Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nash.
    ****

    Klasika žánru, která stále funguje na výbornou a neztratila nic ze své síly. Napětí, které si udrží po celou dobu (i přes na svou dobu extrémní délku), hutná atmosféra, prvky, které už se staly základními stavebními prvky katatrofických filmů, luxusní obsazení a vynikající herecké výkony, efekty které slouží příběhu a ne naopak, jako je tomu dnes, Jeden z filmů, kterým ani po 40 letech dnes nelze příliš co vytknout.(20.4.2014)

  • genetique
    *****

    Mať podobné personálne a materiálne zabezpečenie filmu v dnešnej dobe, to by bola lahôdka. Ale na svoju dobu vyše tridsať rokov dozadu dokáže veľmi perspektívne konkurovať aj dnešným rivalom na trhu, dokonca vytvára aj mierne monopolné postavenie. Počas náročnej minutáže sa prakticky stále niečo deje, niečo (niekto) padá, niečo sa hasí, zachraňuje. V krajných situáciách nesmú chýbať dramatické výstupy, kedy sa do popredia dostáva pravá stránka ľudského charakteru. To v mnohých podobných filmoch chýba, tu to divák dostane aj s úrokmi. Z čoho mám väčšiu radosť je, že technické kiksy alebo logické prešľapy sú maximálne zminimalizované. To však nie je prípad hereckého faktora, kde okrem McQueena a Newmana im takmer nikto v prejave nestíhal. 90%.(23.12.2007)

  • Matty
    ****

    Výkladní skříň filmů o lidech konfrontovaných s vlastní smrtelností a zřejmě to nejlepší, co katastrofický cyklus v sedmdesátých letech přinesl. Během čtyřicetiminutové expozice jsou nám představeny téměř všechny důležité postavy (vyjma McQueena, na kterého si jako na hlavní hvězdu večera musíme ještě chvíli počkat), jsou utvořeny páry, které následně mohou být rozdělovány a spojovány i načrtnuty subsvěty (zejména bohatí vs. chudí, později také civilisté a hasiči), jejichž střetávání bude zajišťovat dynamiku filmu. Na projekt vycházející ambiciózně ze dvou knižních předloh a dirigovaný dvojicí vyhraněných osobností (Guillermin režíroval herce a staral se, aby všechno drželo pohromadě, Allen si jako producent ošéfoval akční a trikové scény) je Skleněné peklo uspokojivě konzistentní, byť mu během poslední hodiny trochu dochází kyslík. Scény napínavé bez ohledu na to, nakolik (ne)sympatická postava se nachází v ohrožení, prozrazují hitchcockovskou školu. Stejně tak vedení naši pozornosti k možným zdrojům budoucího neštěstí (příčinu požáru vidíme jako první bez přítomnosti jakékoli postavy). Nenápadně, ale důmyslně film pracuje s barevností jednotlivých scén – od chladně modrých a zelených odstínů se přechází k „hřejivým“ barvám ohně, jež vizuálnímu stránce postupně začne dominovat. Přes rozdrobení děje do mnoha individuálních dramat, ne vždy nejelegantněji integrovaná do jádra vyprávění, neztrácíme ze zřetele, že oheň se šíří po celém mrakodrapu a v ohrožení jsou desítky lidí. Nejbezbrannější jsou v konzervativním duchu katastrofických filmů přirozeně ženy a děti, zatímco mužští hrdinové zosobňují vedle chamtivosti a zbabělosti zejména neohroženost, tvrdou fyzickou práci a hrdinství. Na vině jsou prohnilí jednotlivci, nikoli systém a není problému, který by se nedal vyřešit návrat k tradičním ctnostem, což Američané po destabilizujících 60. letech a aféře Watergate potřebovali slyšet. Princip je jednoduchý, cíl jasný, prostředky okázalé, zábava zaručena. 80% Zajímavé komentáře: tron, choze, genetique, Rex Mundi, Ony, agathon(9.1.2010)

  • Isherwood
    *****

    Skleněné peklo, základní pilíř katastrofického filmu stojí na všech obehraných klišé stejně tak pevně jako samotný žánr na tomto snímku. Během necelých tří hodin režisér John Guillermin stupňuje tempo v intervalu schodů mrakodrapu, aby nakonec dospěl až k samotnému vrcholu v podobě závěrečného „spásného plánu“. Akční scény režírované Irwinem Allenem ani po více než 30-ti letech neztratili nic ze své působivosti, realističnosti a hlavně, napínavosti. Pyrotechnická práce je bezchybná a díky kameře a střihu je povýšena na delikátní záležitost pro fajnšmejkry. Navíc i samotný příběh, byť plný (v dnešní době) okecaných replik, psychologické jednotvárnosti hrdinů a celkové dramatické stavbě plné nejrozmanitějších klišé, je maximálně poutavý a díky bezvadně odvedeným hereckým výkonům je celý tento film povýšen na královskou podívanou bez hluchého místa či minimální porce nudy. Žánrová učebnice!(15.4.2006)

  • T2
    ****

    Rozpočet $14miliónovTržby USA $116,000,000Tržby Celosvetovo $139,700,000║ Po technickej stránke dosť slušne zvládnutý projekt a hlavne na danú dobu v 70.rokoch, keď sa dosť často točili všelijaké možné katastrofické filmy. Samozrejme u takýchto tipov filmov dosť brzdí napredovanie deju samotný príbeh a náležitý spád, a v tomto prípade to miestamy rezonuje práve na akejsi pomyselnej hrane únosnosti ale vďaka hereckým hviezdam ako Paul Newman či Steve McQueen si to drží svoju nadpriemernú úroveň a ich hrdinstvo sa dá uveriť a nie je zbytočne preplácané. Neškodilo by určite prestrihať podaktoré scény aby to malo lepší spád ale to je už len taká polemika k vylepšeniu. Dosť je viditeľné že sa tu tlačí na počet mŕtvych a tým pádom prídu trošku fádne úmrtia, doslova sú tam dosť nasilu vtesnané úseky do deja, len aby sa stále niečo ohavné dialo. /70%/(1.7.2005)

  • - Ve scéně, kdy hasiči odpálí zpříčené dveře, se Dunken (William Holden) představí jako James Dunken, přitom celý film je představován jako Jim Dunken. (Kaspi.vm)

  • - Paul Newman a Steve McQueen dostali oba stený plat. 1 milion dolarů a 7,5% z tržeb. (Kulmon)

  • - Film vznikl podle dvou knižních předloh: "The Tower" a "The Glass Inferno". Taktéž název filmu vznikl promícháním názvů knižních předloh: The Towering Inferno. (Xixao)