• dr.fish
    *****

    Osobně si myslím, že po Sexmisi je to nejlepší polský film co jsem viděl. Machulského vize šuplíkové totalitní společnosti je vtipná, nadčasová, vizuálně dokonalá. Navíc se dokáže vysmát sama sobě, což většinou tyhle filmy neumí a berou to vážně. Výborně jsem se pobavil. Ta spousta nápadů s různými předměty- cedník jako vězení, gramofon mučící nástroj atd. Paráda. Český dabing je na slušné úrovni a neubírá na kvalitě filmu. 85%(19.2.2015)

  • Enšpígl
    ****

    Když se kouknu na ročník filmu mám narpsto vyražený dech z toho, jakým způsobem ve filmu dostává sodovku fungování totalitních režimů, některé věty Jerzyho Sthuhra dodnes používají například naši komouši jako advokacii tý svý zkurvený vlády. Juliusz Machulski mě opět přesdvědčil, že patří do režisérské elity. Spoustu záběrů jsou skvělou kombinací hravosti a fantazie. Příběh může zpočátku působit nepřehledně, ale postupem času se vyjasní a pak už je sledování Kingsajzu takovej pohodovej beach time.(17.1.2015)

  • Mylouch
    ***

    Bizarní útvar, recyklující v genderové kontrapozici sexmisovskou podzemní totalitu s českou trpajzličí trikovou školou v propracovaném scénáři, který ovšem mezinárodně sdělný protirežimní vzdor pojímá v lehce infantilně kódované stylizaci. Vzor vorlovsky-skřítkovského šklebu (počítám, že Machulski skřítkovské čepici odrostl), zábava, kterou nesnadno reprízovat. Významově důležité české verze písniček přispívají k českému dabingu, který podporuje styl. 3-4*(26.1.2014)

  • monolog
    *****

    Když pominu, že je to největší zobrazení totalitární společnosti, jakou Machulski natočil, musím říct, že je to taky velká sranda. Smršť nápadů a vtípků, které tvůrci zakomponovali do příběhu (vůbec jen nápad, že v naší společnosti žije mnoho původně trpaslíků, že jediný způsob, jak můžou zůstat velcí je pít určitou limonádu, a potom ta trpasličí země Šuflandie a všechny ty drobnůstky jako oblečení, menu v hospodě v podobě vařené mouchy, obranný nástroj čili sichrhajska=zavírací špendlík, bydliště a život v Šuflandii, konec filmu atd), si zaslouží uctivé ticho. No a nesmím, jako starej prasák, zapomenout na nádherný erotický scény (a tohle je erotika, ne to soft porno, kterým nás krmí jisté televize). Je to jiskřivý, vzrušující a neznám chlapa (samozřejmě asi kromě teplejch, protože ti by chtěli pravděpodobně jinýho partnera), kterej by tohle nechtěl zažít. a Katarzyna Figura má sakra figuru.(6.2.2006)

  • Flaxik
    ****

    Moje moucha! Už neni! Na divoko! No a? Je to hnus! Série ironických a ikonických hlášek, které si nejlépe člověk vychutnal v té době a je až s podivem, že to u nás prošlo cenzurou, ale je fakt, že ke konci osmdesátek to tady měli všichni už dost na salámu. Převeliká škoda, že se Šuflandie sune do zapomnění, stejně jako Sexmise, protože film měl spoustu památných scén a památných vět: "Dejte mi sichrhajzku, živého mě nedostanou." Díky mírnému zastarání nechám jenom čtyři grilované mouchy.(15.6.2014)

  • - Ve filmu se krátce objeví dvě nafukovací žirafy z českého podniku Fatra Napajedla. (efenberger)

  • - Postavy ztvárněné Janem Machulskim a Leonardem Pietraszakem se jmenují Kwintek a Kramerko, čímž film naráží Machulskiho filmy Vabank (1981) a Vabank II (1984), kde Jan Machulski ztvárnil kasaře Kvinta a Leonard Pietraszak jeho komplice, později majitele banky Kramera. (DavidHodan)

  • - Režisér Juliusz Machulski do tohoto filmu opět obsadil nejen svého otce Jana Machulského, ale i Leonarda Pietraszaka a Witolda Pyrkosze, se kterými už předtím natočil oba díly své krimikomedie Vabank (1981). (DavidHodan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace