Režie:
Vincenzo NataliKamera:
Derek RogersHudba:
Mark KorvenHrají:
Maurice Dean Wint, Nicole de Boer, Nicky Guadagni, David Hewlett, Andrew Miller, Julian Richings, Wayne RobsonObsahy(2)
Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (676)
Celkem psycho film odehrávající se na rozměrech 4x4 metrů. Opravdu hodně dobře natočené. Stísněná atmosféra na vás celou dobu působí a vy stejně jako hrdinové nevíte, kudy ven. Film je hodně psychologický a žádná postava neví, komu může věřit. Společnými silami se snaží dostat ven napříč pastmi, kterými se je kostka snaží zabít. Dá se ale tento vraždící stroj vůbec opustit? "Jsou to prvočísla." ()
Je vidět, že pokud je k dispozici zajímavý a originální scenář, klidně stačí, aby se celý film odehrával třeba na záchodě a divák bude spokojen. No, to jsem možná přehnal, ale asi tak jako tvůrce tohoto filmu, když přišel s nápadem situovat celý film do jedné krychle. A ono mu to vyšlo! Za celých devadesát minut mi nedal šanci se nudit a čtyři* nedám jenom proto, že se mi hodně nezamlouval konec. ()
Film s na první pohled velmi jednoduchou linií příběhu o úniku z kostkového bludiště, který se ale zrcadlí v běžném životě, jakožto bludiště s mnoha různorodými charaktery, které se průběhem filmu vyvíjejí a upadají od svého racia do ID (Freud), kdy na konci filmu (*spoiler*) Natali vyobrazuje jakési nebe, do něhož vejde jen člověk s prostou duší, ostatní ať už pro dobro, či zlo, zůstanou uvězněni a míří zpět do pekla v lakonicky červeně zbarvené krychli. ()
Výtečná věc, která mě hodně bavila. O tom filmu jsem věděl už dlouho, ale dostal jsem se k němu až teď, což mi vlastně přineslo zjištění, že to pořád stojí za vidění i po těch letech a v podstatě to nijak nezestárlo, ten film je hodně nadčasový a velmi dobrý. Úroveň některých trikových záběrů je sice mizerná, ale to mi nijak nevadilo, protože to má prostě perfektní znepokojivou atmosféru a dokonalý námět, který mě strašně baví. Dá se u toho hodně přemýšlet, jak si to vlastně celé vyložit, podobně jako se to ale dá i nekomplikovaně prostě užít a zkoušet předvídat, jak to celé dopadne - osobně jsem se netrefil a jsem za to jen rád, že se ten děj ubíral cestami, které jsem nečekal. Kvalitní mi přišlo i obsazení a celkově bych asi neměl co tomu filmu vytknout - kdybych ovšem už loni neviděl na Netflixu Díru, která se mi subjektivně přece jenom líbila víc. ()
Divný film, ale tím dobrým způsobem. Docela chápu, proč se Ve vysoké trávě dostalo právě do rukou Vincenza Nataliho. Trochu mě rozčilovali jen někteří herci, ale jinak musím pochválit hlavně dobře využitý originální nápad a tísnivou režii, která z té kubické klaustrofobie těží, jak jen to jde. Závěr mi vůbec nevadil, mám tenhle typ konců rád. ()
Galerie (20)
Photo © Trimark Pictures
Zajímavosti (19)
- V jednom z raných konceptů scénáře najdou postavy podivnou mimozemskou potravu. Tato myšlenka byla později zamítnuta, aby nebylo jasné, kdo je za kostku zodpovědný. (Piggsy)
- Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)
-
Vincenzo Natali uvedl jako inspiraci pro svůj celovečerní debut epizodu Five Characters in Search of an Exit ze seriálu The Twilight Zone (od r. 1959).
(DaViD´82)
Reklama