Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Chladné a naprosto akademické. Nebýt zarputilosti a kuráže (a, přiznávám se, také obličeje) Jessicy Chastain, divák by tu půl třetí hodinu horko těžko zkousnul. Zero Dark Thirty je filmem právě workoholičky s ostrými lokty Chastain a té, která porazila Cameronova Avatara (Bigelow). Na jednu stranu tu máme výbornou hereckou příležitost, které se Chastain měrou vrchovatou zhostila. Oscarová ale není, snad jí sošku vyfoukne Jennifer Lawrence. Na straně druhé emočně ploché a napětím nenasáklé vyprávění s několika světlými body. Ve výsledku nám to prostě nefunguje. Protože než přijde očekávané a samozřejmě všem jasné finále, musí se odehrát i něco záživnějšího, než jen urputná snaha zrzky od CIA, která tu stojí takřka sama proti celému světu. Pokyvuju onomu nevynášení rozsudků a nepatetickému vyznění – prostě žádné velké oslavy a poplácávání si před americkými vlajkami po ramenou. Jen odškrtnutá další (i když zásadní) položka a jedeme dál. Jenže proč to celé tvůrci na plátno převedli tak nevzrušivě?(20.1.2013)

  • J*A*S*M
    ***

    "The ultra-professional result may be easier to respect than enjoy," napsal Peter Debruge v recenzi pro Variety a já tuhle větu můžu podepsat. Kvalitní zfilmování procesu, který vedl k objevení úkrytu Usámy bin Ládina a k jeho zabití. S Jessicou Chastain jako "zažranou" agentkou, s chladem, bez emocí. Což byl asi jediný způsob, jak takhle brzo po daných událostech příběh natočit, aby z něj nevznikla buďto tupá propaganda, anebo naopak trapná antiamerická konspirace. Palec určitě nahoru, ale užil jsem si to? Ne. Pořád je to spíš tříhodinová nuda v poušti než vtahující válečný zážitek.(6.1.2013)

  • Gilmour93
    ****

    The Cat and the Canaries.. Cílevědomý, minimalistický, zdánlivě emočně chladný hon na vousatý symbol zla. Uvědomělost toho, co chci natočit, z toho stříká každým záběrem, pokud se na jen chvíli ustoupí ze stezky strohosti, je to jako návrat do osmdesátek s Chuckem Norrisem (opakovaný výbuch vrtulníku z 5 úhlů), chlad kolem mangusty obklopené útočnými jedovatými hady se s posledním záběrem změní v mrazení. Motor napájený cílem před sebou najednou zhasl. Zlo je pryč, ale za jakou cenu? A zástup dalších zel přešlapujících za dveřmi není žádnou útěchou.. Mám za to, že kdyby urputné agentce Jessice Chastain umřelo při 9/11 dítě, nepíše šéfovi počet dní nečinnosti na sklo kanceláře fixou, ale vyrývá mu je do těla nožem..(24.4.2017)

  • Hild
    ****

    Problém, který mám s Kathryn Bigelow, je ten, že pro mě je to strašně chladná režisérka a nikdy mě nedokáže do příběhu opravdu dostat. Dopadení Bin Ládina trvalo deset let a šlo se po malých krocích, film je přesně takový. Natahovaný, výslechy, spousta jmen a hlavně informace, informace a zase informace, z toho všeho vznikl ne příliš divácký film, nikdo ho však pravděpodobně nedokáže plně odsoudit, protože své nesporné kvality má, řemeslně a technicky je to skvěle odvedená práce s několika momenty, které působí opravdu velmi realisticky. Jessica Chastain je výborná, ale v podání Bigelow jsou všechny postavy stále jen figurky, ke kterým se divák nemá šanci dostat, o nějaké emoce se režisérka snaží až v závěrečné scéně, nevím, jestli to není už pozdě, on po téměř celou dobu je vlastně divák nezúčastněný, žádné napětí, ani nic pohlcujícího. Od objevení domu mě však film chytl a přiznám se, že u samotné akce mi tuhla krev v žilách. Zero Dark Thirty je dobrý film, divák se však musí připravit na to, že z větší poloviny to je prostě nuda a je jen na něm, jak přistoupí k celku, stále mě to však bavilo více než třeba Spielbergův Lincoln.(16.1.2013)

  • flanker.27
    ***

    Vpodstatě podepisuju co napsal DaViD´82. Formálně bez výhrad, Bigelow je rozhodně schopná režisérka. Co se týče věrnosti, víceméně to odpovídá informacím, které jsou dostupné (byť např. útok na tábor Chapman proběhl trochu jinak - útočník tam nebyl poprvé a proto nebyl před vjezdem prohledáván, jeho řidič výbuch přežil, ale byl z vápětí zastřelen vojákem, který si myslel, že se na útoku podílel). Ale jsem za to, aby se podobné filmy točily s odstupem, ve chvíli, kdy se dá poněkud lépe posoudit skutečný význam takové události i samotného Bin Ladina. A abychom se jednou nedozvěděli, že smrt Bin Ládina je vlastně správně zobrazená ve Čtyřech lvech. :))) Update: Hmm, zajímavé...(8.7.2013)

  • - Oproti filmu Code Name: Geronimo (2012), který se věnuje stejnému tématu a byl v televizi vysílán 4. listopadu 2012, tedy dva dny před americkými presidentskými volbami, byl tento vysílán až po nich. (JoranProvenzano)

  • - Americké speciální jednotky použivaly ve filmu vojenské teréní vozy Hummer H1, vyráběné od roku 1984. Afghánští teroristé, kteří stříleli na agentku Maye (Jessica Chastain), přijeli vozem německé značky Mercedes Benz W 123 vyráběným od roku 1976 - 1985. (JARDAHONDA)

  • - Stačilo jen trochu skromnosti a tajná agentka Maya, která pomohla dopadnou Usámu Bin Ládina, se mohla těšit z povýšení. Místo však byla poté mezi kolegy velmi neoblíbená a dokázala rozhádat téměř tým CIA. Maya dopomohla odkrýt síť kurýrů, která dovedla americké agenty až k Bin Ládinovi. Za své zásluhy se měla dočkat medaile a povýšení. Z toho ale sešlo, protože s agentka rozeslala kolegům email, ve kterém si nárokovala všechny zásluhy a ostatním vynadala za to, že ji během akce házeli klacky pod nohy. To se ale samozřejmě nadřízeným nelíbilo, a tak Maya dostala pouze medaili. „Není to žádná slečna Příjemná, ale s vyhledáním Usámy bin Ládina to nesouvisí,“ svěřil se bývalý agent deníku Washington Post. (Hawaj)