Režie:
Juan Diego SolanasKamera:
Pierre GillHudba:
Benoît CharestHrají:
Jim Sturgess, Kirsten Dunst, Timothy Spall, Blu Mankuma, James Kidnie, Vlasta Vrana, Kate Trotter, Elliott Larson, Janine Theriault, Paul Ahmarani (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Adam je obyčejný kluk žijící v neobyčejné realitě. Vede skromný život a stále myslí na dívku, kterou kdysi potkal. Eva však pochází ze zcela jiného světa, ze světa naruby, který je přímo nad tím Adamovým, ale mimo jeho dosah. Jednoho dne zahlédne Adam dospělou Evu v televizi a už ho nic nezastaví, aby ji získal zpět. Zákon ani věda! (oficiální text distributora)
(více)Videa (19)
Recenze (759)
Dva světy, spojeny jako siamská dvojčata. Přesto je nemožné, aby cokoli z jednoho světa mohlo žít ve světě druhém. Až do okamžiku, kdy potká Adam Evu. Velmi přeslazená romantická zápletka byla nakonec celkem příjemným doplňkem v jinak nelogickém filmu (pohádce?) o tom, jak láska překoná všechny nástrahy a fígle. Mám rád Kirsten Dunst, takže jsem byl velmi zvědavý, jak se ukáže. Bohužel tento snímek není příliš o hereckých výkonech, ale o vizuální stránce a trikových scénách. Myslím, že tohle téma bylo vcelku nadějné a zajímavé, ale jeho potenciál nebyl plně využit. Slabší průměr a nenáročná kulisa pro chvíle, kdy se chcete k někomu tulit. 55% ()
Když si vymyslíte vlastní, fyzikálně nesmyslný svět, můžete z toho vykřesat slušné množství vizuálně působivých záběrů. Ale když do něj nezasadíte příběh, který by stálo za to vyprávět, byla vaše práce přece jen marná. Výsledek je přinejlepším průměrný a dolů s hodnocením jdu kvůli tomu, že film nedodržuje ani fyzikální zákony, které si sám vymyslel. ()
Mnoho sci-fi stojí na fikčním světě, na jeho konstruování, zákonitostech, pravidlech. Jak píše J*A*S*M, v Paralelních světech je těch nelogičností příliš mnoho na to, aby se člověk mohl v klidu soustředit na příběh (který je k tomu silně konvenční). Spíše přemýšlí nad tím, jestli to či ono dává alespoň trochu smysl. A ono spíše nedává. K tomu všemu je často ztížena divákova prostorová orientace ve smyslu "má teď postava padat nebo naopak?", tzn. akceptování pravidel daného světa (horního/dolního). Hlavní záporácká korporace mi přišla podivně pasivní (postavy jsou zatčeny, ale za malou chvíli se znovu setkají). Divím se, že se takovému polotovaru, který nedává moc smysl, Kirsten Dunst a Jim Sturgess vůbec upsali. ()
Poznáte ten pocit, keď si nejaký film ak napriek menším výhradám užívate a potom príde záver, ktorý váš divácky zázitok schladí? Záverečná 15 minútovka Upside Down je svojou neuveriteľnou skratkovitosťou a povrchnosťou exemplárnym príkladom toho, ako neuzatvárať príbeh s tak silným námetom a mnohými potenciálne zaujímavými vedľajšími líniami. Vzhľadom na to, že do tej doby ide o veľmi príjemnú rozprávku s fantastickým vizuálom to jemne mrzí. 70% ()
Fyzika a zemská príťažlivosť mi tu často vŕtala hlavou viac ako love story na pozadí zvláštnych paralelných svetov. Myšlienka iste zaujímavá a možno tvorcovia skutočne verili, že sú súčasťou niečoho veľkého a že vytvárajú niečo prelomové a pokoria i napr. Matrix. Mňa to však nejako nebralo. Chvíľu trvá kým, človek na takéto svety pristane a vlastne celý čas som mal taký pocit, že filmu niečo chýba, alebo skôr že si ukrojil príliš veľké sústo. Film na chvíľu oživil iba T. Spall. Na jedno pozretie fajn, ale nedokázal ma vtiahnuť do deja natoľko, aby som si ho lepšie užil. 60%. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (9)
- Milostná scéna, ve které jsou oba hlavní představitelé zavěšeni ve vzduchu, se točila den po narozeninách představitele hlavní role Adama Jima Sturgesse. Sturgess uvedl, že měl v době natáčení této scény kocovinu, a to ještě ve vzduchu rotoval. Označil tento natáčecí den jako nepříliš dobrý, ocenil však Kirsten Dunst, která byla podle jeho slov úžasná. (.baris.)
- Natáčanie filmu začalo v Montreale v roku 2010. Tvorcovia mali v pláne natáčať vo Francúzsku, lenže výška daní rýchlo zmenila ich rozhodnutie. (Greenpeacak)
- Scéna, kde sa Adam (Jim Sturgess) prvýkrát prevráti hore nohami, bola natočená v miestnosti zavesenej na obrovskom kolese. Miestnosť sama o sebe, a všetko v nej, sa pomaly otočilo o 360 stupňov. Kamera sa pohybovala spolu s miestnosťou, čo zabezpečilo výsledný efekt otočenia naruby. (misterz)
Reklama