Režie:
Tom TykwerScénář:
Eric Warren SingerKamera:
Frank GriebeHrají:
Clive Owen, Naomi Watts, Armin Mueller-Stahl, Ulrich Thomsen, Brían F. O'Byrne, Patrick Baladi, Haluk Bilginer, Luca Barbareschi, Jack McGee, James Rebhorn (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Agent interpolu Louise Salinger a zástupkyně státního návladního Eleanor Whitmanová bojují proti chobotnici v podobě mocné světové banky IBBC, jejíž chapadla sahají do policie, politiky, soudnictví i všech možných světových válečných konfliktů. Každý, kdo se proti bance postaví, buď zmizí, nebo zemře. Svědky, kteří by zastavili chystaný obří obchod se zbraněmi, vyšetřovatelé ztratí ihned, jak je najdou. Pátrání po podezřelých finančních tocích je zavede do Berlína, Istanbulu a Milána. Salinger zjistí, že si banka najala minimálně dvakrát za sebou stejného vraha, aby ji zbavil nepohodlných lidí. Vyšetřovatelé jsou nájemnému vrahovi na stopě, ten se tak pro svého zaměstnavatele stává nebezpečný a je nutné se ho okamžitě zbavit. Urputné vyšetřování se postupně mění v boj o holý život. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (444)
Tykwer se definitivně stává všeumělem, který dokáže neotřele natočit každý žánr, ale tentokrát mu z ruky zobat nemůžu. Průvodce po světě podvodů sice dělá s přehledem, ale zároveň pokaždé, kdy divák dožene scénáristu ve zvratech a podrazech, přidá další kličku a ukáže tak, že tentokrát opravdu zaostávajícím podávat pomocnou ruku nebude. Kladné dojmy tak získává hlavně Clive Owen znovu v roli neúnavného stopaře. V jeho podání je dokonale gradující přestřelka bez přehánění legendární scénou. ()
Clive Owen je výborný herec - nejvíce mi sedl ve filmu Inside Man, kde si střihnul inteligentního lupiče, a proto jsem se na tenhle thriller velice těšil, ovšem dostalo se mi vcelku zklamání..... Nebylo to ani tak jeho výkonem, nýbrž poněkud nudným scénářem, který mě od příběhu ( hlavně v druhé polovině ) '' odstrkoval '' dál a dál, až jsem měl chuť to vypnout. Když tohle pominu, vidím slušný námět, výborné obsazení a kdyby to dostal do rukou '' zručnější '' režisér, kdo ví, čeho bychom se dočkali... takhle jen 50%. ()
Parádní pomalý upovídaný konspirační špionážní thriller, do kterého je zcela násilně naroubována zběsilá obrstřílečka (což jí ale nic neubíra na kráse). Ale úplně největší marketingový gól je vypůjčení si výbuchu auta z Ghost ridera v traileru, to už přesahuje hranice slušnosti. Ale až na tyhle studiové hnusárny (jsem zvědav jestli po podobných zkušenostech Tykwer ještě někdy zabrousí do podobných komerčnějších vod) si ale nemůžu ztěžovat, sice jsem si film musel párkrát posunout zpět, protože těch jmen je hodně je těžké si je hned přiřadit, ale jinak spokojenost. A ty architektonické orgie, hmm… ()
International je filmem přinášejícím člověku podnětné poznatky nejen o sofistikovaných metodách policejních organizací. Kupříkladu jsem se dozvěděl, že pro člověka, který má být maximálně nenápadný a operativní, nepředstavuje kovová protéza nohy žádnou překážku. Překvapivé bylo i zjištění, že státní policejní složky nerady provádí elementární ohledání místa činu, aby nekazili radost přičinlivým agentům Interpolu, kteří své investigativní choutky úspěšně uspokujují hlavně díky neobvyklé všímavosti a podezřelé náklonosti štěstěny. Jsem taky rád, že se mi potvrdila jedna teorie o Istanbulu - totiž, pravděpodobně v něm existuje nějaká magická moc přitahující všechny filmové hrdiny na střechy v okolí Modré mešity...____________Taková klišé a situace hodné pozastavení člověk u "standartního akčního thrilleru" bez povšimnutí přejde jako žánrové nezbytnosti, z pomalého a klidného vyprávění Tykwerova Internationalu ale trčí, protože film sám se prezentuje jako něco inteligentního a promyšleného - něco, kde se problémy řeší pomoci bystrého úsudku a racionálního uvažování, namísto spršky kulek.____________ Zdráhám se vyřknout finální verdikt, zda tomu tak opravdu je, anebo film diváky jen tak balamutí (základní představa o všemocné "zlé" bance je poněkud divoká a paralela se současnou ekonomicko-společenskou situací je víc okatá než důmyslná), o filmařských kvalitách Internationalu a jeho schopnosti zatnout do diváka drápek už však pochybnosti nemám. Inu, umí, tenhle Tykwer, umí. ()
Někdy si při pročítání komentářů a diskuzí u filmových děl říkám, jak nás filmové fandy zkazila nepřeberná nabídka televizních programů a digitální éra, která umožňuje stahování a tím i zahlcení diváků a z toho vyplývající pocit přesycenosti. Nové filmy a seriály, které se nemůžou opřít o pocit nostalgie, takže ztrácí výhodu pořadů viděných kdysi v dětství, pak dostávají často jen průměrné hodnocení, i když jde o velmi slušnou práci. International není z těch přelomových snímků, které se budou objevovat a citovat v odborné publicistice, a přední kritici o nich nenapíšou objemné eseje. Představuje nicméně dobře zvládnutou žánrovku, kterou z mého pohledu do čtyřhvězdičkové kategorie katapultuje Owenovo charisma a jeho špičkové zapálené herectví. Pravda, scénář nepatří k těm objevným, ale neobsahuje na druhou stranu ani logické kotrmelce a díry. Kvalitní dialogy, slušná psychologie postav a jejich přesvědčivá motivace, napínavá divoká přestřelka v prostorách muzea, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový akční film. Nemám zkrátka důvod jít pod 75 % celkového dojmu. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (10)
- Do kin putoval film pod krycím názvem "Across Boundaries". (TomikZlesa)
- Nájemný vrah pracující pro IBBC, cestující z Itálie pod jménem Timothy M. Sherwood, chodí cvičit do NY Central Gym – nycentralgym.com. Pokud jste tuto adresu ještě nedávno zadali do prohlížeče, byli jste přesměrování na webové stránky distributora filmu. NY Central Gym totiž neexistuje. (JsemPohodlny)
- Během scény v domě Jonase Skarssens spolu s Cassian Skarssen mluví dánsky, tedy rodným jazykem herců Ulricha Thomsena a Benjamina Wandschneidera. (TomikZlesa)
Reklama