poster

Dívka, která si hrála s ohněm

  • Švédsko

    Flickan som lekte med elden

  • Dánsko

    Pigen der legede med ilden

  • Německo

    Verdammnis

  • Německo

    Stieg Larsson: Verdammnis

  • Slovensko

    Dievča, ktoré sa hralo s ohňom

  • Velká Británie

    The Girl Who Played with Fire

Mysteriózní / Thriller / Krimi / Drama

Švédsko / Dánsko / Německo, 2009, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    Z vraždy novináře pracujícího na článku o obchodu z bílým masem je podezřelou Lisbeth, která se vydává po stopách sadistických prasat a násilníků vyřídit si účty z minulostí.…. Volné pokračování může neznalého předchozího filmu lehce zaskočit. Ať už náznaky minulosti, ale hlavně zpracováním. Tento film působí obyčejně, televizně a největším zklamáním je příběh. Pomalé tempo zbytečně natahuje stopáž a dělá tak z filmu prachobyčejnou tuctovou kriminálku. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(16.1.2010)

  • Dudek
    odpad!

    Nudný a dokonale neinvenční thriller. Duo Alfredson Frykberg naprosto rutinně osekalo předlohu a bez větších zásahů tohoto okleštěnce převedlo do filmové podoby. Vzhledem k faktu, jak komerčně silný materiál se jim dostal pod ruky je jejich znuděný přístup řekněme až šokující. Místo aby si užívali svou chvilku slávy, zahazují možná poslední možnost ke kariérnímu stoupaní. Většinu stopáže zabírají konverzační scény sloužící k seznámení diváka s potřebnými fakty. Snad jen u jedné jediné autoři pracují i s flashbacky, ostatní jsou soustředěné kolem dvojice posluchač-vypravěč a jedinou dynamiku tak poskytuje buď chůze (případně vložka s květinou), nebo urputné soustředění poslouchajícího (v lepším případě skok pro zbraň). To co v předloze díky absenci vizuální složky funguje velmi dobře, v adaptaci až bije do očí. Film Dívka, která si hrála s ohněm je kniha zbavená většiny svých silných stránek, která v některých momentech připomíná karikaturu sebe samé.(14.3.2011)

  • lamps
    ***

    Nemá cenu únavně filozofovat o tom, jak moc dvojka zaostává za vynikající jedničkou, protože se to dá krásně vystihnout jediným slovem- výrazně. Mrazivá švédská kulisa, napětí mezi postavami, chytrý scénář, mohutně gradovaná zápletka a vůbec všechno, co Oplevův snímek tak zdobilo a dělalo ho jedinečným, je tady jen tak okrajově nakousnuto a nějak záhadně narušeno americkým efektem schovaným za některými zvraty a dialogy. A jestli jsem si u prvního dílu přál, aby trval ještě o nějakou tu minutku déle, zde bylo až příliš hluchých míst, skrze které jsem se do finále často spíše prozíval. Pozitiva v podobě hereckých výkonů Nyqvista a Rapace samozřejmě přetrvávají, ale změna režiséra tentokráte ničemu moc neprospěla. 60%(31.10.2013)

  • boshke
    ****

    Těžké, přetěžké převést tak tlustou bichli s tak komplikovaným dějem na filmové plátno. U jedničky se to povedlo, u dvojky si jsem jist, že kdybych nepřečetl knihu pouhých pár dní před filmem, tak by se mi všechny obličeje a všechna ta švédská jména slévala dohromady a v ději bych se moc neorientoval... Za velmi rozumné považuji vynechání Karibiku, který mi v knížce samotné připadal pouze jako nástroj k natažení knížky až na 600 stran. Trochu mne zklamal Blonďatý obr, na nějž jsem se těšil; já si ho představoval jako Rainiera Wolfcastla ze Simpsnů a tento herec mé představě příliš neodpovídal... Divák vůbec nevidí do hlav postav, nechápe jejich pohnutky ani myšlenkové pochody. Bez předchozího přečtení knihy je děj jednoduše neobsáhnutelný. Trapný konec á la špatný americký film zde nevyzněl až tak zle jako v knize... Bez knihy by to bylo níž, takto zůstanu na 70%(21.8.2011)

  • Chrustyn
    ***

    Po výborném prvním dílu, který byl standardní thrillerovou detektivkou o pátraní po tajemné vraždě je druhý díl i přes kratší stopáž výrazně pomalejší a po všech stránkách slabší. Stále se jedná o slušný film, který dokáže zaujmout ale celkově mi přišel dost roztěkaný a možná až zbytečně překombinovaný.(28.2.2011)

  • - Jméno V. Kulla na dvěřích bytu Salanderové (Noomi Rapace) je odkazem na dům Villa Villekulla ze švédského filmu Pippi dlouhá punčocha (1969). (žvanimírek)

  • - V knize, která je předlohou filmu, se vyskytuje jedna skutečná postava, a to Paolo Roberto, ve Švédsku známý bývalý profesionální boxer. Přestože nebylo nezbytně nutné, aby boxera hrál skutečný Paolo Roberto, s účastí na natáčení ochotně souhlasil. Byla to jeho již čtvrtá filmová role. (lehkoživka)

  • - Blomkvist (Michael Nyqvist) jezdí v autě Toyota Prius. Když startuje auto, je slyšet obvyklý hlasitý zvuk motoru, ve skutečnosti však Toyota Prius startuje potichu. (Cheeker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace