Reklama

Reklama

Thriller - drsný film

(festivalový název)
  • Švédsko Thriller - en grym film (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jako malá se Frigga/Madeleine, žijící s rodiči na venkovském statku, stala obětí pedofila a od té doby nemluví. Jednoho dne jí ujede autobus k logopedovi, nastoupí do špatného auta a skončí jako drogově závislá prostitutka s okem vypíchnutým za neposlušnost. Když se dozvídá, že její rodiče zemřeli z žalu nad její ztrátou, a také je zavražděna její spřátelená kolegyně, podstoupí výcvik v řízení auta, bojovém umění a střelbě, aby krvavě sprovodila ze světa své kunčafty i pasáka.

Jeden z inspiračních zdrojů Tarantinova KILL BILLA a spolu s Mastorakisovým ISLAND OF DEATH evropský příspěvek konjunktuře exploitation v 70. letech (LAST HOUSE ON THE LEFT, TEXAS CHAIN SAW MASSACRE, FIGHT FOR YOUR LIFE, I SPIT ON YOUR GRAVE aj.). Režisér Vibenius se rozhodl pokrýt finanční ztrátu svého předchozího rodinného filmu natočením „ďábelsky komerční sračky“ a dal hercům do smluv, že nesmí nikde prozradit totožnost režiséra (sám se ale ve filmu mihnul jako řidič náklaďáku, po kterém hrdinka při závěrečné honičce vystřelí). Film proslul mj. scénou s vypíchnutím oka, pro kterou byla údajně použita mrtvola. Snímek byl ve své domovině zakázán a nepomohlo ani jeho sestříhání z původních 107 na 82 minut, kterážto verze pak běžela i ve Spojených státech. V letech 2004 a 2005 film vydala na DVD americká distribuční společnost Synapse Films, zaměřující se na kultovní sci-fi, horory a exploitation (vydali např. MANIAC COPA, VAMPYROS LESBOS či STACY), a to ve dvou verzích - nezkrácené Limited Edition a sexu vystříhané Vengeance Edition. Neobešlo se to bez výhrůžek ze strany režiséra, podle kterého společnost na vydání filmu neměla práva. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (123)

Shit 

všechny recenze uživatele

Naprosto extrémní film, kterej ukazuje všechno tak sugestivně, nemilosrdně a drsně, až někdy fakt zamrazí a rozhodně se nebojí nejrůznějších kontroverzních, ale reálných záběrů zotročení a provozování prostituce hlavní "hrdinkou". Jediná větší chyba je trošku zbytečný zpomalování záběrů v druhý půlce pomsty, přece jenom sledovat asi 5 minut jeden zpomalenej souboj mi přišlo trošku unavující, ale to co mě naprosto ohromilo, přišlo už v první půli a to absolutně skvěle trikově zvládnutí vypíchnutýho oka, na rok 74 fakt špička a i při druhým detalnějším skouknutí mi to přišlo dost reálný ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ze všech starších Exploitationů mi Thriller Drsný film příjde asi nejhutnější a nejzajímavější. Krásná němá hlavní hrdinka je nalákána do pasti zákeřným pasákem, který ji udělá závislou na heroinu a začne ji prodávat cizincům jako šlapku. Ono samotný námět je samo o sobě dosti drsný a nepříjemný, že je úplně jedno z jakého je film roku a pořád si drží diváka na obrazovce. Plusem jsou i detailní sexuální scény, které vyrážejí dech svou odvážností, mínusem je zase akční zúčtovací finále, kde hlavní hrdinka používá pouze brokovnici za pomocí velmi otravných zpomalovacích záběrů, škoda, že tvůrci neměli víc kreativity a nevymysleli něco podobného jako v ISOYG, to by zde pětkama nešetřilo zřejmě u nikoho. 75% ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Filmová tvorba je věčným kompromisem mezi komerční lukrativností a autorským vyjádřením. Málokdo zosobňuje tuto tíživou pravdu výmluvněji než režisér Bo Arne Vibenius. Nadějný talent, který sbíral zkušenosti coby asistent samotného Ingmara Bergmana při produkci Persony (1966) a Hodiny vlků (Vargtimmen, 1968), zažil kruté prozření, když jeho vysněný debut, surreální dětský snímek Hur Marie träffade Fredrik, åsnan Rebus, kängurun Ploj och... (Jak Marie potkala Fredrika, oslíka Rebuse, klokana Ploje a..., 1969) v kinech propadl. Po střízlivé reflexi mezinárodních trendů se rozhodl nechat veškeré autorské ambice stranu a vytvořit dokonalý exploatační film, který divákům nabídne všechny prvoplánové atrakce a šokantní elementy, co si ve skrytu duše žádají. Ačkoli předešlý popis je třeba brát s rezervou, protože spíše vychází z léty živených a přikrášlovaných mýtů kolem Vibeniuse, výsledný počin Thriller - drsný film rozhodně představuje esenciální brak, jenž překračoval dobové hranice stran filmového vyobrazení násilí a sexu. Klišovitý příběh o dívce z venkova, která je ve velkoměstě zneuctěna a následně vykoná pomstu na svých trýznitelích, se stává kostrou nihilistického obrazu světa plného bezmoci, zvůle a ponížení. Světácký svůdník učiní hrdinku závislou na narkotikách, znásilní ji a následně donutí k prostituci. V těchto pasážích Vibenius použil prostřihy detailů sexuálních penetrací, které zde ale neslouží k vzrušování, nýbrž odpuzování diváků. Série extrémních excesů se následně přehoupne do nelítostné krvavé pomsty, kde přicházejí ke slovu extrémně zpomalené záběry destrukcí těl střelnými zbraněmi. Ačkoli Vibenius sice uspěl a v jistém ohledu vskutku vytvořil nejkomerčnější film všech dob, nakonec mu přinesl spíše vrásky než kýžený zisk. Ve většině zemí byl zakázaný, nebo se do kin dostal až po dlouhých tahanicích a opakovaném přestříhávání. [psáno pro LFŠ 2017] ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Utrpenie a pomsta. Tak sa v skratke dá opísať dej. Za jeho rámec režisér nevložil nič navyše. Poistil to nemotou a drogovou závislosťou hlavnej hrdinky. Nemá tak šancu povedať nič o tom, čo prežíva, kto je. Tvár jej "zdobí" konštantne apaticky nezúčastnený výraz, miestami okorenený bolesťou. Spomalené scény násilia a explicitný sex len posilňujú celkovú špinavú atmosféru filmu. Trochu z nej vybočuje úvodná scéna dievčatka v parku, nadšene pobehujúceho medzi zlatožltými opadanými javorovými listami, plus pár, do spektra oranžovožltej ladených, záberov jesene. Prevažujúci zmar, strádanie a násilie sa tak stávajú pomerne monotónnymi a zdĺhavými. Napriek snahám o isté obohatenie špinavého prežívania nútenej prostitúcie a pomstou motivovaných tréningov tela, streľby a šoférovania. Originalita sa výsledku uprieť nedá, no kvalitatívne ide len o jemne nadpriemerné dielo. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Ťažký prípad na podrobné skúmanie. Film na jednu stranu chladný ako psí čumák, no na druhú stranu pôsobivý a boľavý. Režisér utrpenie hlavnej hrdinky nezobrazuje prirodzenou cestou. Akoby nevedel, že súcitiť s ňou možeme už len preto, aká je a čo zažíva. On nám nepovie aká je, je mu to jedno. Drží si od nej odstup, je k nej ľahostajný. Jej utrpenie zobrazuje iba prostredníctvom kamerových hrátok z jej pohľadu, stišovaním zvuku keď omdlieva, atď. Všetko to peklo (vrátane pornograficky detailnej prostitučnej penetrácie) prežívame z pohľadu osoby, o ktorej nič nevieme. Hnusný, sadistický a bezohľadný prístup, ale… stále je to zaujímavejšie a osobitešie nakrútené než väčšina podobných feministických rape+revenge exploitation prasačín (I Spit on Your Grave). A rozhodne to nenudí. ()

Galerie (67)

Zajímavosti (9)

  • I když je tento film dnes již jistými kritiky a řadou diváků velmi oblíben a uznáván, pro Švédsko je stále ostudou a obecně neoblíben. (Flipnic)
  • Naprosto nejkontroverznější na tomto filmu byly od počátku pornografické vložky, které režisér nechal údajně vložit do filmu až zcela na konci po jeho natočení. Vybral scény z pornografického filmu a proložil jimi scény zneužívání hlavní hrdinky. Šlo o hardcore scény, které diváky šokovaly, ale také vedly k nadšení a domněnkám, že v nich vystupuje skutečně Christina Lindberg. Ta prý o vložení těchto scén nevěděla a ani by s nimi prý nesouhlasila. Dodnes prý nechápe, proč to režisér udělal. Její vliv na režiséra i tak byl však prý mizivý, za film dostala velice nízký plat a o ničem v něm nerozhodovala. Každopádně scény byly vloženy do filmu tajně. Režisér toto obhajuje tím, že se chtěl co nejvíce přiblížit realitě a diváky šokovat a vykreslit do detailu hnus a odpornost zneužívání hlavní postavy. Diváci se dodnes dělí na dvě skupiny. Jedna považuje tyto scény za zbytečné a film kazící, druhá naopak za výstižné a k filmu již za ta léta patřící. I DVD releasy se dělí dnes na filmy s porno scénami a bez nich. Na světě je stále ještě mnoho nadšenců, kteří věří (chtějí věřit), že v těchto scénách vystupuje Christina Lindberg. Tu prý umístění hardcore porno scén do filmu bez jejího vědomí na režisérovi dodnes mrzí. (Flipnic)
  • Ve Švédsku byl film po uvedení do kin téměř ihned stáhnut a zakázán. Uváděn byl zejména v zahraničí, a to většinou ve vystříhaných a zkrácených verzích. (Flipnic)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno