Reklama

Reklama

Emily (Rooney Mara) a Martin Taylorovi (Channing Tatum) jsou dokonalý a úspěšný mladý pár, který má vše, nač si vzpomene. Pak si však jde Martin sednout na čtyři roky do basy za zneužívání informací v obchodním styku a jeho život se promění v peklo. Stejně je na tom i Emily, která zůstává v relativním přepychu jejich manhattanského bytu, ale celou tu dobu se utápí v příšerných depresích. Když se nakonec pokusí o sebevraždu, nastupuje na scénu psychiatr Jonathan Banks (Jude Law). Protože se Emily zuby nehty brání zvažované hospitalizaci, dohodnou se na sérii terapeutických setkání a na užívání antidepresiv. Aniž to tuší, právě tohle rozhodnutí oběma zásadně změní život. Emilina léčba totiž nepokračuje, jak by podle lékařových plánů měla, a tak jí předepíše nové léky, jež by měly její psychické potíže minimalizovat. Tyhle pilulky však mají děsivé vedlejší účinky – mají moc zničit manželství, pověst do té doby respektovaného lékaře, mohou dokonce zabíjet – ale kdo za to bude zodpovědný? Zničený Banks, jehož kariéra se ocitla v troskách, se rozhodne najít odpověď na tuhle otázku za každou cenu. I když riskuje, že přijde i o to málo, co mu ještě v životě zbývá. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (13)

Trailer

Recenze (820)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokud jste viděli další americký film Zmizení, tak si můžete gratulovat. Viděli jste dost možná ty nejlepší hollywoodské thrillery roku 2013. Jak se Vedlejší účinky jeví ze začátku dost přirozeně, tak se postupně zvrhnou v absolutní spisovatelský blázinec, který dostane ze hry snad už jenom závěr. Všechno se ale naštěstí povede. Nejsmutněji mi ale bylo u Rooney Mara. Nejdřív jsem ji totiž vnímal jako vydeptanou holku a říkal si, že je fajn, že se konečně někdo má podobně jako tenhle národ...no a pak se to celé zvrhne tak, že by to ani tenhle národ nerozdejchal. ale víte co? Když zaspoileruju, tak si myslím, že to všecko, co řeší Rooney Mara v tomto filmu a my jakožto národ v té naší malé zemičce, je pořád jenom ta nenápadná kurka od chleba, kterou stejně sníme a život půjde dál. No však uvidíte. Vedlejší účinky jsou skvělej film, je dobrý nad ním popřemýšlet. Uvidíte, že toho nakonec moc nevymyslíte, ale budete o stupeň spokojenější. Především proto, že jste konečně viděli poctivý americký thriller. Pozor na něj, poslední dobou jich moc není! ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ta Rumová Můra je snad to nejhnusnější, co kdy brázdilo mou velkoplošnou Sonku! Blil jsem z ní, už když byla Nenáviděna muži a tohle jsem málem kvůli té její krysí držce a užvaněnému startu po dvaceti minutách vypnul. Málokdy se mi stává, že bych měl z nějaké kikiny tak hnusně svědivou vyrážku. Je vážně iritující a prdel Ernesta Borgnina je proti ní rajský květ. Ale k věci. Jak jsem již velkohubě zdůraznil, prvních dvacet minut se táhne jako čerstvě vychrchlaný průduškový hlen a pokud je přežijete, aniž byste vztekle zmáčkli bílý čtvereček na ovladači a pustili si raději plyn, dostanete o něco svižnější, avšak klišovitou kriminálku se stokrát omletým výmrdem. Pardon, chtěl jsem říct zvratkem. Tak ne, mělo tam být zvratem. Nicméně je to kulantně zahrané, Štefan se snažil i celkem režírovat a když odvrátíte zrak pokaždé, když se v záběru objeví ten poštěvák Heleny Růžičkové, dají se tomu ty tři s docela klidným svědomím narvat. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

No, nebejt toho závěru, tak sem mydlím pět hvězd bez mrknutí oka, protože je to chytrý, výtečně zahraný, napínavý, i emoce se dostavili na rande, uprostřed bijáčku sem trošku popřemýšlel nad farmaceutickým byznysem, řemeslně natočený na výbornou, ale ten závěr pajdá jak Geoffrey Rush v Pirátech z Karibiku. . ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $32,172,757Tržby Celosvetovo $63,372,757Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,760,176 //počet predaných kusov ?Tržby za predaj DVD v USA $2,538,343 //počet predaných kusov ?║ príbehovo nápadité podfarbenie detektívneho thrilleru, herecky pútavé predstavenie /75%/ ()

Matty 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Úvodním Psycho záběrem Soderbergh zdraví Hitchcocka, otce dospělých thrillerů, pro kterého byla hra s divákem rovněž důležitější než přesvědčivost her, které mezi sebou postavy hrají. Úhly kamery jsou nepravděpodobné, ale efektní a významově nosné. Upozorňují na vychýlenou povahu reality, jak ji vnímá Emily (resp. jak si máme myslet, že ji vnímá), situovaná často mimo střed záběru (pokud ovšem mluví sama za sebe, tj. ne ve své roli, střed patří jí). Nevybalancované záběrové kompozice vzbuzují znepokojující tušení, že něco chybí, že stejně jako Jon nevíme všechno. Kdykoli je použit detail, má to své „vyšší“ opodstatnění, které je odhaleno ve druhé polovině filmu. Detailní záběry, některé dialogy i hudba nás navíc navádějí nesprávným směrem, vyvolávají klamné zdání, že půjde o farmaceutický thriller s nebezpečnými léky coby hlavním viníkem (Ablixa je nakonec pouhým MacGuffinem), případně o mysteriózní film-noir (Haiťan, který viděl ducha, přízračný „zvonivý“ hudební motiv, připomínající rolničky z Krásky dne). Jenomže pak přichází první zvrat, mění se vypravěčská perspektiva i dosavadní rozdělení rolí. Teprve druhé zhlédnutí umožňuje ocenit nenucenost, s jakou jsme upozorňováni na to, že Emily svou duševní nepohodu hraje. Hned první její scéna začíná detailem rtů, které si líčí před svým hereckým výstupem. Zrcadla ji následně obklopují během celé první poloviny filmu. Pochyby o tom, kdo je vlastně viníkem a kdo obětí, pochyby, na nichž je založena podstatná část dramatického napětí filmu, přetrvávají ještě po posledním záběru, který funguje jako symbolické uzavření kruhu. Namísto lineárně vystavěného thrilleru s jednoznačně rozškatulkovanými charaktery sledujeme znepokojivě zacyklenou detektivku (k Martinovi se jako bumerang vrací zločin, který sám spáchal) s proměnlivým pachatelem. Vedlejší účinky k bezchybně odvedenému řemeslu přidávají varování před zneužitím lékařských pravomocí (a důvěrných informací obecně) i narážky na finanční krizi. K době svého vzniku film ale především odkazuje skrze zcyničtělou společnost, ve které mají peníze a renomé větší hodnotu než lidský život. Obchodním pojetím mezilidských vztahů se Soderbergh zaobíral již dříve. Zde jej díky žánru dovolujícímu důslednější (bezohlednější, chcete-li) manipulaci s postavami dokázal vytěžit až na dřeň. 90% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton ()

Galerie (84)

Zajímavosti (12)

  • Původní nápad na film se zrodil v hlavě Dr. Bardeye, který více než 20 let pracuje s psychicky nemocnými pacienty. Se scenáristou Burnsem se seznámil při práci na TV seriálu Wonderland (od r. 2000), když ho Burns navštívil na klinice. [Zdroj: Svět Filmu] (Beer Ceps)
  • Dr. Bardey tvrdí, že antidepresiva dnes berou lidé, kteří by ještě před 10 lety zdaleka nebyli shledáni nemocnými. U mnoha pacientů sám pozoroval nežádoucí vedlejší účinky. V době uvedení filmu se v USA vyvíjelo 187 nových preparátů a u 60 miliónů lidí (z 300 miliónové populace) byla diagnostikována nějaká psychická porucha. [Zdroj: Svět Filmu] (Beer Ceps)

Související novinky

Tatum rodičem na plný úvazek

Tatum rodičem na plný úvazek

01.06.2015

Channing Tatum se hodně drží akčních filmů a komedií, ve Vedlejších účincích nebo Honu na lišku ale předvedl, že zvládne i dramatickou roli. Kde se bude o oscarovou nominaci rvát příště? Jeho zájem…

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými…

Reklama

Reklama