poster

Vedlejší účinky

  • USA

    Side Effects

  • slovenský

    Vedľajšie účinky

Psychologický / Krimi / Drama / Thriller

USA, 2013, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • emma53
    ****

    Side Effects bude určitě patřit mezi ty filmy, na které se s chutí znovu podívám. Ne snad proto, abych se utvrdila v tom, co je všeobecně známé o lékařích a zástupcích farmaceutických firem spolupracujících na podpoře svých nejnovějších produktů a co se prolínalo jak nitka celým snímkem, ale kvůli tomu, že to bylo senzační puzzle, ve kterém nebylo nic takové jak se zdálo a mě to bavilo až do konce. Jude Law byl opět excelentní (naposledy jsem ho viděla ve skvělé roli v Anně Karenině) a Roonea Mara o které toho zatím vím velmi málo, mě svou rolí Emily ve své jedovaté mlze úplně dostala, byla prostě úžasná a její výběr byl trefou do černého. Když přimhouřím jedno oko nad příliš překombinovém a trochu nereálném finálním konci, který možná až moc tlačil na efekt (ale asi to bylo přesně to, co mě drželo přilepenou na židli), tak to byl stejně nadprůměrný zážitek a možná to ještě časem zvednu nahoru.(10.5.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Okolnosti a biologie. My všichni jsme jejich obětí… Kapitán Soderbergh zaslouží pochvalu, jak zaoceánský parník s obžalobou farmaceutických praktik umně stočil do proudu krimi-thrilleru takřka Hitchcockových rozměrů, aniž by si na palubě někdo zlomil pádem nohu, či začal zvracet. Asi to bylo tím, že se pořád plulo v nekonečném moři peněz.. Když jsme u toho Hitche, dvě věci by určitě udělal jinak. Jednak by se závěr nesnažil koncipovat jako stavbu věže vršením kostek až za hranici stability pointy a film by nesl jméno „Muž, který sebou nechtěl nechat vyjebat“.. Jak tak koukám na komentář verbala, u něj jako vedlejší účinek Vedlejších účinků hrozí sexuální dysfunkce vyvolaná vhledem Rooney Mara. Neviděl bych to tak černě. Stačí si představit, že do ložnice místo ní přijde v saténovém negližé Rooney Wayne a hned se některé věci nezdají zas až tak hrozné..(6.8.2013)

  • lamps
    ****

    Soderbergh, Newman, Law, Zeta-Jones, Tatum... To jsou jména, která dohromady na jednom plakátě působí pro filmového fanouška stejně přitažlivě jako pošťák pro hlídacího psa. A ačkoli to zdaleka nebývá pravidlem, tak tentokráte je potřeba uznat, že hvězdičky věděly dobře kde zasvítit. Mistrně natočený, s přehledem zahraný a výtečně napsaný příběh, který možná připomíná zlatou éru 90. let, ale díky pečlivé a kreativní režii dokáže být za každých okolností originální a zajímavý. Herecky vynikají Mara a Law, jejichž postavy mají jasně největší psychologický rozměr, ale také je příjemné vidět, že Catherine to má pořád v sobě a přes pokročilý věk vypadá fantasticky. Poctivě odvedené řemeslo, kterým se Soderbergh vrací do první režisérské ligy. 80%(25.7.2013)

  • castor
    ****

    Steven Soderbergh to pere zase jiným směrem. A znovu prakticky suverénním způsobem. Jeden z nejlepších amerických režisérů současnosti do své filmografie prakticky každý rok přidává další žánrově a tematicky zajímavý titul, který ví, jak překvapit. Tentokrát novým antidepresivem, které má stát za chybným postupem sebevědomého psychiatra. Depresivní a navenek křehká pacientka totiž pošle na onen svět svého nedávno z vězení propuštěného manžela. Jak je ale zřejmé, všechno bude ve výsledku kapku jinak, což značí i fakt, že se tu několikrát podaří změnit hlavního hrdinu a vlastně i samotný žánr. Vše podporuje jistý a odtažitý Soderbergh, který je vždy kousek před divákem, minimalistická hudba a hlavně herci. Ne všechno mi ale dokonale sedlo, takže si dám možná velmi brzy druhé kolečko!! Ale i napoprvé dobré!!(14.8.2013)

  • flanker.27
    ****

    No, šovinistická část mé osobnosti by si měla v tom konci přímo lebedit. Na druhou stranu mužská logická část mé osobnosti tam přece jen vidí jisté nedostatky, např. přílišnou překombinovanost záměru, který byl závislý na tolika proměnných, že by nejspíš skončil už v samém zárodku. Ale budiž, takové věci jsou vlastní většině filmů podobného druhu, pokud to není vyloženě protismyslné, dá se to ignorovat. Spíš mi vadilo, že hlavní hrdina se velmi dlouho propadá do srabu a pak celý případ vyřeší skoro levou zadní během několika málo scén. To nepůsobilo úplně vyváženě co se týče napětí, které by takový thriller měl vzbuzovat. Stejně tak že se mu vrátí manželka, nevím, jestli bych na jeho místě po takový scéně co mu předvedla a nedůvěře z její strany měl vůbec zájem. Rozhodně však šlo u všech hlavních postav o prvotřídně zahraný film, což mě od takové CZ-J celkem překvapuje. Jude Law byl celkem sympaťák, i když část filmu působí trochu ňoumovsky. Shrnul bych to tak, že jsem radši, že šlo o vlastně standardní krimithriller a vzdor prvotnímu dojmu se o psychofarmaka vlastně jen lehce otře. Ohodnotil bych tak na 75 %.(20.4.2013)

  • - Do role Channinga Tatuma byl zvažován Justin Timberlake. (Kritiq)

  • - Jde už o druhý film režiséra Soderbergha, v němž použil jako příjmení hlavní postavy jméno Bank(s). Ve filmu Dannyho parťáci (2001) se Al Pacino jmenoval Willy Bank, v tomto filmu hraje Jude Law doktora Jonathana Bankse. (zbyshek)

  • - Původně měla být hlavní ženskou představitelkou Blake Lively, produkční společnost však do filmu s touto herečkou nechtěla investovat. Nahradila ji tak na Oscara nominovaná Rooney Mara. (Pria)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace