Režie:
Vincenzo NataliKamera:
Derek RogersHudba:
Mark KorvenHrají:
Maurice Dean Wint, Nicole de Boer, Nicky Guadagni, David Hewlett, Andrew Miller, Julian Richings, Wayne RobsonObsahy(2)
Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (677)
Tak toto je niečo, čo lepšie byť nemohlo, ale... Príbeh o pár ľuďoch v obrovskej kocke stojí hlavne na rôznorodých postavách a nepríjemnom prostredí neznámej kocky. Napriek obmedzenosti pohybu to beží pekne rýchlo a adrenalínu je dosť, ale... ako horor skvelé, ale je to predsa len pribeh o pár ľuďoch v kocke... ale skvelý... ()
Kostka celkem záhy po vydání získala jak v hororových kruzích, tak i u široké veřejnosti poměrně kultovní status, což více než o čemkoli jiném, vypovídá o stavu hororového žánru v polovině devadesátých let. Sic základní premisa, zamezující vyhlédnout kamkoli za titulní kostku, jejími tvůrci a jejich motivacemi funguje stále dobře (jakkoli pohovněná následnými sequely), zbytek filmových disciplín tu trpí jak Hus. Celé to hyzdí strašlivý střih, scény oddělené zatmívačkami působí bezradně, herci nejsou dobře vedení a vůbec tomu nepomáhaj ani ty strašný žvásty, který z nich znenadání neočekávaně padaj, zřejmě se pokoušející o vytváření psychologického thrilleru. Ono by to bylo asi i jedno, protože prakticky všichni hrajou jak prdel a nad metodou kroucení bulvami, kterou předvádí ústřední černoch, by uznale pokyvoval hlavou i Nicolas 'Not the Bees! Cage. Pětihvězdičkářům doporučuji spíše vzpomínat než osvěžovat. ()
Výborný nápad, ale záver ma neoslovil ani na druhýkrát, myslím, že sa z toho dalo vytrieskať viac. Hlavne to nemá s hororom nič spoločné, skôr je to mysteriózne sci-fi, keďže najhororovejšiu scénu uvidíme hneď na začiatku a potom už nič, potom už také úmrtia, čo niekde na Blízkom východe vidia každý deň. Inak vysvetlil niekto, kto bol ten chlapík na začiatku? Ani nie, takže nakoniec najväčším pozitívom, ktorý sa pomaly stane v kinematografii archívnym kúskom, je fakt, že černoch bol záporák. ()
Napínavé hodně a bavilo mě to, ale ten konec to tak zazdil. V SAW jsou malinko lépe vykreslené postavy, ale to mi tak nevadilo, jenže závěrečných 15-20 minut je to akční šílenost, ten policajt už byl moc přehnaný. Fakt, že najednou začal ovládat prvočísla a dohnal je bych ještě omluvil, protože třeba je prostě slyšel, ale to jak přišel tak potichu, že si nikdo ze tří lidí nevšimli, že jde k matematičce zakrvácený mohutný policajt s tyčí v ruce..noo. Do místnosti ticha to byla bomba a tam dosáhla vrcholu, pak ale volný pád.... ()
Mě to popravdě moc nesedlo. Nechápu, co berete jako skvělý závěr? Že postižený klučina vleze do bílého světla? Hmmm to sme se toho teda dozvěděli. Ani vizuální stránka filmu se mi moc nelíbila (myslím, že na rok 1997 to šlo zmáknout mnohem lépe). Dále chování postav bylo absolutně mimo mísu. Kdyby ten černoch chtěl tu doktorku sejmout, tak by přece neskákal za ní ,aby jí jen tak tak zachránil a pak pustil. Je mi líto, ale jediným kladem je originální námět a pár silnějších scén. ()
Galerie (20)
Photo © Trimark Pictures
Reklama