poster

Vedlejší účinky

  • anglický

    Side Effects

  • slovenský

    Vedľajšie účinky

Psychologický / Krimi / Drama / Thriller

USA, 2013, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • teutates
    ***

    Na můj vkus až moc chytré. Věděl a čekal jsem, ze Soderbergh mne bude chtít ojebat, no takhle?! Očekával jsem něco ve stylu velké korporační společnosti, která chce vydělat na leku, který bla bla bla… neée, mnohem stupidnější to bylo, wo co go? prachy! Jo, joó 100x dokola, boží Mara, slaďounký Tatum, kterého baví jenom všude umírat a nakonec Law, který se snaží všem dokázat, že ještě není tak starý jak vypadá (ehm). U mně to bylo dobrý no, jako rád bych dal víc, no nemohu 6-7/10(5.5.2013)

  • lamps
    ****

    Soderbergh, Newman, Law, Zeta-Jones, Tatum... To jsou jména, která dohromady na jednom plakátě působí pro filmového fanouška stejně přitažlivě jako pošťák pro hlídacího psa. A ačkoli to zdaleka nebývá pravidlem, tak tentokráte je potřeba uznat, že hvězdičky věděly dobře kde zasvítit. Mistrně natočený, s přehledem zahraný a výtečně napsaný příběh, který možná připomíná zlatou éru 90. let, ale díky pečlivé a kreativní režii dokáže být za každých okolností originální a zajímavý. Herecky vynikají Mara a Law, jejichž postavy mají jasně největší psychologický rozměr, ale také je příjemné vidět, že Catherine to má pořád v sobě a přes pokročilý věk vypadá fantasticky. Poctivě odvedené řemeslo, kterým se Soderbergh vrací do první režisérské ligy. 80%(25.7.2013)

  • kingik
    *

    Vedlejší účinky tohoto obrazově rozplizlého filmu měly i na mě neblahý vliv, a to tak velký, až jsem zapomněl, co jsem chtěl o filmu napsat. Jedno vím jistě. S tak vynikajícím hereckým obsazením natočit takovou slátaninu, se jen tak nevidí. A ta kamera a vizuál, fakt unikum. Horší obraz už má jenom mobil Huawei. Mé hodnocení: 20%(27.1.2014)

  • Matty
    *****

    SPOILERY Úvodním Psycho záběrem Soderbergh zdraví Hitchcocka, otce dospělých thrillerů, pro kterého byla hra s divákem rovněž důležitější než přesvědčivost her, které mezi sebou postavy hrají. Úhly kamery jsou nepravděpodobné, ale efektní a významově nosné. Upozorňují na vychýlenou povahu reality, jak ji vnímá Emily (resp. jak si máme myslet, že ji vnímá), situovaná často mimo střed záběru (pokud ovšem mluví sama za sebe, tj. ne ve své roli, střed patří jí). Nevybalancované záběrové kompozice vzbuzují znepokojující tušení, že něco chybí, že stejně jako Jon nevíme všechno. Kdykoli je použit detail, má to své „vyšší“ opodstatnění, které je odhaleno ve druhé polovině filmu. Detailní záběry, některé dialogy i hudba nás navíc navádějí nesprávným směrem, vyvolávají klamné zdání, že půjde o farmaceutický thriller s nebezpečnými léky coby hlavním viníkem (Ablixa je nakonec pouhým MacGuffinem), případně o mysteriózní film-noir (Haiťan, který viděl ducha, přízračný „zvonivý“ hudební motiv, připomínající rolničky z Krásky dne). Jenomže pak přichází první zvrat, mění se vypravěčská perspektiva i dosavadní rozdělení rolí. Teprve druhé zhlédnutí umožňuje ocenit nenucenost, s jakou jsme upozorňováni na to, že Emily svou duševní nepohodu hraje. Hned první její scéna začíná detailem rtů, které si líčí před svým hereckým výstupem. Zrcadla ji následně obklopují během celé první poloviny filmu. Pochyby o tom, kdo je vlastně viníkem a kdo obětí, pochyby, na nichž je založena podstatná část dramatického napětí filmu, přetrvávají ještě po posledním záběru, který funguje jako symbolické uzavření kruhu. Namísto lineárně vystavěného thrilleru s jednoznačně rozškatulkovanými charaktery sledujeme znepokojivě zacyklenou detektivku (k Martinovi se jako bumerang vrací zločin, který sám spáchal) s proměnlivým pachatelem. Vedlejší účinky k bezchybně odvedenému řemeslu přidávají varování před zneužitím lékařských pravomocí (a důvěrných informací obecně) i narážky na finanční krizi. K době svého vzniku film ale především odkazuje skrze zcyničtělou společnost, ve které mají peníze a renomé větší hodnotu než lidský život. Obchodním pojetím mezilidských vztahů se Soderbergh zaobíral již dříve. Zde jej díky žánru dovolujícímu důslednější (bezohlednější, chcete-li) manipulaci s postavami dokázal vytěžit až na dřeň. 90% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton(20.12.2013)

  • FlyBoy
    ****

    Soderbergh to je starý známy chameleón, nepredvídateľné zviera čo klame telom a obete zabíja bez sebamenšieho zľutovania. Teritórium v ktorom sa pohybuje dobre pozná, zodpovedne si v ňom zaujíma strategicky výhodnú pozíciu tak, aby po nečakanom omráčení mohol vykonať onen smrteľný výpad. A zážitok je to veru silný. Napriek tomu si myslím že sa nejedná o thriller prvotriedny, ale skôr plnokrvný. Rozjazd sa totiž javí ako prínosne explikačný prológ, ale sála z neho akási celoplošná topornosť, kŕč a dojazd čo by šokantné zistenie na tému prospechárstva je mierne premotivovaný, avšak všetko medzi tým, prešpekulovaná "tichá" adrenalínovka non plus ultra. Má to ten správne prenikavý, temný look, scenár je značne nezhovievavý/dôsledne vypointovaný a réžia neprekvapivo unikátna. Dusno krájateľné, podmaz diegetický a po dlhšej dobe, satira jak remeň.(18.4.2013)

  • Rooney Mara

  • - Scénář byl od začátku koncipován tak, aby nemohlo dojít ke konfliktům a soudním sporům s velkými farmaceutickými firmami. „Na tomhle filmu jsem strávil víc času telefonováním s mým právníkem, než na všech předchozích dohromady,“ pronesl scenárista Burns. (Beer Ceps)

  • - Původní nápad na film se zrodil v hlavě Dr. Bardeye, který více než 20 let pracuje s psychicky nemocnými pacienty. Se scenáristou Burnsem se seznámil při práci na TV seriálu Wonderland (od r. 2000), když ho Burns navštívil na klinice. [Zdroj: Svět Filmu] (Beer Ceps)

  • - Jde už o druhý film režiséra Soderbergha, v němž použil jako příjmení hlavní postavy jméno Bank(s). Ve filmu Dannyho parťáci (2001) se Al Pacino jmenoval Willy Bank, v tomto filmu hraje Jude Law doktora Jonathana Bankse. (zbyshek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace