedmnácti předvádí perfektní výkon a táhne film (navíc celkem i jako skutečná Johanka vypadá). Viděl jsem to sice jen jednou, ale moc jsem si to užil a fakt se mi to líbilo. Navíc to natáčeli v Čechách, takže dobrý bylo i poznávání hradů, který se tam míjely. Aspoň je vidět, co lze z televizních zpracování vymáčknout...jo a historicky to taky pojali správně. ()

Reklama

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Co to? Kanadský historický televizňák mě přikoval k televizi tak silně, že jsem jen litoval, že tahle Johanka z Arku nebyla nakonec v kinech. Dobře promyšlený, natočený a krásně odvyprávěný příběh, který prostě známe všichni, ale stejně jsem byl napjatý až do konce. Není třeba velkých jmen k pořádnému zážitku a u tohodle filmu bychom ty jména museli hledat snad i mikroskopem. ()

CSSML 

všechny recenze uživatele

Leelee Sobieski zahrála sv. Janu z Arku výtečně, ale ze srovnání s Florence Delay nemůže vyjít vítězně. Nevím přesně, co ji chybělo – snad oduševnělost tváře, vnitřní klid či francouzský původ. Rozhodují drobnosti. Samotný film trpí zvláště z zpočátku snahou obsáhnout celý život světice – postavy jsou na jednom místě, vymění si několik vět a následuje další místo. Od poloviny filmu se místa naštěstí střídají už méně. Na filmu je také znát nižší rozpočet. ()

MariusDee 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě se také nevyhnu srovnání s Bessonovou Johankou, ale asi v poněkud jiném světle. Bessonova Johanka měla řadu mínusů, bezesporu. Přesto na mne v konečném důsledku působila mnohem lepším dojmem, než toto televizní zpracování. U tohoto dílka bych ocenil příběh, který je podáván mnohem věrohodněji, bez mysteriózního balastu a pompéznosti Bessonovy verze. Já ale nechtěl vidět historicky věrohodný film, to se raději podívám do literatury nebo na dokumenty. Já chtěl vidět zfilmovanou legendu o Panně Orleánské, a to mi Besson více méně poskytnul. Co mi na tomto snímku vadí, je především jeho skromná typicky televizní výprava. Dále mi vadí české hrady, které byly pro natáčení použity. Na jednu stranu sice patriotsky hřálo, že naše hrady budou známy i v zahraničí, ale divácký prožitek to pro mne dosti sráželo. Prostě mám zafixované, že Pernstějn je jednou Pernštejn a ne nějaký Chinon. Také charakter Johanky byl bezpochyby střízlivěji uchopen, ale tím pro mne ztrácela atraktivitu, navíc Leelee je sice krásná žena, ale její herecký projev mi přišel plochý. Možná trochu nespravedlivě mne toto dílko prostě oslovilo méně. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)
  • Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)
  • "V bitvách byly scény, kdy koně padají v útoku. Proti nám pouštěli šípy a byla přesně určena místa, kde kůň padne. Musí se to vypočítat tak, aby se právě v tom místě střetl se šípy. ty jsou duralové, s gumovými špičkami a při  dopadu se bortí. Vypouštějí se z trubek, najednou jich letí asi sto padesát," řekl kaskadér Martin Hanuš. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama