Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    ****

    BIG UP Kathryn Bigelow! Názory, že první dvě hodiny se nic neděje jsou úplně mimo (to co se děje první dvě hodiny je naprosto fascinující sledování vyšetřovací procedury, nevím kdy jindy než teď by tohle mělo být aktuálnější a zajímavější), finální zátah už je jen třešiňka na dortu, která podle mě předchozí dvě hodiny zdaleka nepředčí. Mark Duplass a Gandolfini mimochodem přijemně projasní druhou půlku filmu, hodně mě baví jak umí Bigelow hezky pracovat s profláklímy herci na malém prostoru (a taky mě fascinuje co se poslední dobou děje s Jamesem Gandolfinim).(3.1.2016)

  • Malarkey
    ***

    U tohoto filmu mám s Kathryn Bigelow menší problém. V porovnání s geniálním Hurt Locker se totiž jedná filmově o pravý opak. Zatímco Hurt Locker byla čistokrevná akce s pramálem příběhu, Zero Dark Thirty je především příběh, který vítězí na celé čáře nad vším ostatním. Snaží se být tak precizně odvyprávěnou akcí na Bin Ladina, že místy zapomíná na to, že není kniha, ale film. Proto výsledných 157 minut a proto celá řada momentů, kde jsem se až neuvěřitelně nudil. Nebejt závěrečné půl hodiny byl bych totálně nasranej. Naštěstí Jessica Chastain vše udržovala v důrazný hladině, že zavřít oči bych při sledování filmu nedokázal. To by pro mě byla velká škoda.(6.9.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Na začátku jsem se trošku ztrácel, protože já fakt všechny ty Ahmedy, šejky absolutně neznám. Má znalost Al kajdy se omezuje na Usamu bina a pak toho s dlouhým fousem a toho s krátkým fousem. Přišlo mě to, jako kdyby si tvůrci mysleli, že jsem vystudoval vysokou al kajdskou a podle toho jeli. Naštěstí tohle je zejména zpočátku a navíc ani zdaleka hlavní osa příběhu a jak se ve filmu začne víc usámovat, tak se nepřehlednost rázem mění v přehlednost. Co mě naopak od počátku dostalo, jak Kathryn umí pracovat s psychologií postav. Nemá cenu rozebírat hlavní postavy, to každej vidí jak se Jess zatne a jde si za svým, každej vidí na jejím kolegovi, že tahle práce je takový svintsvo, že prostě zákonitě očerní každou duši, mimochodem nádherná scéna u opiček. Ale třeba když si vezmu tu speciální jednotku co jde na rande s Usamou, v podstatě se jí nevěnuje větší pozornost a přece jsem měl pocit, že tohle jsou fakt drsný hoši, aniž by se jim cpali do huby drsný hlášky či drsný scény, to je prostě naprosto výborný a typický příklad toho že Kathryn svou práci umí na výbornou. Ostatně závěrečných cca 30 minut jsem sledoval v totalním tranzu, hlavně proto jak to všechno bylo mistrovsky natočený, fakt už tam někde nahoře na platýnku chybělo jen "live" .(27.2.2013)

  • Cervenak
    *****

    Moderná špionážna dráma, ktorá bezchybne budí dojem "takto to dnes v skutočnosti chodí, takto pracuje CIA". Nezdalo sa mi to ani studené, ani neosobné, a už vôbec nie nudné. Od prvej po poslednú minútu nesmierne zaujímavé, navyše zhruba od polovice podprahovo pulzujúce a napínavé (Desplatova hudba veľmi pomáha) a vo finále dokonca strhujúce. Niežeby som to chcel absolvovať znovu, ale zdalo sa mi to naozaj precízne vystavané, premyslene natočené a herecky bez kazu.(18.1.2013)

  • Niles
    ***

    30 minút po polnoci má najlepších 30 minút pred koncom, kedy sa už konečne pozrieme na veľmi profesionálne prevedenú akciu amerických vojakov pri návšteve Usámu. To čo sa deje predtým je nezáživné a hlavne zbytočne dlhé. Vypočúvanie teroristov, dohadovanie sa v kanceláriách, kopec informácií a i tam, kde by film chcel vzbudiť nejaké emócie sa mu to nedarí. Kathryn Bigelow by si mohla zobrať príklad z Arga, ktorý ukazuje, že podobná téma sa dá nakrútiť, pre divákov, oveľa prijateľnejšou formou. Alebo proste natočiť dokument rozdelený na 2 – 3 časti.(3.3.2013)

  • - K neobvyklému kroku se uchýlil dočasný ředitel CIA Michael Morell. Vydal prohlášení, ve kterém zdůraznil, že zatímco produkce filmu si vyslechla vedení CIA, film samotný celý příběh příliš dramatizuje a není tak historicky přesný. Morell konkrétně popírá tvrzení, že by metoda rozšířeného výslechu vězňů, známá také jako mučení, hrála natolik významnou roli při lokalizaci Usáma bin Ládina. Ředitel Morell uvedl: „Tento dojem je falešný. Nedopustíme, aby nám filmaři z Hollywoodu zastřeli naše vzpomínky.“ (Linkyc)

  • - V scéne, kedy čaká tím CIA na spriateleného agenta z Jordánska, prichádza auto, ktoré je biele. Po prejazde bezpečnostných zátarás je však auto s dvomi mužmi červenej farby. (MikaelSVK)

  • - Většina členů jednotky SEALs je vybavena útočnou puškou Heckler & Koch HK416 s širším zásobníkem, supresorem, kolimátorem EOTech EXPS3/SU-231A/PEQ a laserovým označovačem AN/PEQ-15 ATPIAL. Avšak lze zahlédnout i člena jednotky s lehkým kulometem FN MK 48 Mod 0 se suppressorema a odstřelovače na střeše s bojovou pušku Heckler & Koch HK417. (Maulincio)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace