Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    ***

    Celkem příjemná komedie od Alice Nellis, která mi svým konceptem přišla mnohem jednodušší než její dřívější filmy. Tohle je méně artové, ale zase pro širší diváckou obec. Námět je originální a věřím, že nejeden comeback pohasínající hvězdy či dokonce celého bandu mohl začít stejně jako zde regulérním podnikatelským záměrem. Vždyť i v umění jde o prachy až na prvním místě. V cizině u takto slavných kapel jsou problémy s comebacky spíše z důvodu nechtění či úmrtí některého ze členů. To jen u nás to mohou být existenční důvody .-) !!! S nasazenou čtyřkou jsem neměl problém, dominoval v ní hlavně Geišberg svým naturálním projevem. Krobot standardně nezklamal a citárové Ach synku synku jako zvonění na mobil mně dostalo :-)) ,,Oprášené'' hity ze seventies měly celkem zvuk a působily přirozeně. Vzpomněl jsem si při tom na The Rutles (1978) :-)))) Jak asi i tam tvůrci zápasili s ,,hity''. Necelé dvě hoďky vám v poklidu bez nudy utečou, ale stejně jako se vám ihned vytratí popěvky The Smoke, vytratí se i tenhle film. Tři brka . * * *(13.1.2014)

  • nunka
    ****

    Prekvapivo fungujúca komédia, ktorej najväčšou devízou je jednoduchosť, prirodzení herci, výborne vykreslené charaktery a hlášky, ktoré nepôsobia silene. S nadsázkou, v štýle nenáročnej zábavy a síce pár opakujúcich vtípkov, ale v zásade by som bola rada, ak by sa občas niečo podobné zrodilo aj na slovenskej scéne. Oceňujem hlavne nápad a výborne zvolených hercov.(5.1.2015)

  • nascendi
    **

    Revival je žánrovo zaradený ako komédia a hudobný film. Presnejšie by bolo zaradenie do kategórie "trápnosť". Ako rád by som si v mojom veku a príklone k rockovej hudbe pozrel film o senioroch, ktorí sa snažia naplniť mladícke sny vo veku, ktorý tomu už nepraje. Ale to by nemohla režírovať Alice Nellis, polovica hercov by si musela nájsť iný džob a zvukárovi by z väzenia nepomohla ani amnestia. V tomto filme bola zaujímavá akurát tak prehliadka všetkých možných necností, ktorých je možné sa dopustiť, keď má niekto ambíciu nakrútiť akože súčasný film a nemá na to.(11.4.2014)

  • kingik
    ***

    Všechna (lokální) sláva není (polní) kráva. Právě naopak. Když se zadaří, může to být úspěch jako bejk. Pětičlenná hudební kapela Smoke takový úspěch v sedmdesátých letech zažila, než se rozpadla. V jejich případě to však nebyl rozpad s definitivní platností. Kapela a její členové, i když už jsou dnes jen čtyři, chtějí oprášit zašlou slávu a pokusit se o comeback s vidinou vyprodaných sálů, tedy pokud jde hlavně o jejich nenasytného manažera. Jde o to, že už je to dávno, co jejich hvězda zářila a pro svůj postoj, anglické texty a prosazování západní kultury byla pro socialismus nepohodlná a od té doby se změnily nejen hudební poměry v zemi, což členové vzkříšené kapely pocítí na vlastní kůži. O tom, jak se s obnovenou slávou vyrovnají po letech, a nejen o tom, vypráví další režijní počin poměrně plodné režisérky Alice Nellis, která je kritikou vnímána jako naděje pro český film, případně pro jeho novou tvůrčí vlnu, na které se už delší dobu veze. O neotřelý námět se postaral producent filmu Rudolf Biermann, ale postupem stopáže se ukázalo, jak je obtížné ho rozšířit na plochu celovečerního filmu. Množství pasáží slouží čistě pro vyplnění, které nic moc neřeší v rámci přímé osy příběhu. Navíc, jako velké úskalí se ukázalo, že jde o kapelu fiktivní, a tudíž její představitelé žádní hudebníci v reálu nejsou, s čestnou výjimkou slovenského folkového písničkáře Mariána Geišberga, který hrál zpěváka kapely. Ze zbylých tří členů, Karel Heřmánek, Boleslav Polívka a Josef Krobot, si lze stěží někoho z nich představit mimo filmovou fikci jako skutečného hudebníka. Přesto tihle vypelichanci tvořili fajn partu, jejíž autentičnost sice byla sporná, ale s podporou a obsazením hudebníka Vojty Dyka jako syna Polívky a dobře zachycené koncertní atmosféry, se jí nakonec přece jen nějakou měrou docílilo. Z režijního rukopisu je patrná originální vyváženost a neochvějná snaha zůstat spíše nezávislým tvůrcem vysokých, a pokud možno nepodbízivých kvalit a rozhodný krok směrem k independentnímu stylu nakonec režisérka udělala až v závěrečné napěchované třetině filmu. Nellis v podstatě potvrdila svůj status režisérky s vytříbenou schopností pracovat s kvalitními, a ne až tak poslední dobou na plátnech kin protěžovanými herci jako je Karel Heřmánek, který zřejmě v rámci účinkování v reklamě na mobilního operátora vyslyšel volání přírody, s již zmíněným autentickým Geišbergem, svým způsobem sexy Jenovéfou Bokovou, vynikající Zuzanou Bydžovskou, o nic méně vynikajícím Josefem Krobotem nebo netradičně obsazeným Richardem Genzerem, který si svého vypočítavého parchanta zahrál s gustem. Jen Bolek Polívka mně do role hudebníka, se svým nejistým přístupem ke kytaře, až tolik nezapadl. Režisérka zachovala to, co si u ní cením nejvíce, a sice že nejde se stereotypním proudem a porušuje stanovené trendy. Absolutní revival českého filmu se tímto odvážným počinem nekonal, ale s postaršími hudebníky Milanem, Vaškem, Otíkem a Karlem se blýská na lepší časy. Mé hodnocení: 60%(19.11.2013)

  • Tuax
    **

    Vzhledem k tomu, že jsem v podobném duchu viděl už vícero filmů, musím napsat že tohle je slabší odvar zpracovaání daného tématu. Na to, že mám hudební filmy o slastech i strastech hudebních kapel celkem rád, mě tenhle film nudil a to povětšinu doby. Jediné oživení přinášela Jenovéfa a její postava, která si tím ceým příběhem kráčela po svém, sebevědomě, svéhlavě a hlavně maximálně efektivně. Pro mě nejhorší byla postava, kterou hrál Geišberg, ta mě prakticky po celou dobu znechucovala, což bylo zřejmě i chtěné, ale takovéhle lidi já prostě nemusím a je jedno, že je jen ve filmu. Krobot mi jako většinou přijde, takový herec, který vypadá celou dobu jaky se zrovna probudil a ten výraz a styl mluvy nezmění za celou dobu ať se děje co se děje. I dkyž ano, i si zde trochu zařval, to byl fakt výkon. Polívka, Heřmánek pohodová klasika bez výhrad. Genzer v na tělo napsané roli. Jenže to všechno když se dá dohromady a spojí se to to slinií příběhu o hudebních veteránech co si po čtyřiceti letech chtějí zase zahrát před publikem zkrátka drhne. Hudba mi jinak zněla dobře, s tou jsem problém neměl, jenže ta to nevytrhne z toho v čem se to celé utápí a co mi nesedělo.(21.8.2017)

  • - Když Milan (Karel Heřmánek) objednává v 91. minutě lístek na vystoupení Smoke v SaSaZu, objednává ho na dvanáctého. V následující scéně se však objeví plakát, kde je datum vystoupení 30.10.2012. (alienad)

  • - "Koncertní scény" se natáčely v Hořovicích u Berouna v místním lidovém domě. Minimální věk pro komparz byl 45 let, věk byl však pro malý zájem místních starších neoficiálně snižován. Černobílý klip skupiny Smoke z úvodu filmu se pak filmoval na bohnickém "hřbitově bláznů". (SaiHuri)

  • - Karel (Miroslav Krobot) má během závěrečného koncertu stejný kostým jako The Edge z kapely U2. (keyzersoze)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace