Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    *****

    SPOILERY Úvodním Psycho záběrem Soderbergh zdraví Hitchcocka, otce dospělých thrillerů, pro kterého byla hra s divákem rovněž důležitější než přesvědčivost her, které mezi sebou postavy hrají. Úhly kamery jsou nepravděpodobné, ale efektní a významově nosné. Upozorňují na vychýlenou povahu reality, jak ji vnímá Emily (resp. jak si máme myslet, že ji vnímá), situovaná často mimo střed záběru (pokud ovšem mluví sama za sebe, tj. ne ve své roli, střed patří jí). Nevybalancované záběrové kompozice vzbuzují znepokojující tušení, že něco chybí, že stejně jako Jon nevíme všechno. Kdykoli je použit detail, má to své „vyšší“ opodstatnění, které je odhaleno ve druhé polovině filmu. Detailní záběry, některé dialogy i hudba nás navíc navádějí nesprávným směrem, vyvolávají klamné zdání, že půjde o farmaceutický thriller s nebezpečnými léky coby hlavním viníkem (Ablixa je nakonec pouhým MacGuffinem), případně o mysteriózní film-noir (Haiťan, který viděl ducha, přízračný „zvonivý“ hudební motiv, připomínající rolničky z Krásky dne). Jenomže pak přichází první zvrat, mění se vypravěčská perspektiva i dosavadní rozdělení rolí. Teprve druhé zhlédnutí umožňuje ocenit nenucenost, s jakou jsme upozorňováni na to, že Emily svou duševní nepohodu hraje. Hned první její scéna začíná detailem rtů, které si líčí před svým hereckým výstupem. Zrcadla ji následně obklopují během celé první poloviny filmu. Pochyby o tom, kdo je vlastně viníkem a kdo obětí, pochyby, na nichž je založena podstatná část dramatického napětí filmu, přetrvávají ještě po posledním záběru, který funguje jako symbolické uzavření kruhu. Namísto lineárně vystavěného thrilleru s jednoznačně rozškatulkovanými charaktery sledujeme znepokojivě zacyklenou detektivku (k Martinovi se jako bumerang vrací zločin, který sám spáchal) s proměnlivým pachatelem. Vedlejší účinky k bezchybně odvedenému řemeslu přidávají varování před zneužitím lékařských pravomocí (a důvěrných informací obecně) i narážky na finanční krizi. K době svého vzniku film ale především odkazuje skrze zcyničtělou společnost, ve které mají peníze a renomé větší hodnotu než lidský život. Obchodním pojetím mezilidských vztahů se Soderbergh zaobíral již dříve. Zde jej díky žánru dovolujícímu důslednější (bezohlednější, chcete-li) manipulaci s postavami dokázal vytěžit až na dřeň. 90% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton(20.12.2013)

  • H34D
    *****

    Brilantně napsaný (psycho)thriller, originální zápletka, chytrý plán, film je vždy krok před divákem, ale přesto nepůsobí ani trochu překombinovaně a věrohodně zachovává chování a motivace postav. Něco tak chytře napsaného a ladně zrežírovaného jsem už dlouho neviděl. Soderbergh dokáže podrobit svůj film vývinu, změně perspektivy, tempa a dokáže se i odchýlit od původně nastoleného žánru s plynulostí a elegancní hodnou mistra. Vizuální stránka, ač na první pohled ničím výjimečná, se taktéž dostane pod kůži svými pohlednými záběry a příjemným pohybem kamery. Je úžasné, jak snímek kombinuje pohled z širší perspektivy na společnost (vedlejší účinky hromadně užívaného léku) s osudy jednotlivců. Tomu kraluje zejména závěr jako demonstrace lidskosti v ne zcela pozitivním duchu... Chybí mi cca 3-4 minutky navíc věnované vykreslení charakteru Dr. Siebertové (Catherine Zeta-Jones). 9/10(6.6.2013)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Tenhle film měl obrovský potenciál, bohužél, aspoň pro mne bylo extrémně složité chápat, co vlastně sleduji.Musíte znát konec, aby ste pochopili začátek. Byl jsem opravdu zmaten po celou stopáž a musel jsem si něco málo o filmu po skončení přečíst, abych věděl, co jsem vlastně zhlédl. Herci odvedli špičkovou práci, zejména Jude Law si mě získal,ale tá odborná sofistikovanost zhlediska medicíny doprovázená po celý film mě málem utrápila k smrti. 65%(10.5.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Okolnosti a biologie. My všichni jsme jejich obětí… Kapitán Soderbergh zaslouží pochvalu, jak zaoceánský parník s obžalobou farmaceutických praktik umně stočil do proudu krimi-thrilleru takřka Hitchcockových rozměrů, aniž by si na palubě někdo zlomil pádem nohu, či začal zvracet. Asi to bylo tím, že se pořád plulo v nekonečném moři peněz.. Když jsme u toho Hitche, dvě věci by určitě udělal jinak. Jednak by se závěr nesnažil koncipovat jako stavbu věže vršením kostek až za hranici stability pointy a film by nesl jméno „Muž, který sebou nechtěl nechat vyjebat“.. Jak tak koukám na komentář verbala, u něj jako vedlejší účinek Vedlejších účinků hrozí sexuální dysfunkce vyvolaná vhledem Rooney Mara. Neviděl bych to tak černě. Stačí si představit, že do ložnice místo ní přijde v saténovém negližé Rooney Wayne a hned se některé věci nezdají zas až tak hrozné..(6.8.2013)

  • T2
    ****

    Rozpočet $30miliónovTržby USA $32,172,757Tržby Celosvetovo $63,372,757Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,760,176 //počet predaných kusov ?Tržby za predaj DVD v USA $2,538,343 //počet predaných kusov ?║ príbehovo nápadité podfarbenie detektívneho thrilleru, herecky pútavé predstavenie /75%/(29.7.2013)

  • - Do role Channinga Tatuma byl zvažován Justin Timberlake. (Kritiq)

  • - Původně měla být hlavní ženskou představitelkou Blake Lively, produkční společnost však do filmu s touto herečkou nechtěla investovat. Nahradila ji tak na Oscara nominovaná Rooney Mara. (Pria)

  • - Scénář byl od začátku koncipován tak, aby nemohlo dojít ke konfliktům a soudním sporům s velkými farmaceutickými firmami. „Na tomhle filmu jsem strávil víc času telefonováním s mým právníkem, než na všech předchozích dohromady,“ pronesl scenárista Burns. (Beer Ceps)