Režie:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Johnny Depp, Christian Bale, Marion Cotillard, Billy Crudup, Jason Clarke, Rory Cochrane, David Wenham, Giovanni Ribisi, Stephen Lang, Leelee Sobieski (více)Obsahy(2)
Film začíná v roce 1933, kdy se po odpykání 9letého trestu dostává John Dillinger na svobodu. Má obrovské sympatie veřejnosti, navzdory tomu, že páchá ty největší zločiny. Podle státních institucí vykrádal banky. Podle lidí trestal ty, kteří zavinili hospodářskou krizi. Dillinger spolu s Johnem "Zrzkem" Hamiltonem a dalšími kumpány přepadával banky za denního světla. Během loupeží zásadně nebral peníze chudým občanům, dokonce i k rukojmím, které využíval k bezpečnému útěku z místa činu, se choval vždy zdvořile. Mezitím se Dillinger vrací do Chicaga, kde potkává napůl Francouzku, napůl Indiánku Billie, do které se zamiluje. Elegantní gangster je mistrem úniků před spravedlností, a proto se policejní prezident J. Edgar Hoover rozhodne založit úřad zaměřený na potírání nebezpečných zločinců (pozdější FBI). Na tento případ nasazuje jednoho ze svých nejlepších mužů, agenta Melvina Purvise, který se po Dillingerových stopách vydává se zuřivou zarputilostí a jejich stále napínavější hra kočky s myší vyvrcholí v legendárním strhujícím zúčtování. (TV Nova)
(více)Recenze (1 260)
"Některé scény dokonce vypadají na digitální kameru snad ještě lépe, než kdyby byly točeny na normální materiál. Týká se to především přestřelek, které patří mezi to nejlepší, co bylo tento rok na plátnech k vidění. Akční scéna zhruba z poloviny filmu, kdy dojde k velké přestřelce mezi Dillingerem a…" více
"Michael Mann zase raz zobral do rúk digitálnu kameru a pokúsil sa nám priblížiť jedno ťažké obdobie v americkej histórii. Nezobrazil ale trpiaci chudobný ľud, no bezstarostného lupiča, kriminálnika a hrdinu v očiach chudobného ľudu – Johna Dillingera..." více
"Po vizuální stránce se jedná o zajímavou podívanou. Digitální kamera vůbec neruší, jak se mohlo zdát z trailerů, dokonce pomáhá vyvolat pocit autentičnosti. V detailech na obličeje, které jsou velice časté, je vidět každý pór, což navozuje správnou syrovost i „špinavost“ příběhu. O to je…" více
"S Veřejnými nepřáteli je trochu problém. Čekalo se na jeden z filmů roku a jako takový rozhodně neobstáli. K odstřelení do průměru mají však také daleko. Herci hrají slušně, akce je taktéž dostatek a Michael Mann stále stoprocentně rozumí své práci; naproti tomu nešťastné využití digitální kamery,…" více
"Veřejní nepřátelé pro mě přesto zůstanou skvělým filmem, který sice svůj žánr nijak neobohatil, zato ho skvěle připomněl. To, že film zaujal i takového ignoranta gangsterek jako mě, mu přičítám k dobru a Johnny Deppovi se tímto omlouvám za vše, co jsem o něm říkal i psal." více
"I třicátá léta měla své celebrity. Mezi největší patřil bezesporu Veřejný nepřítel č. 1, jak jej označil zakladatel FBI J. Edgar Hoover – John Herbert Dillinger. Na jedné straně elegantně a mazaně provedené bankovní loupeže, na druhé nekompromisní střety s policií, po kterých zůstávaly tratoliště…" více
"Podtrženo sečteno, tenhle film vám bude v podstatě házet klacky pod nohy. Vůbec se nechce líbit a jede si po svém. Když se mu ale postavíte, proniknete jeho chladnou slupkou, uvidíte v Johnu Dillingerovi humor, emoce a nespoutanou životní sílu. A mně se to takhle líbí, takže slabší osmička a…" více
"Michael Mann je zvyklý točit snímky s dramatičtějším vyzněním. Tentokrát své umění nedržel moc na uzdě ve snaze zrežírovat pečlivě každou minutu film zvlášť, přičemž zapomněl dát film nějaký rámec. Na druhou stranu ale rozhodně neselhal ve výběru hlavní hvězdy. A i to někdy dělá dobrého režiséra." více
"Veřejní nepřátelé mají většinu plusů a mínusů, kterými se Mannovy filmy obvykle vyznačují. Jsou velmi zajímaví technicky i faktograficky a srší spoustou fascinujících detailů, ale zároveň často působí chladně až odtažitě. Ovšem v sezóně která zatím nabídla vydařených kousků pomálu, patří bezesporu…" více
"Film je takové malé retro natáčené v digitální kvalitě, což si myslím, že filmu jako takovému dodává ten správný šmrnc a tím se stává velice zajímavou nabídkou pro moderního diváka. Nejnovější dílo režiséra M. Manna všem doporučuji."
"Užitím digitální kamery se Mann dobrovolně zbavil klasické devizy všech retrofilmů: Věrné dobové atmosféry. Navzdory nákladné stylizací, navzdory stovkám statistů s klobouky a černými kabátci, neumí digitální kamera vyvolat tutéž iluzi, kvůli které si diváci zamilovali Neúplatné nebo Tenkrát v…" více
"Veřejní nepřátelé nenudí, ale bohužel ani nestrhnou, ačkoli díky výtečnému Deppovi a roztomilé Marillion Cotillard jsou na dosah velkému zážitku. Mannův poslední snímek bude nepochybně patřit k nejzajímavějším počinům letošní sezóny, ale největší předností amerického režiséra bývalo spojení…" více
"Očekávání, že Veřejní nepřátelé budou událostí sezóny, se nenaplní – navzdory věrohodnému výkonu Johnnyho Deppa (byť je herec o patnáct let starší, než byl Dillinger v roce své smrti). Předpokládaná kombinace Mannova Nelítostného souboje a De Palmových Neúplatných se nepodařila, částečně i vinou…" více
"Veřejní nepřátelé jsou především filmový experiment, a to z mnoha úhlů pohledů; je potřeba aktivního zapojení z řad diváků." více