Režie:
Alan TaylorKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Lorne BalfeHrají:
Arnold Schwarzenegger, Jason Clarke, Emilia Clarke, Jai Courtney, J.K. Simmons, Dayo Okeniyi, Matt Smith, Courtney B. Vance, Michael Gladis, Sandrine Holt (více)Obsahy(3)
Budoucnost je temná. Soudný den v devadesátých letech minulého století zlikvidoval polovinu lidstva a ti, kdo přežili, se od té doby snaží marně vzdorovat počítačovému systému Skynet. Nejsilnější hnutí odporu se zformovalo kolem Johna Connora (Jason Clarke), jenž pro Skynet představuje největší hrozbu. Problém má vyřešit Terminátor, stroj na zabíjení s lidskými rysy (Arnold Schwarzenegger), kterého Skynet vyšle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) dřív, než svého syna stihne počít. Jenže i lidští rebelové mají přístupu ke stroji času a za Sárou pošlou vojáka Kylea Reese (Jai Courtney), aby ji pro změnu chránil před Terminátorem. Až do tohoto okamžiku se výše uvedený popis shoduje s dějem prvního dílu. Návratem do roku 1984 však dochází k zásadnímu bodu obratu. Kyle Reese zjišťuje, že Sára není bezbranná a vyděšená servírka, ale pořádná ranařka, kterou žádný Terminátor nemůže vyděsit, zvlášť když jí jeden takový stroj už pár let dělá společníka a ochránce. Jenže tahle zdánlivá výhoda může být k ničemu, protože Skynet má „prsty" všude a rozhodně chce zabránit tomu, aby tahle nesourodá trojice namalovala lidstvu růžovou budoucnost. (CinemArt)
(více)Videa (18)
Recenze (1 539)
Tak jsem film napotřetí zdárně dokoukal. Terminátor prý necítí bolest, ale já ano a ta bolest je s každým dalším pokračováním série větší a větší. Mám sice rád, když se ve filmech objevují odkazy na starší, kultovní díla, ale v Genisys je doslova přeodkazováno. Chyběl snad jen chameleon na ledničce, model kamionu na silnici či hydraulický lis s torzem cyborga. Tak trochu upovídaná parodie sebe sama, zabalená do rádoby temnějšího kabátku, pod kterým je ale bohužel jen nahý skelet T-800. S každým novým dílem je nám nabídnut nový (nutno podotknout, že zbytečně zmatečný) osud lidstva a mně už to překrucování minulosti či budoucnosti začíná silně nevonět. Obdivovatelé vizionáře Jamese Camerona, trikového mága Stana Winstona či Arnolda Schwarzeneggera, musí jen nostalgicky zamáčknout slzu v oku, při vzpomínkách na vynikající snímky o nezastavitelných strojích z let 1984 či 1991 a tento digitální škvár poslat bez milosti do propadliště dějin. Než další díl, tak snad radši Soudný den... P.S. Po dvou dnech se mi všechno rozleželo v hlavě a musím změnit hodnocení směrem níž, protože tohle byla opravdu bída. Pro mě končí Terminátor druhým dílem, když Arnold zvedne palec nahoru. ()
Tak tu mame dalsi zbytecny pokracovani. Ze zacatku filmu jsem se krapet zhrozil, cely to totiz vypada jako prapodivnej remakeovej mix prvniho, druhyho a ctvrtyho dilu se snahou osvetlit v predchozich dilech nedoreseny veci a co si budem povidat, je to dosti zbytecny a zmateny. Postupem casu se pak zacnou nabalovat dalsi a dalsi prapodivnosti, cestovani casem a kdesi cosi, takze to zacne bejt tezce nelogicky a proste jsem to vzdal a uzival jsem si jen slusnej akcnak. No a jakmile jsem rezignoval na nejaky hledani logiky v deji, zacal jsem se dobre bavit. Akce je napaditosti i trikove fajn, dej svizne odsejpa, i kdyz o nakejch 20 minut se to klidne zkratit dalo. Problem jsem mel trosku jen s hercema. Courtney je jeste docela fajn, ale na Biehna nema, ale Clark je fakt hroznej, obzvlast v porovnani s Balem. No a o Emilii skoro skoda slov, ta na tu drsnacku fakt nema. Jedina jistota je tak Arnold, kterej sice saskuje vic, nez by se na vazne mineny scifi sluselo a ty hlasky uz taky nejsou tak uderny, jako za mlada, ale porad je o nekolik trid lepsi nez vsichni ostatni tady. Takze nakonec jsem se docela bavil, ale dej fakt radsi neresit. I tak ale stejne nejslabsi dil serie. ()
Nic moc. Vlastně spíš nic než moc. Pátý Terminátor do značné míry zklamává úplně ve všem. Arnold je zatlačený do pozadí na úkor příběhu Sarah Connor a Kyla Reese, který ovšem není zrovna přesvědčivý, stejně jako oba herci. Scénář prakticky nedává smysl a na paradoxy a problémy spojené s cestováním časem tu všichni otevřeně kašlou, a když po půl hodině přestane hrát na nostalgickou notu, je z toho nakonec jen generické akční sci-fi, které sází spíš na kvantitu než na kvalitu. Akce je tu hodně, obvykle ovšem nenabízí víc než průměr a v některých momentech se to tvůrcům evidentně vymklo z rukou (honička ve vrtulnících byla něco skutečně děsivého). Terminátor kope druhou ligu ve všech aspektech a doufá, že vás umlátí odkazy, Arnoldem a množstvím výbuchů, přestřelek a rvaček. A moc mu to nevychází. Výsledkem je víceméně nezajímavé akční sci-fi za sto padesát mega, kde se pořád něco děje, ale vy si nejspíš nebudete úplně jisti, jestli vás to baví. Na Terminátora dost málo, za sebe však říkám, že mě to moc nepřekvapuje. ()
Průšvih. Příběh je úplný guláš, kde bylo zřejmě prioritou nasekat tam co nejvíc odkazů na první dva filmy. Herci totálně bez charismatu, včetně Daenerys. A Arnold byl dobrej jen ve své mladé digitální verzi. Starý Arnold je na odpis a dubléři se museli hodně snažit, aby akční scény se starým Arnoldem nevypadaly trapně (nepovedlo se jim to). Že tím nejlepším na filmu jsou občasné gagy (mugshot s Arnoldem) je smutné. Film ve mně vzbudil touhu pustit si znova první dva Terminátory, což asi neměli tvůrci v úmyslu. ()
He promised, he´ll be bak...now he is back!. O čem je vlastně Genesis? Teda vlastně pardón, to by se americkým vyznavačům protestantismu moc nelíbilo, Genisys. Nedostala se tato série tak trošku do slepé uličky? Slovy Jamese Camerona, duchovního otce série, T-800 má ještě hodně příběhů, které lze vyprávět a tento byste měli vidět. Osobně nevím, co tohoto miliardáře vedlo k vlídným slovům o tomto filmu, či se prostě jen unáhlil. Faktem ale je, že Hollywood našel nový trend v polorestartu, přičemž v podstatě akceptuje jen děj těch nejlepších dílů, v tomto případě prvních dvou. U Mad Maxe se to povedlo, u Jurského světa taktéž...skoro jsme až věřili, že to bude fungovat i u další legendární série. Však k tomu má taky proporce, ať už ty Arnoldovy či ty Emilie Clarke. A bohužel taky toho největšího slizouna, který zde ztvárnil Kylea Reese. Ale co, "pětka" je zkrátka mix a zároveň remix všech starejch dobrejch hlášek, některé kupodivu fungují, některé působí strojeně jako onen přehršel T tisícovek. Scénář se snaží být chytrý, starou terminátoří tkáň a alternativní realitu obsáhleji ospravedlňuje fakty, na které by Kyle Reese a většina humanistů potřebovala "přepínač" a vůbec se snaží být velkým skoro rebootým otvírákem nové trilogie. Zda-li se nejedná o derniéru jedné dlouhotrvající série potvrdí až následující týdny. Žádné neskutečné rekordy typu Jurského světa se však nekonají a Paramount s produkcí se budou muset poklonit Železnému Jimovi. Film by však měl umět stát sám o sobě a nemá v nás vyvolávat strach (nebo možná tužbu) o tom, jestli vůbec vznikne další díl. Na obranu musím říct, že ačkoliv promo kampaň byla naprosto příšerná a vyzradila prakticky všecko, ačkoliv jsem se tomu snažil vyhnout, má tento kousek vlastní ksicht, tempo, přijatelnější cgi než v trailerech a celkově ten příběh jako celek alespoň má nějaký smysl a nejedná se o myšmaš katastrofálních rozměrů. Napopáté se nejedná o kulervoucí dílo, nýbrž vesměs o sterilní avšak alespoň trošku zručné řemeslo, které po všech směrech rozšiřuje terminátoří mytologii. Ortogoxní fanoušky rozlítí, ty benevolentnější potěší, že se Arnold na stará kolena ještě pořád dokáže postavit i mladším a působit při tom cool...70%...[11.7.2015_Kino Šumava_Klatovy] ()
Galerie (314)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (54)
- V traileru byla použita hudba z upoutávky na Úsvit planety opic (2014). Kromě hudby mají filmy společného i Jasona Clarka (John Connor) v jedné z hlavních rolí a část děje odehrávající se v San Franciscu a na mostu Golden Gate. (romajz15)
- Nejdříve měla film produkovat společnost Annapurna. Její ředitelka Megan Ellison však produkci filmu předala společnosti Skydance, kterou vlastní její bratr David Ellison. Důvodem byla skutečnost, že se film nehodil do jejich portfolia, které obvykle tvoří dramatická tvorba pro „náročnější“ diváky, jako například filmy Špinavý trik (2013) a 30 minut po půlnoci (2012). Skydance financoval dvě třetiny rozpočtových nákladů filmu a zbytek uhradila společnost Paramount. (filmsim)
- Uvažovalo se také o obsazení Michaela Biehna a Lindy Hamilton. (ManOfPhoenix)
Reklama