Reklama

Reklama

Lidé vedou odboj proti strojům, které po své vzpouře v devadesátých letech ovládly svět. V čele lidí stojí John Connor, kterému dělá zástupce Kyle Reese. I když lidé dokážou v boji proti strojům zvítězit, John Connor vysílá do minulosti Kylea, aby ochránil Connorovu budoucí matku. Tu má totiž za úkol zabít terminátor, jehož před svou porážkou poslal do minulosti počítačový program Skynet řídící vzbouřené stroje. Je jasné, že pokud se terminátorovi podaří Sáru Connorovou zabít, lidé nikdy nemohou nad stroji zvítězit. John Connor posílá Kylea strojem času do roku 1984. Po svém příletu do tohoto roku je však Kyle ihned napaden terminátorem, který už tady na něj čeká. Z nerovného boje je Kyle zachráněn samotnou Sárou a jejím terminátorem Dědou (Arnold Schwarzenegger), který ji hlídá a před útoky vzbouřených robotů – terminátorů – ochraňuje. Vzápětí se musí Sára s Kylem rozhodnout, do kterého roku se znovu přesunout, aby mohli zabránit samotné aktivaci Skynetu a jeho následnému ovládnutí světa. Ještě větším překvapením pro Kylea je setkání s Johnem Connorem v roce 2017, kam se za pomoci stroje času on a Sára nakonec teleportovali. John se zprvu tváří jako spojenec, brzy se však ukáže, že ve skutečnosti už je ovládán Skynetem, který ho kdesi v budoucnosti změnil na terminátora a poslal ho zabránit svému zničení, které Kyle a Sára zamýšlejí. Kyle se také od Johna nakonec dozví, že je jeho otcem. Naštěstí se Johnova lest brzy i díky Dědovi prozradí. Kyle se Sárou teď vědí, že John ve skutečnosti pracuje pro Skynet, a to dokonce tak, že zajišťuje řádnou aktivaci Skynetu a jeho převzetí moci již předtím, než se program skutečně spustí. Kyle se Sárou a Dědou se den před spuštěním dostanou do centrály Skynetu a zde se pokusí celý systém zlikvidovat výbuchem. Skynet se jim v tom však snaží zabránit, a tak se všichni tři musejí utkat v boji s Johnem – terminátorem... (TV Prima)

(více)

Videa (18)

Trailer 2

Recenze (1 536)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Hra s "terminátořím" fikčním světem, jeho zachováváním, přepisováním i rozšiřováním, mi poprvé od druhého dílu přišla fakt zábavná a inspirativní - a daří se to zejména díky pomocníkovi T-800, který jediný o nic definitivního neusiluje, nijak se nemění a je stejný sympaťák jako ve dvojce, čímž vytváří v celém tom narativním bláznění stabilní bod. Film, v jehož uspořádání by narace, syžetová struktura i významový řád tak moc ustupovaly blbnutí se světem a variacemi očekávaných vzorců jeho fungování, jsem neviděl snad od 2012. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Scenář psal určitě Jára Cimrman podle vzoru jedné ze svých divadelních her. Takže je jasné, že jsi můj syn, ale vlastně bys mohl být i můj otec, případně bratr a když časový paradox dá, tak i otec a syn zároveň, spolu s mojí matkou, která je vlastně mojí dcerou. Ale dobrý. Časové paradoxy tady byly vždy, co je sci-fi žánr sci-fi žánrem. Jenom jsem si ale uvědomil, že terminátor v dnešní kinematografii již nemá místo. To, co působilo v době uvedení prvních dvou Terminátorů od Camerona revolučně, novátorsky a okouzlovalo metamorfózami T-1000 modelu užaslé diváky, protože digitální kejkle byly na počátku věku, dneska již – v době přeplněné a přeplácané digitálním zvěrstvem – nikoho neohromí a mimo to již nemá co nabídnout. A když jádro příběhu, ony mnou již zmíněné časové paradoxy, podáte tak kostrbatě jako Alan Taylor, pak je tu problém. O to víc, že ten film nemá ani jedinou (!) pamětihodnou akční scénu, kterou si budete pamatovat ještě za několik let. Na rozdíl třeba od Terminátora 2, který je naopak učebnicí akčního žánru. A Arnold? Vzhledem k ději tu nemá zásadní místo, jeho přítomnost je tu spíš ikonická, stačí, že se objeví a nahodí pár hlášek a fandové jsou spokojeni. Ale je fajn a nutno říct, že jediným (překvapivě) světlým bodem celého filmu. Pokud by měl terminátor stárnout, tak určitě tím způsobem, jakým zde Arnold předvedl. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

S pátým Téčkem se nijak zvlášť nesrali. Prostě vzali jedničku, přidali trochu dvojky, sympatického herce Majkla Bína nahradili nesympatickým nehercem, jehož přítomnost ve velkofilmech si lze vykládat pouze tak, že to patrně musí být vynikající prostitut, no a jedinou dokonalou Sáru Konorovou v podobě testosteronové mužatky Lindona Hemiltna vystřídala nějaká vylesbená Barbína jen proto, že z ní pár nezletilým leštilům zacukalo v šulíncích při Hře o trůny. Té sice asi nemuseli před každou klapkou přeholovat záda, nicméně jako drsná a bezskrupulózní bojovnice proti Skájnetu působila zhruba stejně, jako by do role Ramba nacpali Denyho DeVita. Celé to pak popatlali časovými skoky a paradoxy, z nichž by si i Ajnštain rozpačitě začal cucat palec a Oidipus by se upřemýšlel xmrti, kterého že z těch příbuzných to vlastně nakonec ošukal, hodili do mixéru a vzniklou směs zapekli v troubě s nekvalitními čínskými polymery. Vznikl tak neinventivní a neefektní prefabrikát, sloužící výhradně jako Árnýho předražené píárko. V tomto ohledu je však naprosto vynikající! I jako stárnoucí, atrofovaný křáp s roboartritidou je Árny fantastický, s věčným přízvukem rakouského GESTAPA pálí jednu hlášku za druhou a na všechny strany rozdává jakoby záměrně přehrávané, kožené úsměvy, které však všichni dobře známe i z rolí, kdy nepřehrával a snažil se ze své obličejové obrny vydolovat charakterní maximum. A to prostě musí každému fanouškovi způsobit akutní záchvat nostalgie a přinutit jej dotlačit tuto jinak nezáživnou patlanici alespoň do slabšího průměru. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Ten film se nedá milovat, ale je pro mě těžké ho nenávidět. Prvních cca 20 minut skvělých, správně špinavých a atmosférou blížících se prvním dvěma majstrštykům Jamese Camerona. Pak to začne drhnout. Film přehodí vyhybku z osmdesátkové akčňárny na moderní blockbuster "o mladých pro mladé" a nebýt slušné scény ve špitále, jeden by skoro zapomněl, na jakou sérii se dívá. Upřímně, nebavilo mě to. Noví představitelé kultovních postav špatní (Kde jsou ty časy, kdy podobné role hráli ve tvářích ošlehaní herci a ne modelové spodního prádla?), hudba nevýrazná, akce v nejlepším případě průměrná. Jenže Arnold. Ano, už i u něj to není úplně ono. Ale je to srdcař a je to znát z každé scény, kde se objeví. Kvůli němu ten film zkrátka nemůžu úplně zazdít. Svého času se mi moc nelíbilo Salvation díky neuvěřitelným dírám ve scénáři. Tentokrát jde vše do kopru díky mizerné atmosféře a hercům. Možná příště? Váhám, hodně váhám. Nevím, jestli chci, aby "se vrátil". Už to asi stačilo. 50% ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Terminujte tuhle značku! Už dlouho mi nebylo z filmu tak fyzicky špatně. Ne že by šlo o průser úplně očividný, ale hardcore fanoušek prvních dvou Teminátorů prostě musí chápat tuhle slátaninu jako flusanec tekutým dusíkem do ksichtu. Ano, je to drahé, je to barevné, akční a má to solidní triky. A variuje to ikonické scény z přechozích dílů. Ale výsledkem je totálně nesmyslná a přeplácaná hovadina, bez stylu, bez atmosféry, bez timingu jednotlivých scén, bez zajímavé akce, bez charismatu herců a bez jakékoliv snahy udržet příběh logicky pohromadě. Ani ty hlášky a fórky nefungují, ach ou. Těžký trapas a kvůli navázání na T1 a T2 i zneuctění legendární ságy. Ostuda... a Cameron by se měl stydět, že ji ještě marketingově podporuje. Nechci další díly. ()

Galerie (314)

Zajímavosti (53)

  • Společně s prvním filmem se jedná o jediné dva filmy v terminátorském vesmíru, kde cestují časem obyčejní lidé. Ve všech ostatních filmech to byly buďto jenom Terminátoři (zabijáci či přeprogramovaní ochránci) nebo lidé s kybernetickými implantáty viz Grace Harper z filmu Terminátor: Temný osud (2019). (Jan.Kanak)
  • V traileru byla použita hudba z upoutávky na Úsvit planety opic (2014), kromě hudby mají filmy společného i Jasona Clarka v jedné z hlavních rolí a část děje odehrávající se v San Franciscu a na mostu Golden Gate Bridge. (romajz15)
  • V scéne so zatknutím je možné vidieť výšku T-800 – 6.6 ft, čo je približne 196 cm. Arnoldova súčasná výška sa však odhaduje iba v rozpätí 179 – 183 cm. (ywo666)

Reklama

Reklama