poster

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko

    Låt den rätte komma in

  • Slovensko

    Nech vojde ten pravý

  • Slovensko

    Vpustiť toho pravého

    (festivalový název)
  • Nový Zéland

    Let the Right One In

Drama / Horor / Romantický / Mysteriózní

Švédsko, 2008, 115 min

Komentáře uživatelů k filmu (746)

  • POMO
    ***

    Zasadenie upírskej tematiky do reálneho prostredia chladného severského sídliska je originálny a sľubný ťah. Keď však scenár ignoruje logické zákonitosti onej reality (neexistujúce reakcie okolia na udalosti – žiadni vyšetrovatelia, žiadna sociálka), prvotné nadšenie nahrádzajú rozpaky z bullshitovania diváka. A nachádzať poetiku v ‘čistom, na obojstrannej osamelosti založenom vzťahu’ dvoch dvanásťročných deciek, z ktorých jedno sa zabáva bodaním kudly do stromu a druhé vysávaním krvi z okoloidúcich dospelákov, je mimo moje emocionálne obzory. Výborné tu nakoniec zostáva iba zasadenie vizuálnych efektov do reality (zoskok z lavičky, výlez po stene nemocnice).(26.1.2012)

  • verbal
    ****

    Název jako z romantického porna a děj tak hrůzný, pomalý a sterilně civilní, jako víkendová polední fronta na masové kuličky v Ikea! Smrtelně vážná Pippi, Dlouhá punčocha léčí svou anémii ve Stockholmském Chánově. Všimli jste si? Samí slušní Švédové a ani jeden cigoš!(20.5.2010)

  • Cival
    ****

    Ideální romantika pro dnešní dobu. Fantastické finále.(13.11.2009)

  • Blizzard
    ****

    Už od prvních kladných ohlasů a počátku filmu jsem byl zvědavý, co nám Tomas Alfredson po trochu výstředním Fyra nyanser av brunt přichystal. Filmů s upíří tématikou je sice nepřeberné množství, ne každý je však stylizován v takové formě jako je právě švédský snímek Låt den rätte komma in. Na první pohled zaujme skandinávská vizuální stránka, především brilantní souhra světel a stínů nebo kontrast krve a sněhu. V místě zasněženého sídliště vznikne neobyčejné přátelství mezi osamělým a šikanovaným dvanáctiletým Oskarem s přezdívkou “piggy” a novou sousedkou Eli, která se na scéně objevuje pouze v noci neboť je bytostí živící se krví ostatních lidí. Vše je natočeno s takovou grácií, že je výsledný dojem syrově realistický a ve filmu neuvidíte ani žádné nebušené speciální efekty dnešního předigitalizovaného světa a za to patří snímku mé velké díky. Zajímavá je také implementace nových upírských vlastností, jako je např. svolení pozvat upíra do svého bytu nebo útočící kočky, které jej vycítí. Hlavní zápletka se sice odvíjí kolem vztahu mladých bytostí a film není přímo zaměřen na akční či hororovou stránku věci, ale kombinuje prvky lásky, hororu a komedie zároveň. Postupně však nabývá na intenzitě a tak i na krvavosti a jeho výborné vizuální zpracování je doplněno o neméně kvalitní a ponurý hudební doprovod. Na závěr bych podtrhl skvělé herecké výkony obou mladých představitelů, které zaslouží pochvalu. (8/10) [MFFKV 2008](12.7.2008)

  • Matty
    ****

    Rudá krev nejlépe vynikne na čerstvě napadaném sněhu, stejně jako vynikne něco brutálního vedle něčeho něžného. V tomto netradičním švédském filmu, který si nezaslouží být škatulkován (jenom) jako horor, toho vyniká spousta, asi i proto jde o vynikající podívanou. Atmosféra vytvářená delšími záběry, mrazivým severským podnebím a „sídlištním feelingem“ funguje perfektně, na samou mez únosnosti je vyostřena v podstatě nonstop. K těm největším zvrhlostem povětšinou dochází mimo kameru, čeho tvůrci velmi mazaně využívají ve svůj prospěch (nejvíce při finálním masakru v bazénu). Jindy jdou proti očekávání hororového diváka a předpokládanou lekačku oddalují tak dlouho, až se celá scéna vyvrbí v něco docela jiného. Ačkoliv mezi klíčová hesla Ať vejde ten pravý patří strach, zlo, krev, vnímal jsem jej jako krásný film. Nejen vizuálně. Soucit s těmi dětmi, které nebyly bledé bezdůvodně, mi přišel normálnější než lítost nad jejich oběťmi. Věčný hlad málokde vítaného upíra a věčný strach školního otloukánka posloužil jako základ příběhu o věčném přátelství. Když jsou v něm navíc přítomny stopové prvky černého humoru, nenapadá mne, co více si přát. 85% Zajímavé komentáře: Cervenak, Mahalik, Nick Tow, FlyBoy, wipeout, Morloth, Freemind, Traffic(7.7.2008)

  • J*A*S*M
    ****

    Hodně silnej a smutnej film. Ani ne tak horor, jako spíš mrazivé drama, no každopádně jsem si tenhle kousek skandinávské atmosféry dokonale vychutnal. Nevadily mi ani děti v hlavních rolích, a to už je co říct.(2.11.2008)

  • Malarkey
    ***

    Trošku jsem se k tomuto filmu tvářil skepticky, protože ta látka samotná, co se upírů týče, už je lehce omšelá. Každopádně autoři to asi tušili a vytvořili film, který má v sobě prvky upírského hororu a romantiky, což se nevidí každý den, ale také se na to zvláštně kouká. Popravdě, atmosféra je zajímavá, ale mně to nechytlo, celkově jsem tušil že z té absurdní atmosféry nic nevzejde, a taky to tak nakonec dopadlo. Nijak nadšeně jsem tedy pos končení filmu opravdu nevypadal, i přesto, že mám severské filmy hodně rád. Zase se musí pochválit snaha, se kterou Švédsko chtělo zabrousit do temnějších vod, a to se hodně cení, něco jako když u nás vznikl Tobruk. Tomu se prostě musí vzdát poklona.(1.4.2009)

  • Cervenak
    ****

    Zasnežené sídlisko, 80. roky, pach smrti a prvé nežné bozky s príchuťou krvi. Ach, tie prvé lásky! To klišé so šikanovaním spolužiakmi (prečo musí byť v každom filme o deťoch?) ma mierne otravovalo, ale na druhej strane, bez neho by film prišiel o vynikajúcu záverečnú scénu na plavárni. Výborná atmosférická záležitosť, ktorá ukazuje, že podžáner upírskeho hororu nikdy neprestane prichádzať s niečím novým. No a samozrejme by som to povinne dávkoval deckám zblbnutým Twilightom. Skôr, než príde americký remake.(3.2.2009)

  • T2
    *****

    Rozpočet $4miliónyTržby USA $2,122,065Tržby Celosvetovo $11,205,903Tržby za predaj DVD v USA $3,095,065 //počet predaných kusov 174,869║ __NESKUTOČNÉ BRAVÚRNE DIELO!!!__ "Príklad toho, keď v jednoduchosti je sila!" Žiadna veľkoprodukcia za desiatky miliónov, žiadne fantastické trikové efekty, spomaľovačky či efektná počítačová animácia a už vôbec nejaké herecké hviezdy a aj tak je tento film vrchol z toho čo som mal možnosť vidieť ohľadom filmov o upíroch. Napríklad taký veľký hit ako Súmrak sa pri tomto stáva absolútne prehliadnuteľná fraška, lebo Švédsky tvorcovia tohto malého-veľkého filmu dokážu z jednoduchosti ťažiť možné maximum a podávať túto už mnoho krát prevarenú tému tak aby upútala tak že všetko čo bolo videné doteraz pôsobí ako lacný balast. Dej sa vzťahuje a opiera o výkon mladej hereckej dvojice, blonďavého chlapca v podobe Kåre Hedebranta a dievčatka "upírky" Liny Leandersson, popri ich výkone im dobre sekunduje aj ostatné osadenstvo prevažne poskladané z mladých ľudí a táto voľba sústrediť sa na mladosť sa náramne oplatila, týmto deckám sa ich herecký prejav dá jednoducho krásne zbaštiť, rovnako tak ako Eli-nej chuti po krvi. Na celej ploche filmu je minimum poviem, že akcie, ide o veci kde príde na útoky upírov dvojice dievčatka Eli a jej otca ale všetko toto pôsobí tak že to nemá efekt premrštenej krvavej samoúčelnosti, ktorá by musela vyčnievať ponad rozohraný dej ale nádherne to ladí z dejom a ešte to pôsobí tak všedne, reálne ako by sa takéto veci skutočne diali, ... toto treba vidieť, takýchto chuťoviek moc nenájdete. Treba povedať že režisér Tomas Alfredson natočil tento film z obrovským citom a ponúknutú tému vystihol ako asi nikto doteraz. /videl v kine: 100%/(4.2.2009)

  • Marigold
    ****

    Alfredson si občas sám podmete nohy tím, že ukáže ze světa upírů zbytečně mnoho. Těch několik explicitních momentů ale rozhodně zlatem vyváží precizě vystavěná romance, v níž se střídá chlad severské zimy s horoucnou dětskou naivitou a upíří brutalita s láskyplnou něhou. To všem bez teatrálnosti, vyrýsovaných blbečků se sexy vlnkami a hýkajících pubin. Švédský filmař pojal vampirismus jako součást sociologického problému odcizení a latentní brutality dospívajících a jeho snímek uchvátí jak brilantně úsporným vyjadřováním, tak skvělými herci. Jako dlouholetý fanoušek upířích filmů řadím film "Ať vejde ten pravý" mezi nejlepší žánrové počiny za poslední roky – je to sice pohádka, ale v jistém smyslu otřesně autentická.(29.10.2009)

  • Renton
    ***

    Scénář: John Ajvide Lindqvist .. Deprimující osmdesáté léta, mrazivé Švédsko, krvelační upíři. Zvláštní žánrová směsice laskavé dětské romantiky a churavých nechutností. Silné v táhlém, atmosferickém podání - kulhající v drobných nelogičnostech a občasné povadající sugestivnosti. Nic excelentního, ale pořád působivější než dementní Twilight. 70%.(17.1.2009)

  • imf
    ****

    Chladno-krevné. Pomaloběžná romance, která nezapře knižní předlohu, ani nehollywoodský přístup k látce. Na hony vzdálené jakémukoliv západnímu pokusu o upíří film, krásně klaustrofobické a neodolatelně cizí. Vtáhne vás to do sebe, pohostí a pak vyplivne s pocitem, že Švédové jsou dobří nejen v hokeji. Do kina si ale vezměte topení, z tohohle filmu jde mráz po zádech ve všech významech toho slova.(30.11.2009)

  • larelay
    ****

    Neuveritelne atmosfericke, sugestivne, mrazive a velmi, velmi dobre.(24.3.2009)

  • Adrian
    *****

    Atmosfericke, dojemne, citlive, krvave. A ma to vyborny soundtrack. Krasna "rozpravka", ktora na mna dokonale zafungovala... .(30.11.2008)

  • DaViD´82
    **

    Let the Boring Stuff Out. PS: Uniká mi, jak z TAK vynikající knihy lze vůbec udělat TAK nudný film.(17.3.2009)

  • Superpero
    *****

    Dvanáctiletej zaprdlej chlapeček kamarádí s dvanáctiletou upírkou. Je to brutální a přitom skoro nejromantičtější film, co jsem kdy viděl.(22.11.2010)

  • hirnlego
    **

    Film s celkem originální nápadem a slušnou atmosférou - je na něm však až příliš vidět, jak se autor "snaží" ("dramatické" chvilky hlavní dvojice, pár scénáristických kiksů), což je vždycky špatně. Nebýt těchto směšně nucených scén, bylo by to na slušné 3*, protože několik docela povedených, vtipných scén se tu určitě najde (např. bruslení - ale hlavně závěrečná čistka na bazénu). Takhle ale bohužel - film spíš pro mladší část publika (& při scénách s krví ať jim rodiče zakryjí očíčka). (2,5*)(6.7.2008)

  • Bluntman
    ***

    Ideální film na rande pro náročnější diváky. Kluci dostanou působivou a krvavou podívanou, zatímco holky se budou dojímat nad osudovým "zaláskovaným" příběhem a přát šikanovanému chlapci štěstí. Náročnější diváci pak budou oceňovat, o nakolik pomalý a vyloženě klubový, depresivní film jde a jak je problematika děti a jejich pohled na svět citlivě uchopen. Problém spočívá v tom, že ani jedna linie není zcela uspokojivá, v každé se najdou logické lapsy v rámci fikčního světa a ani jedna se nevyhnula uchýlení se ke klišé a schématizmu (kluk musí být šikanovaný outsider, holka má problémy se svým "otcem" ad.). Jako experiment zajímavé, ale nefunkční, jako ozvláštnění žánrového filmu chytré, ale nedůsledné a ve výsledku nekoncepční. Bojovat proti jedné (americké) emo upřířeně druhou (švédskou) prostě nelze, zvlášť když ta první je mnohem lépe a neotřeleji natočena.(8.3.2009)

  • Fr
    ****

    O přátelství, jenž život dává, ale také bere … Jednoduché, krvavé, drsné, bez zbytečných efektů. A hlavně - zajímavé! Místo rozzářené přírody ponuré švédské sídliště se sněhovými kulisami. Ani hlavní hrdinové nejsou nijak extra sympatičtí, ale bez problémů jim uvěříte, což je pro film to podstatné. Asi vám nebudou stát hrůzou vlasy, ale jistě na tento skromný, takřka komorní počin plný dětské romantiky s pusou od krve ihned nezapomenete. ,,A co se stane, když vstoupíš bez pozvání?“ PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Je snad jasné, co bude následovat. A že (tentokrát) nekecám!(18.5.2009)

  • novoten
    ***

    I na chladném švédském zašedlém maloměstě se dá úspěšně pít krev. Nová příchozí upoutá pozornost nejen Oskarovu, ale i moji a když jde do tuhého, umí Tomas Alfredson vzít atmosféru pořádně do ruky a překvapit. Přesto z téhle opatrné upírské romance zůstávám silně zklamaný. Upoutat totiž umí výhradně scény s Oskarem či Eli a veškeré počínání vedlejších postav se děje jen mimoděk a v důsledku působí jen jako nicneříkající výplň, ať už se jedná o vystrašené povídání o zvláštních událostech nebo rutinní pokusy o naznačení upírského základu. Bezprostředně pozitivní dojmy tak navzdory několika ostudně nezvládnutým momentům (kočičí útok) zachraňuje jen a pouze fenomenální závěr, bez nadsázky jedna z nejhypnotičtějších scén, co jsem kdy viděl. Jinak je ale tahle adaptace chladná přesně tak, jak slibuje všudypřítomný sníh.(23.1.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 10 20 29 38
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace